Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 23:04
rietje44
rietje44 is offline
heey eerste afspraakje, ga je dan met cadeaus enzo>??

zo ja wat is dan beste?

t is eerste afspraakje maar hebben al keer gezoend met feestje. daarna alleen nog via msn gesproke
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2010, 23:24
Thinus
Thinus is offline
Nee je hoeft geen cadeau mee te nemen maar het zou wel gelant zijn als je haar drankje betaalde oid.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 00:25
Egoconstructie
Egoconstructie is offline
Nee geen cadeau. Dat is nergens voor nodig en kan het idee geven dat je van haar goedkeuring nodig hebt door middel van zoiets materieels. Drankje kan wel, maar betaal niet alles.

Vriend van me is te makkelijk met geld en heeft zo'n beetje alles betaald in het begin van de relatie. Nu is hij zo'n beetje haar bitch. Als een dergelijke verkeerde toon eenmaal is gezet neemt gewenning het over en is het moeilijk te veranderen. Zet de juiste toon, en ze zal waarschijnlijk nog meer respect voor je hebben ook.
Oud 28-05-2010, 08:23
-Inge-
-Inge- is offline
Nee, geen cadeautje!
Ik kreeg laatst bij een eerste afspraakje een cadeautje van mijn date, omdat de week erna mijn verjaardag zou zijn. Ik wist niet wat ik moest zeggen, dat ten eerste, maar het laat meteen zien dat je er veel van verwacht. Die jongen wilde ook meteen verkering enzo, maar dat moet je juist langzaam opbouwen. Je kunt beter na een tijdje een keer iets geven en dan ook iets wat helemaal van jou voor haar is. Je kent haar dan beter en weet ook beter wat ze leuk vindt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 08:24
nature_lover
nature_lover is offline
wat een onzin Egoconstructie!! je meisje behandel je met respect en liefde, en dat betekent dat je zeker op je eerste afspraakje alles betaald!! tis maar geld hoor, als je haar leuk vind dan is dat geen enkel probleem! v eel plezier en laat even weten hoe het was!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 08:25
nature_lover
nature_lover is offline
Citaat:
Nee, geen cadeautje!
Ik kreeg laatst bij een eerste afspraakje een cadeautje van mijn date, omdat de week erna mijn verjaardag zou zijn. Ik wist niet wat ik moest zeggen, dat ten eerste, maar het laat meteen zien dat je er veel van verwacht. Die jongen wilde ook meteen verkering enzo, maar dat moet je juist langzaam opbouwen. Je kunt beter na een tijdje een keer iets geven en dan ook iets wat helemaal van jou voor haar is. Je kent haar dan beter en weet ook beter wat ze leuk vindt.
ja precies, bosje bloemen of zo is wel ok, maar geen cadeautjes... gewoon galant zijn en drankjes etc betalen, that's is. laat zien wie je bent, niet dat je haar wil "kopen"
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 08:35
I C U
I C U is offline
Cadeau's? Neuh... Dat hoeft van mij niet zo. En niet zozeer omdat je dan uiteindelijk haar 'bitch' wordt, maar omdat het kan ongemakkelijk zijn voor haar vanwege de verwachtingen die gekweekt worden. Betaal een drankje, een bioskaartje, whatever.
Oud 28-05-2010, 10:10
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik zou het een beetje ongemakkelijk vinden als ik een kadootje krijg op een first date als je nog helemaal niet weet hoe leuk jullie elkaar vinden. Dan mag je gewoon lief zijn voor haar door middel van je persoonlijkheid en dingetjes die je doet, galant zijn, deur voor haar open houden enzo. Je hoeft echt niet alles te betalen, het is beter als jullie het delen, als je naar de film gaat dat de een de kaartjes betaalt en de ander de popcorn en drankjes ofzo.
Oud 28-05-2010, 10:13
Verwijderd
Ook geen bos bloemen trouwens. Dan zit ze daar de hele avond mee, dat is lastig.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:16
Volk
Volk is offline
Als ik een cadeau zou krijgen zou ik bijna het gevoel krijgen dat ik omgekocht werd. Ik heb liever dat hij een deur openhoudt en de helft betaalt. Betaal ik de andere helft wel.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:18
nature_lover
nature_lover is offline
Citaat:
Ook geen bos bloemen trouwens. Dan zit ze daar de hele avond mee, dat is lastig.
nou, als galante heer haal je haar natuurlijk thuis op, dus die bloemen kunnen dan gelijk in de vaas en je kan even kort kennismaken met haar ouders. zijn die ook meteen gerustgesteld (of niet natuurlijk)...

