Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-04-2010, 02:00
Verwijderd
Ik post later wel iets.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-04-2010, 15:36
Verwijderd
Nou, aan het aantal reacties te zien zit het niet echt snor met het zelfvertrouwen op Psych.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 19:32
Verwijderd
Omdat men snel denkt "ik heb geen goede kwaliteiten" etc maar met een beetje zelfkennis kun je er zo een paar opnoemen

Ik begin wel:

- Heb zelfvertrouwen als het komt op kunst maken
- Heb zelfvertrouwen met m'n uiterlijk
- Kan me goed levellen kwa andere mensen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2010, 21:01
D-gast
D-gast is offline
uiterlijk zit wel goed bij mij
en me sociale leven is ook toppie
Oud 03-04-2010, 22:43
luchtloper
luchtloper is offline
M'n gevoel natuurlijk.
Oud 04-04-2010, 00:17
Volk
Volk is offline
  • uiterlijk
  • kunnen. Ik kan alles. Als ik dat wil. Ik ben nog nooit iets tegengekomen dat ik niet kon. Behalve zeemeermin worden.
  • leren. Ik pik dingen makkelijk op
  • mezelf
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 00:27
AzN
AzN is offline
Ik heb niet echt 'n bepaald gebied waarin ik zelfvertrouwen heb, geloof ik. Als ik me onder 'n relatief grote groep mensen bevind, voel ik me vrijwel altijd onzekerder over alles .
Oud 04-04-2010, 12:28
Nijn*
Nijn* is offline
Hmm. Ik heb wel zelfvertrouwen in mijn wilskracht. Als ik iets echt wil, dan lukt het ook, als ik iets echt voor elkaar moet krijgen of moet voorkomen, zal ik alle zeilen bij zetten en dan lukt het me. Dat is in ieder geval tot nu toe altijd mijn ervaring geweest. Verder heb ik ook wel zelfvertrouwen in mijn hersenen, ik denk dat ik best wel slim ben (hoewel ik na tentamens altijd denk dat ik het onvoldoende heb gemaakt ) maar ik kan best veel!
Oud 04-04-2010, 12:43
Verwijderd
Ik heb zelf vertrouwen in mezelf? Ik heb niet echt zelfvertrouwen en ook niet nodig ofzo. Ik weet het niet. post later wel iets
Met citaat reageren
Oud 04-04-2010, 18:20
stout!
stout! is offline
Ik heb geloof ik wel redelijk veel zelfvertrouwen. Ik weet dat ik intelligent en integer ben, en sociaal ook niet al te moeilijk. Ik heb niet een 'gebied' waar ik me volledig onzeker over voel. Over het algemeen voel ik me ook wel mooi, afgezien van wat kleine onzekerheden en je op bepaalde dagen van de maand dik voelen. Dus zit goed.

Ik kan soms ook moe worden van heel onzekere mensen omdat die steeds zo met zichzelf bezig lijken te zijn. Hoewel ik 't me nog wel herinner van toen ik 14/15 ben en dus weet dat je er ook niet zomaar 'uit kan stappen'. Maar het was voor mij wel een openbaring om me te realiseren dat iedereen heus niet de hele dag bezig is met mij beoordelen maar ook vooral met zichzelf bezig is.
Oud 04-04-2010, 20:00
Afwezignummer2
Afwezignummer2 is offline
Laat ik me ego maar niet te veel uitspreiden, hebben jullie buiten dit topic al genoeg last van^^

Ook wat stout! zegt, zelf ben ik helemaal niet onzeker en vol zelfvertrouwen, als ik dan praat met zulke emo's word ik helemaal chagrijnig. In een gesprek waar iemand opeens zegt dat ze dik is, dan zeg ik ook gewoon niks, hoor.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 00:26
MtSalvo
MtSalvo is offline
Sterk analytisch vermogen, cynisch gevoel voor humor, geen gebrek aan creativiteit, geen moeite beleefd met mensen om te gaan, geen saaie gesprekpartner, ....

Ben overigens hier en daar wat lui tegenover zaken die "gewoon moeten" en neig er naar niet genoeg sociaal initiatief te tonen.
Oud 05-04-2010, 10:05
Verwijderd
Er zijn maar weinig dingen waar ik altijd vertrouwen in heb. Het enige waar ik zo goed als zeker van ben is dat ik mijn studie met succes en binnen de tijd zal afronden. Voor de rest zijn er allemaal dingen waar ik af en toe vertrouwen in heb, bijv. dat ik er leuk uitzie, dat ik een goede vriendin ben, fijne gesprekspartner, artistiek bekwaam, etc.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 12:38
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik heb gewoon vertrouwen in mezelf, en dat ik elke dag probeer om het beste er uit te halen. Ik zit nu op een bepaald niveau, qua kunst, dichten, uiterlijk etc. En daarin zal ik altijd beter zijn dan sommigen en een stuk slechter dan anderen, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat ik er uit haal wat er voor mij op dat moment in zit. En de ene dag word ik wakker en ben ik supersociaal, en de volgende dag wil ik niets met mensen te maken hebben. En dat accepteer ik van mezelf, op een dag dat ik me minder sociaal voel zoek ik wat minder contact met mensen, en op dagen dat ik supersociaal ben laat ik me zien aan de hele wereld.

We kunnen wel overal goed in proberen te zijn, want een ander is er ook goed in dus dan moet ik het óók kunnen, maar we hebben nou eenmaal bepaalde talenten gekregen. Het is veel makkelijker om gewoon je talenten te benutten, en anderen ook vooral hún talenten te laten benutten. Niet iedereen is supermodel, en niet iedereen kan prachtig schilderen. Ik heb nog nooit iemand gezien die het állemaal geweldig kon hoor...
Oud 05-04-2010, 14:54
KingKong
KingKong is offline
Ik vind mijzelf:

- Er aardig goed uit zien.
- Een leuke jongen, en ik denk dat de meeste dat ook wel vinden
- Lief, humor, spontaan
- Creatief
- Goed in het componeren van muziek.

Goh, ik lijk wel arrogant.

Maar ik heb ook nog wel onzekerheden hoor. Maar dat heeft iedereen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2010, 21:17
Verwijderd
(vracht)Autorijden. Soms denk ik wel eens. Daar pas ik nooit in. of: die bocht achteruit is echt onmogelijk. Maar na wat proberen lukt het altijd. Ik kan het snelste achteruit rijden. En met een glaasje op lukt het me ook altijd.

Voor de rest zou ik het niet weten en heb ik nergens vertrouwen in.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 00:11
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb wel zelfvertrouwen in presentaties geven, in niet voor schut staan, zeg maar. In mijn eigen kunnen om mezelf toch wel staande te houden hoe beschamend iets ook is.
Ook in mijn mogelijkheid alle emotionele klappen wel te overleven (hoewel ik geen hele ernstige heb meegemaakt naar mijn idee)
In dat er altijd wel iemand is die om me geeft
En in mijn intelligentie: er zijn weinig dingen die ik wil snappen die ik niet snap.
Oh en zonder basis eigenlijk ook mijn handvaardigheden: ik weet zeker dat als ik er tijd in zou steken ik hele gave dingen zou kunnen breien, haken of naaien. Ik kan alleen niet breien of haken. Naaien wel.
Oud 06-04-2010, 15:43
Verwijderd
Edit: ik heb vertrouwen in mijn werk en school.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2010, 23:52
Verwijderd
Hmm ik zit er nu al even over na te denken en het is eigenlijk altijd afhankelijk van de omgeving. Vergeleken met de algemene mens ben ik op kunstzinnig gebied veel beter en vind ik dat ook, maar ik vergelijk natuurlijk vaak met mensen die meer kunnen, en dan vind ik mezelf belabberd. Zelfde geldt voor uiterlijk. In het algemeen denk ik echter wel dat ik de moeite waard ben, als vriendin, als persoon, maar zelfs daar kan ik heftig aan twijfelen.

Het enige waar ik eigenlijk altijd helemaal zeker over ben, is dat ik intelligent ben. Geen twijfel over mogelijk. Oh en dat ik heel erg goed Engels naar Nederlands kan vertalen, daar ben ik ook echt niet onzeker over. En eigenlijk ook niet heel erg over mijn schrijfcapaciteiten, tenminste, als het commerciële teksten en essays e.d. betreft, dan ga ik er vanuit dat ik toch altijd ruim voldoende scoor. En ik kán bijzonder goed dingen natekenen, heb goed gevoel voor 3d omzetten naar 2d.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2010, 07:59
stout!
stout! is offline
Citaat:
En met een glaasje op lukt het me ook altijd.
Wauw.
Oud 07-04-2010, 13:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Hmm ik zit er nu al even over na te denken en het is eigenlijk altijd afhankelijk van de omgeving. Vergeleken met de algemene mens ben ik op kunstzinnig gebied veel beter en vind ik dat ook, maar ik vergelijk natuurlijk vaak met mensen die meer kunnen, en dan vind ik mezelf belabberd.
Dit ja. Ik vind wel dat ik goed kan schrijven, maar als ik het vergelijk met mensen die ik goed vind, dan vind ik mezelf er ineens behoorlijk mager bij afsteken.

Op andere gebieden... Ik ben lief en begripvol, maar kun je daar zelfvertrouwen in hebben? Zo van: ik heb er vertrouwen in dat ik altijd lief ben?
Oud 08-04-2010, 16:47
Verwijderd
Aan de ene kant weet ik dat ik intelligent ben, aan de andere kant ben ik toch steeds bang te falen op school. Ik ben van plan dat af te leren.
Ik vidn mezelf ook een sociaal mens. Volgens mijn vriend houd ik zelfs te veel rekeing met anderen, maar ik voel me er goed bij. Mijn vertrouwen in mijn mzuikaliteit is wel wat gezakt. Ik weet dat ik mbest wat zou kunnen, maar sinds ik geen les meer heb ga ik niet meer vooruit, terwijl anderen nog steeds groeien.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 17:25
justhanna
justhanna is offline
Ik heb vertrouwen op het gebied van verslaglegging, ik kan bijvoorbeeld goed notuleren en ook mijn evaluatieverslagen vinden mensen vaak prettig omdat ik goed kan beschrijven wat er allemaal gezegd en gedaan is.
Oud 08-04-2010, 19:40
Volk
Volk is offline
Ik kan prima alleen zijn. Heb niet iemand nodig om naar de bios/terras/op stap te gaan. Kan natuurlijk wel, maar ik vind het spannend om met niemand te gaan. Vertrouwen in zelfvermaak ofzo?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2010, 20:58
Geel
Geel is offline
Ik heb vertrouwen in mijn geduld, ik weet dat ik niet snel boos word, hoe irritant men ook is. Momenten waarop ik uit m'n ben doen hierbuiten gelaten.
Ik kan mezelf ook altijd gemakkelijk aanpassen aan de mensen om me heen. Sociaal doen is ook geen probleem (alhoewel, ik heb soms van de momenten dat ik niemand kan uitstaan.)
Vertrouwen heb ik ook in mijn leervermogen. Ik heb nooit een moment gehad waarop ik geloofde dat het me niet zou lukken om een deadline te halen.
Al zie ik vaak enorm op tegen om me in situaties te begeven waar ik veel emoties moet tonen, ik begin nu een klein beetje vertrouwen te krijgen in mijn vermogen om met zulk soort situaties om te gaan.
Ik heb ook vertrouwen in mijn lichaam, ik weet dat ik hoeveel ik ook eet (en hoe weining ik ook beweeg), dat ik niet dik word
Oud 10-04-2010, 12:40
luchtloper
luchtloper is offline
Citaat:
Mijn vertrouwen in mijn mzuikaliteit is wel wat gezakt. Ik weet dat ik mbest wat zou kunnen, maar sinds ik geen les meer heb ga ik niet meer vooruit, terwijl anderen nog steeds groeien.
Dat heb ik ook wel een beetje, sinds ik geen muziekles meer heb was ik toch bang dat het achteruit ging (dat ging het ook wel een beetje). Toch probeer ik nu zoveel mogelijk van mezelf te leren wanneer ik nog speel, en ook voorbeelden te nemen van wat anderen kunnen door te kijken en te luisteren naar concerten oid. Ik ben ook van plan gewoon te blijven spelen in een groep, ook al heb ik al jaren geen les meer, het is wel iets waar ik ook zelfvertrouwen in heb en wat ik niet kwijt wil, dus is het belangrijk voor mij om het te behouden.
Oud 12-04-2010, 20:43
Verwijderd
Citaat:
Wauw.
Ja, dat is stoer, hč.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten