Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2009, 21:08
lol_nl
lol_nl is offline
I wanna pimp my life!
Ik ben om het kort samen te vatten een mislukte nerd. En dan niet zo'n nerd die verschrikkelijk slim is ofzo. Ik haal hele hoge cijfers, maar dat is het eigenlijk. Ik heb verder heel lang heel veel 'volwassen' interesses gehad. Ik hield van klassieke muziek, ik heb tijden gehad dat ik per dag 3 uur piano speelde, ik lees veel 'volwassen' dingen op internet, ik lees boeken voor volwassenen. Maar daarmee heb ik mij te veel gekeerd van mijn leeftijdsgenoten.
Maar ik heb absoluut 0 vrienden. En pas nu - nadat ik een keer overspannen ben geraakt omdat ik te veel met mijn neus in de boeken zat - besef ik dat het een probleem is . Jaja, ik ben heel individualistisch geweest de laatste jaren - heb mij dan ook echt gekeerd tegen andere mensen. Nu probeer ik contact met anderen te leggen, maar ik ben verder gewoon dodelijk saai als persoon. Ik ken veel feitjes, maar ben niet echt slim ofzo.

Ik merk nu gewoon dat ik met de dag suffer lijk te worden. Ik ben nu 16 en kom over als een man van 40 die te hard heeft gewerkt. Als ik zo doorga ben ik op mijn 18 even sloom en traag als mijn opa van 80 .

Enige tips om mij een beetje uit mijn schelp te helpen? Het is niet dat ik een macho-loverboy versierder partyganger wil worden. Eerder gewoon een normaal beschaafd persoon die door kan blijven leren. Maar de hele dag thuis opgesloten leer je niet zo veel. Ik kijk overigens ook geen tv - misschien toch maar eens doen?

Hoe word ik dynamischer en jonger van geest?

Waar zou ik nieuwe mensen kunnen ontmoeten? Bij voorkeur wel mensen die op hetzelfde niveau zitten als mij wat intelligentie etc. betreft. Sportclub ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2009, 21:18
boet
boet is offline
hey gast ik lees bijna over mezelf!
alleen ben ik dan 12 en ben ik niet zo depri enzo
maar het eerste stukje klopt precies!
maar ik heb wel een paar vrienden...
niet dat ik lullig wil doen ofzo ...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 21:33
$moky
$moky is offline
ik ben ook wat volwassener voor mij leeft ,maar ik ben niet zo heel erg slim.
ik heb wel vrienden maar alemaal boven de 23.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2009, 22:00
Verwijderd
Ga sporten, bij een atletiekvereniging. Hier zijn over het algemeen wat intiligentere mensen dan bij bijvoorbeeld een voetbalvereniging, je traint samen, maar je bent van niemand afhankelijk en niemand is afhankelijk van jou.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2009, 10:21
arPos
arPos is offline
Citaat:
...een mislukte nerd...
Over superlatieven gesproken

Ik wil wel is een potje met je schaken .
Oud 14-06-2009, 20:46
xily
xily is offline
Tennis?
Met citaat reageren
Oud 14-06-2009, 21:19
Sherlock
Sherlock is offline
Ga Gamen!(niet teveel 1 of 2 uur per dag) kun je goed een gesprek mee starten bv gast heb je die ene nieuwe game gezien die is bruut(ook nummer 1 gespreksonderwerp bij mijn vriendengroep) en ga een teamsport doen en leren pokeren is ook geen slecht idee(vraag dus een paar jongens uit je klas eey zin in een potje poker met een kratje bier bij mij thuis 2 euro inleg(wel met inleg doen anders is het niet serieus)

Succes!
Oud 28-06-2009, 17:09
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Gamen zou ik nou niet bepaald aanraden, zeker aangezien computers je nogal eens willen afleiden van leven
Ga een sport doen, of in ieder geval eens kijken/ meetrainen.. Rond die leeftijd was ik begonnen met rugbyen, wat mij zeker meer zelfvertrouwen heeft gegeven..

Leer ook de humor/ charme in te zien van de simpele dingen, lang niet alles hoeft hoogstaand en serieus te zijn, minder intelligente mensen kunnen ook prima in de omgang zijn..

