Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2010, 14:53
bamboocha
bamboocha is offline
Hey!

Ik ken nu al een paar jaar een jongen wat uiteindelijk best een goede vriend is geworden. We zaten ook bij elkaar in de klas op t VMBO en we wonen 5 minuten bij elkaar vandaan. Na het VMBO gingen we allebei naar andere school, kregen nieuwe vrienden noem het maar op. Daardoor zagen we elkaar wat minder, maar als we elkaar dan weer zagen was het gewoon weer helemaal als vanouds. Heel erg lachen en gezellig enzo. Nu is het zo dat hij voor mij altijd wel iets meer dan een gewone vriend is geweest. Ook is hij nog eens verliefd op mij geweest wat best lang duurde. Ik was toen ongeveer 16 en wist niet zo goed wat ik wilde en ben er toen ook maar gewoon niet aan begonnen.

Nu is het zo dat we elkaar de laatste tijd wat vaker zien. Het valt ook wel op dat het zo 'opeens' is omdat mijn ouders nu ook de hele tijd vragen of het nou eindelijk al wat aan het worden is tussen ons (mijn hele familie hier vind hem helemaal geweldig wat het er ook niet makkelijker op maakt haha). Nu is niet het zo dat we elkaar zien omdat we verliefd zijn op elkaar oid. Hij is afgelopen vrijdag hier geweest en het was dus weer erg gezellig. Het begon allemaal met een beetje voorzichtig aftasten. Hij wist natuurlijk niet van mij wat ik wou en ik ook niet van hem maar dat werd al snel genoeg duidelijk. Het begon met rustig zoenen, wat uiteindelijk eindigde in droogneuken. Hij wilde wel meer, maar ik was ongesteld dus was dat even geen optie haha. Ik weet ook niet of ik op dat moment meer had gewild.

Waar ik dit dus voor schrijf is het volgende. Ik weet gewoon dat als ik de volgende keer weer naar hem toe ga (of hij naar mij natuurlijk) dat er gewoon meer aan zit te komen. Ik ben 19 hij 21. Alleen ben ik nog maagd (in zo'n beetje alles). Ik heb natuurlijk wel gezoend enzo, maar m'n broek is altijd 'dicht gebleven' om het maar zo te zeggen. De rede daarvoor is dat ik gewoon nog niet verliefd ben geworden of een jongen heb gevonden met wie ik meer wil. Ik ben ook weer niet zo dat ik persé wil wachten tot ik echt heel erg verliefd ben.

Ik heb na die avond nog aan hem gevraagd (per sms) wat het nou voor hem betekende, of dat het gewoon zomaar was. Hij zei dat hij sowieso nu geen relatie wilt, maar dat ie t wel leuk vond (hij komt net uit een relatie van meer dan een jaar). Ik hoef ook niet persé een relatie. Als het voor hem wat had betekend had ik mezelf wel kunnen open stellen om te kijken of er wat uit had kunnen voorkomen, maar dat hij geen relatie wilt vind ik ook geen probleem.

Nu weet ik dus dat als ik hem de volgende keer zie ik er gewoon op kan rekenen dat we wel verder zullen gaan bij waar we gebleven zijn. Alleen weet hij niet dat ik nog maagd ben. Ik zit er ook niet op te wachten om dit te vertellen, omdat hij dan misschien zal denken dat ik er teveel waarde aan zal hechten. En dit weet ik dus niet.

Ik wil misschien wel verder gaan omdat ik zelf het idee heb dat er gewoon van het hele ontmaagden een big deal wordt gemaakt. Nu kan ik daar zelf dus niet over oordelen en wil ik graag de mening van andere hebben. Ik weet dat ik zelf moet beslissen in wat ik zal doen, maar het is wel fijn om meningen te krijgen. Ik heb zelf zoiets van ja.. ik ben 19, hij is altijd wel meer dan een vriend voor me geweest en voelt dus wel redelijk vertouwd en ja.. ik denk dat ik er zo onderhand wel klaar voor ben.
Als ik moet wachten tot ik 'de ware' vind kan ik denk ik nog heeel lang gaan wachten.

Nu is mijn vraag dus eigenlijk gewoon.. Wat vinden jullier er van?

Ik wacht geduldig af
Oud 14-03-2010, 14:58
Qimm
Qimm is offline
Wachten op de ware vind ik onzin. Het is niet dat jullie ongelijk (met verschillende verwachtingen) de situatie in gaan, je bent er duidelijk wel aan toe en je hebt er ook goed over nagedacht... ik zeg doen!
Oud 14-03-2010, 15:59
BendeBen
BendeBen is offline
bij voorbaat: trek je niet te veel aan van de automatische "bij twijfel niet doen" reflexen die ongetwijfeld onder mijn post komen. klinkt heel wijs enzo maar is natuurlijk te kort door de bocht omdat je dan alsnog kan gaan twijfelen of je wel twijfelt.

bedenk dat iedereen op de hele wereld met elkaar sekst. met een goede reden: het is namelijk LEUK. als je het luchthartig opvat en jezelf niet te serieus neemt kan er niksnoppesnada gebeuren. je doet op zn minst wat ervaring op. ga je echter doen alsof je in een soap leeft en doe je alsof seks een zeer ernstige zaak is dan degradeer je seks tot slechts een sociaal wapen.

er is altijd een kans dat iets niet verloopt zoals je het wil. ook seks met je homie bevat die kans. als je die kans wilt uitsluiten moet je niets doen. er is echter ook een kans dat wel prima is allemaal en dan heb je jackpot. altijd de negatieve kansen uitsluiten betekent kluizenaar op eenofandere berg worden.
Oud 14-03-2010, 16:25
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Ik sluit me zowel bij Qimm als BendeBen aan .
Oud 14-03-2010, 16:25
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
bij voorbaat: trek je niet te veel aan van de automatische "bij twijfel niet doen" reflexen die ongetwijfeld onder mijn post komen. klinkt heel wijs enzo maar is natuurlijk te kort door de bocht omdat je dan alsnog kan gaan twijfelen of je wel twijfelt.

bedenk dat iedereen op de hele wereld met elkaar sekst. met een goede reden: het is namelijk LEUK. als je het luchthartig opvat en jezelf niet te serieus neemt kan er niksnoppesnada gebeuren. je doet op zn minst wat ervaring op. ga je echter doen alsof je in een soap leeft en doe je alsof seks een zeer ernstige zaak is dan degradeer je seks tot slechts een sociaal wapen.

er is altijd een kans dat iets niet verloopt zoals je het wil. ook seks met je homie bevat die kans. als je die kans wilt uitsluiten moet je niets doen. er is echter ook een kans dat wel prima is allemaal en dan heb je jackpot. altijd de negatieve kansen uitsluiten betekent kluizenaar op eenofandere berg worden.
Wat een wijze woorden!
Oud 14-03-2010, 16:28
Verwijderd
Laat de sarcastische kutposts maar gewoon achterwege en reageer ontopic of niet.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2010, 16:32
giftig kevertje
giftig kevertje is offline
Citaat:
Laat de sarcastische kutposts maar gewoon achterwege en reageer ontopic of niet.
Ik meende het volledig Dittrich, ik ben het er gewoon heel erg mee eens dus sorry als het als een sarcastische kutpost overkwam.

Nog even extra ontopic dan maar: Ik vind dat je er goed over nagedacht hebt, en inderdaad: er wordt vaak zo'n big deal van gemaakt, terwijl seks juist iets heel natuurlijks is.. Natuurlijk is het leuker en fijner (vaak) als je seks hebt met iemand op wie je heel erg verliefd bent, maar ook seks alleen vanuit de zin om seks is hartstikke fijn. En als je dat voor de eerste keer kan hebben met iemand die je ook nog eens heel erg vertrouwd en een goede band mee hebt, lijkt me dat je het goed getroffen hebt!
Oud 14-03-2010, 17:32
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je klinkt zelf vrij zeker van je zaak dus ik zou zeggen, ga er maar gewoon voor. Als jullie allebei weten dat het niet zo veel zal betekenen en er niet echt een relatie aan vast hoeft kan het ook niet echt misgaan. Ik denk wel dat je nog even moet nadenken over of je hem wel of niet verteld over je maagd-zijn. Als hij daar rekening mee houdt lijkt me dan een stuk fijner voor jou. Als hij er begrip voor heeft dat het allemaal nieuw is voor jou en dus ook het wel kan accepteren als je niet precies weet hoe alles werkt scheelt dat denk ik een hoop en hoef jij je niet onder druk gezet te voelen ofzo.
Oud 14-03-2010, 22:21
Qimm
Qimm is offline
Wel zouden ze bij seks een disclaimer moeten leveren: 'may cause new feelings'
Seks heeft soms de eigenaardige eigenschap om ook voor een emotionele binding te zorgen die er eerst niet was. Het is niet gezegd dát, maar die kans is zeker wel aanwezig, en kan complicerend uitpakken, seks is vaak niet alleen maar fysiek.
Oud 15-03-2010, 00:13
Verwijderd
Citaat:
Wel zouden ze bij seks een disclaimer moeten leveren: 'may cause new feelings'
Seks heeft soms de eigenaardige eigenschap om ook voor een emotionele binding te zorgen die er eerst niet was. Het is niet gezegd dát, maar die kans is zeker wel aanwezig, en kan complicerend uitpakken, seks is vaak niet alleen maar fysiek.
Ja, maak het nog even wat moeilijker voor haar Ik vind dat je je van die mogelijkheid niets moet aantrekken. Als het gebeurt, dan gebeurt het, en anders niet. Het heeft geen zin om daar bij stil te staan.

OT:
Qimms eerste post ben ik het wel mee eens; gewoon doen, dat wachten op de ware is een raar concept wat nergens op slaat en geen enkel nut heeft behalve het jezelf moeilijk maken. Die gozer in kwestie lijkt me de ideale persoon om die ontmaagding mee te maken, omdat je diegene al kent en vertrouwt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 06:44
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Sex veranderd de relatie wel. Then again, als je straks 21 bent en maagd gaan mensen raar opkijken hoor.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 10:15
Lente
Lente is offline
Citaat:
Sex veranderd de relatie wel. Then again, als je straks 21 bent en maagd gaan mensen raar opkijken hoor.
dat is inderdaad de reden om het dan maar te doen

je zegt dat je behalve zoenen nog niks hebt gedaan, waarom ga je niet eerst een beetje verder met hem? dan weet je hoe dat is met hem en weet je waarschijnlijk ook of je echt seks met hem wil. of wilde je in één nacht meteen alles uitproberen?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 10:38
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ja, maak het nog even wat moeilijker voor haar Ik vind dat je je van die mogelijkheid niets moet aantrekken. Als het gebeurt, dan gebeurt het, en anders niet. Het heeft geen zin om daar bij stil te staan.

OT:
Qimms eerste post ben ik het wel mee eens; gewoon doen, dat wachten op de ware is een raar concept wat nergens op slaat en geen enkel nut heeft behalve het jezelf moeilijk maken. Die gozer in kwestie lijkt me de ideale persoon om die ontmaagding mee te maken, omdat je diegene al kent en vertrouwt.
tja ik denk ik zeg het toch even hoor Moet niet onderschat worden, want als je nog geen seks hebt gehad weet je ook nog niet dat je dat misschien kunt verwachten naderhand. Lijtk me wel iets om mee tenemen in je overweging, het is van mijn kant ook geen áfrader, maar een voetnoot ofzo
Oud 15-03-2010, 11:22
Verwijderd
Je hebt er goed over nagedacht, het is duidelijk dat jullie er allebei hetzelfde van verwachten en bent oud genoeg om er een verstandige keuze in te maken, denk ik. Dus als jij er geen probleem in ziet, dan zie ik dat ook niet.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 17:26
Verwijderd
helemaal gelijk sarah, ik zou het gewoon doen maar wel met condoom of de pil tenzij je soa's wil oplopen.....
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 18:32
bamboocha
bamboocha is offline
Citaat:
dat is inderdaad de reden om het dan maar te doen

je zegt dat je behalve zoenen nog niks hebt gedaan, waarom ga je niet eerst een beetje verder met hem? dan weet je hoe dat is met hem en weet je waarschijnlijk ook of je echt seks met hem wil. of wilde je in één nacht meteen alles uitproberen?
Ja, met hem ben ik wel wat verder gegaan dan zoenen enzo, maar misschien gebeurt het ook niet allemaal in een keer hoor! Maar ik heb wel zoiets van ja.. mocht het misschien gebeuren dat het wel allemaal in één nacht gebeurt.. dan ga ik het misschien niet tegen houden. Maar dat zal ik op moment supreme wel merken denk ik haha

En Qimm ja, jij hebt ook wel gelijk.. Ik denk dat er misschien ook wel voor mij een emotionele kant aan zal zitten. Maarja, dat zie ik dan vanzelf wel denk ik.. Ben wel blij dat je daar toch nog over begonnen bent haha! Ik had het zelf ook al een beetje bedacht.. maar het wordt nu nog even bevestigd door iemand met ervaring
Maar goed.. dat moet ik dan vanzelf maar merken denk ik.. Als ik me daar van te voren druk om moet gaan maken he..

Maar ik ben wel blij met alle reacties!
Zo zie je dus maar dat niet iedereen er zo zwaar aan tilt.. Want dat idee heb ik namelijk wel altijd gehad en dat maakt dit soort dingen alleen maar lastiger!
Maar hier krijg ik wel een 'gesteund' gevoel van
Oud 15-03-2010, 18:41
Verwijderd
Het wachten op de ware is inderdaad een beetje overdreven (al moeten mensen dit natuurlijk zelf weten. Hoe vaak lukt dit nou echt? ), maar er zijn natuurlijk wel dingen waar je jezelf gewoon aan moet houden:

Te veel twijfel? Niet doen. Beter even wachten dan achteraf spijt hebben en je kut voelen. Ben je al bezig en wil je plotseling niet meer, stop er dan mee. Dat is dan jammer voor hem, maar tegen je zin dingen doen is een no-no. Doe het wel veilig. Neem de pil, sowieso een condoom. Ga er niet teveel van verwachten, dan wordt je alleen maar teleurgesteld. Hoewel het voor hem niet de eerste keer is, dus hij heeft in ieder geval ervaring. Laat je niet meteen de eerste keer overhalen tot allemaal rare dingen. Niet dat ik iets heb tegen 'rare' dingen, maar de eerste keer is al spannend genoeg zonder dildo's, touwen, anale seks en rollenspelletjes.

