Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2010, 11:47
Student_2010
Student_2010 is offline
Hello,

Momenteel ben ik bezig met afstuderen.
Ik heb een stelling bedacht voor mijn eindgesprek.

Ik zou graag van andere willen horen of ze het met deze stelling eens zijn zo ja waarom wel en zo niet waarom niet?

Stelling luidt als volgt:

Het heeft geen zin om jongeren te stimuleren om een startkwalificatie te behalen, ze beseffen het belang van een startkwalificatie toch niet.

Ter extra info: Wat is een startkwalificatie?
Een startkwalificatie is;
een VWO-diploma
een HAVO- of
een MBO-diploma vanaf niveau 2.

Waarom is een startkwalificatie nodig?

Voor een goede startpositie op de arbeidsmarkt is een diploma nodig op minimaal HAVO/VWO- of MBO-2 niveau (een zogenoemde startkwalificatie). Dit diploma vergroot niet alleen de kans om een baan te vinden, maar ook een baan te behouden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2010, 12:32
*oma*
*oma* is offline
Volgens mij beseffen veel jongeren zich dat wel.
Oud 13-06-2010, 14:51
Verwijderd
Dat lijkt mij ook, zo dom zijn ze vast niet.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 14:55
Em.
Em. is offline
En zelfs al zien ze het belang niet, dan is het toch nóg belangrijker om ze te stimuleren? En ik denk dat ze het (op 'n enkeling na misschien) heus wel weten, ook al hebben 'pubers' de neiging om het 'nu' voor de 'toekomst' te stellen - dat maakt niet dat ze het niet weten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2010, 15:03
Sudoku.
Sudoku. is offline
Ik ben het ermee oneens. Zoals Em. al zei moet je ze dan júíst extra stimuleren.
En de meeste mensen die ik ken beseffen trouwens heel goed hoe belangrijk een startkwalificatie is.
Oud 13-06-2010, 23:13
arPos
arPos is offline
Oneens; al zijn er van de 10, 2 te overreden van het nut dan is dat pure winst.
Oud 14-06-2010, 11:29
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Die diplomas helpen je niet om een baan te vinden, je kan er geen zak mee. Hooguit mee doorstuderen, en daarmee kan je wel een baan krijgen.

Oneens, stelling haast te stom om redenatie toe te voegen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2010, 14:41
Teddy-chan
Teddy-chan is offline
Ik zie het belang niet, nee. Er zijn vrijwel geen banen die havo/vwo vereisen, de baantjes waarvoor je niet een opleiding hoef te doen kan je meestal ook met vmbo wel krijgen.

Haalt niet weg dat het wel belangrijk is om tenminste ervoor te zorgen dat je wát haalt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 09:13
Verwijderd
Ik denk ook wel dat ze het ergens wel beseffen, maar ik denk zelf dat niet dat het voor iedereen zin heeft, je kunt iemand die 'slecht' leert wel met een dik budget aan een vwo-diploma helpen maar men moet zelf willen en er ook iets mee doen, ofzo. Dus voor mij hoef je niet per se wát te halen. Niet iedereen, tenminste.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 11:00
Verwijderd
Je bedoelt dat er mensen zijn die van jou ook geen MBO-2 hoeven te halen, omdat ze het misschien niet willen? Maar mensen die lager dan MBO-2 hebben belanden vaker in de WW en de criminaliteit. Hoe wilde je dat oplossen dan?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2010, 21:08
Student_2010
Student_2010 is offline
micro_nogwat..

het is een algemene stelling en NIET mijn mening !
Met citaat reageren
Oud 26-06-2010, 18:31
Verwijderd
Ik had het tegen Lusi Khartoum
Met citaat reageren
Oud 27-06-2010, 12:19
Verwijderd
Ik zal het eens andersom vertellen: ik ga volgend jaar, tegelijk met mijn eindexamenjaar, de vooropleiding van het conservatorium doen. En toen ik op school vertelde dat ik was aangenomen bij die vooropleiding dachten ze dat ik van school ging! Echt super dom.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2010, 10:14
Verwijderd
Wat is daar dom aan? Als je je nooit in dat soort dingen had verdiept is het toch logisch dat je denkt dat iemand van school gaat? Ik snap zelf ook wel dat je gewoon op school blijft, maar als je er niks vanaf weet zou het inderdaad wel kunnen lijken alsof iemand met school stopt.
Met citaat reageren
Oud 29-06-2010, 19:13
Verwijderd
Ik vind het dom dat zij denken dat ik met vwo ga stoppen, terwijl ik nog maar een jaar hoef en er heel goed voor sta. En in de muziek heb je niet echt bepaald veel kans op een baan, dus is het niet meer dan logisch, lijkt mij ten minste, dat je je middelbare school afmaakt, zodat je ook nog een andere studie kunt gaan doen. En mijn mentor wist echt wel dat een vooropleiding geen full-time opleiding is en dus is te combineren met school.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2010, 18:20
Verwijderd
ik zelf vind het wel belangrijk, maar ik vind niet dat je ze continu moet ''achtervolgen'' met al die omatjes zinnen, ja je moet wel zorgen voor een goede baan, ja je moet wel goed je best doen op school, maak je wel altijd je huiswerk?? enzovoorts.
dan werk je scholieren op de zenuwen en dan vinden ze het juist een kick geven om dat ff lekker niet te doen
maarja ik denk dat ze zich wel bewust zijn maar er vaak geen zin in hebben om veel moeite te doen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten