Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik vind het erg om te zeggen maar ik verbaas me erover dat mijn vader nog leeft. Hij heeft zwaar overgewicht (120-130 kg), heeft daardoor suikerziekte gekregen en zich daarna niet aan zijn dieet gehouden en moet nu insuline spuiten (hij had eerst alleen pillen). En nu nog snoept en vreet hij maar raak en doet niks aan zijn lijn.
Vanaf zijn elfde rookt hij al zware shag, en inmiddels rookt hij dus al jaren 1 pakje zware van nelle per dag. Mijn vader drinkt niet elke dag maar als hij drinkt gooit hij er makkelijk 30 biertjes in, en dat is echt niet overdreven. Zijn vader is slechts 49 geworden en zijn moeder ook maar 65. Mijn moeder zal wel wat ouder worden. Ik denk tussen de 70 en 80. Ze heeft weliswaar nog nooit een sigaret aangeraakt maar wel jarenlang in een kroeg gewerkt waar veel werd gerookt, en ze zit altijd in de rook van m'n vader en zusje. Ze leeft gezond, heeft wel wat kilootjes teveel maar zeker geen ernstig overgewicht. Ze eet bijna nooit snoep en drinkt ook niet vaak. Haar moeder is maar 64 geworden en haar vader 83. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat mijn vader wel redelijk oud kan worden. Hij let erg op zijn gezondheid, gebruikt ook allerlei anti-cholestrol dingen, en eet weinig vette dingen, wat eigenlijk niet nodig is aangezien hij aan de magere kant is. Ook sport hij nog steeds, en hij rookt niet. Voor mijn moeder geldt eigenlijk hetzelfde, ze leven allebei gezond en ze hebben geen overgewicht of nare ziektes in de familie. Maar ja, je weet het nooit hè, het kan zo afgelopen zijn. Daar wil ik liever niet aan denken. |
![]() |
|
Ik vind het ook geen fijne vraag.
Mijn moeder gaat vast heel oud worden. Ze leeft gezond, er zijn geen ziekten in de familie en allebei háár oma's (en zussen van die oma's en zo) zijn ruim boven de 90 geworden. Mijn vader weet ik niet zo goed.. zijn vader is redelijk 'jong' gestorven (rond de 65 of zo?), zijn moeder leeft nog en is inmiddels een jaar of 90. Hij leeft absoluut niet gezond, eet slecht, beweegt weinig, is te dik, etc. Dus ik verwacht dat hij niet heel oud zal worden. Maar goed.. hij is inmiddels 68 en heeft op dit moment (voor zover ik weet) geen klachten dus het zal waarschijnlijk ook nog wel even duren. Mja. *klopt af*
|
Mijn moeder heeft al jaren ernstig overgewicht. Ze zegt dat dit door de medicijnen komt die ze slikt, maar dat is een halve waarheid. Ze eet gewoon niet normaal. Ze snoept aan één stuk door en eet alleen 's avonds met de pot mee, en ook alleen als we patat eten óf als zij zelf heeft gekookt (dat is denk ik twee of drie, soms vier keer in de week). Als ze niet met mijn vader en mij mee-eet, eet ze chocola of snoep. Ze weegt zo'n 120 kilo bij 1.63 meter. Daarbij is ze al heel lang chronisch depressief en gebruikt ze veelvuldig de traplift die we hebben (voor mijn vader, die maar één been heeft), terwijl mijn vader altijd loopt. Ze heeft als excuus dat 'ze anders te moe wordt'. Ze beweegt nauwelijks en ontbijt met chocola en luncht met snoepjes. Zelfs als we net gegeten hebben 's avonds pakt ze gelijk snoep of chocola. Roken en drinken doet ze niet. Ze eet nóóit fruit. Ze drinkt altijd cola of ander frisdrank. Daarbij zorgt haar chronische depressieviteit voor veel stress, die zij nog eens aanvult met onnodige zelfbedachte stress. Ik hou mijn hart vast, want volgens mijn wordt ze nooit ouder dan 70. Haar vader was 78 en haar moeder was 82 toen ze stierven.
Mijn vader eet wel weer fruit, eet altijd normaal en drinkt gematigd. Hij is gezond en is al meer dan 20 jaar gestopt met roken. Hij heeft geen overgewicht en door zijn werk beweegt hij genoeg. Zijn vader werd 52 maar die kreeg een ongeluk dus dat telt niet, zijn moeder werd 78 door een beroerte.
|
Beetje lugubere vraag, ja.
