Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2010, 17:17
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Ik wil MEER spieren, MINDER vet.
Wat de meesten onder ons willen, neem ik aan
Daarom dacht ik eraan m'n eetpatroon te veranderen!
Het huidige op een normale schooldag is zo:

7:10 = ontbijt, 2 broodjes, wil. beleg
12:10 = lunch, 4 broodjes, wil. beleg
~15:30 (na schooltijd) = 2-4 broodjes, wil. beleg
17:45 = avondeten, anderhalve hele aardappel, piepelbeetje tot evenveelingroottealsaardappelen groente, halve gehaktbal
21:00 = 2 broodjes (ong om de schooldag) wil. beleg, soms in plaats daarvan een appel

Ik snap dat er verbeterpunten zijn, maar wat en hoe precies?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2010, 17:31
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
wat veel brood!
Oud 22-03-2010, 17:48
Afwezignummer2
Wow, dat merk ik nu pas, ja! Daarom heet ik zo weinig tijdens 't avondeten
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 06:31
honkballertje
honkballertje is offline
die na school tijd broodjes vervangen voor iets anders tussendoor. om sterker te worden heb je ook veel eiwit nodig (wat ook in eigeel zit trouwens). je zou dus bijvoorbeeld een eitje kunnen bakken na school o.i.d.
je moet iig zorgen dat je 's avonds meer gaat eten.

de aardappels moeten verdubbeld worden
het vlees moet verdubbeld worden
en de groente mag ook wel wat meer

als je genoeg krachttraining doet zullen je spieren toenemen. doe je af en toe achter je krachttraining (na een tijdje rust) nog cardio dan zal het beetje vet ook wel weg gaan. je kan echter niet vet omzetten in spieren (wat sommige mensen wel denken).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 10:50
WAT
WAT is offline
bruinbrood ipv wit brood (aan wat je hebt staan kan ik niet zien welke van de 2 je doet)
12 broodjes per dag is veel, zeer veel. Beter kun je tussendoor fruit eten.

http://www.voedingscentrum.nl/nl/ete...l-per-dag.aspx
kun je op een rijtje laten zetten wat je ongeveer per dag nodig hebt....
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 13:07
Afwezignummer2
Hmmm ei
Zeker dat ik ga proppen om dat er vanavond in te krijgen!
Ik bedoelde met vet->spieren dat ik vet wil verbranden en meer spieren wil kweken, apart, hoor
Ja, ik doe wel bruinbrood, was bij mij zo vanzelfsprekend dat ik het gewoon zo opschreef
Dan neem ik meer fruit, neem ook wel wat mee naar school.
Die site zegt dat ik 1-1.5 liter water per dag meot drinken, maar ik moet bijna 2 liter drinken! (Ik ben groter dan de gemiddelde 14 jarige ze hebben 14-18 jaar in een ding gezet)

Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 14:22
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Hmmm ei
Zeker dat ik ga proppen om dat er vanavond in te krijgen!
Ik bedoelde met vet->spieren dat ik vet wil verbranden en meer spieren wil kweken, apart, hoor
Ja, ik doe wel bruinbrood, was bij mij zo vanzelfsprekend dat ik het gewoon zo opschreef
Dan neem ik meer fruit, neem ook wel wat mee naar school.
Die site zegt dat ik 1-1.5 liter water per dag meot drinken, maar ik moet bijna 2 liter drinken! (Ik ben groter dan de gemiddelde 14 jarige ze hebben 14-18 jaar in een ding gezet)

Bedankt!
veel drinken is alleen maar goed voor je dus ik zou als ik jou was niet stoppen met die 2 liter per dag.
ik had ook nergens gelezen dat je vet om wilde zetten in spieren hoor, maar er zijn veel mensen die dat wel denken dus dat wilde ik alvast voorkomen
voor bruin brood eet je echt veel! zo veel brood krijg ik echt niet naar binnen (ook bruin bij ons thuis)
een ei moet je gewoon een keer proberen. ik vind het erg lekker en het blijkt ook nog goed te zijn dus

waarom heb je het over 14 jaar als je zegt 16 te zijn onder je gebruikersnaam?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2010, 17:51
Afwezignummer2
Bij die site, als je daar 16 invult (pour moi), dan krijg je een schema voor de leeftijd van 14-18 te zien. Nou ben ik als 16 jarige toch wel een aantal grammetjes groter dan een gemiddelde 14 jarige Daarom meer voer!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 06:32
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bij die site, als je daar 16 invult (pour moi), dan krijg je een schema voor de leeftijd van 14-18 te zien. Nou ben ik als 16 jarige toch wel een aantal grammetjes groter dan een gemiddelde 14 jarige Daarom meer voer!
oh op die fiets

