Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2010, 22:49
B.
Beste mensen,

Dit jaar doe ik eindexamen vwo en binnenkort heb ik een economie mondeling. Hiervoor heb ik een actueel onderwerp nodig. Helaas gaan (naar wat ik vind..) alle artikelen en informatie op het internet voornamelijk over de economische crisis. Dit is alleen echt zo'n onderwerp dat 'iedereen' gaat kiezen en ik wil dus juist eruit springen door met iets anders te komen.

Dus mijn vraag: Weet iemand van jullie een ander goed onderwerp of misschien een goed/interessant/apart subonderwerp 'binnen' de economische crisis? Moet je ook een mondeling voor economie doen en heb jij je onderwerp al? (en wil je hem met mij delen) Of ben je een student(e) economie of iets in die richting en kan je mij helpen? Volgende week donderdag moet ik het uiterlijk laten weten, dus ik hoop dat iemand mij voor die tijd kan helpen. Blijf ondertussen zelf uiteraard verder zoeken en als ik iets gevonden heb wil ik het uiteraard delen met degenen die dit willen Het mondeling duurt 20 minuten, dus er moet voldoende gespreksstof zijn.

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-02-2010, 23:07
Grapig
Grapig is offline
De overname van Spyker op Saab en aals di e klein is kan je vertellen over de gehele auto industrie en wat de gevolgen hierop zijn door de crisis,

De huidige situatie in Griekenland en hoe Europa op reageert.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 08:22
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Spyker neemt Saab over

DSB

Staatssteunen aan banken

Heineken wil ook naar mexico.

Prisoners Dilemma, zie ook speltheorie en J. Nash. Laat eventueel wat zien uit de film a beatuful mind.

Goed, moet nu naar school dus stop ermee ;D
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 14:09
B.
NaamInGebruik en Grapig,

Bedankt voor jullie reacties. Hier moet ik al een stuk verder mee kunnen komen. Ik hoop alleen dat ik hier diep genoeg op kan ingaan om er eventueel 20 minuten mee vol te praten, let wel: het is een mondeling en geen presentatie. Moet dus wat over het onderwerp vertellen en ze zullen mij hier dan ook vragen over stellen (mijn eigen docent en een bijzitter). Ik kan dus geen (film)beelden laten zien, maar wel een goede tip voor de mensen die dit topic bekijken en een presentatie voor economie in het vooruitzicht hebben Mag ik contact met jullie opnemen als ik (een van) jullie onderwerp(en) kies en er qua verdieping niet uitkom? Nogmaals, heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2010, 15:44
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
ja sure. Ben niet al te handig met forums dus als je PM stuurt post dan ook nog maar hier. Andersom ook ofc, anders heb je kans dat ik het mis xD
Met citaat reageren
Oud 28-02-2010, 20:58
B.
Ben maar een bezoeker en geen lid, dus kan volgens mij sowieso geen pm sturen. Moet wel via het forum dus, tenzij ik in het bezit kan komen van je email adres haha. Nouja, ik ga het proberen, de tijd dringt!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 08:45
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Lees dit hier (blijkbaar) ook wel ; - ). Je kan je ook registreren though. Krijg nooit spam oid vanaf dit forumdus dat is het bezwaar niet ;D
Met citaat reageren
Oud 01-03-2010, 23:48
B.
Ja, dat ga ik misschien wel doen! Zit nu met het idee om het misschien te doen over de overnames van Nederlandse bedrijven tijdens de crisis/afgelopen tijd. Daar kan ik zeker 20 minuten mee vol praten en vragen over beantwoorden. Bedankt voor je tips! Zo kan ik zowel Heineken als Saab gebruiken. En op internet staan nog meer voorbeelden
Met citaat reageren
Oud 03-03-2010, 19:44
Grapig
Grapig is offline
Dat is een goed onderwerp inderdaad. Je kan dan ook vertellen of het wel handig was om ze te financieren, of dat ze miscchien failet hadden moeten gaan. Je kan eventueel ook vertellen over hoe het in het buitenland ging (GM, Lehman brother) als je te weinig erover kan vinden
Met citaat reageren
Oud 09-03-2010, 15:37
B.
B. is offline
Hoi Grapig,
Inderdaad goede tips van je! Heb hem woensdagochtend, dus dat wordt wel spannend natuurlijk. Ga nu even op internet het een en ander zoeken. Vind jij het ook goed als ik je hier misschien nog een pm over stuur?
Met citaat reageren
Oud 10-03-2010, 20:27
Missy
Missy is offline
Hoe ging ie?
Oud 12-03-2010, 15:46
B.
B. is offline
Heb hem deze woensdagochtend, dus ben nog druk bezig met voorbereiden! Echt super dat mensen hier zo goed helpen hoor. Moet nog wel even het een en ander uitzoeken, maar hopelijk komt het dan goed!
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 15:54
B.
B. is offline
Een 5...
Met citaat reageren
Oud 17-03-2010, 17:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Omdat...? Inhoud niet goed, presentatie niet goed... beide..?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:35
B.
B. is offline
Ze hebben niet echt een reden gegeven en ze zijn best streng bij die mondelingen. Het ging sowieso niet heel goed naar mijn idee ofzo, maar ze zetten gewoon het cijfer in het systeem. Wist niet zo heel goed het antwoord op hun vragen. Ze gingen de mededingingstwet erbij halen, dat dat het probleem was in de auto industrie, omdat het was gekocht met overheidsgeld etc. Dat wist ik allemaal niet, dus vandaar. Jammer maar helaas haha. In ieder geval toch allemaal bedankt voor de tips!
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 16:35
B.
B. is offline
En sorry voor het late antwoord trouwens NaamInGebruik
Met citaat reageren
Oud 14-04-2010, 21:33
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
mededingswet op vwo en een specifike markt en daar theorie op toepassen?, lol, zo ver gingen zij ons op de havo niet. Havo welliswaar, maar weet verdomd zeker dat ze het op het vwo ook niet deden xD
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten