Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
het hangt heel erg af van welke sector je ingaat
vaak zul je het meest hebben aan engels, omdat dat het algemeenst is, maar als je bijv. veel met duitsers werkt is duits handiger, werk je met portugezen of mensen uit portugees-talige zuid amerikaanse landen is portugees handiger, enz. |
![]() |
|
Als we het zo stellen
![]() Tot nog toe heb ik naast Nederlands het meest aan Engels gehad. Hier lijkt dan ook een rol als lingua franca voor weggelegd in de moderne academische wereld. Verder is het zeer afhankelijk waar je heen wilt, voor mij is de planning om binnen een jaar met een Erasmusuitwisseling naar Zweden te gaan, aan Spaans of Portugees zal ik dan weinig hebben.
|
Maar als het op persoonlijk niveau is en je moet kiezen tussen Duits, Frans en Portugees, zou ik Frans nemen als ik verwachtte vaak naar Frankrijk te gaan, Duits als ik graag naar Duitsland, Zwitserland of Oostenrijk zou gaan en Portugees als ik verwachtte vaak naar Portugal of Brazilië te gaan.
Verder denk ik Engels, omdat je daar in de meeste landen wel mee terecht kunt en je het ook op school veel nodig hebt.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Is wiskunde wel of geen wetenschap? mathfreak | 51 | 10-10-2019 18:50 | |
De Kantine |
Wat zou je wel willen weten? Rodion | 152 | 28-03-2005 21:02 | |
Verhalen & Gedichten |