![]() |
|
![]() |
bruinbrood ipv wit brood (aan wat je hebt staan kan ik niet zien welke van de 2 je doet)
12 broodjes per dag is veel, zeer veel. Beter kun je tussendoor fruit eten. http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...l-per-dag.aspx kun je op een rijtje laten zetten wat je ongeveer per dag nodig hebt.... |
![]() |
||
Citaat:
![]() tja ik vind zulke sites maar niks, omdat ze geen rekening kunnen houden met hoeveel iemand weegt of hoeveel hij/zij sport. ook wordt er geen rekening gehouden met of iemand wilt afvallen of aankomen (waar je wel zelf kan bedenken dat je meer of minder dan dat moet eten maar toch) de site is niet compleet genoeg om er helemaal op te gaan leunen want 14 en 16 is een groot verschil maar wat dacht je van 14 en 18 ![]() |
![]() |
|
meer eieren of vlees ipv al dat brood. Ik zou geen zoet beleg meer eten, alleen dingen als kipfilet, pindakaas, ei. Verder kwark met evt. noten in plaats van dat brood om 9.00. Veel meer groente en minimaal 1 stuk fruit eten. Ik neem aan dat je al wel aan sport doet?
|
Verwijderd
|
Tonijn op je brood, voed ook lekker en vol met eiwitten. Of wat dacht je ervan om brinta te eten als ontbijt, om eens wat anders te hebben dan brood. M´n vriend eet ook vaak magere kwark vanwege de eiwitten, als je het zo niet te eten vind kun je er een scheutje siroop bij doen.
![]() |
![]() |
|
Ik heb dit topic onbewust verzuimd! Sorry!
Hoe krijg ik mn oude moedertje zover dat ze kipfilet haalt? Ik wil niet laten doorschemeren dat ik een ander patroon wil, ik ben al net iets minder in gewicht dan anderen. En ja, ik sport, 2x per week fitness, 1x per week 20 min hardlopen met een vriendin (dat heeft ook een andere reden..^^) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als je 'broodje' zegt, bedoel je dan een bolletje of een snee brood? Want dat verschilt per streek van Nederland
![]() Op zich is met 10 sneden bruinbrood per dag niets mis hoor, voor een regelmatig sportende jongen van 16. Beter een boterham dan een mars. Als je wat wil afvallen kun je het waarschijnlijk beter op 8 sneetjes houden. En het is nog niet genoemd maar je had het zelf waarschijnlijk ook al bedacht: je mag echt wel meer avondeten eten. Een heel stuk vlees ipv een half, bijvoorbeeld. En bouw een beetje op met groente, elke dag een vork meer dan de dag ervoor ![]() Eiwitrijk beleg dat al genoemd is is kip en tonijn, maar daarnaast is ook ham, rosbief, rookvlees, casselerib en fricandeau eiwitrijk. Ander soorten vleeswaren ook trouwens, maar die zijn wat vetter en dat wilde je misschien niet. In plaats van tonijn kun je ook sardientjes of makreel op brood doen. En pindakaas zonder stukjes (aan pindakaas mét stukjes is suiker toegevoegd), gekookt ei en (smeer)kaas zijn ook prima. |
![]() |
|
Wat je met een 'broodje' bedoeld, is me ook niet helemaal duidelijk. Ik eet ook wel 12 sneeën brood, maar ik heb niet het idee dat dat zo enorm veel is.
Als je het over petit pain (of hoe je dat ook schrijft) als 'broodje' is dat een heel ander verhaal. Veel melk drinken. Noten zijn goed als tussendoortje, ook. Ook belangrijk: Je verteringssysteem op gang houden. 6 maaltijden per dag (natuurlijk niet allemaal 6-gangen-menu's) is een pre. Ontbijt, tien-uurtje, lunch, 4-uurtje, diner, en dan nog iets voor het slapen gaan. |
![]() |
|
zeg tegen je moeder dat ze hele goedkope en lekkere kipfilet kan kopen bij de albert heyn. Huismerk ofzo, helemaal onderaan (bij het broodbeleg) voor 80 cent oid. Misschien wel goedkoper dan de ham die ze normaal in huis haalt.
|
|