Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-05-2010, 16:18
Verwijderd
Warcraft the Movie komt eraan.

Op de IMDB-pagina staat:

"Thrall will be in the movie. It will be told primarily from the Alliance point of view The time of the movie is set about 1 year before World of Warcraft begins. The film is mainly about cultures in conflict. It won't be an adventure movie like LoTR, more of a war film."

en:

"Director Uwe Boll contacted Blizzard about directing the film, but Blizzard refused. As quoted by MTV news Uwe Boll stated: "I got in contact with Paul Sams of Blizzard, and he said, 'We will not sell the movie rights, not to you... especially not to you. Because it's such a big online game success, maybe a bad movie would destroy that ongoing income, what the company has with it."

Screenplay is van ene Robert Rodat (Saving Private Ryan, The Patriot), gebaseerd op het verhaal van Chris Metzen, werkzaam bij Blizzard en bekend van de spelseries Warcraft/Diablo/Starcraft etc.

Wat moeten en kunnen we in vredesnaam verwachten?

Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-05-2010, 16:31
Verwijderd
Hordes schreeuwende fanboys, dat is wat we kunnen verwachten.

Maar goed, 't zal waarschijnlijk niet veel bijzonders worden, filmtechnisch gezien, al scoort hij vast wel goed in de bioscopen want er gaan ongetwijfeld veel WoW-knulletjes naartoe. Dat is ook de inslag, natuurlijk. Ik zou er ook wel heen gaan als ik WoW speelde.

Als ik Blizzard was zou ik er trouwens iemand van Warhammer bijhalen om het script nog eens door te lopen, daar zijn ze erg goed in omliggende verhalen, dus die inbreng kan waardevol zijn. Temeer omdat ik Saving Private Ryan vrij saai vond.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 16:41
Verwijderd
Citaat:
Hordes schreeuwende fanboys, dat is wat we kunnen verwachten.

Maar goed, 't zal waarschijnlijk niet veel bijzonders worden, filmtechnisch gezien, al scoort hij vast wel goed in de bioscopen want er gaan ongetwijfeld veel WoW-knulletjes naartoe. Dat is ook de inslag, natuurlijk. Ik zou er ook wel heen gaan als ik WoW speelde.

Als ik Blizzard was zou ik er trouwens iemand van Warhammer bijhalen om het script nog eens door te lopen, daar zijn ze erg goed in omliggende verhalen, dus die inbreng kan waardevol zijn. Temeer omdat ik Saving Private Ryan vrij saai vond.
Haha, ja, nouja, fanboys zullen vooral gaan klagen dat ze dit en dat niet in de film terugzien. Maar het zullen idd wel veel jonge WoW-fans zijn ipv "echte" Warcrafters van het eerste uur.

Blizzard heeft van zichzelf al prima verhalen hoor, dus dat zit wel goed. De Warcraft-serie heeft al een complete wereld achter zich liggen met allerlei kleurrijke personages en gebeurtenissen. De vraag is alleen hoe die Robert Rodat dat gaat vertalen naar een screenplay, dus ik hoop alleen dat Blizzard nog kritisch naar het scenario/script zal kijken als het af is.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2010, 17:01
Uice
Uice is offline
Ik hoop dat Raimi weer trouw blijft aan zichzelf en een soort Army of Darkness maakt. Op zich heeft ie ontzettend veel ruimte voor een eigen verhaal, dus hij kan alle kanten op.
Oud 23-05-2010, 12:14
Dinalfos
Dinalfos is offline
Yeah right, ik moet het nog zien. Er worden regelmatig nieuwe gameverfilmingen aangekondigd waarvan de meerderheid uiteindelijk toch niet gemaakt wordt. Daarnaast denk ik niet dat er veel mensen op fucking Warcraft zitten te wachten, zeker niet van een hack als Sam Raimi.
Oud 23-05-2010, 12:59
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Als ze slim zijn maken ze er een soort LotR achtige epic van die zich rond WC2/3 afspeelt. en niet de wereld zoals hij in WoW was.

Als het een echt serieuze film zou zijn was het Arthas vervallen tot Lich king ook best te doen, maar ik denk dat als je dat echt goed op het doek wilt brengen dat het een hele andere soort film moet worden.
Oud 23-05-2010, 14:20
Verwijderd
The Warcraft cinematics van Blizzard waren briljant. Over the top, coole voice-over en mooie cgi. Als het zoiets zou worden zou ik het ook leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2010, 14:27
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
The Warcraft cinematics van Blizzard waren briljant. Over the top, coole voice-over en mooie cgi. Als het zoiets zou worden zou ik het ook leuk vinden.
Inderdaad, maar dat lijkt me te veel verwacht. om een echt goede WC film te maken moet je al richting de LotR aanpak gaan denken wegens de schaal etc.
Reageren

Regels voor berichten