Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
niks mis met nerd-zijn...
ben er zelf ook eentje en wel een hele erge, zo een die voor zijn plezier taalcursussen doet op internet in 4 talen tegelijk en latijnse gedichten leest enzo. er valt echt prima mee te leven ![]() Accepteer gewoon je nerdheid en zoek andere nerds op om vrienden mee te zijn, ze zijn er echt wel! |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
|
![]() |
Je hebt nerds en je hebt nerds. Niet alle nerds zijn uitschot en hebben geen vrienden. TS dan toevallig wel en dat is wat minder, maar dat betekent niet dat hij zielig is ofzo. Ik zou de tips van op een sport gaan opvolgen, zo leer je in ieder geval wat meer mensen kennen. Laat voetbal maar achterwege, daar pas je nooit tussen. (Niet dat dat slecht is! Ik vind de gemiddelde voetballende jongen echt drie keer niks.)
Je kunt nog best wel een goede leerling of student zijn (die dan vaak meteen als nerd worden aangeschreven ![]() Je vindt dan vanzelf wel vrienden van jouw niveau. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Beetje suf advies want je hebt er nog niks aan, maar vaak helpt het als je naar de universiteit gaat, dan zijn er heel wat meer mensen die qua intelligentie en interesses op hetzelfde niveau zitten als jou. Verder is het lastig om die specifiek ergens te vinden. Sporten helpt sowieso om je wat minder suf te maken en mensen te leren kennen
![]() Sowieso is het misschien raadzaam om niet specifiek te zoeken naar mensen die even intelligent/studiegericht zijn als jij - ook met mensen van een ander niveau en met andere interesses kun je lol hebben! Je buurjongen kan superstom zijn, maar misschien is het wel keileuk om met hem te voetballen. Dat idee. Dynamisch en jong van geest blijf je imo vooral door nieuwsgierig te blijven en veel te doen en veel te zien. Veel lezen hoort daar ook bij, maar ga ook op pad, reizen, verschillende dingen doen (zoals sport of andere hobby's), en praat met zo veel mogelijk verschillende mensen, want zelfs van de grootste oenen kun je iets leren. Al was het maar hoe je met oenen om moet gaan. Doe spontaan dingen, wees open naar mensen toe, en dan moet het vanzelf goedkomen. Lekker makkelijk praten ![]() |
![]() |
|
ga op een leuke sport. als je veel vrienden wilt hebben van school, moet je gewoon even uitzoeken op welke sport hun dan zitten.
en zorg er verder voor dat je gewoon jezelf blijft. wat maakt jou het nou uit dat je anders bent dan andere tieners.
|
![]() |
|
![]() |
Hey thanks iedereen die nuttige en minder nuttige tips heeft gegeven
![]() Ik ben dus maar eens mijn kamer uitgegaan (voor het eerst in 400 jaar, zo voelt het aan) en naar een roeiclub 9 km verderop gefietst ![]() ![]() ![]() Ik heb ook nog eens gesolliciteerd naar 3 banen, maar heb van geen van de 3 antwoord gekregen (zouden ze aan mijn sollicitatieaanvraag kunnen zien dat ik nerd ben =.=?). Ik ga morgen maar eens opnieuw de stad in... en dan langs elke winkel waar een poster hangt met "Vakantiemedewerkers gezocht". En dan voor zoveel mogelijk banen solliciteren. Ik word vast wel ERGENS aangenomen ![]() |
![]() |
|
werken is belangrijk, zo moet je wel contact maken met anderen.
Verder is het wel slim om jezelf te blijven, aanpassen is niet erg maar veranderen niet altijd even goed. Wanneer dit te lang duurt maak je jezelf alleen maar moe. Een soort vechtsport schijnt goed te zijn, het beste een verdedigingssport. Zo maak je contact met mensen die waarschijnlijk er in het begin even weinig ervan bakken als dat jij doet. Plus dat dit soort sporten je extra veel zelfvertrouwen geven, en dat kan vaak ook geen kwaad. School is school, je hebt verschillende mensen om je heen. Soms zit je niet op je eigen plekje en voel je je niet thuis. Geef niet op, probeer vooral een open houding te hebben, lach en maak plezier! |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() maar verder idd wat hierboven allemaal staat |
![]() |
|
Maak je geen zorgen, van klassieke muziek word je echt niet oud of traag van geest. Blijf gewoon de muziek luisteren en spelen die je prettig vindt, want het is alleen maar nadelig om je aan de menigte te proberen aan te passen en dingen te doen waarvan je denkt dat anderen je er aardiger door gaan vinden en je anders voor te doen dan je bent.
Je hebt een beetje de leeftijd om te denken dat je alleen op de wereld bent en veel ouder van geest bent dan je leeftijdsgenoten ![]() ![]() Dat is niet mainstream en niet per se typisch zeventienjarig, maar ik heb vrienden en ik heb niet het idee dat ik word uitgescheten door de maatschappij ofzo. Ik ga nu klassieke zang studeren en daar kom ik waarschijnlijk heel veel mensen tegen die ook van klassieke muziek haken en het zou best kunnen dat ze nog van haken en kinderen houden ook ![]() Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen, is dat meer dan je aan te passen aan je omgeving, je een omgeving zou moeten zoeken die bij jou past. Dus als je niet het gevoel hebt dat je in je klas aansluiting vindt, moet je misschien op een club of vereniging gaan. Misschien ben je wel gek op schaken, dan kun je natuurlijk op een schaakvereniging gaan, maar je kunt ook proberen om groepslessen muziek te krijgen, waardoor je andere mensen ontmoet die van dezelfde soort muziek houden en je niet uitlachen omdat je niet bijhoudt wat er in de top 40 gedraaid wordt ![]() succes! |
![]() |
|
![]() |
Zelfvertrouwen is het allerbelangrijkste. Al ben je nog een nerd of buitenbeentje en doe je 'volwassenere' dingen (zo noem jij dat overigens) dan anderen, als je jezelf kan zijn en daar vrede mee hebt, dan moet het voor anderen echt niet uitmaken dat je een nerd bent. Nerds zijn juist leuk, ze zijn slim en zeker niet hopeloos.
Dat je bepaalde woorden niet meer zou mogen gebruiken vind ik echt onzin. En sowieso neem je vanzelf uitdrukkingen/woorden over van andere mensen als je daar mee omgaat. Als je idd gaat werken en roeien en nog heel veel andere dingen gaat doen die je heel erg leuk vindt dan maak je vanzelf wel vrienden. ![]() |
![]() |
|
Ik zou je aanbevelen op een vechtsport te gaan. Teakwondo of zo. Ikzelf zit ook op taekwondo en het maakt de mensen op zo'n vechtsport vereniging niets uit of je een nerd bent of niet en zelfs niet dat je in het begin helemaal niets bakt van de vechtsport. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat meeste mensen die aan een vechtsport doen intilligent, aardig en sociaal zijn.
En zoals fizzle-fluffy zegt, het ligt ook een klein beetje aan je leeftijd. Mijn broers en sommige leeftijdsgenoten classificeren mij ook als een nerd, maar dat weerhoudt mij niet om met ze om te gaan en met ze lol te hebben. Als ik met ze omga houd ik me ook niet in qua mijn ietwat, voor hun, vreemde woordkeuze. Ze kijken me dan wel aan van wahthefuck??, maar ze begrijpen wel wat ik bedoel. Probeer je zelf niet zo aan te passen aan je omgeving, zoek dingen die je leuk lijken en probeer gewoon iets.
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() Ligt dat niet aan de plaats waar je woont btw? |
![]() |
|
Ik heb het geluk gehad dat ik was opgegroeid tussen mensen die alleen maar ouder waren dan ik. In mijn straat was de jongste na mij 2 jaar ouder, dan kreeg je mijn broer, die was 4 jaar ouder en daarna allemaal mensen van 6 tot meer dan 10 jaar ouder. Dusja, dan groei je je niet op als nerd
![]() ![]() ![]() Maarja, ik zag net dat iemand zei dat klassieke muziek luisteren enzo niet uitmaakt, maar dat maakt wel uit! Ik ben best wel anti-nerd, en het is echt vreselijk nerd als je klassieke muziek luistert als je deze leeftijd hebt. Oke, als je het leuk vind, moet je het doen, maar als anderen er achter komen, ben je de lul ![]() Ik zou zeggen: drink bier, dan wordt je meteen losser en dan maak je meer vrienden ![]() |
![]() |
|
Je bent trouwens pas echt een nerd als je mensen in hokjes plaatst en afrekent op hun smaak. Mensen die roepen dat je een nerd bent als je naar klassieke muziek luistert, hebben nog nooit naar klassieke muziek geluisterd. (let op: geluisterd. Dus niet het weleens gehoord, nee, ernaar geluisterd.)
Natuurlijk ben je pas echt stoer als je bier drinkt en met allemaal verschillende onbekende meisjes seks hebt en andere nerds basht. ![]() Verder denk ik dat discussies over muziek even niet in dit topic horen. DBZ. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind dat fizzle gelijk heeft.
En verder vind ik gewoon dat je lekker moet doen wat je zelf leuk vindt en vooral niet op mensen die 'nerd' als iets slechts bestempelen moet letten. Dat soort type mens heeft namelijk 9 van de 10 keer niks interessants te melden, want ze doen allemaal hetzelfde: zuipen en batsen. Oh, en voetbal. |
![]() |
|
Inderdaad. Wat je ook doet, je wordt altijd wel in een hokje geplaatst, en vooral: Je valt ALTIJD wel ergens buiten. Dat moet je goed onthouden. Als je straks een 'stoere' jongeman bent met liters bier op en een encyclopediale kennis van voetbal en grote tieten, dan moeten je vroegere vrienden van muziekles en dat lieve oude vrouwtje op de hoek met wie je naar Wagner luisterde, opeens niet meer van je weten. Je kunt nooit door iedereen aardig gevonden worden.
Zelfs monarchen als Elisabeth I van Engeland, die het land naar haar hoogtepunt geholpen hebben, en dat soort heldendaden, verkeerden constant in levensgevaar omdat er wel mensen het niet met hen eens waren. Of jaloers waren. Dus als je aardig gevonden wilt worden - het is een onbegonnen zaak. ![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() ![]() En om nog terug te komen op de muziek(sorry ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En plezier kan je ook best hebben zonder te zuipen. Als je dat niet kan, dan heb je echt een probleem. En Wagner is ook een componist. Dacht dat dat algemene kennis was. |
![]() |
|
Dat zegt niemand, maar ik wil alleen even mijn mening daarover geven
![]() Maar ik weet niet of je ooit weleens hebt gedronken(en dan genoeg om dronken/erg aangeschoten te zijn), maar als je dat hebt gedaan, heb je wel meer plezier hoor ![]() Dat is vast algemene kennis, maar aan de meeste algemene kennis heb je ongeveer... niks. Ik neem namelijk aan dat ik wel overleef in deze maatschappij ookal weet ik neit dat die kerel een componist was ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Er zijn echt wel meer scholieren die van klassieke muziek houden, maar dat durven ze meestal niet te zeggen.
Als je gewoon mensen weet te vinden die serieus zijn en niet meer zo onzeker zijn dat ze bang zijn om nergens meer bij te horen dan heb je daar veel meer aan, is mijn ervaring. Tuurlijk blijft iedereen een beetje onzeker en is het handig als je 'er gewoon bijhoort' om het zo maar even te zeggen, maar als je mensen echt leert kennen zie je dat er meer achter zit en dat ze niet zo oppervlakkig zijn als ze lijken. Blijf gewoon jezelf en vind mensen die je accepteren om wie je bent. Als jij door de school wilt schreeuwen dat je van klassieke muziek houdt moet je dat vooral doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Haha, er zijn altijd jongens en meisjes die net begonnen zijn met een vechtsport en er dus niks van bakken, je bent nooit de enige. Het kan inderdaad zo zijn dat bij sommige clubs nieuwkomers minder goed worden opgenomen dan bij anderen, maar dan moet je het echt heel erg slecht treffen. Over het algemeen zijn de clubs zich ervan bewust dat het hun doel is om mensen bij te brengen hoe een vechtsport beoefend moet worden.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Jay Dee overleden LeRatLuciano | 19 | 16-02-2006 20:02 | |
Muziek |
nog maar 1 dan: luistertopic Verwijderd | 500 | 24-10-2004 14:47 | |
Muziek |
Hiphop mensen? Boas | 18 | 26-10-2003 16:34 | |
Muziek |
Welke muziek heb jij? AXE | 66 | 18-07-2003 15:08 | |
Films, TV & Radio |
Teleurstellingen Lord of the Rings I en II Gatara | 207 | 24-02-2003 17:36 | |
Muziek |
weten jullie soms een beestige zin uit een of ander lied ? ally | 75 | 11-07-2002 14:09 |