Advertentie | |
|
![]() |
|
Micromensje en Dingaantouwtje
ik snap jullie punten van waarom jullie op wilders zijn aan de ene kant wel, maar ben het er toch niet helemaal mee eens (vooral niet die van straf voor buitenlanders t.o.v. Nederlanders. iedereen hoort toch gelijke rechten te hebben of niet? (wat trouwens volgens het programma 'op de bon' wat gister op tv was al niet zo was want buitenlanders die hier in nederland wiet op zak hadden (niet veel) werden direct op de bon geslingerd en de wiet werd afgenomen terwijl dat voor nederlanders niet zo is (dacht ik))) nou ja zou er in ieder geval nog iemand die het eens is met de PVV antwoord willen geven op mijn post op pagina 1? ben wel benieuwd naardie dingen. ben niet van plan om daar hier een dikke discussie met wel of niet goed over te starten maar ben wel benieuwd naar jullie meningen daarin. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat je voorbeeld van 'op de bon' erg goed is. Het lijkt mij dat dat soort controles sneller in grote steden plaatsvinden, en daar wonen nu eenmaal meer allochtonen. Bovendien komt het zeker voor dat allochtonen meteen roepen dat ze die boete krijgen vanwege hun afkomst/huidskleur, terwijl ze duidelijk fout zitten. Dat moeten we natuurlijk ook niet hebben. Verder is TV natuurlijk selectief, ze zullen eerder gevallen laten zien van allochtonen die een hoge boete krijgen, dan van autochtonen die ermee weg komen. En er zijn natuurlijk nog andere omstandigheden, zoals de hoeveelheid drugs. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
(en verder worden wetmatig gezien buitenlanders onderling (of je uit land x of y komt) ook anders behandelt in Nederland op velerlei punten) Of het wenselijk is, en of het PVV standpunt wenselijk is, is een tweede. Wil alleen maar aangeven dat de huidige partijen niet zo hypocriet moeten doen.
||
Citaat:
|
Ik heb dit even een apart topic gegeven, omdat ik denk dat hier ruim voldoende stof tot discussieren inzit. Ik wil iedereen wel oproepen zich te houden aan het onderwerp (straf) en niet in algemene discussies over de PVV te verzanden.
Ik heb wel een vraag om deze discussie mee verder te gaan: Er wordt veel gesproken over 'buitenlanders', 'Marokkanen', 'Turken' en 'allochtonen'. Hoewel voor sommige van deze termen definities bestaan, worden ze eigenlijk heel willekeurig gebruikt. Wat voor groepen zijn strengere straffen, waaronder deportatie naar een ander land nou eigenlijk bedoelt? Straatschoffies die de boel onveilig maken en misdaden plegen? Want, zover ik weet, wordt hierbij gesproken over Nederlandse jongeren waarvan voorouders ooit uit een ander land zijn gekomen. Veel minder over jongeren waarvan een of beide ouders geboren is in het land van herkomst.
|||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Zie Barabas. Waar haal je die 17 miljard vandaan?
Dat punt over cultuursubsidies is wel interessant. De PVV heeft aangegeven in Den Haag de cultuursubsidies voor een bekend en succesvol orkest te willen afschaffen. Je circus zal ook niet worden ontzien. Veel verenigingen op cultuurgebied zijn heel erg afhankelijk van zulke subsidies, en dragen daarnaast ook bij om de geest van mensen te verrijken en houden soms zelfs jongeren van straat (bijvoorbeeld jongerenorganisaties als scouting). Moet dat afgeschaft worden? Kort samengevat: de PVV roept vaak wel aardige doelen, maar het zijn loze kreten, ze kunnen namelijk niet zeggen hoe ze dat gaan realiseren. Waar halen ze het geld vandaan? Wat zijn nu eigenlijk die "linkse hobby's"? Wat is hun basis voor een bepaald standpunt? Ze zijn nergens concreet in. En zaken als "oplossen wachtlijsten jeugdzorg", "meer handen aan het bed", "minder bureaucratie", "eenpersoonskamers verpleeghuizen", ik daag je uit om een partij te vinden die deze standpunten NIET heeft. Iedere partij wil dit. Waarom denk je dat de PVV dit dan wel zou kunnen?
|
Verwijderd
|
He kijk aan: en als aanvulling op wat Barabas zegt: aan welke cultuur moet de onaangepaste buitenlander zich aanpassen, als je het allemaal wegbezuinigd? Ben wel heel geinteresseerd in het antwoord van micromensje en dingaantouwtje.
Overigens: de criminele allochtoon kun je het land niet uitzetten, want die heeft in de regel een Nederlands paspoort. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Sowieso als een allochtoon een misdaad pleegt is het geen slecht idee te kijken of hij uitgezet kan worden. Opgeruimd staat best netjes in dat geval. Of die jongeren nou voorouders uit een ander land hebben of ouders, dat maakt dan weinig uit. Ze plegen misdaden en kunnen zich blijkbaar moeilijk aanpassen. Wat hebben we er hier dan nog aan? |
![]() |
|
Ons circus draait puur op de sponsors en de inkomsten van optredens, we krijgen al geen subsidie.
![]() Het gaat mij er niet direct om dat de dingen die Wilders zegt waargemaakt worden, maar meer om het feit dat hij veel dingen die van mijn part moeten veranderen, heel extreem de politiek ingooit, en daar hou ik van want het geeft actie en avontuur. Aan de andere kant is hij voor afschaffing van de 1e kamer en voor verkleining van de 2e kamer. Dat loopt natuurlijk richting een dictatuur en dat is bad ![]()
||
Citaat:
Gelukkig is de kans groot dat deze mensen in de toekomst wel een constructieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Door goede scholing, en door afname van hormoonspiegels (d'e verklaring voor jeugdcriminaliteit), door reintegratie, en uiteraard door criminaliteit te straffen zorg je uiteindelijk voor een ommekeer. Bovendien moet je ook kijken naar de belangen van die allochtone probleemjongeren zelf: dit zijn mensen die tussen twee culturen inhangen, die de nederlandse taal beter beheersen dan de taal van het land waar hun opa en oma ooit vandaan kwamen. Mensen die hier hun familie hebben, hier vaak bezig zijn met een opleiding. Ze naar een ander land sturen in hun eentje en dan hopen dat het wel goed met ze komen is absurd. Maar erger is de aantasting van het nondiscriminatiebeginsel; mensen zijn gelijkwaardig en moeten dus gelijk behandeld worden. Een extra straf invoeren voor mensen wiens voorouders uit een ander land komen is direct daarmee in confict. Als je als staat zegt dat somige mensen beter behandeld worden dan anderen, zeg je dat deze mensen meer waard zijn. Dat autochtonen meer waard zijn dan allochtonen. Dat het voor burgers ook legitiem is om te discrimineren. Dat het goed is sommige mensen minder kansen te geven dan anderen. Daarmee zorg je bovendien dat allochtonen zich niet geaccepteerd voelen (aangezien ze dat ook niet worden). Dat ze zich eerder af zullen keren van de Nederlandse maatschappij dan zich aanpassen. Dat ze zich geen deel voelen van de samenleving, en dus eerder de maatschappij schaden dan constructief meewerken (en indeed waarom zou je een bijdrage willen leveren aan een maatschappij die jou groep mensen als untermenschen behandelt?).
|
Verwijderd
|
Als cultuursubsidies gaan verdwijnen, kun je er vanuit gaan dat echte creativiteit verdwijnt, want theatermakers en andere kunstenaars moeten dan alleen nog maar gaan maken wat het grote publiek wil om zichzelf in stand te houden. Beetje jammer als we dan alleen nog maar makkelijk weghap-entertainment krijgen
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Daarnaast, welke thema's heeft hij aangekaart die niet eerder op de politieke agenda stonden?
Laatst gewijzigd op 04-03-2010 om 08:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan ben ik blij dat je nog een 15jarig jongetje zonder stemrechten bent! |
![]() |
||
Citaat:
Nou ja, verder wat Joostje zegt. Maar ik vind het zo erg dat de PVV alleen maar problemen aanwijst, net alsof andere partijen die problemen niet zien, zij dragen er juist oplossingen voor aan, maar de PVV zegt alleen maar hoe slecht alles wel niet is waardoor mensen zich bedreigd gaan voelen. Daar wordt het echt niet beter van. En ook nog subsidies willen afschaffen, pff... Ik doe zelf vrijwilligerswerk, lees voor bij een familie van Marokkaanse afkomst, zulk soort dingen wil Wilders vast afschaffen (het kost geld omdat er bibliotheekpasjes gemaakt moeten worden en dat soort dingen) en dat vind ik zó zorgwekkend, want zulk soort projecten zorgen er juist voor dat deze kinderen beter Nederlands leren spreken en dat is essentieel: als je de taal spreekt, doe je het beter op school, kun je je beter uiten en dat is hartstikke belangrijk als je je deel wilt uitmaken van de maatschappij. Het probleem is dat veel jongeren zich op dit moment geen deel voelen van onze maatschappij, niet dat ze zomaar straatschoffies zijn of wat dan ook.
||
Citaat:
Maar goed, de effectiviteit van zijn beleid interesseert je dus niet? Het lijkt jou een goed idee om iemand die maar wat roept en niets doet, een land te laten leiden, omdat je het eens bent met een paar van de dingen die hij roept?
||
Citaat:
Stel je voor zeg, dat je een neger ziet die nooit iets gestolen heeft en dan denkt: 'zo, die heeft zich goed aangepast.'
|
Verwijderd
|
Ik ben het helemaal eens met oa. Vogelvrij. Daarnaast speelt bij mij ook gewoon het feit dat mensen geen dingen/beesten zijn die je 'deporteert', crimineel of niet. Ik vind het een walgelijk idee dat als 'men' vindt dat iemand zich niet genoeg heeft aangepast, iets doet wat niet mag, die persoon zomaar alle rechten verliest. Dat is echtextreme discriminatie. En als een 'volle Nederlander' nu iets fout doet? Wat is dan de oorzaak? Niet goed aangepast aan de norm? Of mogen Nederlanders wel fouten maken en alleen buitenlanders/allochtonen/2e generatie/3de generatie niet? Ik vind het echt een stuitende gedachtengang...
Ik snap wel dat 't als een makkelijke oplossing klinkt voor een moeilijk probleem, maar moreel (en menselijk) vind ik het echt geen oplossing. (Zelfde geldt voor vele PVV-'oplossingen'; ik denk dat iedereen wel voor minder belasting is en tegelijkertijd voor betere zorg en geen wachtlijsten, maar die twee zaken zijn niet met elkaar te rijmen; betere zorg en minder wachtlijsten kost geld, geld, geld... Dus ja, weer zo'n oplossing die makkelijk klinkt, maar niet uit te voeren is.) |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben allochtoon (mijn ouders zijn in Kaapverdië geboren), maar wel Nederlander (geboren met een Nederlands paspoort). Ben hier geboren en getogen. Maar als ik dus nu iets crimineels zou doen, zou ik "terug" moeten naar Kaapverdië? Er is helemaal geen sprake van "terug" want daar kom ik niet vandaan, hoe kan ik dan in hemelsnaam "terug"? Moet ik dan naar een land, waarvan ik de taal inderdaad minder spreek dan de Nederlandse, waarvan ik de cultuur minder goed ken puur omdat mijn ouders niet als Nederlander zijn geboren? Riekt naar racisme. En hoe zit het met Antillianen, die zijn toch ook gewoon Nederlanders in hun eigen koninkrijk?
Als iemand mij hier weg zou proberen te sturen, zou ik ten eerste die persoon er niet mee weg laten komen. Ten tweede zou voor mij dan gelden: het maakt niet uit wat ik hier doe voor crimineels, ik ga hier toch niet het gevang in. ![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
"Het buitenland" is geen vuilnisbak waar je al je troep zomaar kan achterlaten. Wat moet Marokko nou opeens met een crimineeltje dat daar helemaal niet vandaan komt?
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
|
Wat denk je dat die landen gaan zeggen? "Oh ja, kom maar hoor, wij hebben je criminelen graag!"