@volk: deur open houden, als eerste de trap oplopen als heer, dat zijn allemaal (voor mij dan, doe ik nu nog) vanzelfsprekende zaken lijkt me...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 13:52
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Van dat geld is ook niet vanzelfsprekend. Ga er vanuit dat jij betaalt, maar als zij er tegen is, moet je haar ook de kans geven om de helft te betalen. Desnoods trakteer je haar op iets (eten/gebak watook) en delen jullie het drinken. 't Kan allemaal! En nee, geen kado's.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 14:28
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Enige reden om niet te reageren was omdat egocontructie to the point was. Maar nature lover disagrees, en contradicteerd zichzelf.

"Betaal drankjes, laat zien dat je haar niet wil kopen." Sorry, wat? Er zijn meisjes genoeg die naderhand de houding nemen van 'thanks for the drink, now get lost'. Ze krijgt je aandacht en dat is genoeg, als ze drankje wil dat fixed ze zelf ook maar iets leuks. Zij ronde 1, ik ronde 2? Sounds fair.

Elk meisjes zet twee stappen terug zodra een jonge komt van 'oooh, met jou wil ik neuken uitgaan.' Gewoon niet te veel intresse tonen, en geld uit geven doet dat per definitie.

/mysterymethod
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 15:29
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Elk meisjes zet twee stappen terug zodra een jonge komt van 'oooh, met jou wil ik neuken uitgaan.' Gewoon niet te veel intresse tonen, en geld uit geven doet dat per definitie.

/mysterymethod
Beetje onzin, als een leuke jongen oprecht interesse toont en mij graag wil leren kennen en ik hem, dan steek je daar van beide kanten energie in. Zeker als het zelfs tot een date komt. Niets is erger dan een ongeinteresseerde, oninteressante bal naast je te hebben zitten. Dat is iets compleet anders dan in een kroeg staan, waarbij iedereen op vlees uit is en dat in een keer een engerd aan je gaat zitten, of je nogal opdringerig benaderd. Dán zetten meisjes een stap terug, en zelfs dan niet alle ()

Kosten delen of wat ook, laat iets galants zien. Voor de rest niets.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 16:14
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Citaat:
Kosten delen of wat ook, laat iets galants zien. Voor de rest niets.
Dit, Als man moet je gewoon galant zijn, maar er is een verschil tussen normaal galant zijn en meteen haar begraven onder je goede bedoelingen.
Oud 28-05-2010, 19:33
Verwijderd
Zeker niet te veel betalen bij de eerste date, zo lijkt het net of je haar wil 'kopen' en het is zonde van je geld, mocht het niks worden. Haar drankje betalen is standaard voor zover ik weet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 03:05
KingKong
KingKong is offline
betaal gewoon haar drankje. Jij bent het 'cadeau'.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 03:06
KingKong
KingKong is offline
betaal gewoon haar drankje. Jij bent het 'cadeau'.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 08:12
miekmuis
miekmuis is offline
Citaat:
"Betaal drankjes, laat zien dat je haar niet wil kopen." Sorry, wat? Er zijn meisjes genoeg die naderhand de houding nemen van 'thanks for the drink, now get lost'. Ze krijgt je aandacht en dat is genoeg, als ze drankje wil dat fixed ze zelf ook maar iets leuks. Zij ronde 1, ik ronde 2? Sounds fair.

/mysterymethod
Jezus, ik bespeur enige frustratie? Wat een onzin zeg. Als een man op de eerste date mijn drankje wil betalen vind ik dat galant en dat vind ik dan weer aantrekkelijk, dus dan vergroot de kans dat er een tweede date komt. En dat gaat me dan niet om het geld, maar om het gebaar. Als ik iets onaantrekkelijk vind is het gierigheid, zéker op een date.
Oud 30-05-2010, 08:51
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Jezus, ik bespeur enige frustratie? Wat een onzin zeg. Als een man op de eerste date mijn drankje wil betalen vind ik dat galant en dat vind ik dan weer aantrekkelijk, dus dan vergroot de kans dat er een tweede date komt. En dat gaat me dan niet om het geld, maar om het gebaar. Als ik iets onaantrekkelijk vind is het gierigheid, zéker op een date.
Nee je bespeurd geen frustratie. Het beeld dat heerst is dat mannen alles betalen in ruil om te zoenen/sex/liefde oid. Wat complete onzin is, want vrouwen willen datzelfde op zijn minst net zo graag.

The prize is the man, not the dinner. Als ze meer wil moet ze er zelf ook maar wat voor over hebben.

Laatst gewijzigd op 31-05-2010 om 05:27. Reden: laatste zin weggehaald (niet op de man spelen)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 21:22
rietje44
rietje44 is offline
okee, dankjee allemaal..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten