![]() |
|
Verwijderd
|
Heroes of Newerth (HoN) is een standalone game gebasseerd op defense of the ancients (dota, beter bekend van het afgrijselijke nummer van een of andere zweed) en hoewel het al jaren bestaat ben ik pas sinds kort, via een beta invite voor HoN, bekend geraakt met het spel.
Voor de mensen die het niet kennen; Het spel begon als een mod voor warcraft 3 online waarbij zaken als units en gebouwtjes plaats hebben gemaakt voor puur met één van de talloze heroes spelen. Dit zijn uiteraard niet alleen de heroes die je in warcraft 3 zelf bent tegengekomen maar een stuk of 60 verschillende! Dit lijkt misschien een beetje droog, alleen met heroes spelen, maar er komt een stuk meer taktiek bij kijken dan dat je van de tegenwoordige games gewend bent. Meer info op de officiele site: http://www.heroesofnewerth.com/ Ik heb nog 2 beta keys liggen die ik eventueel wel kwijt kan. (afhankelijk van je awesome en je interesse in het spel) |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
daar staat toch echt een mac dl? anders dual boot ![]() |
![]() |
|
Dota
Daar was ik goed in zeg. Heb zelfs jaren terug nieuwe versies mogen testen etc. Speelde hardcore en de community was inderdaad genadeloos ( price Moc, Mana zus, Mana zo, fout antwoord is kick) Als ik eens tijd heb ga ik het wat meer checken, alhoewel ik dota niet zelf overtroffen zie. Edit: op een gegeven moment gingen mensen denien, hun eigen creeps timen op de kill zodat de tegenstander geen Exp. kreeg.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Een vrij standaard en veilige setup = 2 Str tanks, waarvan iig één keihard kan initiaten icm een portal key. (Behemoth, magmus bijv.) 1/2 Int characters, die een agility kunnen carryen en ondersteunen bij ganks. Lategame voornamelijk zorgen dat de agi's de kills kunnen maken dmv CC en stuns. 1/2 carries, dit zijn voornamelijk de agi heroes en die hebben een farm nodig om lategame zo sterk mogelijk te zijn. Een game bestaat simpel gezegd uit 3 fases; Early, mid en late game. De carrys (wat voornamelijk dus de agi chars zijn) moeten in early game zoveel mogelijk gold bij elkaar farmen zodat ze lategame hun maximale potentie hebben. Dit omdat zij voornamelijk skills hebben die hun autoattack boosten en met de juiste items doen zij 80% van de damage in late game group fights. Intelligence characters zijn early/mid game op hun sterkst. Zij moeten dus proberen zoveel mogelijk lasthits van zowel heroes als creeps over te laten aan de carrys zodat zij de items kunnen bemachtigen die nodig zijn lategame. Dit is trouwens een kleine generalisatie. Er zitten ook een paar int's en str's bij die carrys zijn. Maar vrijwel elke hero heeft dus een phase in de game waarop hij op zn sterkst en op zn zwakst is. Als je op het forum naar hero guides zoekt kan je trouwens al een heleboel leren van een hero voordat je er ook echt zelf mee gaat klungelen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik begin het nu een beetje door te krijgen... daarnet een potje gewonnen en zelfs met een positief KD-saldo afgesloten, spelend met Deadwood. Op 't einde had ik een Stormbringer, aardige lompe damage, en wat kills gehaald met die ulti. De noob guides raadden me aan om met single draft te spelen dus dat doe ik maar, is het ook een stuk lastiger om synergie in je team te krijgen wat natuurlijk in het voordeel is van de lolnoobs.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Single draft is een leuke manier om de verschillende heroes een beetje onder de knie te krijgen. Banning draft is als je nóg wat verder bent in het spel de beste en meest gebalanceerde optie (voor het hero picken iig).
In ieder geval, als je bovenstaande filmpje (of iig reeks aan filmpjes) doorneemt van die maliken zie je al in grote lijnen hetgeen is waar je naartoe moet werken. Maak je trouwens niet zo druk om k/d ratio, het gaat om het aantal assists. Als je hele tijd nymphora of een andere healer speelt maak je gewoon weinig kills en ga je vaker dood. Assists laten zien dat je op het goede moment op de goede plaats bent en dat is veel belangrijker dan killing blows hebben. Je hebt ongetwijfeld al bij het item menu het 'recommended' icoontje gecheckt. Daar staat in grote lijnen wat leuke items zijn om te maken voor de desbetreffende hero. Ook daar is het afhankelijk van de situatie (lineup van tegenstander voornamelijk) aan jou of je dat dan wel of niet volgt. En leer zo snel mogelijk die homecoming stones te gebruiken en bij je te dragen. Belangrijkste item van de game. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Nou, je hebt dus zogenaamde "noob servers", veel mensen gaan daar expres naartoe in de hoop makkelijk te kunnen winnen, maar gaan dan wel whinen als ze waardeloze teammates hebben. Als je op zoek bent naar volwassen gedrag moet je daar zeker niet zijn, al zal dat waarschijnlijk een stuk beter zijn bij clan games/hogere ranked games. Maar als je het allemaal niet zo persoonlijk opvat kun je het geflame ook gewoon negeren, en sommige mensen willen je ook wel daadwerkelijk helpen en proberen je in de goede richting te sturen.
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is ook een beetje een kromme vergelijking. Dota kan an sich al als genre gezien worden, zeker nu er naast hon ook al een paar andere games zijn die de core eigenlijk precies overnemen. Dat zou een beetje als haten zijn op Modern Warfare omdat Duke nukem ook al een fps was. Citaat:
![]() Maarja, dat is tegenwoordig bij vrijwel elke team-based online game. Kwestie van even door de zure appel bijten en de basics leren en dan kan je zelf de emorage gaan masteren. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Nog geen antwoord gekregen op die homecoming stone
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Teleport tijdens game is not done, punt. In dota was het juist de kracht om tóch het risico te nemen een low health hero achterna te rennen om de kill te maken, ook al was dat voorbij een turret/defence toren. Nudat je kunt teleporten komt er imo geen skill meer bij kijken. immers teleport je gewoon weg, hou je je gold, en is het dus geen kunst om weer een nieuwe tp te kopen. Volgende vraag. De healers, kunnen die teleporten in HoN? (als ability)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Games |
Je beste gameprestaties aller tijden Noedelhap | 103 | 24-01-2012 11:46 | |
Games |
Ik heb verslaving nodig Noeleke | 55 | 08-09-2010 20:15 | |
De Kantine |
Sherlock / Jasper verjaardagstopic! Verwijderd | 40 | 04-07-2010 19:52 | |
Games |