Kortom, beperk jezelf niet in je mogelijkheden en ga er op uit. thuis blijven zitten is soms aantrekkelijk, maar je kan al ontzettend veel bereiken als je gewoon wat gaat doen..
Oud 28-06-2009, 17:49
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
I wanna pimp my life!
Ik ben om het kort samen te vatten een mislukte nerd. En dan niet zo'n nerd die verschrikkelijk slim is ofzo. Ik haal hele hoge cijfers, maar dat is het eigenlijk. Ik heb verder heel lang heel veel 'volwassen' interesses gehad. Ik hield van klassieke muziek, ik heb tijden gehad dat ik per dag 3 uur piano speelde, ik lees veel 'volwassen' dingen op internet, ik lees boeken voor volwassenen. Maar daarmee heb ik mij te veel gekeerd van mijn leeftijdsgenoten.
Maar ik heb absoluut 0 vrienden. En pas nu - nadat ik een keer overspannen ben geraakt omdat ik te veel met mijn neus in de boeken zat - besef ik dat het een probleem is . Jaja, ik ben heel individualistisch geweest de laatste jaren - heb mij dan ook echt gekeerd tegen andere mensen. Nu probeer ik contact met anderen te leggen, maar ik ben verder gewoon dodelijk saai als persoon. Ik ken veel feitjes, maar ben niet echt slim ofzo.

Ik merk nu gewoon dat ik met de dag suffer lijk te worden. Ik ben nu 16 en kom over als een man van 40 die te hard heeft gewerkt. Als ik zo doorga ben ik op mijn 18 even sloom en traag als mijn opa van 80 .

Enige tips om mij een beetje uit mijn schelp te helpen? Het is niet dat ik een macho-loverboy versierder partyganger wil worden. Eerder gewoon een normaal beschaafd persoon die door kan blijven leren. Maar de hele dag thuis opgesloten leer je niet zo veel. Ik kijk overigens ook geen tv - misschien toch maar eens doen?

Hoe word ik dynamischer en jonger van geest?

Waar zou ik nieuwe mensen kunnen ontmoeten? Bij voorkeur wel mensen die op hetzelfde niveau zitten als mij wat intelligentie etc. betreft. Sportclub ofzo?
Ik heb voor jou een aantal woorden en zinsdelen dikgedrukt en doorgestreept, waarmee je geen indruk maakt bij tieners. De dingen die ik doorgestreept heb, zijn het ergst

macho-loverboy versierder partyganger

Zeg dit soort dingen alsjeblieft nooit meerXD

Maar oke, ik ben ook een nerd geweest. Ik ben blijkbaar erg slim Toch ben ik wat normaler geworden en soms ben ik mss wel een beetje te normaalXD Maar toen ik in de
2e zat, waren er mensen bij mij in de klas, die hun huiswerk een keer niet afhadden en dat vond ik echt niet kunnen Laatste keer dat ik mijn hw serieus heb gemaakt is misschien een jaar geleden Maar omdat ik dat niet vond kunnen, net als de rest wat ze deden, ging ik niet met die mensen om. Toch ben ik steeds meer met ze om gegaan, en nu lach ik me echt helemaal kapot met die mensen. Ze zijn zo kinderachtig(ik ook) en dat heb ik dus overgenomen in die afgelopen jaren.

Kijk, het zit eigenlijk zo: Leren is belangrijk, maar je hebt niks aan een goeie baan later als je geen vrienden hebt en ook geen vrouw ofzo. Dan zit je in een dikke villa met 12 honden en katten die je hebt gekocht omdat je je eenzaam voelt.
Beter heb je een slechtbetaalde baan en zit je elke avond in de kroeg met je vrienden te zuipen.
Ik zeg niet dat je niks meer voor school moet gaan doen en dat je moet gaan comazuipen, maar je moet wel iets leukers doen dan leren.

Een laatste tip: drink s een keer bier. Niet 2 flesjes, maar een stuk of 7. Dan moet je wel iets voelen. Je denkt nu vast dat bier niks verandert, maar je zegt meer wat je wilt zeggen(ik denk dat je iemand bent die niet zo veel zegt) en als de anderen ook aan het bier zitten, krijg je ze ook sneller aan het lachen.

Denk maar zo: ik was 3 jaar geleden ook een kutnerd, maar nu loop ik op dikke nike air max
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 22:08
Verwijderd
Citaat:

Kijk, het zit eigenlijk zo: Leren is belangrijk, maar je hebt niks aan een goeie baan later als je geen vrienden hebt en ook geen vrouw ofzo. Dan zit je in een dikke villa met 12 honden en katten die je hebt gekocht omdat je je eenzaam voelt.
Beter heb je een slechtbetaalde baan en zit je elke avond in de kroeg met je vrienden te zuipen.
Ik zeg niet dat je niks meer voor school moet gaan doen en dat je moet gaan comazuipen, maar je moet wel iets leukers doen dan leren.
goed advies!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 22:14
Verwijderd
De rest is ook prachtig, word gewoon alcoholist en alles komt goed.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Denk maar zo: ik was 3 jaar geleden ook een kutnerd, maar nu loop ik op dikke nike air max
Hulde!
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 23:00
nator
nator is offline
Citaat:
De rest is ook prachtig, word gewoon alcoholist en alles komt goed.
hahaha , probleem opgelost. precies het antwoord dat hij nodig heeft
al twijfel ik of hij ooit bier heeft gedronken

en lekker uitgaan, dat helpt ook echt tegen nerd-heid
Met citaat reageren
Oud 28-06-2009, 23:01
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

zonder vrienden leuk
Oud 29-06-2009, 10:47
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ach.. ik ken genoeg mensen die in hun studententijd pas zijn begonnen met compenseren
Oud 29-06-2009, 20:22
aquarium93
aquarium93 is offline
niks mis met nerd-zijn...
ben er zelf ook eentje en wel een hele erge, zo een die voor zijn plezier taalcursussen doet op internet in 4 talen tegelijk en latijnse gedichten leest enzo.
er valt echt prima mee te leven
Accepteer gewoon je nerdheid en zoek andere nerds op om vrienden mee te zijn, ze zijn er echt wel!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:30
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Hulde!

Citaat:
hahaha , probleem opgelost. precies het antwoord dat hij nodig heeft
al twijfel ik of hij ooit bier heeft gedronken

Wie ik? Tuurlijk heb ik bier op Als je de TS bedoelt... Denkt het ook niet

Citaat:
zonder vrienden leuk
Met genoeg bier is alles leuk

Citaat:
niks mis met nerd-zijn...
ben er zelf ook eentje en wel een hele erge, zo een die voor zijn plezier taalcursussen doet op internet in 4 talen tegelijk en latijnse gedichten leest enzo.
er valt echt prima mee te leven
Accepteer gewoon je nerdheid en zoek andere nerds op om vrienden mee te zijn, ze zijn er echt wel!
Als je geen nerd bent, is alles veel leuker. Geloof me
Met citaat reageren
Oud 29-06-2009, 21:34
Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:

Als je geen nerd bent, is alles veel leuker. Geloof me
Maar dat weten de nerds niet die hopen alleen dat het niet beter is xD
Oud 30-06-2009, 14:17
Alyssia
Alyssia is offline
Je hebt nerds en je hebt nerds. Niet alle nerds zijn uitschot en hebben geen vrienden. TS dan toevallig wel en dat is wat minder, maar dat betekent niet dat hij zielig is ofzo. Ik zou de tips van op een sport gaan opvolgen, zo leer je in ieder geval wat meer mensen kennen. Laat voetbal maar achterwege, daar pas je nooit tussen. (Niet dat dat slecht is! Ik vind de gemiddelde voetballende jongen echt drie keer niks.)
Je kunt nog best wel een goede leerling of student zijn (die dan vaak meteen als nerd worden aangeschreven , alsof iedereen die geen vmbo'er is meteen een nerd is) maar dan wat socialer. Probeer gewoon in de klas wat meer je mond open te trekken, maak desnoods hele flauwe grappen die je klasgenoten leuk vinden, als de dingen die jij grappig vind te hoog voor ze gegrepen zijn ofzo.
Je vindt dan vanzelf wel vrienden van jouw niveau. Het is gewoon een kwestie van begínnen.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:32
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Maar dat weten de nerds niet die hopen alleen dat het niet beter is xD
Daarom zeg ik het ookXD Ik heb er dus ervaring mee. Was eerst ook nerd
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 15:47
Verwijderd
Beetje suf advies want je hebt er nog niks aan, maar vaak helpt het als je naar de universiteit gaat, dan zijn er heel wat meer mensen die qua intelligentie en interesses op hetzelfde niveau zitten als jou. Verder is het lastig om die specifiek ergens te vinden. Sporten helpt sowieso om je wat minder suf te maken en mensen te leren kennen Ga vervolgens met die sportmensen mee de kroeg in, drink inderdaad eens een biertje (maar niet te veel) en ga gewoon geinen met ze, voila.

Sowieso is het misschien raadzaam om niet specifiek te zoeken naar mensen die even intelligent/studiegericht zijn als jij - ook met mensen van een ander niveau en met andere interesses kun je lol hebben! Je buurjongen kan superstom zijn, maar misschien is het wel keileuk om met hem te voetballen. Dat idee.

Dynamisch en jong van geest blijf je imo vooral door nieuwsgierig te blijven en veel te doen en veel te zien. Veel lezen hoort daar ook bij, maar ga ook op pad, reizen, verschillende dingen doen (zoals sport of andere hobby's), en praat met zo veel mogelijk verschillende mensen, want zelfs van de grootste oenen kun je iets leren. Al was het maar hoe je met oenen om moet gaan. Doe spontaan dingen, wees open naar mensen toe, en dan moet het vanzelf goedkomen.

Lekker makkelijk praten
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:05
ThaOMG
ThaOMG is offline
Hmm , volgens mij ben je gewoon lelijk
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 16:06
PBear
PBear is offline
Citaat:
Hmm , volgens mij ben je gewoon lelijk
PedoBear doesnt care.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2009, 19:33
Verwijderd
fail
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 07:43
prulletje
prulletje is offline
ga op een leuke sport. als je veel vrienden wilt hebben van school, moet je gewoon even uitzoeken op welke sport hun dan zitten.
en zorg er verder voor dat je gewoon jezelf blijft. wat maakt jou het nou uit dat je anders bent dan andere tieners.
Oud 06-07-2009, 21:35
lol_nl
lol_nl is offline
Hey thanks iedereen die nuttige en minder nuttige tips heeft gegeven !

Ik ben dus maar eens mijn kamer uitgegaan (voor het eerst in 400 jaar, zo voelt het aan) en naar een roeiclub 9 km verderop gefietst . Ik bak er absoluut niks van (die 8 voor gym heb ik alleen maar dankzij mijn uitmuntende relatie met mijn docent LO ). Maar dat geeft niet. Ik heb ook nog geen vrienden gemaakt op de roeiclub. Ik ga er nu alleen nog op vrijdagavond heen en dan roeien er verder alleen maar 3 meisjes van iets jonger dan ik waar ik dan een beetje contactgestoord naar zit te staren als zij aan het babbelen zijn over hun konijn die teveel hooi op heeft. Maar het is een goede start denk ik . Bovendien kan ik over een paar weken - als ik het een beetje kan - op zaterdag gaan roeien. Dan zijn er wat meer leeftijdsgenoten enz...

Ik heb ook nog eens gesolliciteerd naar 3 banen, maar heb van geen van de 3 antwoord gekregen (zouden ze aan mijn sollicitatieaanvraag kunnen zien dat ik nerd ben =.=?). Ik ga morgen maar eens opnieuw de stad in... en dan langs elke winkel waar een poster hangt met "Vakantiemedewerkers gezocht". En dan voor zoveel mogelijk banen solliciteren. Ik word vast wel ERGENS aangenomen .
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 18:42
MisSunshine
MisSunshine is offline
werken is belangrijk, zo moet je wel contact maken met anderen.
Verder is het wel slim om jezelf te blijven, aanpassen is niet erg maar veranderen niet altijd even goed. Wanneer dit te lang duurt maak je jezelf alleen maar moe.

Een soort vechtsport schijnt goed te zijn, het beste een verdedigingssport. Zo maak je contact met mensen die waarschijnlijk er in het begin even weinig ervan bakken als dat jij doet. Plus dat dit soort sporten je extra veel zelfvertrouwen geven, en dat kan vaak ook geen kwaad. School is school, je hebt verschillende mensen om je heen. Soms zit je niet op je eigen plekje en voel je je niet thuis. Geef niet op, probeer vooral een open houding te hebben, lach en maak plezier!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 00:41
TraXarT
TraXarT is offline
Citaat:
(uurm jah ik kan me erg ergeren aan dit soort fouten, vooral als je stelt dat je soort van nerd bent. sorry maar ik moest dit gewoon ff poste misschien wel een evil bui . wat het dus zou moeten zijn is 'als ik')

maar verder idd wat hierboven allemaal staat
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 01:14
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maak je geen zorgen, van klassieke muziek word je echt niet oud of traag van geest. Blijf gewoon de muziek luisteren en spelen die je prettig vindt, want het is alleen maar nadelig om je aan de menigte te proberen aan te passen en dingen te doen waarvan je denkt dat anderen je er aardiger door gaan vinden en je anders voor te doen dan je bent.
Je hebt een beetje de leeftijd om te denken dat je alleen op de wereld bent en veel ouder van geest bent dan je leeftijdsgenoten Ik heb ook vaak het idee dat ik een gepensioneerd dametje ben. Daar geniet ik trouwens intens van. Dan zet ik keihard een negentiende-eeuwse Italiaanse opera op en ga ik zitten haken, fantaserend over mijn kinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen en mijn veertigjarig huwelijksjubileum.
Dat is niet mainstream en niet per se typisch zeventienjarig, maar ik heb vrienden en ik heb niet het idee dat ik word uitgescheten door de maatschappij ofzo.
Ik ga nu klassieke zang studeren en daar kom ik waarschijnlijk heel veel mensen tegen die ook van klassieke muziek haken en het zou best kunnen dat ze nog van haken en kinderen houden ook

Maar wat ik dus eigenlijk wil zeggen, is dat meer dan je aan te passen aan je omgeving, je een omgeving zou moeten zoeken die bij jou past. Dus als je niet het gevoel hebt dat je in je klas aansluiting vindt, moet je misschien op een club of vereniging gaan. Misschien ben je wel gek op schaken, dan kun je natuurlijk op een schaakvereniging gaan, maar je kunt ook proberen om groepslessen muziek te krijgen, waardoor je andere mensen ontmoet die van dezelfde soort muziek houden en je niet uitlachen omdat je niet bijhoudt wat er in de top 40 gedraaid wordt

succes!
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 06:20
janosch
janosch is offline
Zelfvertrouwen is het allerbelangrijkste. Al ben je nog een nerd of buitenbeentje en doe je 'volwassenere' dingen (zo noem jij dat overigens) dan anderen, als je jezelf kan zijn en daar vrede mee hebt, dan moet het voor anderen echt niet uitmaken dat je een nerd bent. Nerds zijn juist leuk, ze zijn slim en zeker niet hopeloos.
Dat je bepaalde woorden niet meer zou mogen gebruiken vind ik echt onzin. En sowieso neem je vanzelf uitdrukkingen/woorden over van andere mensen als je daar mee omgaat.
Als je idd gaat werken en roeien en nog heel veel andere dingen gaat doen die je heel erg leuk vindt dan maak je vanzelf wel vrienden.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 16:28
Geel
Geel is offline
Ik zou je aanbevelen op een vechtsport te gaan. Teakwondo of zo. Ikzelf zit ook op taekwondo en het maakt de mensen op zo'n vechtsport vereniging niets uit of je een nerd bent of niet en zelfs niet dat je in het begin helemaal niets bakt van de vechtsport. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat meeste mensen die aan een vechtsport doen intilligent, aardig en sociaal zijn.

En zoals fizzle-fluffy zegt, het ligt ook een klein beetje aan je leeftijd. Mijn broers en sommige leeftijdsgenoten classificeren mij ook als een nerd, maar dat weerhoudt mij niet om met ze om te gaan en met ze lol te hebben. Als ik met ze omga houd ik me ook niet in qua mijn ietwat, voor hun, vreemde woordkeuze. Ze kijken me dan wel aan van wahthefuck??, maar ze begrijpen wel wat ik bedoel.

Probeer je zelf niet zo aan te passen aan je omgeving, zoek dingen die je leuk lijken en probeer gewoon iets.
Oud 18-08-2009, 17:37
janosch
janosch is offline
Citaat:
Ik zou je aanbevelen op een vechtsport te gaan. Teakwondo of zo. Ikzelf zit ook op taekwondo en het maakt de mensen op zo'n vechtsport vereniging niets uit of je een nerd bent of niet en zelfs niet dat je in het begin helemaal niets bakt van de vechtsport. Mijn ervaring heeft mij geleerd dat meeste mensen die aan een vechtsport doen intilligent, aardig en sociaal zijn.

En zoals fizzle-fluffy zegt, het ligt ook een klein beetje aan je leeftijd. Mijn broers en sommige leeftijdsgenoten classificeren mij ook als een nerd, maar dat weerhoudt mij niet om met ze om te gaan en met ze lol te hebben. Als ik met ze omga houd ik me ook niet in qua mijn ietwat, voor hun, vreemde woordkeuze. Ze kijken me dan wel aan van wahthefuck??, maar ze begrijpen wel wat ik bedoel.

Probeer je zelf niet zo aan te passen aan je omgeving, zoek dingen die je leuk lijken en probeer gewoon iets.
Echt? Ik wilde altijd al op een vechtsport maar durfde nooit omdat ik dan bang was dat ik het enige zielige en slechtste meisje zou zijn. Mss ga ik dat nu toch maar doen

Ligt dat niet aan de plaats waar je woont btw?
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 18:10
Miekje*
Miekje* is offline
Zulke dingen kun je ook via pm bespreken, janosch!
Oud 18-08-2009, 18:46
DBZ
DBZ is offline
Ik heb het geluk gehad dat ik was opgegroeid tussen mensen die alleen maar ouder waren dan ik. In mijn straat was de jongste na mij 2 jaar ouder, dan kreeg je mijn broer, die was 4 jaar ouder en daarna allemaal mensen van 6 tot meer dan 10 jaar ouder. Dusja, dan groei je je niet op als nerd Ik doe wel gym en dat is veeeeel te makkelijk voor mij enzo. Verder zit ik op schaken, maar vrienden van mij begrijpen echt niet dat ik op gym zit Gisteren nog te horen gekregen

Maarja, ik zag net dat iemand zei dat klassieke muziek luisteren enzo niet uitmaakt, maar dat maakt wel uit! Ik ben best wel anti-nerd, en het is echt vreselijk nerd als je klassieke muziek luistert als je deze leeftijd hebt. Oke, als je het leuk vind, moet je het doen, maar als anderen er achter komen, ben je de lul
Ik zou zeggen: drink bier, dan wordt je meteen losser en dan maak je meer vrienden
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 20:27
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je bent trouwens pas echt een nerd als je mensen in hokjes plaatst en afrekent op hun smaak. Mensen die roepen dat je een nerd bent als je naar klassieke muziek luistert, hebben nog nooit naar klassieke muziek geluisterd. (let op: geluisterd. Dus niet het weleens gehoord, nee, ernaar geluisterd.)

