Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
beiden vind ik goed, want iedereen heeft mode nodig en kleren die ze ook echt leuk staat. (ipv de rollade kleding of tenten die voor de meeste grote maten normaal zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
tieten en taille zijn normaal. Het is apart eigenlijk dat "mode" zich eigenlijk maar richt op een hele kleine groep van de bevolking (langer dan 175 en geen taille of tieten wegens te weinig vet) en dat de rest zich daar aan wil aanpassen of tenminste dezelfde kleren aan wil hebben maar dat gewoon niet past. ik zie overigens liever niet dat het "plus size" genoemt word, persoonlijk vind ik dit nogal denigerend voor meiden die gewoon een normale maat hebben. Want je hoeft het maar genoeg te zeggen en mensen gaan het vanzelf als normaal aannemen... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kan het me eigenlijk moeilijk voorstellen dat 32/34, ik zie het wel, maar ik begrijp het niet. Hoe hou je zoiets vol. Toen ik 16 was, had ik maat 36 en was ik al graatmager maar ik at gewoon ook niks en ik kreeg al bijwerkingen...
Ik vind overigens 'plus' size, maat 42-44-46 het mooist eigenlijk, en dat is niet omdat ik zelf zwaar ben, maar ik vind dat gewoon veel aantrekkelijker, zachter en vrouwelijker. Daarover is het nog niet lelijk vind ik, maar het vervelende is dat het meestal zich op de buik zet. |
![]() |
|
Ik vind het maar niks, vadsigheid moet niet aangemoedigd worden
![]() ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
ik noem het een gezond gewicht wat de meeste vrouwen hebben. Tuurlijk is te zwaar ongezond maar te licht ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En vadsig vind ik zo'n overdreven woord. En er wordt niets aangemoedigd, integendeel, anders zag je wel meer Plus size. Ik zag laatst ook een artikel over dat mensen als Beth Ditto overgewicht promoten, dat vind ik onzin, ze promoten juist dat je tevreden moet zijn met hoe je eruit ziet. + dat je sexy kunt zijn, hoe je er ook uitziet. En ik heb maat 52 gehad en ik voelde me niet dik ofzo, wel 'dikker' dan normaal, maar ik vond mezelf niet lelijk of vadsig en qua aandacht had ik ook niet te klagen. Intussen sta ik weer op maat 48 en daar ben ik wel blij om, vooral omdat ik graag ook leuke kleren draag en het gezeik met kledingmaten echt wel belachelijk is. Ga je een giga H&M binnen is er 1 klein hoekje van 2 bij 2 met grotere maten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maat 40 en meer is toch wel meer voor 30+ die al een paar kinderen hebben rondlopen. Maat 40 bij 1.68 meter is toch echt gewoon overgewicht hoor. ![]()
|
Ik vind het een mooie ontwikkeling dat normaal gevormde vrouwen ook in de bladen verschijnen. Nu moeten ze nog gewoon tussen de rest komen te staan, in plaats van een aparte categorie te vormen.
Gratenbakken vind ik vreselijk. Niets tegen mensen die dun zijn hoor (ik heb zelf een normaal postuur, niet dik maar ook niet mager). Maar als ik kleding (en dan met name trouwjurken) zit te bekijken en al die chagrijnige koppen zie van dames die zichzelf uithongeren om maar "mooi" te zijn vind ik de kleding of jurken ook meteen niet mooi meer.
|
Verwijderd
|
38 over 1m70 vind ik ideaal voor een vrouw, maar dat terzijde
![]() Ik denk wel dat we anorexia nervosa nu ook niet mogen gaan versimpelen tot een louter schoonheidsideaal. Ik weet er niet bijster veel over, maar wat ik heb horen zeggen is dat er toch een hele complexe psychologie rond zit. Met bepaalde raakvlakken met suicidale en depressieve mensen enzo... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik denk dat ik vanmiddag de glamour issue ga halen |
![]() |
|
![]() |
Ik ben ook zeker voor plus size en PLUS size! Alles door elkaar zou ik zeggen. Laat maar zien wat er allemaal leeft. Bedoel, heb je dat stuk gelezen over Vogue Italia? http://wearebeautiful.net/blog/?p=169
Heel leuk, wat erkening voor plus size ( of idd zoals ik denk, de normale maten), maar waarom moet dat apart? In de mode worden de mensen met een grotere maat dan size 0 gewoon gediscrimineerd! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Modellen (en supersterren) zijn een voorbeeld voor 90% van de meiden, zij zullen ze proberen na te doen op verschillende manieren. De ene zal dit doen aan de hand van kleding, de ander probeert ook werkelijk een evenbeeld te zijn van diegene. (Jonge) meiden zijn onzeker en zullen proberen bij een "groep" te horen, ookal zal dit misschien een groep zijn die ze waarschijnlijk nooit zullen halen (zoals super model of popster). Ik heb jammer genoeg te veel meiden gezien die er al prachtig uitzagen maar perse een lichaam als een supermodel wouden en hierdoor al jaren er lelijk uit zien met te weinig vet op het lichaam. Aan de andere kant zie ik geregeld veel meiden die met alle macht een maat S aan willen omdat ze dat een paar jaar eerder wel aan pasten maar door een zeer slecht zelfbeeld en de daarbijkomende pijn zijn gaan emotieeten en zo een vlink aantal kilo's zijn aangekomen. Beiden zijn een effect van een modebeeld wat een onrealistisch beeld geeft van hoe een vrouwenlichaam er uit zou moeten zien. |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik zei ook niets voor niets niet iedereen wil dat
er zijn heus meisjes die dat wel willen, maar of dat altijd door de mode komt is maar de vraag een vriendin van mij heeft een eetprobleem ( klinkt wat netter ) en om nou te zeggen dat het door de mode komt, nee ook door andere probleemen die zij heeft met zich zelf en andere dingen Er zijn heus meisjes die dit willen en dat vind ik ook erg jammer, maar dat verander je echt niet 1 2 3 |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Als ik ik in mijn zwarte jas, Andrew Eldritch kapsel en zwarte zonnebril een trendy R&B club wil binnenstappen, word ik ook gediscrimineerd door de portiers hoor. Discriminatie is de regel in onze samenleving, of we het nu willen weten of niet.
![]() Maargoed, beloofd of on-topic te blijven, dus: Ik denk dat de mode en de schoonheidsidealen slechts één schakel zijn in een hele lange ketting die voor probemen als anorexie zorgen. Het is waar dat anorexie patiënten graag opkijken naar die graatmagere modellen... ...Zoals ook de school moordenaars in Columbina gek wqarenvan de agressieve muziek van Marilyn Manson en de bloederige 3D videogame shooters... We mogen de materie niet overversimpelen of meteen naar zondebokken zitten wijzen. Anorexie Nervosa is een heel complex probleem, die zowel maatschappelijk als persoonlijk diepe wortels heeft. Laatst gewijzigd op 11-04-2010 om 19:33. |
![]() |
|
wat plaatjes van plussize models op het topic op te leuken en meerdere discussies te starten.
![]() ![]() de winnares van een seizoen "america's next top model", reality tv-show waar modellen strijden om de contract en een cover en wat nog ![]() nog een foto van crystal renn, ik gok het bekendste plus size model.
|
Verwijderd
|
Monroe is inderdaad een iconische vrouw...
![]() ...Net zoals dit een iconische wagen was... Tijden veranderen en net zoals die Cadillc, straalt Monroe alles uit wat in de 50s en 60s als heel sexy werd gezien... Maar vandaag willen de meeste mannen dit: ![]() En dit: ![]() Mode wordt anders he. ![]() De maten alleen maken een vrouw natuurlijk nog niet een aantrekkelijke vrouw. En gewicht al helemaal niet. schoonheid is een heel complex iets en we mogen ook niet vergeten dat topmodellen in de eerste plaats (aldus de ontwerpers) niets meer dan 'wandelende' kapstokken zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toch durf ik er mijn hand voor in het vuur te steken dat als je 100 mannen een afbeelding van Marilyn en bovenstaande dame op de catwalk zou laten zien, de meerderheid Marilyn (of een onbekende vrouw met hetzelfde postuur en vergelijkbare schoonheid) zou aanmerken als de meer aantrekkelijke. Wat ik wil zeggen is dat ik niet denk dat het iets te maken heeft met wat mannen aantrekkelijk vinden, zoals jij stelt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij... Vrouw? Ik... Man? Volgens mij ben ik hier toch de autoriteit om te zeggen wat mannen leuk vinden. ook al ben ik dan als oude waver ook ietwat 'verwijfd'. ![]() Maar nu serieus: wat je op de catwalk ziet is inderdaad niet meteen dé referentie wat sexy wordt geacht. Zowel door 'echte' mannen als door de verwijfde exemplaren... ... maar toch denk ik dat zo sinds de jaren 70 of de jaren 80 het seksicoon gewicht heeft verloren. Ze lijkt misschien nog wel op Monroe, maar ze zal vandaag toch wel bij menig mannen een wespentaille hebben hoor. Wat uiteraard nog niet betekend dat 'alle' mannen zo denken, noch dat vrouwen die maatje 44 hebben, nu opeens hopenloos lelijk gaan zijn. En zoals ik al zei: gewicht is maar een onderdeeltje van wat als sexy wordt ervaren. Een globale evenwichtige proportie doet al veel goeds, een leuk snoetje eigenlijk nog meer. En een goed karakter maakt het ook nog eens aangenaam om ermee samen te kunnen leven, iets wat wij beetje verleerd zijn vrees ik toch... |
![]() |
||
Citaat:
Iemand zei ook dat 90% van de meisjes modellen/supersterren als rolmodel hebben. Dat lijkt me echt heel sterk. Ik ken niemand, maar dan ook echt niemand die modellen als rolmodel heeft. Ook niet toen ik op het middelbaar zat. Toen hadden meisjes hun tantes, moeders, dokters of kunstenaars e.d. als rolmodel. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bij plus size had ik toch wel heel andere vrouwen in gedachten ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Eerlijk gezegd maakt het mij niet zo veel uit. Ik heb liever plus size dan Ana, dat is het ook wel. Van mij hoeft heel de modeindustrie niet over te stappen op plus size.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Tot de dood ons saait #1214 Verwijderd | 500 | 15-11-2010 22:46 | |
Films, TV & Radio |
America's Next Top Model 10 Verwijderd | 100 | 02-04-2009 09:06 | |
Films, TV & Radio |
America's Next Top Model 9 Verwijderd | 254 | 19-11-2008 09:56 | |
Films, TV & Radio |