Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2010, 16:54
mutsjaah
mutsjaah is offline
Hee,
Ik moet voor economie een verslag maken en 1 deelvraag daarvan is:
Wat is het verschil tussen een internetbedrijf en een ''gewoon'' bedrijf?

Ik weet echt niks te bedenken.. Of kan nergens wat vinden. En ik moet er veel uitleg bij geven want moet ongv 3/4 tot een hele pagina zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-03-2010, 18:01
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Internet bedrijf, enigsinds afhankelijk van de producten heeft

vaak amper een magazijn, immers, alles wat mensen aanklikken is verkocht, ze kunnen het daarna zelf inkopen en meteen op goede adres afleveren. Betekend vaak ook minder personeelskosten, omdat het veel geautomatiseerd gebeurt. Minder verkopers nodig, magazijnpersoneel is een joke. Dat bespaard weer op chief/managers. Klanten komen nooit op het bedrijf dus /careface of je in een flat zit met high tech shit bij grachten in amsterdam of dat je een afgefikt huis in cullemborg hebt.

is in verre mate veel afhankelijker van techniek, zoals de server, als dat niet werkt ben je busted, ongeacht van hoe goed bijv reclame in folders, kranten en verhalen van oude klanten zijn.

zal vrijwel altijd een handelsbedrijf zijn, nooit een productiebedrijf, ze kopen zelf telefoons in die ze weer verkopen, maar ze zullen het probably nooit zelf maken. Al zijn grote bedrijven ook afhankelijk van techniek door hun interne computer systeem.

zijn vaak heel afhankelijk van mensen die naar hun toe komen, ze zullen vaak niet náár mensen toe kunnen gaan. Bedrijven die bijv fietsen, autos en computers maken en verkopen zullenw el eens op een beurs of markt staan, maar bedrijven die hun activiteit ontpooien via een website doen dat niet.

Kan je met die dingetjes iets?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 18:07
mutsjaah
mutsjaah is offline
Ow ja, hartstikke bedankt!

En ik heb nog een deelvraag en die is: Wat zijn informatievediensten en communicatievediensten? (gaat dus over internetbedrijf.)

En daar moet ik dus ook ongv een hele bladzijde over schrijven.. Ik weet amper wat het betekend en ja hoe ik dat blaadje vol kan krijgen..
Misschien zou je daar ook even bij willen helpen?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 18:36
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
m'n ex heeft m'n schoolboeken nog (moet toch es terug gaan vragen...)
Via google valt daar misschien wel wat over te vinden?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2010, 19:06
mutsjaah
mutsjaah is offline
ooh oke haha,
ja ik heb het wel geprobeerd maar word er ook niet veel wijzer van, maar ey toch bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten