Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Bij N&T heb je in je profieldeel wiskunde B, natuurkunde, scheikunde en profielkeuzevak: biologie/informatica/NLT/wiskunde D.
Bij N&G heb je in je profieldeel wiskunde A of B, scheikunde, biologie en profielkeuzevak: aardrijkskunde/natuurkunde/NLT. Daarnaast heb je dan nog een vrij keuzevak, en de vakken die iedereen heeft (bij zowel havo als vwo is dat Nederlands, Engels, CKV, maatschappijleer en gym; bij vwo bovendien een tweede vreemde taal en ANW). Kijk ook eens bij http://www.minocw.nl/documenten/schema_vwo.pdf of http://www.minocw.nl/documenten/schema_havo.pdf ![]() Aardrijkskunde is dus niet verplicht en je kunt N&T doen zonder wiskunde D ![]() Dus op basis hiervan zou je N&T kunnen doen met biologie als profielkeuzevak. Of N&G met wiskunde B ipv A en met natuurkunde als profielkeuzevak, dat is dan hetzelfde. |
![]() |
|
![]() |
Ik volg op het moment ook N&G en N&T, ik zit in 5vwo. Ik vind het profiel erg leuk, naast de algemene vakken en verplichte vakken in mijn profiel volg ik ook Natuur, Leven en Technologie en Filosofie. Deze vakken zijn allebei aan te raden, ik vind het erg leuk! Met NLT leer je om alle bčtavakken te combineren, met filosofie leer je op een andere manier te kijken, filosofie is het begin van de wetenschap
![]() Een 'normale' schooldag (in de 4e klas dan, ik zit nu in de 5e en volg mijn bčtavakken in Utrecht dus dat kan ik niet goed zeggen) is wel vrij druk. In de testweek had ik nooit een dag vrij terwijl vriendinnen met C&M of E&M dat vaak wel hadden. Op dit moment ben ik wel heel erg blij met mijn profielkeuze, ik kan vrijwel alle studies nog gaan doen ![]() Wat de zwaarte van twee profielen betreft: ik vind het heel erg meevallen. Je vakken sluiten heel goed op elkaar aan, het gaat meer om 'snappen', wanneer je de stof snel begrijpt hoef je bijna niet meer te leren (behalve voor biologie dan). Wel is het handig om je huiswerk bij te houden, soms is dat vrij veel, maar ik denk dat dit voor alle vwo profielen geldt. Ik stond in de vierde klas gemiddeld een 8,7 dus ik vond het echt meevallen ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|