Mijn vader heeft wel de nodige alcohol genuttigd, en wel eens gerookt (maar zo minimaal dat het niet of nauwelijks van invloed op zijn sterfleeftijd zal zijn). Voor zover ik weet zijn zijn familieleden vrij oud geworden, en er zijn geen nare ziektes in de familie. Mijn oma is nog in leven, en die is 89. Ik vermoed dat zij nog wel een jaar of 5 minimaal in zich heeft, en ik verwacht dat mijn vader het ook redelijk lang uit zal houden. Hoop ik, vooral ook. 85 hoop ik dat hij minimaal haalt. Wat betreft mijn moeder, haar beide ouders zijn nog in leven en de 85 gepasseerd. Ze heeft soms wat last van d'r gewrichten, maar voor de rest is ze gezond, en ook bij har in de familie zijn niet echt ziektegevallen geweest. En anagezien vrouwen gemiddeld ouder wroden, geef ik haar 90. Oh, wat ben ik een onverbeterlijke optimist. |
![]() |
|
Mijn vader heeft overgewicht en longproblemen (ik dacht chronische bronchitis). Hij eet ook niet echt gezond (hij eet wel gevarieerd, maar gewoon te veel vet) en drinkt redelijk veel (hoewel hij zeker geen alcoholverslaafde is) en rookt soms sigaren. Dat zorgt er voor dat hij vaak longproblemen heeft. Overigens is hij voor de rest wel redelijk actief, hij is altijd bezig en is ook niet zwak of snel moe, en buiten een griepje of flinke bronchitisaanval in de winter is hij redelijk gezond, hart enzo is in orde (wat mij verbaasde). Ik gok dat hij zeker 70 wordt. Zijn vader is redelijk jong overleden, toen hij 40 was ofzo, aan kanker. Mijn oma leeft nog en is bijna 80.
Mijn moeder leeft gezonder, ze beweegt nog veel en let veel meer op haar lijn, hoewel ik vind dat ze veel te veel vet gebruikt in het eten, en dingen eet die ze met haar hoge cholesterol niet zou mogen eten. Ze heeft veel gerookt en is nu gestopt. Verder is ze wel gezond en actief, ik denk dat ze rond de 80 wordt. De vader van mijn moeder is overleden toen hij 70 ofzo was, maar hij had al jaren last van nierziektes enzovoorts, dus het is een wonder dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden. De moeder van mijn moeder is overleden op haar 80e oid, die was in redelijk goede gezondheid, behalve dan dat ze een aneurysma had. Mijn stiefmoeder is ongeveer hetzelfde verhaal als mijn moeder behalve het cholesterolverhaal, die zal ook wel rond de 80 worden. Ze eet wel wat gezonder als mijn moeder, maar ze weegt ook wat meer en heeft last van een te hoge bloeddruk dacht ik. Haar moeder leeft nog, haar vader is jong overleden aan (ik dacht) kanker.
|
Van mijn vader wéét ik dat hij niet ouder wordt dan 54 (hij is al bijna 8 jaar dood
![]() Mijn moeder wordt 60 in april en ik denk dat zij wél oud wordt. Ze leeft gezond, is erg actief, heeft nooit gerookt etc. Heb ook altijd het idee gehad dat m'n moeder veel ouder zou worden dan m'n vader. Nou is dat over 10 jaar ook al zo natuurlijk, maar ik denk dat ze echt 90 wordt ofzo. Zou ik ook erg leuk vinden ![]()
|
Wat een vraag, ja.
Maar de vader en moeder van mijn vader zijn al beide 80+ en nog redelijk goed voor hun leeftijd. Mijn vader rookt al vanaf dat ie jong was. Dat is het enige minpunt, want voor de rest is het een hard werkende man die wel tegen een stootje kan. Ik denk wel dat ie de 80+ haalt. De vader van mijn moeder is vroeg overleden aan kanker, maar mijn oma is in vergelijk met de andere opa en oma op haar 75e niet heel helder/fit meer. Al is mijn moeder altijd in de weer, leeft gezond, sport genoeg en eet gezond. Die haalt ook wel de 80+. Ik ga er maar gewoon vanuit dat ze samen oud worden.
|
Verwijderd
|
Hm, familiehistorie is bij ons wel gunstig. Geen kanker of andere slopende ziektes of aandoeningen. Mijn oma's vader is wel jong gestorven aan een hartaanval, maar voor de rest is iedereen van ouderdom overleden. Mijn opa's zijn overleden op (net) 84 en 86 (3 weken voor z'n 87ste). Wel nog goed van geest. Mijn oma's leven beiden nog, en zijn relatief gezond en bij de tijd. De ene oma is nog mobiel en fietst nog, de ander loopt nog, maar met rollator.
Mijn ouders zijn ook wel gezond op zich, en beiden wel bezig te letten met hun gewicht. Roken doen ze allang niet meer (heel sporadisch bij gelegenheid). Mijn vader sport elke week. Mijn moeder doet ook aan beweging. Ik denk dat ze beiden ook wel dik in de 80 worden. Mijn persoonlijke streven wordt de 100, en ergens heb ik wel het idee dat ik dat haal. Piece of cake. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader is een superbeweger, hij loopt vijf keer in de week hard en hij rent bijna ieder weekend 30 kilometer (malle aap) want hij traint voor de marathon. Daarom eet hij ook gezond enzo. Het is wel een flinke drinker, net als iedereen in de familie. Aan zijn kant van de familie komt nogal veel suikerziekte voor. Ik denk wel dat pa oud gaat worden. Zijn ouders zijn ook nog helemaal bizar fit.
Aan moeders kant is iedereen ziekelijk vol stress en / of kanker. Haar ouders zijn jong gestorven. Mijn ma zelf is ook nogal vol stress maar ze leeft verder wel gezond. Veel beweging etc, steeds gezonder eten gelukkig. Ze kan best oud worden ook. Geen een van mijn ouders rookt, ze zijn behoorlijk anti roken. |
![]() |
|
Nare vraag ja.
Mijn vader leeft nu behoorlijk gezond: sport veel, loopt liever ergens heen dan dat hij de auto pakt, eet gebalanceerd (vooral omdat zijn vrouw en ik koken though ![]() Mijn moeder is veel ongezonder: ze heeft overgewicht, snoept ontzettend veel en eet ook heel vet, rookt als een ketter en drinkt dagelijks een fles wijn. Maar ze is nu wel heel erg gelukkig en ze werkt bij een heilige bron (glastonbury well) en ik geloof dat dat de goden tevreden stemt. Bovendien leven haar ouders nog veel ongezonder dan zij (mijn oma is al haar hele leven aan het diëten en eet nu maar één boterham per dag tenzij het verjaardag is en mijn opa eet alleen yoghurt met zemelen en gebakken eieren en drinkt veel bier en whiskey en ze roken zo'n 5 pakjes per dag) en die zijn nu ook 70 ofzo en het ziet er niet naar uit dat ze de 80 niet gaan halen. Dus ik denk dat mijn ouders oud genoeg worden om hun kleinkinderen groot te zien worden en misschien krijgen ze nog achterkleinkinderen. Dat genoeg getallen? Om hun achterkleinkinderen te kunnen zien zouden ze 90 moeten worden, als ik rond mijn 25e kinderen krijg en mijn kinderen ook. Moet te doen zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
De dood van je ouders is toch een pijnlijk onderwerp.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mijn moeder heeft gerookt, is er sinds mijn geboorte vanaf maar is tussendoor (toen mijn opa overleed) 2 jaar weer gaan roken, nu weer 10 jaar gestopt ongeveer. Denk dat dat niet enorm veel invloed meer heeft, maar misschien nog wel een beetje. Mijn vader rookt wel, veel, zijn hele leven lang al, en mijn moeder rookt dus wel mee... weet niet hoe slecht dat is? Ze sport heel regelmatig en eet gezond, heeft geen overgewicht, is wel stressgevoelig, en geen erfelijke ziekten. Hebben stabiele relatie en langdurige vriendschappen, dus dat is goed. Mijn moeders moeder leeft nog, is 82, haar vader is 10 jaar dood (aan kanker). Mijn vaders moeder leeft ook nog, is 76 ofzo, zijn vader leeft ook nog, die is 80 of 81. Mijn moeders oma is 93 geworden oid. Maar mijn vader heeft wel overgewicht, een verhoogd cholesterolgehalte, beweegt zelden, eet als het even kan ongezond (maar tamelijk gezond door wat hij met avondeten voorgezet krijgt). Geen erfelijke ziektes in de familie dus, maar zijn moeder heeft wel ouderdomssuikerziekte en gezien zijn levensstijl denk ik dat hij daar ook wel gevoelig voor is. Dikke kans dus dat mijn moeder vrij oud wordt en mijn vader al eerder overlijdt... maar vind het een heel naar idee, probeer hem gezonder te laten leven maar het werkt nooit... zucht. |
![]() |
|
Mijn moeders oma is nog steeds fit. Mijn moeders moeder ook. Mijn moeder sport veel, danst veel, feest veel,eet gezond. Net als alle vrouwen in de familie. Ik denk dat mijn moeder nog wel zo'n 50 jaar mee kan. Dus ik denk ergens in de negentig ofzo.
Van mijn vader (die ik niet zo goed ken) verwacht ik eigenlijk dat hij binnen nu en 10 jaar dood is. Hij rookt, drinkt, heeft vanwege overgewicht allemaal hartkwalen. Hij neemt niet de moeite iets aan zichzelf te doen. Ja, na een hartoperatie rookt hij effe een paar weken niet. Maar daarna begint hij weer. Dus ik denk dat hij binnenkort wel de pijp uit gaat. |
![]() |
|
Ik vind het net als iedereen een nare vraag.
Feit is wel dat er in mijn familie flink wat kwalen en ziektes zitten. Kanker komt nogal eens voor, nierstenen ook (er zijn zelfs twee mensen in de familie aan overleden!) en veel familie van mijn vaderskant (grootouders en tantes) inclusief mijn vader krijgt diabetes als ze de 50 naderen, want veel overgewicht. Mijn vader beweegt naast het fietsen naar zijn werk niet en eet ook niet echt gezond, wat resulteerde in overgewicht, alhoewel het al een stuk beter is dan vroeger. Hij rookt niet en drinkt ook niet veel, dus ik schat dat hij toch zeker wel 75 wordt. Mijn moeder sport ook niet maar heeft toch zeker geen overgewicht, waarschijnlijk omdat ze haar handenvol heeft aan het huishouden/haar banen/mij + de rest van het grut. Ze is zelden ziek, rookt niet en is een matige drinker. Wel heeft ze vaak last van stress. Haar geef ik zeker 85 jaar.
|
Ze hebben allebei wel wat ongezonde gewoontes, maar zijn verder voor zover ik weet wel gezond. Mijn vader rookt al een jaar of twaalf niet meer, maar is te zwaar en eet volgens mij niet heel erg gezond. Daarnaast werkt hij best hard en is er áltijd gedoe met zijn werk. Zijn ouders zijn allebei wel oud geworden (87 en 94 oid). Mijn moeder eet wel gezond en fietst veel, maar die rookt (weer, na 11 jaar gestopt te zijn geweest). Haar vader is maar 44 geworden (hartinfarct), haar moeder leeft nog en is nu 82.
Ik denk/hoop dat ze allebei wel een jaar of 80 worden!
|
Ik wil geen getallen noemen, dat vind ik een naar idee.
Maar qua omschrijving van lifestyle en familiegeschiedenis. - Mijn vader heeft overgewicht en een hoge bloeddruk. Voor dat laatste slikt hij medicijnen en voor dat eerste last hij elk jaar 1 lijn-maand in (februari, want die maand is het kortst ![]() Ik hoop dat de familiegeschiedenis en de redelijk gezonde levensstijl van nu zal compenseren, al heeft de bloeddruk en het overgewicht zeker geen goede invloed. - Mijn moeder is gezond qua gewicht en beweegt ook elke dag. Ze heeft nooit gerookt, eet veel fruit en drinkt elke dag 1 wijntje. Er komt wel suikerziekte voor in haar familie. Haar vader werd maar 68, haar moeder leeft nog en is 81. Ik denk dat mijn moeder behoorlijk gezond is, dus ik hoop dat ze flink oud wordt.
|
Mijn vader zei afgelopen weekend nog tegen een vriend aan de telefoon dat hij niet ouder wordt dan 60. Mijn vader is een depressief type die een wisselende mate van afhankelijkheid van drank heeft, dus misschien dat het ooit nog wel eens bewaarheid wordt (hij is nu 53 jaar). Op biologisch vlak lijkt dat echter niet zo waarschijnlijk, aangezien zijn beide ouders nog leven: zijn moeder is 77 jaar en zijn vader is 81 jaar oud. Daarnaast waren zijn grootouders aan moederskant 85 jaar (opa) en 71 jaar (oma), en die aan vaderskant beiden 83 jaar. Ik verwacht dat mijn vader óf een hersenbloeding krijgt, óf aan maag- of darmkanker komt te overlijden; de kans op het laatste acht ik het grootst, aangezien dat de voornaamste doodsoorzaak was bij zijn grootouders en overgrootouders. Heel misschien is er wel een kans op zelfdoding, maar dat zie ik eigenlijk alleen gebeuren als mijn moeder het eerste komt te overlijden. In ieder geval zou hij dan niet de eerste zijn aan zijn kant van de familie die de hand aan zichzelf sloeg.
Wat mijn moeder (48 jaar) betreft, op het eerste gezicht zou je denken dat ze nog wel eens heel oud zou kunnen worden. Haar moeder leeft nog en is nu 77 jaar oud (maar wel in toenemende mate vergeetachtig; zij zal hetzelfde lot als haar eigen moeder ondergaan); haar vader was in 2002 op 76-jarige leeftijd overleden aan een progressieve hersentumor. Verder was mijn moeders oma aan moederskant maar liefst 91 jaar oud geworden; ik heb haar zelf nog gekend, maar helaas was ze toen al helemaal dement. Haar opa aan moederskant was 81 jaar geworden. Bij mijn moeders grootouders aan vaderskant is het wat minder goed gesteld; zij waren overleden met 55 jaar (opa) en 71 jaar (oma), en mijn moeder heeft hen nooit gekend. Aangezien mijn moeder in voorgaande jaren hartkloppingen heeft gehad en daarvoor een tijd lang magnesiumtabletten moest slikken, acht ik de kans aanzienlijk dat ze ooit aan een hartaanval komt te overlijden. Daarmee lijkt ze biologisch meer op haar familie van vaderskant, dus ik denk dat ze misschien iets van 75 jaar zal worden. Daarnaast rookt mijn moeder ook stug (ze is geen depressief type, maar wil zelf niet al te oud worden omdat ze bijvoorbeeld niet zo wil eindigen als haar oma), dus dat is ook iets wat het minder waarschijnlijk maakt dat ze heel erg oud gaat worden. Een andere mogelijke doodsoorzaak kan nog borstkanker zijn, aangezien dat erg veel voorkomt aan haar familie van moederskant (een tante van haar is er aan overleden, en twee andere tantes hebben de ziekte overwonnen). Maar een hartaanval lijkt me het waarschijnlijkst, ook omdat ze een beetje een stresskip is en dat haar dus vroeg of laat zal opbreken. Ik vond het trouwens best wel een origineel topic; misschien een beetje duister en controversieel, maar daar houd ik wel van. Het is goed om af en toe ook eens de wereld buiten de conventionele grenzen te verkennen. ![]()
||
Citaat:
Ik hoop dat hij er nog is om mij naar het altaar te begeleiden of mijn kinderen vast te houden, maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat dat niet gaat gebeuren, zolang hij deze levensstijl aanhoudt. Helaas. Dat onze moeder oud wordt, ben ik ook van overtuigd. Ik geloof nooit dat ze zoveel schade heeft geleden van de rook van iedereen dat ze vroegtijdig komt te overlijden. Ik hoop het niet.
|
Verwijderd
|
Ik hoop heel oud en gelukkig.
Mijn vader leeft behoorlijk gezond, dus die zie ik wel 90 worden. Zijn beide ouders zijn ook ongeveer zo oud geworden. Mijn moeder iets minder gezond maar niet extreem ongezond dus dat wordt zeker wel 80. Haar moeder is nu 84, mijn opa van die kant is overleden aan kanker en heb ik nooit gekend. Relatie is prima dus ook best gelukkig denk ik. ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 19-03-2010 om 19:06. |
![]() |
|
Mijn moeder wordt oud, want alle familieleden van die kant zijn nooit ziek en worden 90+. Mijn vader is al dood.
Ik hoop dat ik meer op mn moeder lijk.
|
Bah irritant om aan te denken.
Mama tussen de 70 en 80. Geen ziektes in de familie, ze rookt wel. Papa denk ik wel 80. Ook geen ziektes in de familie, al een ruime tijd gestopt met roken, misschien iets te dikke buik maja wordt aan gewerkt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Atheisme vs agnosticisme: welke is een betere houding om aan te nemen in het leven? Gatara | 106 | 21-06-2008 12:37 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Verhalen & Gedichten |
verhalenwedstrijd: titelloos Vlooienband | 0 | 01-10-2003 14:29 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |