Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2010, 13:32
romy2402
romy2402 is offline
Hallo allemaal,
Voor school moet ik een opdracht doen voor ANW. Hierbij moet ik een onderzoek doen naar de gevolgen van leukemie op de geestelijke gezondheid. Ken je misschien iemand, of jijzelf, die dit heeft gehad? Ik hoop dat iemand mij met mijn onderzoek kan helpen!
Groetjes Romy
Met citaat reageren
Oud 14-02-2010, 18:06
MTpower
MTpower is offline
Lijkt me niet makkelijk om iemand met leukemie te vinden die er vervolgens ook nog zin in heeft om aan zoiets mee te doen
Maar succes
Oud 16-02-2010, 17:35
Martiño
Martiño is offline
Op www.leukemie.nl kun je denk ik veel informatie vinden, en misschien ook in contact komen met een patiënt die leukemie heeft doorgemaakt.
Oud 17-02-2010, 01:35
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
ANW is weer stipt op nr.1 het meest onzinnige vak ooit.
Met citaat reageren
Oud 17-02-2010, 12:22
Martiño
Martiño is offline
Misschien een beetje offtopic, maar waarom is het onzinnig om je eens te verdiepen in de psychologische effecten van een langdurige ziektetraject? Verduidelijking aub.
Oud 18-02-2010, 01:40
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
@Martino: er is inderdaad niets mis mee als je dat daadwerkelijk zou willen onderzoeken. Echter ANW is een onzin vak waar heel veel van dit soort opdrachtjes worden gegeven 'ga de tuin wieden en kijk wat voor planten je tegenkomt' etc. Als je zoiets echt zou willen onderzoeken met school, dan zou je iemand uit kunnen nodigen die dit mee heeft gemaakt en dat klassikaal gaat bespreken. Of het wordt een groot project waar je een groot werkstuk over gaat schrijven en waar je niet zomaar even iemand voor contacteert. Als een school dit daadwerkelijk belangrijk vindt, zullen of zij iets moeten regelen of je doet dat bijv. in 6VWO als je een pws gaat schrijven. Maar even tussendoor een papertje of vraagje van ANW beantwoorden. Nee. Ik kan me persoonlijk niet voorstellen dat iemand die zo ziek is daar aan mee zou willen werken.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2010, 09:42
Martiño
Martiño is offline
Ik ben het niet echt met je eens, overigens haal je dingen die over ANW gaan erbij die er niks mee te maken hebben.

Je hebt vast tientallen sites met voorlichting over leukemie, daar is vast ook wel een verhaal te vinden van iemand die de ziekte heeft doorgemaakt of een mogelijkheid contact te leggen met een voorlichter.

Daarnaast vinden mensen die langdurig ziek zijn geweest het soms juist prettig om voorlichting te geven en te vertellen over hun ziekte, zodat er meer kennis en bewustwording is bij het publiek, maar voor velen helpt het ook bij de verwerking om erover te praten. Waarom heeft iedereen de neiging om het met een zieke nooit over zijn ziekte te hebben? Sommige (ik zeg niet alle) zieken hebben daar juist behoefte aan.

Die site die ik eerder plaatste is bijvoorbeeld door een genezen leukemiepatient gemaakt. En het hoeft geen intiem gesprek te zijn, het kan toch ook via e-mail oid?
Oud 25-02-2010, 22:26
Mistraelle
Mistraelle is offline
Waarom zoek je geen contact met de patientenvereniging van leukemie? Die zullen vast wel willen helpen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2010, 20:23
polleke21
polleke21 is offline
leukemie staat erg dicht bij me... je kan me mailen
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten