![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() leuke vraag voor mensen met lenzen. als jullie je lenzen uitdoen (en we gaan er even van uit dat je rechts bent) pak je dan alle 2 je lenzen er met rechts uit of je rechter lens met rechts en de linkerlens met links? ik doe rechterlens met rechts en linkerlens met links omdat ik er anders bij mijn linkerlens met rechts niet goed bij kan. met links werkt dan voor mij beter. hoe doen jullie dat? |
![]() |
|
ik draag zelf ook lenzen.
en haal die bij de brillenwinkel. en ik weet toevallig dat er op die doosjes van de kruitvat staat dat ze zijn voor mensen die al een tijdje lenzen dragen. mischien is het een idee om iemand die ook lenzen heeft bij je in de buurt om hulp te vragen. en waar verkopen ze kleurenlenzen? ik heb er weleens naar gezocht maar kon ze nergens vinden.
||
Citaat:
![]() Maar hier vind je een tutorial over je hoe je lenzen in moet doen!
|
![]() |
Oefening baart kunst. Je oog zal wel minder gevoellig worden na (op lange termijn) dragen van lenzen. Gekleurde lenzen hebben meestal een grotere diameter dan een normale zachte lens, dus extra moeilijk om in te zetten. Probeer dus je oogleden stevig uit elkaar te trekken.
Geadviseerd wordt om de eerste dag slechts 1 uur lenzen te dragen. De daarop volgende dagen steeds wat langer. Ongeveer naar 4dagen kun je lenzen de hele dag inhouden. Handig is om iig een flesje lenzen vloeitstof mee te nemen, mocht je lens naar aanvoelen, dan kan een druppel vloeistof al voldoende zijn. Nooit nooit nooit: Je lens schoonmaken/bevochtigen in je mond en daarna weer inzetten. Vroeger werdt dat veel gedaan bij harde lenzen, maar je tong bevat talloze bacteriën die je liever niet in je oog wil hebben ![]() Succes ermee ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar ik heb dan ook al 14 jaar lenzen, ik weet heus wel hoe ik ze moet pakken met of zonder nagels ![]() Overigens @ TS: ga er niet mee slapen. Ik ben geen lenzen gewend waarmee je kunt slapen en ik denk ook niet dat kleurlenzen daarvoor gemaakt zijn. Door het weinig knipperen, gaan ze dan aan je oog 'plakken' en dan moet je ze met nogal wat druk verschuiven, dat kan pijnlijk zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Leg de lens op het topje van je wijsvinger. Breng je hand naar je oog. Met je middelvinger van die hand trek je je onderste ooglid naar beneden. Met je vrije hand ga je "bovenlangs" en trek je met een willekeurige vinger je bovenste ooglid naar bóven. Probeer nu naar de lens op je vingertop te blijven kijken terwijl je de vinger heel rustig naar je oog toe brengt. Je hoeft 'm maar héél lichtjes aan te raken; de lens zal zich vanzelf op je oog "zetten". Dat voel je snel genoeg. Een paar keer voorzichtig knipperen en klaar. Uithalen is makkelijker; gewoon voorzichtig tussen twee vingers "knijpen". |
![]() |
||
Citaat:
![]() (De rest van mijn post was trouwens gericht aan de TS)
||
![]() |
Citaat:
Klinkt herkenbaar, haha. Ik heb gewone lenzen, heb normaal een bril maar die was ik spuugzat. Lenzen schieten over het algemeen niet naar achteren, tenzij je er rare dingen mee gaat doen. In doen kan een klein probleempje vormen; Je weet dat het niet persé moet, dus je kunt denken; ik kan het straks wel weer proberen en je raakt ze nooit meer aan. Tips bij indoen; 1. Zorg dat je je handen wast met zeep en dat er geen korreltjes meer op je vingers zitten. 2. Pak een spiegel, meestal ben je dan zo gefocused op je spiegelbeeld, dat je niet meteen je ogen dichtknijpt. 3. Doe want lensvloeistof op je hand, en wrijf je lens 10 seconden naar voren en naar achter (geen rondjes draaien, dat veroorzaakt te veel wrijving!). 4. Kijk naar je spiegelbeeld. Ga er vanuit dat je met je rechter oog begint. Doe met met de middelvinger je onderste ooglid naar beneden en met de middelvinger/wijsvinger van je linkerhand je andere ooglid naar boven. 5. neem de lens op het puntje van je rechter wijsvinger 6. kijk naar je spiegelbeeld, en zorg dat je een beetje om hoog kijkt. 7. nu komt het enge gedeelte. Doe de lens tegen je oog aan, blijft hij niet meteen 'plakken', wrijf dan even met de lens over je oog heen; dan blijft hij meestal plakken. Mocht dat niet zo zijn, geen paniek! Gewoon even pauze nemen, en dan weer proberen. Nu voor uit doen; We beginnen weer met de rechter lens. 1. Zorg dat je handen weer schoon zijn en Open je oog weer net zo als bij het indoen. 2. Schuif je lens wat met je rechter wijsvinger naar beneden. Je moet dus weer een beetje naar boven kijken. 3. Als je de lens wat naar beneden hebt geschoven kun je hem zo met je (rechter) duim en wijsvinger naar elkaar toe schuiven en tadaa, je hebt je lens in je handen. Mocht je lens vallen, maak hem dan eerst schoon voordat je hem opbergt. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. ![]() Groetjes!
|
goeie tip is misschien als het dan nog steeds niet lukt een beetje lenzenvloeistof in het kommetje van de lens leggen voordat je hem indoet. dan blijft ie (bij mij) makkelijker plakken.
(handen wassen vind ik niet echt een geweldige tip omdat ik dan last krijg van een klein beetje een rotgevoel van prikkende ogen door het handen wassen. handen wassen kan wel maar dan zou ik niet gelijk wassen en dan direct je lenzen inzetten maar ff een minuut of 2-5 wachten.) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar.. Misschien ben je dan allergisch voor die zeep? Nouja. Maakt ook niet uit.
||
Citaat:
![]() back on topic TS hoe gaat het nu met lenzen in en uit doen? |
![]() |
|
![]() |
hallo !
ik ben een meisje van twaalf,bijna 13. Ik draag sinds mijn tiende normale lenzen. In het begin vond ik het heel erg moeilijk om ze in te doen. Weet je waarom het moeilijk is? Het is moeilijk omdat sommige mensen het niet durven,net zoals jij. Je moet een lens pakken en op je middelvinger zetten. EN JE MOET IN DE SPIEGEL KIJKEN. nu moet je je best doen om niet te knipperen en je moet de lens naar je oog brengen. Nu niet knipperen. En ja... Hij zit erin. in het begin is het vaak lastig,maar je went eraan. sterkte |
![]() |
|
Ik heb nu sinds 2 maanden lenzen en ze gaan onderhand wel gemakkelijk in en uit.
Ik heb zachte lenzen, die doe ik binnen 10 seconden uit. Met indoen moet je gewoon goed je ook open doen met je vingers, en dan met je middelvinger hem op je oog leggen ongeveer. ![]() Gewoon veel oefenen. ![]()
|
voor mensen die harde lenzen hebben. ik heb de gewoonte om ze uit te "schieten" gaat wel snel en makkelijk maar moet je wel bij oppassen dat je ze niet kwijtraakt. dit doe je door oogleden open te houden en dan aan het uiteinde van je oogleden. (niet de kant van je neus maar die andere) te "trekken" en dan schiet hij er vanzelf uit. vindt ik zelf heel makkleijk.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
[ een vriendin van mijn zus had lenzen van de markt gekocht deet ze in en ging in de zomer zonnen en daardoor zijn de lenzen gaan smelten in haar ogen en is ze nu blind ] |
![]() |
||
Citaat:
1 er van te voren uit kunnen halen 2 zodra ze er last van kreeg er direct uithalen je kan mij niet vertellen dat ze daar van te voren geen last van had en ineens de lens gesmolten was. daarnaast vind ik het bijna een te sterk verhaal om te geloven. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() had diegene die de controle deed ook nog gekeken of je nog de goede sterkte had (aangezine je ogen ondanks lenzen nog slechter kunnen worden)??? (ik heb niet eens een bril dus na 12 uur uit doen kan niet ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Aan de Harde-lenzen-drager. Dreamerfly | 28 | 17-11-2004 19:27 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen *** Sido *** | 34 | 05-04-2004 06:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
bril of lenzen? CoveredEyes | 53 | 27-06-2003 18:27 | |
Lifestyle |
Klusjes die vervelend zijn, maar die je tóch doet. Roos | 75 | 18-08-2002 14:06 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen.... (kwijtraken!) Snufje | 28 | 23-12-2001 18:52 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lenzen chatfreak2002 | 32 | 21-11-2001 22:00 |