Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2010, 20:28
Khaldor
Khaldor is offline
Hoi

Ik vind dit moeilijk te vertellen, en schaam me er eigenlijk ook een beetje voor

Ik heb sindskort een wondje ontdekt dat tussen mijn balzak en binnenbeen zit
Het doet geen pijn maar er komt vocht uit en dat ruikt niet bepaald lekker
Ik durf niet echt naar de dokter te gaan omdat ik te onzeker ben over dit probleem
Weten jullie misschien hier meer over?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:19
starscream
starscream is offline
heb je ooit al seks gehad?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:22
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
heb je ooit al seks gehad?
Nee, nog nooit.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:25
starscream
starscream is offline
hoevaak douche je per weerk ?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:29
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
hoevaak douche je per weerk ?
Ik douche elke dag. Kan je niet al je informatie in één post zetten of moet ik alles 1 voor 1 antwoorden? Neem je me wel serieus?
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:32
starscream
starscream is offline
ik wil alleen maar kijken of het aan hygiene licht of aan seks.. maar wat ik denk is dat uhmm. dat je *daaronder@ mischien neit goed wast. of het kan zijn dat als je je wast en dan afdroogt dan je je zelf te hardt afdroogt dat je huid een beetje schuurt en dat er wat bacterie op komt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:33
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
ik wil alleen maar kijken of het aan hygiene licht of aan seks.. maar wat ik denk is dat uhmm. dat je *daaronder@ mischien neit goed wast. of het kan zijn dat als je je wast en dan afdroogt dan je je zelf te hardt afdroogt dat je huid een beetje schuurt en dat er wat bacterie op komt.
Dat zou wel kunnen Maar nu is het een wondje en het doet nogal pijn als ik er langs ga met een handdoek, en ik ben bang dat het niet geneest omdat dat deel in beweging is als ik loop bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:36
starscream
starscream is offline
verzorgt dat plekje extrra goed
probeer zo goed mogelijk te lopen dat je er geen last van krijgt. en laat het als je slaapt opdropgen dus slaap met je benen wijd (ja het klinkt vreemd)
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:37
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
verzorgt dat plekje extrra goed
probeer zo goed mogelijk te lopen dat je er geen last van krijgt. en laat het als je slaapt opdropgen dus slaap met je benen wijd (ja het klinkt vreemd)
Als ik zou lopen zodat ik er geen last van krijg dan zou dat er nogal raar uitzien met mijn benen wijd slapen kan ik niet want als ik in slaap val blijven ze toch nooit wijd
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:39
starscream
starscream is offline
ga anders naar de dokter
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:41
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
ga anders naar de dokter
Dat durf ik niet
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:45
starscream
starscream is offline
tsjaa het is lastig voorral op die plek. ik zou het eigenlijk wel doen .. stel het word erger en dan denk je bij je zelf van ja: was ik maar eerder geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:51
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
tsjaa het is lastig voorral op die plek. ik zou het eigenlijk wel doen .. stel het word erger en dan denk je bij je zelf van ja: was ik maar eerder geweest.
Maar het ruikt niet fris
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 21:59
starscream
starscream is offline
die laatste topic van je: waar slaat dat op , waar denk je waar een dokter voor is. -.-

Laatst gewijzigd op 27-04-2010 om 21:59. Reden: typo
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 22:02
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
die laatste topic van je: waar slaat dat op , waar denk je waar een dokter voor is. -.-
Ik hou er niet van als iemand aan mijn geslachtsdelen gaat zitten en er aan gaat voelen o.O
Met citaat reageren
Oud 27-04-2010, 22:07
Khaldor
Khaldor is offline
Nog andere mensen met suggesties misschien?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 06:13
Pluis
Pluis is offline
Hoi Khaldor, als het om wondjes en plekjes op de huid gaat is het heel moeilijk om op internet een diagnose te stellen. Als je precies wilt weten wat het is, kunnen wij je dus geen zekerheid geven. als ik het verhaal zo lees zou het nog best iets van een ontstoken talgkliertje kunnen zijn, want die zitten ook in je liezen en op je balzak. Scheer je dat gebied ook? als dat zo is, dan zou het best een ingegroeid haartje kunnen zijn dat problemen geeft. Maar dat weet ik dus niet zeker, want ik heb het wondje niet gezien.

Wat iig belangrijk is met zulke wondjes is dat je iedere dag schoon ondergoed aantrekt, en dat je het plekje voorzichtig goed droog dept na het douchen, zodat het een beetje kan indrogen. Niet te ruw doen met de handdoek, anders maak je het juist weer open. Mocht het wondje nou groter worden, of als het allemaal nog roder en dikker wordt, of als je je niet lekker gaat voelen en koorts krijgt, is het toch tijd om naar de dokter te gaan want dan is er waarschijnlijk een bacterie bijgekomen die ellende veroorzaakt en daar heb je toch echt een antibiotica kuur voor nodig. Overigens heeft je huisarts inderdaad zwijgplicht en mag deze dus niets aan jouw ouders vertellen dat jij niet wil. en er is ook geen huisarts die vreemd zal opkijken van een wondje, ondanks de voor jou wat genante plek.
Oud 28-04-2010, 08:46
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
Hoi Khaldor, als het om wondjes en plekjes op de huid gaat is het heel moeilijk om op internet een diagnose te stellen. Als je precies wilt weten wat het is, kunnen wij je dus geen zekerheid geven. als ik het verhaal zo lees zou het nog best iets van een ontstoken talgkliertje kunnen zijn, want die zitten ook in je liezen en op je balzak. Scheer je dat gebied ook? als dat zo is, dan zou het best een ingegroeid haartje kunnen zijn dat problemen geeft. Maar dat weet ik dus niet zeker, want ik heb het wondje niet gezien.

Wat iig belangrijk is met zulke wondjes is dat je iedere dag schoon ondergoed aantrekt, en dat je het plekje voorzichtig goed droog dept na het douchen, zodat het een beetje kan indrogen. Niet te ruw doen met de handdoek, anders maak je het juist weer open. Mocht het wondje nou groter worden, of als het allemaal nog roder en dikker wordt, of als je je niet lekker gaat voelen en koorts krijgt, is het toch tijd om naar de dokter te gaan want dan is er waarschijnlijk een bacterie bijgekomen die ellende veroorzaakt en daar heb je toch echt een antibiotica kuur voor nodig. Overigens heeft je huisarts inderdaad zwijgplicht en mag deze dus niets aan jouw ouders vertellen dat jij niet wil. en er is ook geen huisarts die vreemd zal opkijken van een wondje, ondanks de voor jou wat genante plek.
Dankje voor de informatie Ik zal nog even een tijdje afwachten of het beter zal gaan want ik heb het wondje pas 3 dagen. Als het over een week of twee nog steeds niet een beetje geheelt is zal ik inderdaad maar naar de dokter moeten gaan.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 11:54
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dankje voor de informatie Ik zal nog even een tijdje afwachten of het beter zal gaan want ik heb het wondje pas 3 dagen. Als het over een week of twee nog steeds niet een beetje geheelt is zal ik inderdaad maar naar de dokter moeten gaan.
Twee weken is een beetje lang voor zo'n wond. Als het over 4 dagen niet beter gaat maar hetzelfde blijft of slechter, is het al tijd om naar de dokter te gaan. Je wil natuurlijk niet dat een eventuele infectie zich gaat verspreiden naar andere delen in dat gebied.
Oud 28-04-2010, 14:36
Khaldor
Khaldor is offline
Citaat:
Twee weken is een beetje lang voor zo'n wond. Als het over 4 dagen niet beter gaat maar hetzelfde blijft of slechter, is het al tijd om naar de dokter te gaan. Je wil natuurlijk niet dat een eventuele infectie zich gaat verspreiden naar andere delen in dat gebied.
Je hebt gelijk, dan zal ik morgen maar naar de dokter gaan. Want de wond wil maar niet helen omdat dat gedeelte waar de wond zit steeds in beweging is als ik loop.. Hoop dat het niks ernstig is
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten