Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2010, 20:04
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Als ik kleren ga kopen, dan ga ik naar de H&M in Enschede. Paar weken terug was ik in Delft en die heeft ook een H&M. Dus ik pakte kleding met maten die ik altijd heb. Toen paste ik het aan en toen was het veeeeeeel te groot. En dan niet bij 1 kledingstuk, maar bij alles. Het is niet zo dat ik heel veel ben afgevallen ofzo. Ik weeg nog steeds net zoveel als de laatste keer dat ik in Enschede was. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2010, 20:09
Volk
Volk is offline
Citaat:
Als ik kleren ga kopen, dan ga ik naar de H&M in Enschede. Paar weken terug was ik in Delft en die heeft ook een H&M. Dus ik pakte kleding met maten die ik altijd heb. Toen paste ik het aan en toen was het veeeeeeel te groot. En dan niet bij 1 kledingstuk, maar bij alles. Het is niet zo dat ik heel veel ben afgevallen ofzo. Ik weeg nog steeds net zoveel als de laatste keer dat ik in Enschede was. Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan?
De maten vielen anders uit. Dat is een heel normaal iets. Niet elke collectie houdt zich aan dezelfde maten. Of heb je echt precies dezelfde kledingstukken gepast? Want dan zou het kunnen dat dat je wat dunner bent geworden zonder af te vallen. Gewicht zegt namelijk niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 20:22
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Heel simpel: H&M maakt al niet zulke hele strakke kleding doorgaans, ik heb ook een trui van de H&M in maat 36 waar ik prima inpas, maar ik heb meestal maat 40.
Winkels houden zich niet zo nauw aan kledingmaten, soms is de reden dat ze de klant beter willen laten voelen over zichzelf, zo van, ik pas opeens in maat 40 en normaal heb ik maat 44, wat voel ik me slank! Het ligt niet aan jou, in elk geval.
Oud 15-05-2010, 20:49
tuttebel
tuttebel is offline
Citaat:
het kan ook aan de h&m collectie liggen. je hebt divided bijvoorbeeld, dat richt zich op tieners en jongeren. daar zullen de maten strakker van zitten dan bij de 'klassieke' collecties.
Oud 15-05-2010, 21:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Bij de H&M wisselen die maten gewoon heel erg. Ik heb wel eens een groen shirtje gepast in maat 40 en die zat goed, toen wilde ik hem liever in het rood maar toen heb ik hem in maat 38 gekocht terwijl ik die maat nooit heb maar deze zat gewoon goed en het was hetzelfde shirtje als de groene, heel vaag.
Oud 15-05-2010, 23:50
Signy
Signy is offline
ja de maten van h&m zijn apart af en toe
ik heb een shirtjes in maat 32, 34, 38, terwijl ik normaal 36 heb.
Oud 16-05-2010, 00:17
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb juist altijd het tegenovergestelde bij de H&M: De maten zijn imo juist kleiner.

De bloesjes ed in maat 46 pas ik daar niet, terwijl ik normaal wel een maat 42 pas ofzo.
Broeken hetzelfde. Had er een keer een broek in maat 50 (!!) waar ik geneens m'n knieën in kreeg.
Daarom koop ik vrijwel nooit wat bij de H&M.
Oud 16-05-2010, 11:30
Giles
Giles is offline
Naar mijn ervaring is H&M kleding kleiner dan andere merken. Ik vind het soms ook slordiger gesneden, waardoor het strak zit onder je oksels terwijl de rest wel goed zit.
Oud 16-05-2010, 11:55
*oma*
*oma* is offline
Ik heb dat niet alleen bij H&M, maar bijvoorbeeld ook bij meerdere spijkerbroek merken. Ligt volgens mij ook aan de pasvorm.
Oud 16-05-2010, 13:49
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Bij andere kledingmerken had ik ook al ondervonden dat maten heel vreemd zijn. Ik heb dan ook kleding in de maten xs t/m xl. Terwijl ik maar 1 lichaam heb Toch wist ik niet dat binnen een grote modeketen de maten nog wel eens kunnen verschillen. Ik vind dit trouwens wel heel erg storend, want zo loop ik langer te zoeken naar kleding. Als alle kledingmerken nou precies dezelfde maten hanteren, zou dat dan niet een stuk makkelijker zijn?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 16:32
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Heel simpel: H&M maakt al niet zulke hele strakke kleding doorgaans, ik heb ook een trui van de H&M in maat 36 waar ik prima inpas, maar ik heb meestal maat 40.
Winkels houden zich niet zo nauw aan kledingmaten, soms is de reden dat ze de klant beter willen laten voelen over zichzelf, zo van, ik pas opeens in maat 40 en normaal heb ik maat 44, wat voel ik me slank! Het ligt niet aan jou, in elk geval.
Ja dat werkt bij mij dus averechts, ik doe veel aan bodybuilding en sta vrij laag in vetpercentage en heb M van shirtjes op 1.85m. Dan vraag ik me echt af wat al die andere jongens dragen als ik M heb, XS?
Oud 17-05-2010, 00:00
Verwijderd
Citaat:
Ja dat werkt bij mij dus averechts, ik doe veel aan bodybuilding en sta vrij laag in vetpercentage en heb M van shirtjes op 1.85m. Dan vraag ik me echt af wat al die andere jongens dragen als ik M heb, XS?
wijde (vormeloze) shirts

Ik heb ook kleding in 4 verschillende maten in de kast hangen, bij de zara heb ik er zelfs een broek voor laten hangen, als 40 al te krap zit terwijl ik normaal 34/36 draag wordt het me toch echt te gek.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 09:08
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Dat ligt niet alleen aan het merk, maar ook aan de pasvorm. Niet iedereen heeft het zelfde figuur, waardoor sommige modellen klein vallen en andere modellen weer groot.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 16:29
Verwijderd
De Zara staat dan ook bekend om zijn minimaatjes, in België dan toch. Bij de H&M val ik nog in de BB-maten, maar daar kan ik ook niet van op aan, ik pas gewoon net zolang tot iets goed zit. Waardoor een 48 van de M&S van je kont valt en een 52 van de H&M strak zit...

Gelukkig maak ik me niet zo druk om maten . Minder is dat ik bij online bestellen nooit weet waar ik aan toe ben. Ik heb 2 spijkerbroeken in 48 besteld omdat de meeste 48s nu passen, maar niet de spijkerbroek die ik nog in 48 heb liggen... pfff.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten