Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-04-2010, 08:31
Sketch
Sketch is offline
Typisch.
Kom ik net op tijd terug om mee te doen met de wedstrijd en schrijf ik gauw een gedicht, vergeet ik het in te sturen.
Bij deze dan mijn bijna-inzending.

En dan vanmiddag maar eens goed de wedstrijdgedichten analyseren.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-04-2010, 08:39
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Hmm, opschieten dan! De laatste stemdag is voorbij

Ik hou wel van dit soort gedichten Ik had een keer een gedicht dat heette naamloos.txt, beetje in dezelfde context (hehe)
Oud 26-04-2010, 11:37
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Hm, interessant gedicht. Die titel, is het nu de bedoeling dat we dat opvatten als sampa? Ik begrijp het niet helemaal, die dubbele punt deed me dat vermoeden, maar de rest klopt dan niet helemaal, dus ik ben wat in de war. Maar de structuur van het gedicht, de lay-out zeg maar, die vind ik wel erg leuk.

Ik zou hebben gezegd: "één grote ruimte waarin alles ligt verspreid (...)", nu struikelde ik er nogal over. Terwijl ik het juist wel een leuke zin vind.
Ik ben blij dat je het vergeten bent in te sturen, dat zou nog wel een concurrent erbij zijn geweest
Oud 27-04-2010, 10:03
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Hm, interessant gedicht. Die titel, is het nu de bedoeling dat we dat opvatten als sampa? Ik begrijp het niet helemaal, die dubbele punt deed me dat vermoeden, maar de rest klopt dan niet helemaal, dus ik ben wat in de war. Maar de structuur van het gedicht, de lay-out zeg maar, die vind ik wel erg leuk.

Ik zou hebben gezegd: "één grote ruimte waarin alles ligt verspreid (...)", nu struikelde ik er nogal over. Terwijl ik het juist wel een leuke zin vind.
Ik ben blij dat je het vergeten bent in te sturen, dat zou nog wel een concurrent erbij zijn geweest
De titel is geen sampa. Titels zijn meestal dikgedrukt, zodat ze grafisch afsteken tegen de 'normale' tekst. Dat heb ik nu vervangen met spaties. Vond ik in dit geval mooier, en het past in de vorm. De titel is dus define:rommelen. Typ dat maar eens in in google.

Over die zin ben ik het met je eens. Achteraf snap ik ook niet waarom ik dat niet heb gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 12:42
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Aha, dat verklaart een hoop! Ik las: definieer rommelen, en dat die dubbele punt dan aangaf dat het een lange e was, zeg maar, maar ik zat veel te moeilijk te denken. Het is eigenlijk een heel cool gedicht, maar toch wel moeilijk, ik kende die definitie van rommelen niet en ik snapte de titel dus ook niet, dus dan is het nogal verwarrend. Maar andere mensen zijn misschien slimmer, of juist dommer, die leggen niet meteen een link met sampa.
Reageren

Regels voor berichten