Een land kan volgens mij toch echt niet niet verantwoordelijk worden gehouden voor de daden van individuele burgers, hoe graag we dat ook willen. Marokko of Turkije zitten echt niet te wachten op criminelen die misdrijven hebben gepleegd op Nederlands grondgebied. En daarnaast is afkomst of nationaliteit niet echt een motivatie voor iemand om een misdrijf te plegen.
||
Trouwens, pipo's. Het bestaat al:
Citaat:
Probleem is alleen dat landen als Marokko en Argentinie bijvoorbeeld moeilijk doen m.b.t. het verliezen van deze nationaliteit. Vele generaties Marokkanen en Argentijnen hangen dus vast aan hun buitenlandse nationaliteit. Na het hebben begaan, worden zij in die zin benadeeld t.o.v. zij die wel afstand kunnen doen van hun buitenlandse nationaliteit. Je kan natuurlijk ook gewoon geen misdrijf plegen.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Bovendien is de meeste allochtone overlast veroorzakende jeugd van de derde generatie immigranten. Die zijn dus in Nederland geboren. Wat hebben die te zoeken in het land waar hun overgrootouders woonden? En hoe staat verbanning in verhouding tot de vier uur werkstraf die hun autochtone klasgenootjes voor het zelfde vergrijp krijgen?
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Vele grote kunstenaars uit het verleden hebben voor kerken of vorstenhuizen geschilderd of muziek gemaakt. Dus de ondersteuning vanuit de staat of kerk was er wel. Zij het dat het dan geen subsidie heette, maar een vast dienstverband in dienst van de koning (of paus). |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
die 'etterige' Marrokaantjes hebben ook een Nederlands paspoort en dus evenveel recht om hier te blijven dan jij en ik. wat je trouwens steeds vergeet is dat lang niet alle ettertjes marrokanen zijn. wat ga je doen met de nederlandse ettertjes? ook het land uit gooien? waar wil je die heen laten gaan? gewoon in zee dumpen? wat nou als zo'n ettertje wat het land uit moet ouders heeft met nederlandse paspoorten en de ouders daarvan (de opa's en oma's van die ettertjes) niet meer leven of verschillende nationaliteiten hebben? en als je de ettertjes het land uit stuurt moet er wel iemand zijn om ze te verzorgen. smijten we dan gelijk de ouders er ook achteraan? marrokaanse ettertjes (zoals jij ze noemt) gaan vaak mee in groepsgedrag. die 'ettertjes' moet je uit zo'n groep halen en de kans is groot dat het dan geen 'ettertje' meer is. die 'etertjes' kan je zeker nog van gedrag laten veranderen. een 18 jarige echter die zulke ideeen zelf verzint (of zich aansluit bij mensen met zulke ideeen) zijn net zo erg want gaan of mee in groepsgedrag of nog erger ze verzinnen die dingen zelf. het enige probleem is dat de 18 jarige zo vast zit in die denkwijze dat je dat niet snel kan veranderen wat wel met die 'ettertjes' kan. dus eigenlijk zijn volwassenen met zulke problemen erger dan 'ettertjes' die een beetje klooien en zouden dus al die volwassenen het land uit gegooit moeten worden. waar die heengaan moeten ze zelf weten. zij spreken wel een taal waarmee ze goed kunnen communiceren (engels) dus kunnen zelf ook overleven in het buitenland. kortom denk eerst zelf na over jouw eigen gedrag voordat je minderjarige allochtonen voor ettertjes uit gaat maken en ze het land uit wilt gooien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is dit een reactie op wat ik schreef? Zo ja wil je me die dan even duidelijk maken? Want ik snap de strekking van je bericht niet zo goed geloof ik. Het is niet dat artiesten niks doen voor hun geld. Dat jij het niet als werk ziet, is leuk en aardig, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het geen werken is. Want ten slotte wordt er geld mee verdient... |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Awesaaim-O #898 Verwijderd | 501 | 05-03-2010 23:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[NL] betoog oorlog tegen irak: [kan iemand aub nakijken] halilo | 14 | 05-01-2006 21:10 | |
De Kantine |
Het boemerangeffect: Waarom Amerika gehaat wordt niceman1984 | 67 | 16-04-2004 21:13 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Plannen voor militaire inmenging op het eiland (Ogen VS gericht op Cuba) niceman1984 | 24 | 04-12-2003 00:17 |