Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 16:54
Geel
Geel is offline
Hey, voor Engels hebben we een opdracht gekregen om de rol van media in de jaren 1938 tot 1945 te analyseren. Dan zou je denken dat dit topic in de Moderne Talen moet, maar het heeft naar mijn idee toch meer met geschiedenis te maken.

Nu moet het geen boekwerk worden met diepgaande analyses, het moet/mag (maar) 4 A4'tjes worden. Dat is voor een middelbare scholier natuurlijk al groot genoeg.

Ik ga het doen over de manipulatie van het volk (vooral in Duitsland) door Hitler door het gebruik van verschillende media.
Ook had ik bedacht dat het leuk zou zijn als ik Hitlers manipulaties vergelijk met die van Bush (nou ja, eigenlijk was het een idee van de lerares ).

Mijn vraag is of iemand mij met dit laatste wil helpen. Zou iemand mij (al is het maar lichtjes) op de overeenkomsten tussen Hitlers manier van manipuleren en die van Bush kunnen wijzen (Bush die Amerika manipuleert, of course). Het hoeven geen liters teksten te zijn die de overeenkomsten uitleggen, enkel erop wijzen zou meer dan genoeg zijn (het moet tenslotte wel mij essay worden).

Alvast bedankt!
Oud 23-03-2010, 00:14
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Oud 23-03-2010, 13:54
Geel
Geel is offline
Je doelt op zijn toespraken? Hmm.. .ik zal het onthouden, dank je!

Iemand andes nog cryptische aanwijzingen?
Oud 23-03-2010, 14:36
Verwijderd
Ja, Etmakas heeft een aanwijzing!

Sowieso hebben ze een overeenkomst in wat ze willen uitdragen: Er is een vijand en die moet bestreden worden. Om de bevolking hierachter te krijgen, is het van belang ze te overtuigen van het gevaar van die vijand en het belang van bestrijding.
Verder hebben ze allebei media die achter hen staan: Bush had FoxNews, Hitler had vast ook zoiets.

En nu moet ik weg. Maar ik denk erover na
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:21
Grapig
Grapig is offline
Citaat:
Ja, Etmakas heeft een aanwijzing!

Verder hebben ze allebei media die achter hen staan: Bush had FoxNews, Hitler had vast ook zoiets.
Hitler had z'n hele propoganda apparaat onder leiding van Goebels.

Ik vraag me trouwens ook af wat dit onderwerp met engels te maken heeft?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 18:06
Verwijderd
Bush spreekt Engels!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 19:56
Geel
Geel is offline
Citaat:
Hitler had z'n hele propoganda apparaat onder leiding van Goebels.

Ik vraag me trouwens ook af wat dit onderwerp met engels te maken heeft?
Het onderwerp heeft weinig met het vak Engels te maken, maar het project wel, het moet in het Engels geschreven worden en is 't Mediadossier voor het vak Engels.

@Etmakas: Bedankt!
Oud 24-03-2010, 12:38
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Je doelt op zijn toespraken? Hmm.. .ik zal het onthouden, dank je!

Iemand andes nog cryptische aanwijzingen?
Ik doelde ook specifiek op het propaganda-apparaat.

Ook zou je de aanleiding om een oorlog te beginnen kunnen betrekken Duitsland -> Polen en VS -> Irak
Oud 24-03-2010, 22:11
Verwijderd
Wat een nare vergelijking

Maargoed Goebbels was het brein betreft media achter Hitler. Hitler was wel goed in toespraken geven, bush niet.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 01:14
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Hier een paar interressante overeenkomsten:

Beiden (Bush en Hitler) hadden niet de meerderheid van de stemmen behaald in de verkiezingen, maar werden wel (onrechtmatig) gekozen tot president/staatshoofd.

Beiden hebben valse bewijzen gebruikt om aanval en bezetting van een land te rechtvaardigen. (meerdere landen zelfs)

Beiden hebben ze de grondrechten van de mens geschonden en gebruikten als argument de dreiging van verzet (Amerikanen noemen dat onterecht terroristen).

Beiden staan ze bekend als oorlogszuchtig en verloren hun macht ten tijde van de door hun begonnen oorlog.

Ook hebben ze allebei kampen opgericht waarin gevangenen gemarteld werden en veelal ondervoed waren. (En nog een aantal zaken waar de grondwet niet blij van zou worden)

Bush zijn grootvader zou iets met de opkomst van de nazi's te maken hebben.
(Ik weet niet precies wat maar dat zou je vast wel kunnen opzoeken)
Met citaat reageren
Oud 25-03-2010, 01:17
FREAKY_7
FREAKY_7 is offline
Owh ja, en ik mag ze allebei niet
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 15:27
Geel
Geel is offline
Citaat:
Ik doelde ook specifiek op het propaganda-apparaat.

Ook zou je de aanleiding om een oorlog te beginnen kunnen betrekken Duitsland -> Polen en VS -> Irak
Citaat:
Wat een nare vergelijking

Maargoed Goebbels was het brein betreft media achter Hitler. Hitler was wel goed in toespraken geven, bush niet.
Bedankt, ik heb beide punten in mijn essay verwerkt!
Reageren

Regels voor berichten