Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-04-2010, 19:50
burnedgamer
burnedgamer is offline
H

Laatst gewijzigd op 20-07-2018 om 11:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2010, 13:40
silentbob
silentbob is offline
hoef je nu nog helemaal niet zeker te weten joh, ik zit in 4 gymnasium en weet ook nog echt niet wat ik wil gaan doen(wel welke richting, maar om een profiel te kiezen hoef je ook alleen de richting waar je op wil nog maar te weten
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:53
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 14:55
Chariot
Chariot is offline
Zoiets hoef je dan nog helemaal niet te bepalen. Oké, je maakt een keuze voor het vakkenpakket. Maar je vergooit er niet jouw toekomst mee als je eventjes verkeerd kiest. Het is niet zo drastisch als iedereen denkt dat het is.

Maar even een tip; Kijk naar beroepen die dicht bij jou staan, die bij je passen. Niet naar van die droomberoepen, dat kun je voor later achter de hand houden, maar echt haalbaar of realistisch is het niet..
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 15:55
lielaalotje
lielaalotje is offline
Volgens mij moet je volgend jaar gewoon C&M gaan doen... Dat past goed bij de keuzes die je aangeeft.
Als je politie-agent wilt worden, kan dat met C&M, actrice is C&M ook goed voor.
Voor VIP Beveiliger en hondenbrigade heb je volgens mij niet eens school nodig..(a) (geintje, ik weet ook wel dat school niet alleen zinloos is)

Dus ik zou als ik jou was volgend jaar lekker C&M gaan doen

Laatst gewijzigd op 12-04-2010 om 19:27.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 17:31
Neutie
Neutie is offline
Hmm, als ik haar was zou ik eerst kijken wat mijn beste en favoriete vakken zijn en dan een profiel kiezen dat zo breed mogelijk is, en ook aansluit bij mijn interesses en capaciteiten. Je wil misschien op dit moment actrice (of een van die andere dingen) worden, over een paar jaar zul je daar waarschijnlijk weer anders over denken (daarnaast is natuurlijk de kans dat het echt lukt niet zo heel groot).
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 18:29
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 19:04
lielaalotje
lielaalotje is offline
Je verdient niet meer ofzo als je atheneum hebt, ik heb nl hetzelfde probleem, dus ik heb t ff uitgezocht..
Als het goed is verdien je dus niet meer, maar heb je wel meer kans dat je meteen wordt toegelaten, of iig makkelijker op een hoger niveau. En je hebt natuurlijk altijd het voordeel dat je vanalles net iets makkelijker in je hoofd stampt dan een ander

Ff gekeken voor die agent, als je dat wilt worden, en je wilt meer info, kijk ff zelf op politie.nl
maar dit staat er iig over salaris:
Vanaf de eerste dag dat je in dienst bent en met de opleiding start, ontvang je salaris. Hieronder zie je de opbouw van het bruto maandsalaris tijdens de praktijkkwartielen:
eerste 6 maanden: € 1.399,-
6 tot 12 maanden: € 1.457,-
12 tot 24 maanden: € 1.567,-
na 24 maanden: € 1.716,-

Gedurende de opleiding wissel je om de drie maanden schoolperiodes af met praktijkperiodes (kwartielen). Dit heeft ook gevolgen voor je salaris. Tijdens de schoolkwartielen ontvang je namelijk 50% van het salaris dat je tijdens de praktijkkwartielen ontvangt.

Na de opleiding ligt het salaris tussen de € 1.776,- en € 2.724,-.

succes!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 21:32
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 13:52
Verwijderd
Een modaal bruto maandsalaris in Nederland is 2700 euro. Maar dat is voor alle Nederlanders samen, ook degenen die al heel veel werkervaring hebben en daardoor een aantal keer promotie hebben gemaakt met een salarisverhoging. Een startsalaris (wat je verdient als je nét klaar bent met je opleiding) is stukken lager.
Maar je hoeft niet per se politieacademie op MBO niveau te doen, er is ook politieacademie op HBO en universitair niveau. Zie ook http://www.politieacademie.nl/Politi...s/default.aspx en http://www.politieacademie.nl/Opleid...s/havovwo.aspx. Die geven vast een hoger startsalaris als je je daar zo druk om maakt.

Maar dit heeft toch sowieso geen invloed op je profielkeuze. Je bent pas veertien, je hoeft pas over vier jaar een vervolgopleiding te kiezen en pas over acht jaar te solliciteren.
Voor alle beroepen die jij genoemd hebt, hoef je geen bepaalde vakken gehad te hebben om tot de opleiding toegelaten te worden. Dus wat dat betreft maakt het niet uit welk profiel je kiest.

Ik denk dat je gewoon moet kijken welk profiel jou het leukst lijkt en in welke vakken je goed bent . En als keuzevak in het vrije deel kies je dan een vak waarvan je denkt dat het nuttig is.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 16:04
burnedgamer
burnedgamer is offline
s

Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 09:36
Verwijderd
Anders klik je op de links die ik gaf, dan kun je het zelf opzoeken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten