Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-04-2010, 14:34
Linkieo
Linkieo is offline
Dus de moeder van een goede maat van me heeft kanker. Dat had ze al een tijdje en ze kreeg steeds chemokuren. Het ging nu een tijdje goed met haar, maar nu is de uitslag van die nieuwe test binnen en kwam er dus uit dat het helemaal uitgezaaid was. Ik weet nu echt niet of ik hem kan helpen. Iemand die weet hoe ik hem een beetje kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2010, 14:41
Verwijderd
Wat goed dat je wil helpen

Je kunt aan hem vragen of je praktische dingen kunt doen. Woont hij nog thuis? Misschien hebben ze er wel heel veel aan als iemand eens eten komt brengen oid.
Maar wat je vooral kunt doen, is hem laten weten dat je er voor hem bent en dat hij bij jou terecht kan en regelmatig aan hem vragen hoe het gaat.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 14:43
Linkieo
Linkieo is offline
Ja hij woont nog thuis en het erge is is dat hij pas 14 is en zijn moeder al kanker heeft sinds zijn 8ste
Bedankt voor het advies
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 18:55
Verwijderd
Hé bah veel sterkte!
Er voor hem zijn is denk ik gewoon het beste. Als hij weet dat hij bij jou terecht kan is dat al heel fijn.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2010, 20:05
JustADreamer
JustADreamer is offline
Mijn moeder kreeg ook kanker toen ik 8 was, en toen ik 11 was is ze overleden. Toen ze net was overleden vond ik het heel fijn om vrienden om me heen te hebben, voornamelijk voor afleiding, maar soms praatten we er ook wel serieus over.

Het hoeft niet 24/7 over zijn moeder te gaan, thuis gaat het ook al constant over zijn moeder, misschien vind hij het juist wel fijn om dat allemaal even te vergeten af en toe. Als je aan je vriend laat weten dat je er voor hem bent, voor afleiding en ook voor een goed gesprek, dan geeft hij waarschijnlijk zelf wel aan of hij daar behoefte aan heeft. Voel je ook niet afgewezen als hij niet zijn problemen met je bespreekt, ieder doet het op zijn eigen manier, en je steun wordt echt wel gevoeld! Ook hoeft het niet altijd met woorden te zijn, soms is een blik of een hand op iemands schouder al voldoende om te laten weten dat je er voor ze bent...
Oud 23-04-2010, 22:53
Verwijderd
Waarom ga je niet een keer leuke dingen met hem doen, net als vroeger (of wat hem doet terugdenken aan vroeger)(nou ja, misschien zijn jullie wel iets ouder geworden in jullie doen en laten) maar het gaat om het idee weet je...
Met citaat reageren
Oud 24-04-2010, 17:46
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het is voor je vriend denk ik gewoon belangrijk te weten dat jij er voor hem bent, hij bij je terecht kan, en je kan idd ook wel vragen of hij praktische hulp kan gebruiken ofzo.
Reageren

Regels voor berichten