Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-07-2010, 22:31
Verwijderd
Ik keek net even op de site van mijn school, en dit viel mij op. Vooral het eerste deel vind ik schandalig. Van mij mag hij in zijn vrije tijd rustig in het programmablad van de PVDA schrijven, maar hier is hij in zijn (voorbeelds)functie, en moet hij dit soort dingen achter wegen laten. Hoe staan jullie hier tegenover?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2010, 00:00
Verwijderd
Het is een blog, van een docent(?). Waarom zou dat niet kunnen? Een blog is bedoeld om te prikkelen. En blijkbaar is hij daar in geslaagd.

Overigens: wat is er nu schandalig aan de verwijzing naar Haider en Le Pen? Dat waren ook van die populistische mannetjes met enge gedachten. Dat kun je van Geert Wilders ook stellen: dat hij veel populistisch bazelt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 09:41
Martiño
Martiño is offline
Die man mag natuurlijk zijn mening uiten, dat mogen we allemaal.
Wat ik me kan voorstellen is dat het sommige mensen tegen de borst stoot dat hij op deze manier zijn uitspraken meer uit functie van directeur lijkt te uiten, terwijl hij als directeur in de ogen van sommigen onpartijdig moet zijn en zijn functie niet zou mogen gebruiken om zijn leerlingen te beïnvloeden met zijn eigen politieke opvattingen (mits uit educatief oogpunt).
Oud 09-07-2010, 12:55
Verwijderd
Citaat:
Het is een blog, van een docent(?). Waarom zou dat niet kunnen? Een blog is bedoeld om te prikkelen. En blijkbaar is hij daar in geslaagd.
Het is de directeur. Ik vind het ronduit schandalig dat hij in die functie mensen degradeert. En wat Martino ook zegt: hij zou als directeur onpartijdig moet zijn en zijn functie niet zou mogen gebruiken om zijn leerlingen te beïnvloeden met zijn eigen politieke opvattingen.

Citaat:
Overigens: wat is er nu schandalig aan de verwijzing naar Haider en Le Pen? Dat waren ook van die populistische mannetjes met enge gedachten. Dat kun je van Geert Wilders ook stellen: dat hij veel populistisch bazelt.
Dat klopt wel hoor, maar ik zie niet in waarom hij dit in functie van directeur zo zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2010, 18:31
Martiño
Martiño is offline
Ik zou het niet erg vinden als hij die uitspraken op persoonlijke noot doet trouwens.
Oud 09-07-2010, 19:42
Joostje
Joostje is offline
Wat M zegt; op websites van publieke instellingen hoort informatie thuis die over die instelling gaat.
Oud 09-07-2010, 19:43
Verwijderd
Ik vind dit niet kunnen, omdat dit stukje op de schoolsite wordt gepubliceerd. Als onderwijzer hoor je je politiek neutraal te gedragen.

Als dit hij dit stukje op zijn eigen site had geplaatst had ik er (net als Martino) geen moeite mee gehad.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 13:20
Verwijderd
Citaat:
Ik vind dit niet kunnen, omdat dit stukje op de schoolsite wordt gepubliceerd. Als onderwijzer hoor je je politiek neutraal te gedragen.

Als dit hij dit stukje op zijn eigen site had geplaatst had ik er (net als Martino) geen moeite mee gehad.
Sluit ik mij bij aan
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 21:37
Verwijderd
Ach, als je beseft dat het gros van de docenten en directeuren van die Gristenscholen op de biblebelt allemaal SGP stemmertjes afleveren, denk ik dat een blogje nog wel meevalt.

En dan vind ik die SGP hersenspoelingen op die scholen nog erger dan een blogje, eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 10-07-2010, 21:50
arPos
arPos is offline
Natuurlijk mag dat, wat mij betreft is het een werknemer van school of (ten dele) van een overheid, in de statuten staat dan aangegeven wat wel en niet mag.

Citaat:
waarom? als leerling hoef je toch ook niet politiek neutraal te zijn, of als glazenwasser, of monteur.

en aangezien politiek, behalve marginaal bij maatschappijleer over de structuur van de Nederlandse politiek, niet onder de eindtermen valt is het nog irrelevant ook.
Oud 10-07-2010, 22:44
Uice
Uice is offline
Och, ik denk dat je van middelbarescholieren mag verwachten dat ze het niet zomaar altijd eens zijn met de directeur van hun school. Dat zijn sowieso meestal geen mensen naar wiens voorbeeld een scholier wil leven.

Ik denk dat juist de middelbare school een plek is waar je leert dat je het gerust met leraren oneens kunt zijn, en dat het gewoon maar mensen zijn die regelmatig ongelijk hebben.
Oud 14-07-2010, 17:00
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:

Dan is degene die gaat over de inhoud van de site fout.
Reageren

Regels voor berichten