In het kort: Doe alleen wat fijn voelt. Dat hij misschien (heel waarschijnlijk ) niet de ware is maakt helemaal niets uit, als je elkaar maar vertrouwt.

Dat wat Qimm zegt is inderdaad waar. Er komen allemaal stofjes vrij tijdens de seks die het gevoel van verbondenheid en intimiteit groter maken. Maar sowieso komt het vaak voor dat één van de twee uiteindelijk toch meer voor de ander gaat voelen en dat kan wel eens pijnlijke situaties opleveren. Ik zie dat om me heen heel vaak gebeuren, bij zogenaamde friends with benefits, dat er toch eentje verliefd wordt op de ander, maar die ander wil daar niets van weten. Dus spreek wel duidelijk met jezelf af wat je wilt, wees hier ook open over tegen hem, en mocht je uiteindelijk toch gevoelens voor hem krijgen en het blijkt niet wederzijds, stop er dan wel mee. Want anders krijg je hele nare omstandigheden.

Maaaaar, ik wil je natuurlijk niet bang maken, haha. Gewoon plezier hebben en doe er relaxed over. Seks is heel natuurlijk, daar hoef je niet zwaar aan te tillen, zolang je doet wat JIJ wilt.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:56
bamboocha
bamboocha is offline
Nou Siorin, ik heb echt wat aan je bericht! Al heb ik sowieso wat aan alle reacties hoor! Maar ook ja.. dat je dus vaker hebt meegemaakt dat het 'verkeerd' gaat. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat er tussen hem en mij wel altijd wat meer is geweest dan gewoon vriendschap, alleen hebben we er altijd omheen gedraaid.
En naja.. dan gebeurt er dit!

Ik heb nu echt geen zin in een relatie en hij dus ook niet omdat hij er net uit een komt. Maar wat jullie ook zeggen, er is natuurlijk kans dat er wel gevoelens bij komen kijken. En daar heb ik nu eigenlijk niet zo'n zin in. Ik twijfel eigenlijk niet echt meer over het seks-gedeelte zeg maar. Ik doe gewoon wat ik wil en als ik niet wil doe ik het gewoon niet. Maar hij was vrijdag dus hier en toen het al aardig bezig was heb ik tussendoor ook gezegd dat ik niet te ver wou gaan en dat is dus ook niet gebeurd. Als ik dus zeg dat ik iets niet wil gebeurd het ook niet. Dus dat maakt het sowieso ook al wel vertrouwder + dat we elkaar al lang en redelijk goed kennen. En ja.. wat gevoelens betreft.. ik denk dat ik dat dan vanzelf wel merk ofzo..?

En aan de pil ben ik al lang
Oud 15-03-2010, 23:54
Briseďs
Briseďs is offline
Heb niet zoveel over het onderwerp wel of geen seks toe te voegen, maar je zegt dat je hem niet wil vertellen dat je nog maagd bent. Wel doen! Dat vind ik echt heel belangrijk, zowel voor jezelf als voor hem. Ik heb wel eens iemand ontmaagd zonder dat ik het wist en de seks was ontzettend ongemakkelijk, en toen ik er achter kwam voelde ik me daar nog ongemakkelijker bij. En voor jou is het gewoon veel fijner als hij weet dat je nog maagd ben, dan hoef je je bijvoorbeeld niet te schamen ofzo als je niet zo goed weet hoe je iets moet doen.
Oud 16-03-2010, 13:23
Volk
Volk is offline
Citaat:
En aan de pil ben ik al lang
Nou nog condooms aanschaffen
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 06:36
Verwijderd
Oh ja, ik ben het trouwens ook met Briseďs eens. Er is geen enkele reden om niet eerlijk te zijn over je maagdelijkheid. Ik denk, net als Briseďs dat het juist goed is om het hem wel te vertellen. Dan zal hij alle 'ongemakkelijkheid' begrijpen en het ook niet vreemd vinden als je niet goed weet wat je eigenlijk moet doen. En inderdaad, dan hoef je je ook niet te 'schamen' (ik gebruik haakjes omdat ik sowieso vind dat je je nergens over zou moeten schamen, maar dat kan nu eenmaal gebeuren, vooral tijdens seks).

Gewoon eerlijk zijn dus.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten