Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2009, 16:23
Rivka
Rivka is offline
Ik heb moeite met tampons inbrengen. Hoe klein ze ook zijn, het lukt me gewoon niet.
Ze gaan altijd maar tot de helft erin of zo Heel vervelend in sommige situaties.
Hebben jullie tips?
Oud 13-06-2009, 16:58
Alyssia
Alyssia is offline
Weet je zeker dat je in de goede 'hoek' zit? Dus dat je 'm eigenlijk een beetje schuin duwt?
Oud 13-06-2009, 18:26
evil inside
evil inside is offline
probeer hem er idd recht in te duwen.
er je moet ook beetje naar binnen gaan, klinkt vast heel fout ook omdat het van een jongen komt maar ik heb zo mijn ervaringen..
Oud 13-06-2009, 18:32
Myuki
Myuki is offline
Zorg dat je ontspannen bent, het kan helpen om uit te ademen terwijl je je tampon inbrengt.

Je kunt ook tampons met inbrenghuls gebruiken, die zijn makkelijker. En verder natuurlijk niet te grote tampons kopen
Oud 13-06-2009, 18:44
marrel
marrel is offline
Ik heb het de eerste keren op bed gedaan, in een een of andere vage houding dat ik op m'n rug lag maar met m'n kont omhoog zegmaar, dan wordt de weg naar binnen wat rechter ofzo En toen ging het daarna ook vrij snel gewoon. Inbrenghuls kan ook makkelijk zijn, net wat je voorkeur is.
Oud 13-06-2009, 19:18
duivelaartje
duivelaartje is offline
Naar achter duwen en niet naar voren/boven. Dan kom je namelijk tegen je schaambeen aan en daarom gaat de tampon er waarschijnlijk niet verder in.
Oud 13-06-2009, 20:18
vosje16
vosje16 is offline
Tampon met inbrenghuls proberen. Daar duw je hem sowieso tot op de juiste plaats... En idd, een beetje naar achteren mikken, niet recht omhoog...
Oud 14-06-2009, 16:23
wallflower
wallflower is offline
En het pas doen als je echt ongesteld bent, zodat ie lekker naar binnen glijdt.
Oud 15-06-2009, 09:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien helpt het om de eerste keer echt op je hurken te gaan zitten (of in een gehurkte houding). Maak je vinger ook nat, dat maakt het ook al wat soepeler. Gebruik gemakkelijkere tampons, bijvoorbeeld OB Comfort. Deze tampons hebben een glad laagje aan de buitenkant, waardoor het soepel naar binnen glijdt en niet zo stroef gaat als bij normale tampons.
Misschien een nog wel fijnere tip: tampons met inbrenghuls, ook deze heb je van OB. De tampon zit dan verstopt in een kartonnen of plastic huls. De huls stop je in je vagina (dit gaat makkelijk omdat de huls glad is en dus geen wrijving veroorzaakt) en de onderste helft van de huls schuif je naar boven. Nu schuift de tampon op de juiste plaats en kun je de huls er weer uit halen. Ideaal, omdat het gemakkelijk gaat en ook je vingers niet vies worden
Oud 15-06-2009, 12:09
Verwijderd
Inbrenghuls ja
Oud 15-06-2009, 17:09
Verwijderd
Ik vind die inbrenghuls juist maar naar Kan evt ook helpen om een voet op de toiletrand te zetten, maar dat verschilt per persoon.
Oud 16-06-2009, 08:07
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
Ik vind die inbrenghuls juist maar naar Kan evt ook helpen om een voet op de toiletrand te zetten, maar dat verschilt per persoon.
Inderdaad.. Maar misschien helpt het wel als het je sowieso niet lukt..?
@ TS: Zet inderdaad een voet op de toiletrand/iets anders verhogends, dan krijg je wat meer 'ruimte' dan wanneer je gewoon blijft staan. En begin eens met het kleinste formaat, gewoon een OB mini.
Oud 16-06-2009, 17:52
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben wel begonnen met tampons met inbrenghuls omdat het eerst echt niet wou, ik voelde ze steeds zitten. Achteraf wss gewoon niet diep genoeg gedaan. Dus dat zou je kunnen proberen.
Oud 16-06-2009, 21:27
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik vond die dingen met inbrenghuls alleen maar onhandig. Probleem bij mij was dat ik steeds wilde oefenen als ik niet ongesteld was, dan werkt het sowieso niet. Dus: ga oefenen op de dag dat je heftig ongesteld ben, dan glijdt het wat makkelijker. Maak eerst je vinger nat met wat spuug en ga even 'voorverkennen' dan maak je het al wat vochtiger en weet je ook welke kant je op moet. Begin met OB mini tampons. Ik vond het het handigste om gewoon wijdbeens op het toilet te zitten en dan in dezelfde richting (richting je rug duwen) als zoals het eerst met alleen je vinger ging. Het kan ook helpen om te duwen als je uitademt, dan wordt het wat wijder als je onbewust toch wat gespannen bent.

Succes, moet goed komen
Oud 17-06-2009, 07:32
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
En toch vind ik de tampons mét inbrenghuls wel prettig, zeker voor iemand die geen gewone tampons in krijgt. Juist doordat de huls glad is (karton of plastic, hangt van het merk af), glijdt de huls zo naar binnen. Ook op de dagen dat je licht ongesteld bent, en dus wanneer een normale tampon nog moeilijker naar binnen gaat.

Verder ben ik fan van OB Pro Comfort. Dit zijn dus niet de gewone OB tampons, maar OB tamons met een extra zacht laagje aan de buitenkant. Dit zachte laagje zorgt ervoor dat de tampon makkelijk naar binnen glijdt. Ter vergelijking: als ik een OB mini (1/5) naar binnen doe dan schuurt het nog steeds (ook al is het een klein tamponnetje) en doet het dus zeer. Terwijl ik van de Pro Comfort serie een OB Super (4/5) zo in kan brengen zonder wrijving en pijn
Oud 17-06-2009, 12:34
Mahonie
Mahonie is offline
Of het makkelijker lukt met of zonder inbrenghuls, verschil per persoon zoals je ziet. Dat zal je gewoon moeten uittesten.
Ik heb zonder inbrenghuls altijd veel makkeljiker gevonden. Om te beginnen is OB Pro Comfort Mini ideaal.
Oud 25-03-2010, 09:20
chickie-x
chickie-x is offline
Peeps, jullie stoppen het ook in het verkeerde gaatje!
Het moet in de achterste.
Ik doe het al jaren en ik heb nergens last van!
Oud 25-03-2010, 09:41
Verwijderd
Citaat:
Peeps, jullie stoppen het ook in het verkeerde gaatje!
Het moet in de achterste.
Ik doe het al jaren en ik heb nergens last van!
Oud 25-03-2010, 15:05
Pluis
Pluis is offline
en daarvoor moest je een topic van bijna een jaar uppen?

Regels voor berichten