Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2010, 16:10
Delmar
Delmar is offline
Hallo,

ik zou graag mijn vertaal vertellen over wat er gisteren gebeurt is. Ik had namelijk een ruzie met een leerkracht. Mijn klas had studie en we hadden studie van een strenge leraar namelijk Mvr. X.

We waren nog geen 5 minuten gaan zitten of ze had al commentaar tegen leerling X: "X, ga je nu heel de tijd naar me zitten kijken of ga je beginnen studeren? Ik heb anders nog werk voor je hoor!"
Waarop X antwoordde: "Neenee, het is goed."

De rest van de studie ging tamelijk rustig. Wel had ik last van een piepende stoel. Ik stond op verwisselde van stoel en ging gaan zitten. Mvr. X zei hier niets van.

Leerling Y schuin rechts van me vroeg plotseling: "Heb je geen blauwe stylo?" Ik gaf hem een vierkleurenstylo maar het blauw was op. Hij gaf me deze terug waarop Mvr. X dit zag en zei: "Ja Y, geef maar je agenda af." Y stond op en gaf zijn agenda. Mvr X riep: "En gij daar met die paarse pull geef je agenda ook maar. (Ik had een paarse pull aan.) Ik was al behoorlijk geirriteerd doordat ze zo brutaal was en ik ben nogal lichtgeraakt. Dus ik zei: "Euh, het is niet den deen met z'n paarse pull maar A B. Waarop zij stoer terug antwoorde: "Ja, ik weet je naam niet hoor. Kom geef maar je agenda af." Ik zei: "Wat heb ik verkeerd gedaan, moet ik het telefoonnummer van m'n pa geven, dan kan je het eens uitleggen." Mvr X: "Ik heb dat telefoonnummer niet nodig." Ik: "Zeg dan wat ik verkeerd heb gedaan." Mvr x: "Je hebt je verplaatst zodat je dichter bij leerling Y kon zitten en je hebt een stylo gevraagd en ik heb gezegd dat ik geen enkele vorm van communicatie wilde zien." Ik: "Euh nee, ik heb mijn stoel verwisseld omdat mijn andere piepte en Y vroeg een stylo aan mij maar er zat geen blauw in dus gaf ie hem terug." Mvr X: "Kom het dan maar uitleggen na de studie." Ik: "Ja, ok dan."

Dus ik zat nog wat te studeren toen ik de bel hoorde en de studie was gedaan. Ik liep naar Mvr. X en ik zei: "Wat is er nu?" Mvr. X: "Ben je snel op het tenen getrapt? En dat van je vader, er is iets mis met je houding." Toen legde ik nog uit wat er gebeurt was en ze zei dat ik m'n agenda moest geven. Toen liep ik terug naar m'n tafeltje en maakte m'n boekentas. Ze praatte tegen me en ik negeerde haar gewoon. Ze zei heel de tijd: "Jongeheer, sta stil, jongeheer geef je agenda!" en toen zei ze: "Wat was je naam nu weer?" Maar ik liep al uit de studiezaal. Ze zei dit nogmaals luider dat ik het hoorde en ik keerde terug en zei: "Mijn naam is A B." Waarop ze antwoorde: "Aah, ik ga die naam niet snel vergeten!" En toen liep ik weg.

Nu, het toeval wil dat vandaag de school gedaan was en ik liep in de gang naar de uitgang van de school. Toevallig liep Mvr. X naar de andere richting en we kruisten ons pad. Ze zei: "Meneer B, geef dan morgen maar in de speeltijd je agenda." Waarop ik wat verder liep en het uitproeste.

Toen liep ik uit de school, pakte m'n fiets en reed naar huis. Daaropweg bedacht ik een plan om letterlijk te doen wat ze me vroeg en haar immers ook uit te dagen. Ik zou een gewone agenda nemen, zoals volwassenen die hebben, en zou die aan haar geven. Als ze zou zeggen wat dat te beteken had, zou ik zeggen dat ik letterlijk gedaan had wat ze van me vroeg en mijn Google-opzoekingen tonen en definities van een agenda.

Nu, wat denken jullie, moet ik over me heen laten lopen en m'n agenda tonen of moet ik mijn plan doen?

Hartelijk bedankt op voorhand,

Delmar.

De namen in deze tekst werden gecensureerd.

Laatst gewijzigd op 11-03-2010 om 16:18.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2010, 17:09
b0ries
b0ries is offline
Sowieso plan doen.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 18:31
Verwijderd
Haha t is wel een goeie.
Je kan het proberen maar ik vraag me af hoeveel het uithaalt.
Hoezo moest je eigenlijk je agenda laten zien?
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 19:04
Delmar
Delmar is offline
Jah, bij m'n vriend heeft ze er ingeschreven: "In de studie wordt er niet gepraat. Dit geldt ook voor jou." Ze wil gewoon stoer doen en tonen dat ze de macht heeft door een nota in m'n agenda te schrijven. ._.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 19:15
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
wat een sneu mens

Gewoon doen, terugpakken dat mens!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 19:16
silentbob
silentbob is offline
ik snap dat van agenda geven ook niet echt...
is dit btw toevallig in vlaanderen ofzo?
komen namelijk enorm veel woorden/termen in voor die ik zeer zelden hoor, en die geen enkele leraar bij ons op school zou gebruiken

en ik zou dat plan doen, alhoewel het niet hel veel voorstelt(vriend van me heeft zo'n agenda als agenda, dus is niet eens zo raar)

wat is die studie btw, is dat net zoiets als ophokuren?(maar dan met toezicht van een echte leraar en waar daadwerkelijk gewerkt word ipv gegamed? )
Met citaat reageren
Oud 11-03-2010, 19:21
Verwijderd
Nou wat raar zeg. ^^ Ik zou gewoon je agenda 'vergeten' ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2010, 15:11
Daboman
Daboman is offline
Laat ik dan maar de advocaat van de duivel spelen. Zij heeft je een instructie gegeven en die heb je genegeerd. Met jouw plan bereik je niets, je zou het zowat kunnen interpreteren als het negeren van nog een tweede instructie. Dus waarschijnlijk werkt het averechts. Als je laat zien dat je begrijpt dat je die instructie genegeerd hebt en dat dat niet de bedoeling was, bereik je veel meer. Het enige dat die mevrouw X wil is een sfeer creëeren waarbij iedereen kan studeren, dus als je laat zien dat dat ook jouw bedoeling was is er niets aan de hand.
Oud 15-03-2010, 18:33
Maistro
Maistro is offline
Citaat:
ik snap dat van agenda geven ook niet echt...
is dit btw toevallig in vlaanderen ofzo?
komen namelijk enorm veel woorden/termen in voor die ik zeer zelden hoor, en die geen enkele leraar bij ons op school zou gebruiken

en ik zou dat plan doen, alhoewel het niet hel veel voorstelt(vriend van me heeft zo'n agenda als agenda, dus is niet eens zo raar)

wat is die studie btw, is dat net zoiets als ophokuren?(maar dan met toezicht van een echte leraar en waar daadwerkelijk gewerkt word ipv gegamed? )
In België hebben alle leerlingen op een school dezelfde agenda, moet je in schrijven wat je elke dag gedaan hebt tijdens elke les en wat je voor de volgende les moet doen. Soms controleren leraren en dergelijke daar echt op.
Heel kinderachtig, alleen maar tijdverspilling, voegt niets toe... maar ja. ^_^
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 18:50
silentbob
silentbob is offline
das idd nogal belachelijk
bij ons hebben ze ooit eens iets soortgelijks proberen in te voeren(planning die je in het begin van de week moest maken waarop voor de rest van de week stond wat je in elk ophokuur ging maken en wat je gedaan had), maar niemand maakte het en niemand doet wat in die uren dus is het een stille dood gestorven
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 19:17
Maistro
Maistro is offline
Nou in België zijn ze er trots op. Mijn ervaring ermee is dat wanneer leraren uitvallen, je op school moet blijven. Je moet dan verplicht naar een gezamenlijke ruimte gaan en daar leren. Zo zijn er nog wel meer achterhaalde praktijken daar in België. Elke toets die je maakt, krijg je een paar dagen later mee naar huis en moet je door je ouders laten ondertekenen.
En als deze kleinigheden het onderwijsniveau nou omhoog tilden, alla! Maar het onderwijs in België zou zich een beetje meer moeten richten op het Nederlandse systeem. Dit geldt vooral voor Wallonië, maar toch. Meer vrijheden voor de leerlingen, maar wel hogere eisen.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2010, 22:10
silentbob
silentbob is offline
dat bij uitval hebben wij sinds dat 1040 uren gezeik ook
alleen bij ons komt dat erop neer dat iedereen zit te gamen/vervelen/kloten/msn'en enz. , alles behalve leren of huiswerk maken
Met citaat reageren
Oud 18-03-2010, 20:14
Nona
Nona is offline
Citaat:
Nou in België zijn ze er trots op. Mijn ervaring ermee is dat wanneer leraren uitvallen, je op school moet blijven. Je moet dan verplicht naar een gezamenlijke ruimte gaan en daar leren. Zo zijn er nog wel meer achterhaalde praktijken daar in België. Elke toets die je maakt, krijg je een paar dagen later mee naar huis en moet je door je ouders laten ondertekenen.
En als deze kleinigheden het onderwijsniveau nou omhoog tilden, alla! Maar het onderwijs in België zou zich een beetje meer moeten richten op het Nederlandse systeem. Dit geldt vooral voor Wallonië, maar toch. Meer vrijheden voor de leerlingen, maar wel hogere eisen.
Ik weet niet of ik het daarmee eens ben. Ik hoor goede dingen over Belgisch onderwijs (de Vlaamse leerlingen kunnen in ieder geval fatsoenlijk spellen), en van het Nederlandse onderwijs ben ik steeds minder onder de indruk. Jongeren die niet eens meer weten hoe ze een opdracht zelf maken (in plaats van downloaden), pabo studenten die geen 2 en 2 op kunnen tellen, studenten die d/t fouten bij het leven maken en het als een onmogelijke opdracht zien een foutloze paper in te leveren... Ik heb mijn twijfels.
Oud 24-03-2010, 19:40
D-gast
D-gast is offline
plan plan plan
ik heb ook genoeg ervaring met dat soort ** docenten
depressief maken, het enige wat je er tegen kan doen
Reageren

Regels voor berichten