tja ik vind zulke sites maar niks, omdat ze geen rekening kunnen houden met hoeveel iemand weegt of hoeveel hij/zij sport. ook wordt er geen rekening gehouden met of iemand wilt afvallen of aankomen (waar je wel zelf kan bedenken dat je meer of minder dan dat moet eten maar toch) de site is niet compleet genoeg om er helemaal op te gaan leunen want 14 en 16 is een groot verschil maar wat dacht je van 14 en 18
Met citaat reageren
Oud 24-03-2010, 09:37
Outlaw
Outlaw is offline
meer eieren of vlees ipv al dat brood. Ik zou geen zoet beleg meer eten, alleen dingen als kipfilet, pindakaas, ei. Verder kwark met evt. noten in plaats van dat brood om 9.00. Veel meer groente en minimaal 1 stuk fruit eten. Ik neem aan dat je al wel aan sport doet?
Oud 25-03-2010, 23:06
Verwijderd
Tonijn op je brood, voed ook lekker en vol met eiwitten. Of wat dacht je ervan om brinta te eten als ontbijt, om eens wat anders te hebben dan brood. M´n vriend eet ook vaak magere kwark vanwege de eiwitten, als je het zo niet te eten vind kun je er een scheutje siroop bij doen.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 15:26
Afwezignummer2
Ik heb dit topic onbewust verzuimd! Sorry!

Hoe krijg ik mn oude moedertje zover dat ze kipfilet haalt? Ik wil niet laten doorschemeren dat ik een ander patroon wil, ik ben al net iets minder in gewicht dan anderen.
En ja, ik sport, 2x per week fitness, 1x per week 20 min hardlopen met een vriendin (dat heeft ook een andere reden..^^)
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 15:33
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Je kan toch gewoon zeggen dat je dat lekker vind voor op brood?
Oud 28-03-2010, 15:48
Afwezignummer2
Wij eten nooit kip, ik weet wel dat ik het lekker vind.
Anders ga ik gewoon een keer mee naar de super ofzo.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2010, 23:18
Methuselah
Methuselah is offline
Dit past eerder op L&G, want het gaat imho eerder over voedingsgewoonten dan over echt sporten.

Verplaatsinkje dus!
Oud 29-03-2010, 08:40
Verwijderd
Als je 'broodje' zegt, bedoel je dan een bolletje of een snee brood? Want dat verschilt per streek van Nederland
Op zich is met 10 sneden bruinbrood per dag niets mis hoor, voor een regelmatig sportende jongen van 16. Beter een boterham dan een mars. Als je wat wil afvallen kun je het waarschijnlijk beter op 8 sneetjes houden.

En het is nog niet genoemd maar je had het zelf waarschijnlijk ook al bedacht: je mag echt wel meer avondeten eten. Een heel stuk vlees ipv een half, bijvoorbeeld. En bouw een beetje op met groente, elke dag een vork meer dan de dag ervoor

Eiwitrijk beleg dat al genoemd is is kip en tonijn, maar daarnaast is ook ham, rosbief, rookvlees, casselerib en fricandeau eiwitrijk. Ander soorten vleeswaren ook trouwens, maar die zijn wat vetter en dat wilde je misschien niet. In plaats van tonijn kun je ook sardientjes of makreel op brood doen. En pindakaas zonder stukjes (aan pindakaas mét stukjes is suiker toegevoegd), gekookt ei en (smeer)kaas zijn ook prima.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 16:02
Afwezignummer2
Meer vlees, gaat me wel lukken zo^^
Ik ga vandaag beginnen met flinke groenten, ik heb ook gehoord dat brocolli dé mannengroente is?
Ham hebben we nog liggen, net als kaas, ga ik daar morgen meteen mee
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 21:10
Scoot
Scoot is offline
Wat je met een 'broodje' bedoeld, is me ook niet helemaal duidelijk. Ik eet ook wel 12 sneeën brood, maar ik heb niet het idee dat dat zo enorm veel is.

Als je het over petit pain (of hoe je dat ook schrijft) als 'broodje' is dat een heel ander verhaal.

Veel melk drinken. Noten zijn goed als tussendoortje, ook.

Ook belangrijk: Je verteringssysteem op gang houden. 6 maaltijden per dag (natuurlijk niet allemaal 6-gangen-menu's) is een pre. Ontbijt, tien-uurtje, lunch, 4-uurtje, diner, en dan nog iets voor het slapen gaan.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 12:24
Outlaw
Outlaw is offline
zeg tegen je moeder dat ze hele goedkope en lekkere kipfilet kan kopen bij de albert heyn. Huismerk ofzo, helemaal onderaan (bij het broodbeleg) voor 80 cent oid. Misschien wel goedkoper dan de ham die ze normaal in huis haalt.

Regels voor berichten