Natuurlijk ben je pas echt stoer als je bier drinkt en met allemaal verschillende onbekende meisjes seks hebt en andere nerds basht.

Verder denk ik dat discussies over muziek even niet in dit topic horen. DBZ.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 21:03
Miekje*
Miekje* is offline
Fizzle, als je persoonlijk op de post van DBZ wilt ingaan, doe je dit dan even via pm of blaat?
Oud 18-08-2009, 21:16
Alyssia
Alyssia is offline
Ik vind dat fizzle gelijk heeft.

En verder vind ik gewoon dat je lekker moet doen wat je zelf leuk vindt en vooral niet op mensen die 'nerd' als iets slechts bestempelen moet letten. Dat soort type mens heeft namelijk 9 van de 10 keer niks interessants te melden, want ze doen allemaal hetzelfde: zuipen en batsen. Oh, en voetbal.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2009, 23:07
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Inderdaad. Wat je ook doet, je wordt altijd wel in een hokje geplaatst, en vooral: Je valt ALTIJD wel ergens buiten. Dat moet je goed onthouden. Als je straks een 'stoere' jongeman bent met liters bier op en een encyclopediale kennis van voetbal en grote tieten, dan moeten je vroegere vrienden van muziekles en dat lieve oude vrouwtje op de hoek met wie je naar Wagner luisterde, opeens niet meer van je weten. Je kunt nooit door iedereen aardig gevonden worden.
Zelfs monarchen als Elisabeth I van Engeland, die het land naar haar hoogtepunt geholpen hebben, en dat soort heldendaden, verkeerden constant in levensgevaar omdat er wel mensen het niet met hen eens waren. Of jaloers waren.
Dus als je aardig gevonden wilt worden - het is een onbegonnen zaak.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 00:15
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Je bent trouwens pas echt een nerd als je mensen in hokjes plaatst en afrekent op hun smaak. Mensen die roepen dat je een nerd bent als je naar klassieke muziek luistert, hebben nog nooit naar klassieke muziek geluisterd. (let op: geluisterd. Dus niet het weleens gehoord, nee, ernaar geluisterd.)
Hahah, nee, je bent een nerd als je zegt dat je een nerd bent als je mensen afrekent op hun smaak Maar zo ben ik ook tege mensen die denken dat ze stoer zijn enzo... Gewoon normaal doen en dan komt alles goed Maar jij plaatst mij ook in een hokje, als niet-nerd o.i.d. Dus iederen doet dat(onbewust). En wat moet ik anders doen? Als ik iemand nerd vind, zeggen dat ie stoer is? Nee, dan zeg ik dat ie nerd is, lijkt me wel zo logisch.

En om nog terug te komen op de muziek(sorry), ik heb het weleens aangehoord en ik heb besloten om het niet te gaan luisteren Als je het al meteen zo erg vind, dan is het echt erg

Citaat:
Natuurlijk ben je pas echt stoer als je bier drinkt en met allemaal verschillende onbekende meisjes seks hebt en andere nerds basht.
Kijk, daar ben ik dus ook weer tegen hoor Ik ben gewoon normaal(zoals je tegenwoordig niet meer ziet)

Citaat:
Dat soort type mens heeft namelijk 9 van de 10 keer niks interessants te melden, want ze doen allemaal hetzelfde: zuipen en batsen. Oh, en voetbal.
Heb het ongeveer nooit over voetbal en waarom zou je niet zuipen en batsen(batsen doe ik niet hoor)? Plezier of geen plezier? Ik ga voor plezier.

Citaat:
Inderdaad. Wat je ook doet, je wordt altijd wel in een hokje geplaatst, en vooral: Je valt ALTIJD wel ergens buiten. Dat moet je goed onthouden. Als je straks een 'stoere' jongeman bent met liters bier op en een encyclopediale kennis van voetbal en grote tieten, dan moeten je vroegere vrienden van muziekles en dat lieve oude vrouwtje op de hoek met wie je naar Wagner luisterde, opeens niet meer van je weten. Je kunt nooit door iedereen aardig gevonden worden.
Wagner is toch pizza? xD ligt vast aan mij Maar je valt idd overal buiten(ookal heb ik vrienden die zichzelf stoer vinden en vrienden die nerd voor het leven zijn), maar je kan wel er voor zorgen dat je door de meerderheid aardig wordt gevonden. Of iig door de mensen door wie je aardig gevonden wilt worden.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 08:17
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Heb het ongeveer nooit over voetbal en waarom zou je niet zuipen en batsen(batsen doe ik niet hoor)? Plezier of geen plezier? Ik ga voor plezier.
Wie zegt dat ik het over jou speciaal had?
En plezier kan je ook best hebben zonder te zuipen. Als je dat niet kan, dan heb je echt een probleem.

En Wagner is ook een componist. Dacht dat dat algemene kennis was.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 23:52
DBZ
DBZ is offline
Dat zegt niemand, maar ik wil alleen even mijn mening daarover geven
Maar ik weet niet of je ooit weleens hebt gedronken(en dan genoeg om dronken/erg aangeschoten te zijn), maar als je dat hebt gedaan, heb je wel meer plezier hoor Ik heb genoeg lol zonder alcohol, maar met alcohol meer.

Dat is vast algemene kennis, maar aan de meeste algemene kennis heb je ongeveer... niks. Ik neem namelijk aan dat ik wel overleef in deze maatschappij ookal weet ik neit dat die kerel een componist was Aangezien ik het nooit over die vent heb, en er nooit iets over hoor, zal het vast erg belangrijk zijn Pff, ik haat algemene kennis... Heb er vrij weinig van
Met citaat reageren
Oud 19-08-2009, 23:57
Sherlock
Sherlock is offline
als je zegt dat je geen nerd bent waarom heb je als 16 jarige dan als Naam Dragonball Z (voor mensen onder 14 lijkt me) en een plaatje ervan? ik vroeg het me alleen af hoor
Oud 20-08-2009, 00:08
DBZ
DBZ is offline
Ik ken (normale) mensen van in de 30 jaar die DBZ vet vinden hoor En alleen de hardcore fans blijven het vet vinden Btw, er zitten allemaal grappen over seks in, dus eigenlijk moet het 16+ zijn ook nog
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 00:47
Sherlock
Sherlock is offline
Volgens mij bestaat er niks meer nerd dan anime maar dat kan aan mij liggen
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 09:23
Alyssia
Alyssia is offline
Ik kan me echt niet voorstellen dat jij gym doet :') Ik dacht altijd dat vwo'ers geestelijk sneller volwassen waren, maar daar merk ik bij jou nou echt helemaal niks van. En Jasper heeft ook wel een punt.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 10:19
janosch
janosch is offline
Er zijn echt wel meer scholieren die van klassieke muziek houden, maar dat durven ze meestal niet te zeggen.
Als je gewoon mensen weet te vinden die serieus zijn en niet meer zo onzeker zijn dat ze bang zijn om nergens meer bij te horen dan heb je daar veel meer aan, is mijn ervaring. Tuurlijk blijft iedereen een beetje onzeker en is het handig als je 'er gewoon bijhoort' om het zo maar even te zeggen, maar als je mensen echt leert kennen zie je dat er meer achter zit en dat ze niet zo oppervlakkig zijn als ze lijken.
Blijf gewoon jezelf en vind mensen die je accepteren om wie je bent. Als jij door de school wilt schreeuwen dat je van klassieke muziek houdt moet je dat vooral doen Doe gewoon wat je leuk vindt dan krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen en dat spreekt andere mensen weer aan.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2009, 16:50
Geel
Geel is offline
Citaat:
Echt? Ik wilde altijd al op een vechtsport maar durfde nooit omdat ik dan bang was dat ik het enige zielige en slechtste meisje zou zijn. Mss ga ik dat nu toch maar doen

Ligt dat niet aan de plaats waar je woont btw?
(sorry miekjuh, maar zo komt er gewoon wat leven in het T&P forum )

Haha, er zijn altijd jongens en meisjes die net begonnen zijn met een vechtsport en er dus niks van bakken, je bent nooit de enige.

Het kan inderdaad zo zijn dat bij sommige clubs nieuwkomers minder goed worden opgenomen dan bij anderen, maar dan moet je het echt heel erg slecht treffen. Over het algemeen zijn de clubs zich ervan bewust dat het hun doel is om mensen bij te brengen hoe een vechtsport beoefend moet worden.
Oud 20-08-2009, 17:00
Geel
Geel is offline
Citaat:
Maarja, ik zag net dat iemand zei dat klassieke muziek luisteren enzo niet uitmaakt, maar dat maakt wel uit! Ik ben best wel anti-nerd, en het is echt vreselijk nerd als je klassieke muziek luistert als je deze leeftijd hebt.
Nee, ja, nee, ja, dat klopt dus echt helemaal. Het is ontzettend nerderig om een eigen smaak te hebben!
Citaat:
Oke, als je het leuk vind, moet je het doen, maar als anderen er achter komen, ben je de lul
Dat kan kloppen, maar dat ligt aan de mensen met wie men omgaat.
Citaat:
Ik zou zeggen: drink bier, dan wordt je meteen losser en dan maak je meer vrienden
Yup, dus beste TS, elke ochtend voordat je naar school gaat, of 's avonds naar je werk gaat, drink eerst een ton bier voordat je je tussen de mensen begeeft. Dan garandeerd ik (en DBZ vast ook) dat het veel makkelijker is om door de aula te schreeuwen dat je van klassieke muziek houdt en tegen je baas te zeggen dat er haar uit z'n oren groeit!
Citaat:
Hahah, nee, je bent een nerd als je zegt dat je een nerd bent als je mensen afrekent op hun smaak Maar zo ben ik ook tege mensen die denken dat ze stoer zijn enzo... Gewoon normaal doen en dan komt alles goed Maar jij plaatst mij ook in een hokje, als niet-nerd o.i.d. Dus iederen doet dat(onbewust). En wat moet ik anders doen? Als ik iemand nerd vind, zeggen dat ie stoer is? Nee, dan zeg ik dat ie nerd is, lijkt me wel zo logisch.

En om nog terug te komen op de muziek(sorry), ik heb het weleens aangehoord en ik heb besloten om het niet te gaan luisteren Als je het al meteen zo erg vind, dan is het echt erg

Kijk, daar ben ik dus ook weer tegen hoor Ik ben gewoon normaal(zoals je tegenwoordig niet meer ziet)
Iedereen is normaal.
Citaat:
Heb het ongeveer nooit over voetbal en waarom zou je niet zuipen en batsen(batsen doe ik niet hoor)?
Ik heb het ook ongeveer nooit soms misschien over voetbal!
Citaat:
Plezier of geen plezier? Ik ga voor plezier.

Citaat:
Ik ken (normale) mensen van in de 30 jaar die DBZ vet vinden hoor En alleen de hardcore fans blijven het vet vinden Btw, er zitten allemaal grappen over seks in, dus eigenlijk moet het 16+ zijn ook nog
Ik vind het nog steeds erg knap dat jij kunt beoordelen of mensen normaal zijn of niet.
Oud 20-08-2009, 23:32
DBZ
DBZ is offline
Citaat:
Volgens mij bestaat er niks meer nerd dan anime maar dat kan aan mij liggen
He, de meeste mensen die animes kijken, komen niet hoger dan vmbo

Citaat:
Ik kan me echt niet voorstellen dat jij gym doet :') Ik dacht altijd dat vwo'ers geestelijk sneller volwassen waren, maar daar merk ik bij jou nou echt helemaal niks van. En Jasper heeft ook wel een punt.
Dat is precies wat mijn vrienden van havo altijd tegen mij zeggen xD Maar ik was vroeger altijd volwassener dan mijn leeftijdsgenoten, alleen nu ben ik een gewone tiener en nu ben ik veel gelukkiger

Citaat:
Nee, ja, nee, ja, dat klopt dus echt helemaal. Het is ontzettend nerderig om een eigen smaak te hebben!
Dat is niet, alleen wel om een nerderige smaak te hebben Die moet je ook verborgen houden voor zover het kan, als je weet dat anderen er negatief op gaan reageren.

Citaat:
Dat kan kloppen, maar dat ligt aan de mensen met wie men omgaat.
(Bijna) Alleen als je met nerds om gaat, wordt het gerespecteerd. Dan wil ik het nog niet.

Citaat:
Yup, dus beste TS, elke ochtend voordat je naar school gaat, of 's avonds naar je werk gaat, drink eerst een ton bier voordat je je tussen de mensen begeeft. Dan garandeerd ik (en DBZ vast ook) dat het veel makkelijker is om door de aula te schreeuwen dat je van klassieke muziek houdt en tegen je baas te zeggen dat er haar uit z'n oren groeit!
Zo kan je het opvatten, maar je kan het ook opvatten als: ga een avondje weg en drink wat bier, zodat je losser wordt en wss nog wat vrienden maakt en lol hebt.

Citaat:
Iedereen is normaal.
In dit geval bedoel ik met normaal geen nerd, geen pimp. Gewoon hetgeen ertussenin. Nja, nerds en pimps zijn dus in principe niet ''normaal'' in dit geval.

Citaat:
Ik vind het nog steeds erg knap dat jij kunt beoordelen of mensen normaal zijn of niet.
Dat kan iedereen, jij ook (je zei net nog iedereen is normaal). Maar ik bedoel in dit geval dus mensen zonder een of andere afwijking o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2009, 02:02
Sherlock
Sherlock is offline
DBZ sorry maar ik ben net klaar met vmbo en niemand keek anime...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten