Hoi Khaldor, als het om wondjes en plekjes op de huid gaat is het heel moeilijk om op internet een diagnose te stellen. Als je precies wilt weten wat het is, kunnen wij je dus geen zekerheid geven. als ik het verhaal zo lees zou het nog best iets van een ontstoken talgkliertje kunnen zijn, want die zitten ook in je liezen en op je balzak. Scheer je dat gebied ook? als dat zo is, dan zou het best een ingegroeid haartje kunnen zijn dat problemen geeft. Maar dat weet ik dus niet zeker, want ik heb het wondje niet gezien.
Wat iig belangrijk is met zulke wondjes is dat je iedere dag schoon ondergoed aantrekt, en dat je het plekje voorzichtig goed droog dept na het douchen, zodat het een beetje kan indrogen. Niet te ruw doen met de handdoek, anders maak je het juist weer open. Mocht het wondje nou groter worden, of als het allemaal nog roder en dikker wordt, of als je je niet lekker gaat voelen en koorts krijgt, is het toch tijd om naar de dokter te gaan want dan is er waarschijnlijk een bacterie bijgekomen die ellende veroorzaakt en daar heb je toch echt een antibiotica kuur voor nodig. Overigens heeft je huisarts inderdaad zwijgplicht en mag deze dus niets aan jouw ouders vertellen dat jij niet wil. en er is ook geen huisarts die vreemd zal opkijken van een wondje, ondanks de voor jou wat genante plek.