Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2007, 17:55
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Hee forummers,

Laatst heb ik een bluetooth USB-stickje gekocht omdat het schijnt dat je met een Sony Ericsson presentaties kunt besturen op je computer. Nu heb ik alles netjes aangesloten maar mijn telefoon (een k550i) wil dus mooi niet mijn powerpoint presentatie besturen.

In het boekje van mijn telefoon en op de website van sony ericsson staat ook niet veel informatie:

Bluetooth afstandsbediening
Wist je dat je je telefoon kunt gebruiken als afstandsbediening voor bijvoorbeeld mediaplayers of Microsoft® PowerPoint®?
Voeg zonodig een apparaat toe aan je telefoon
Ga naar Entertainment > Afstandsbediening
Selecteer de te gebruiken applicatie en de computer of het apparaat waarmee verbinding gemaakt moet worden.

Mijn vraag is nu of iemand hier ervaring heeft met deze functie op een sony ericsson en iets van een website heeft of iets dergelijks.

Alvast bedankt voor het lezen de moeite
Oud 22-07-2007, 18:26
Verwijderd
Ik heb hier in het begin ook mee lopen klooien met de K800i..
Je kan dit in iedergeval niet via iedere BlueTooth stick doen... maar wel met meen hoop stickjes.
Probeer eens http://www.bluesoleil.com/ en maak daarmee een verbinding..
Dan kun je een bluetooth verbinding maken en als AB gebruiken
Oud 22-07-2007, 19:02
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Citaat:
lullow schreef op 22-07-2007 @ 19:26 :
Ik heb hier in het begin ook mee lopen klooien met de K800i..
Je kan dit in iedergeval niet via iedere BlueTooth stick doen... maar wel met meen hoop stickjes.
Probeer eens http://www.bluesoleil.com/ en maak daarmee een verbinding..
Dan kun je een bluetooth verbinding maken en als AB gebruiken
Heel erg bedankt man! Het werkt en ik ben er erg blij mee

Opgelost dus
Oud 22-07-2007, 20:27
ILUsion
ILUsion is offline
De officiële manier is dacht ik door gebruik te maken van de zogenaamde HID-driver van SonyEricsson, maar ik kan hem spijtiggenoeg niet meer online vinden. Hier heeft dat in ieder geval wel gewerkt met mijn K750i, een 550i moet normaal geen probleem geven. Al kan ik me vergissen, en zou het even goed kunnen dat je gewoon op de telefoon de functie afstandsbediening moet kiezen, dan pairen met je desktop en dat hij het dan automatisch herkent als HID device.
Oud 23-07-2007, 20:17
]{ing
]{ing is offline
Ga ik ook eens proberen Jammer dat mn media-bak nog geen bluetooth heeft, maar kan het proberen met de laptop.

Is er trouwens geen mogelijkheid om bestanden (muziek) op de MS kaart in de k750i te streamen naar een pc toe?
Oud 24-07-2007, 00:00
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
]{ing schreef op 23-07-2007 @ 21:17 :
Ga ik ook eens proberen Jammer dat mn media-bak nog geen bluetooth heeft, maar kan het proberen met de laptop.

Is er trouwens geen mogelijkheid om bestanden (muziek) op de MS kaart in de k750i te streamen naar een pc toe?
In principe zou dat mogelijk zijn, enkel bemerkingen hierbij zijn wel:
- je kan een bestand per keer via OBEX versturen (traag en niet echt streamen)
- in theorie zou je je computer kunnen instellen dat hij als bluetooth headset reageert, een K750i ondersteunt ook hoge kwaliteits audio-streaming (precieze naam daarvoor ben ik vergeten, het is iets Bluetooth-specifieks), maar ik heb nooit een programma gevonden dat dat voor je doet)
- er bestaat wel een programma (FMA als ik me niet vergis) waarbij je via BT kan synchroniseren enzo, ook met afstandsbedieningsfunctie voor oudere SE-modellen (T610 oorspronkelijk) en die kan ook audio van een gesprek over je computerluidsprekers en via je microfoon op je pc sturen (maar voor audio-bestanden werkt dit niet, voor zover ik weet).

Enige echt handige mogelijkheid lijkt me gewoon je gsm via de bijgeleverde kabel aan te sluiten en dan kan je wel aan de bestanden op de MS-stick (maar op dat moment kan de telefoon er niet meer aan: de gsm doet dan alsof er geen MS meer inzit, zodat de content enkel vanop de pc te benaderen is).
Oud 24-07-2007, 12:33
Bonga
Bonga is offline
mijn vorige PC'tje had er ook de grootste moeite mee.. toen ik op deze.. (met vista) de drivers voor de bluetooth dongle had geinstalleerd ging mijn telefoon praktisch gelijk over in afstandsbediening..
Oud 24-07-2007, 21:12
Shock
Shock is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 24-07-2007 @ 13:33 :
mijn vorige PC'tje had er ook de grootste moeite mee.. toen ik op deze.. (met vista) de drivers voor de bluetooth dongle had geinstalleerd ging mijn telefoon praktisch gelijk over in afstandsbediening..
Ik heb de goedkoopste dongle (een of andere sitecom) en met de eigen drivers (onder XP) doet ie het ook prima
Oud 24-07-2007, 22:20
Bonga
Bonga is offline
misschien ligt er ook een verschil in dat ik de installatie cd kwijt was en dus de drivers maar van de site van Belkin had gedownload..
Oud 24-07-2007, 22:43
Shock
Shock is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 24-07-2007 @ 23:20 :
misschien ligt er ook een verschil in dat ik de installatie cd kwijt was en dus de drivers maar van de site van Belkin had gedownload..
In de K750i topics op GoT staat veel info, ook downloadlinks
Oud 08-05-2010, 14:58
jellemann
jellemann is offline
Is er iemand geintereseerd in een soort stappenplan dat ik heb ondernomen om mijn gsm perfect te gebruiken als afstandsbediening? Ik begin van bluetooth drivers enz tot instellingen voor de gsm..
Als niemand dit wil zal ik er mijn tijd niet insteken maar ik weet nu hoe het gaat. (btw bluesoleil is een programma dat een licentie vereist je kan maar max 2mb per keer overzetten of ontvangen, na dertig dagen begint hij ook extreem irritant te doen en altijd meldingen te geven. zodra je de software uninstalled ben je terug van 0 bezig.)
het is maar een voorstel!

grtz
Oud 08-05-2010, 20:02
WolterB
WolterB is offline
Ik denk dat dit na 3 jaar niet maar nodig zal zijn en zo ja, dan raad ik je aan er een nieuw topic over te openen.
Topic gesloten

Regels voor berichten