Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2009, 22:26
AlopiA
AlopiA is offline
Omdat het theater-gedeelte een beetje weggevallen is, en dat vind ik jammer!

Mijn laatste voorstelling was van Leon van der Zanden - Cola [cabaret]
Goede show, misschien wel zijn beste. Duidelijk minder interactie met het publiek dan in zijn voorgaande shows, maar ik vind dat nooit zo'n probleem. Hij stelt zich breekbaar op in deze voorstelling, maar blijft grappig. Knap hoe hij zijn frustraties kan uiten over dingen, zonder klagerig en zeurderig over te komen, wat al wel snel het geval kan zijn. Zeer zeker een aanrader

Laatst gewijzigd op 07-12-2009 om 13:22.
Advertentie
Oud 19-11-2009, 18:22
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Ik denk dat je een Opera ook wel onder theater kunt plaatsen? Ik ben in ieder geval vorige week naar L'italiana in Algeri geweest in Madrid. De Opera zelfs was in het Italiaanse (of course) en er was een Spaanse ondertiteling. Dit zorgde ervoor dat ik het moeilijker kon volgen (al had ik me al ingelezen, dus ik wist waar het over ging). Ik vond het best leuk, al ging ik meer omdat m'n vriend zo graag wilde. Ervoor was ik naar Le Nozze di Figaro (Italiaans met Spaanse subs) geweest, die ik overigens een stuk leuker vond. De volgende op de planning is de Der Fliegende Holländer (Duits met Spaanse subs).

Overigens is het echt een aanrader, mocht je in Madrid zijn, om naar de Opera te gaan. Als je onder de 26 bent, verkopen ze de kaartjes voor 10% van de prijs - slechts een dertigtal kaartjes, dus wees op tijd (18h00).
Oud 28-11-2009, 22:20
AlopiA
AlopiA is offline
Alex Klaassen - Eindelijk alleen [cabaret]
Wat een stem <3 Zijn openingsnummer Joie de Vivre slaat meteen in, echt geweldig. Direct volgen de eerste typetjes: een trotse moeder, wiens zoon de teamsport fistfucken is gaan beoefenen. Hierna een duet in zijn eentje, een operaversie van het kinderen-voor-kinderen nummer 'kom je strakjes bij me spelen'. Briljant. Gevolgt door de paaldanseres die workshops geeft op kinderfeestjes, omdat je niet vroeg genoeg kunt beginnen. Hij imiteert een stuk of wat verschillende manieren van lachen, waarvan de "als ik eenmaal ben begonnen, ben ik niet meer te stoppen-lach" favoriet is. Er volgen nog een hoop typetjes, zoals een zwerver wiens vriendin is doodgereden door een bus, een man van 86 wiens vrouw net is overleden. Allemaal even leuk. Het slotnummer is de reprise van Joie de Vivre, het openingsnummer, waarin alle typetjes samen komen. En zo krijgt de titel van de voorstelling een dubbele betekenis. Of toch niet? We zullen er niet achter komen denk ik, wat een heerlijke voorstelling. Eindelijk alleen.

Laatst gewijzigd op 07-12-2009 om 13:21.
Oud 30-11-2009, 18:06
Balance
Balance is offline
Ik ben naar de première van Oranje Boven van Jon van Eerd geweest.
Ik vond de voorstelling best aardig. Het eerste deel werd na verloop van tijd wat langdradig. Althans, het werd erg voorspelbaar en ik was bang dat de hele tweede helft hetzelfde zou zijn als het eerste deel. Maar toch wisten ze er iets verrassends in te doen, waardoor het tweede deel anders werd dan ik had verwacht.
Ik vond Liz Snoyink helaas vaak slecht verstaanbaar. Jon van Eerd was zoals hij altijd is en Peggy Vrijens en Marjolein Algera vond ik erg leuk spelen.
Oud 02-12-2009, 10:48
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Met school gingen we naar "La Divina Commedia" van het NoordNederlandsToneel. Het was een bijzondere voorstelling waarin de huidige maatschappij op een hele mooie manier word gelinkt aan het oude stuk van Dante.
Het middelpunt van de hel werd bijvoorbeeld uitgedrukt in een container vol met vluchtelingen. Het was echt een fascinerend stuk.
Oud 06-12-2009, 00:13
AlopiA
AlopiA is offline
De Gelukkige Huisvrouw [toneel]
Éen van de laatste try-outs voor de première. Heftig stuk, en daardoor een (voor het gevoel) lange zit omdat er geen pauze in zit. Maar ik denk dat het stuk er niet beter van wordt als er een pauze in gezet wordt. Er is goed nagedacht over hoe het stuk neergezet moet worden, je raakt zelf bijna in de war als je het zit te kijken. Mooi vind ik dat alle acteurs het hele stuk op het toneel zijn, ook al spelen ze niet iedere scène mee.
Oud 06-12-2009, 00:16
AlopiA
AlopiA is offline
Best of...Najib Amhali [cabaret]
Grandioos. Het publiek ging compleet los, en ook al zijn het allemaal bekende grappen, toch weet Najib er weer iets leuks van te maken. Zo zie je nu filmpjes van zijn vrienden (Mo en Karim, ze bestaan echt!), van Hassan, de shoarmatenteigenaar en van de chinees (hoendetattevetah). Ik had niet anders verwacht dan dit, want volgens mij heb je bij Najib altijd een goede avond.
Oud 06-12-2009, 00:17
Batave
Batave is offline
Ik ga binnenkort naar Dedication van Ronald Goedemondt in Harderwijk, is iemand hier al heengeweest?
Oud 06-12-2009, 21:40
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
The umbilicalbrothers in zwolle

Australiaans cabaret duo, heel visueel ingesteld.
Super show!
Oud 07-12-2009, 13:21
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Ik ga binnenkort naar Dedication van Ronald Goedemondt in Harderwijk, is iemand hier al heengeweest?
Daar ga ik a.s. vrijdag naar toe! Ik verwacht er veel van, aangezien zijn vorige 2 shows briljant waren. Ik laat wel weten hoe het was!
Oud 07-12-2009, 14:36
Batave
Batave is offline
ik ga volgende week vrijdag.
Oud 07-12-2009, 16:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
Daar ga ik a.s. vrijdag naar toe! Ik verwacht er veel van, aangezien zijn vorige 2 shows briljant waren. Ik laat wel weten hoe het was!
Een collega van mij is er heen geweest en vond hem super.
Oud 17-12-2009, 11:06
KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Best of...Najib Amhali [cabaret]
Grandioos. Het publiek ging compleet los, en ook al zijn het allemaal bekende grappen, toch weet Najib er weer iets leuks van te maken. Zo zie je nu filmpjes van zijn vrienden (Mo en Karim, ze bestaan echt!), van Hassan, de shoarmatenteigenaar en van de chinees (hoendetattevetah). Ik had niet anders verwacht dan dit, want volgens mij heb je bij Najib altijd een goede avond.
Die heb ik ook gezien (try-out), alleen was ik me er niet zo bewust van dat het echt een letterlijke "Best Of" show was. De grappen sloegen inderdaad wel aan, maar als je bepaalde scenes al meerdere keren (tv/dvd) voorbij hebt zien komen is de clue wel een beetje weg. Daarentegen krijgt die man het wel voor elkaar zelfs met zo'n show de hele zaal compleet in te pakken. Voor mij was het de eerste keer live dus dat was sowieso wel een leuke belevenis.
Oud 12-01-2010, 15:51
AlopiA
AlopiA is offline
Faulty Towers - The Dining Experience [dinnershow]
Supertof De spelers hadden zich echt verdiept in de personages uit het echte Fawlty Towers, want (bijna) alles klopte. Subtiele bewegingen, van hoe Basil de trap afloopt tot hoe hij op zijn horloge kijkt. Uit bijna iedere aflevering zat wel een stukje in deze dinnershow en het eten was ook nog eens erg lekker
Oud 20-01-2010, 12:21
MiniTokje
MiniTokje is offline
Joseph en the technicolor dreamcoat
Niet echt theater maar wel musical. Ik vond hem eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Viel me op dat er heel weinig in gepraat werd (hooguit drie zinnen). Verder vond ik het verhaal niet heel mooi of iets. Er werden veel liedjes steeds herhaald terwijl het al een vrij korte musical is. Leuk was wel dat er kinderen in speelden dat maakte de musical heel luchtig. En ook veel kleine subtiele grapjes die ik ook wel kon waarderen.
Oud 01-03-2010, 22:31
Balance
Balance is offline
Ik ben naar de Comedytrain geweest.
Eigenlijk vond ik maar één van de vier cabaretiers écht goed, de andere drie waren matig met zo nu en dan een leuke grap. De zaal (grote zaal van de schouwburg) leende zich duidelijk niet voor dit type theater, hierbij moet je juist een klassieke comedytrain setting hebben (klein zaaltje, direct contact met publiek). Het was nu te massaal waardoor mensen slecht reageren.
Oud 06-03-2010, 15:51
daycie
daycie is offline
Niet Schieten!-Nymfomannen. [cabaret]

Erg leuke en grappige voorstelling.
Duurde 2,5uur zonder pauze, dus echt waar voor je geld.
Was vooral leuk toen er echt wat dingen mis gingen( onderuit gaan, tekst vergeten, lachen om hun eigen grap, etc.)
Ook leuk dat de zaal niet zo groot was, ik kon de voorstelling dus goed zien ook al zat ik bijna bovenaan.
Uiteindelijk was alles wat er was gebeurt de schuld van het publiek, haha
En de mensen vooraan waren natuurlijk weer de l**!
Cijfer: 10
Oud 08-03-2010, 22:16
Giles
Giles is offline
Apart. Ik geloof wel dat de romp van het verhaal bij mij over is gekomen, maar ik ben niet helemaal over de afwerking te spreken. Daarnaast was het publiek af en toe best storend.
Oud 13-03-2010, 23:14
Balance
Balance is offline
Ik ben de afgelopen maand geweest naar:

Mussen en Zwanen - Bedgeheimen
Echt een enorm leuke voorstelling, deze zou ik zeker aanraden. Het grappige was dat de acteurs en actrices communiceerden met het publiek en ook tussendoor steeds weer lieten weten dat het een voorstelling was. Daardoor kreeg het iets vreemds over zich, maar tegelijkertijd ook super leuk. Daarnaast was het verhaal ook nog grappig. Ik vond het echt super.

Jochem Myjer - De rust zelve
Leuke voorstelling, maar niks nieuws. Vergelijkbaar met zijn voorgaande voorstellingen: typetjes, snelle verhalen, etc.

The full monty
Vrouwenmusical. Heel flauw, maar niet zo flauw dat het niet meer leuk is. Ik heb heerlijk zitten lachen en giebelen, want daar ging het uiteindelijk om. Jammer dat ze er ook een heel serieus stuk in gooiden. In een voorstelling waar alleen maar giebelende vrouwen in de zaal zitten is dat zinloos; zelfs tijdens de meest droevige stukken werd er nog wel ergens gelachen. Maar al met al heb ik mij kostelijk vermaakt.
Oud 18-03-2010, 09:58
Verwijderd
NT Gent & Toneelgroep Amsterdam - La grande bouffe
Heftig materiaal, natuurlijk.
Kon de toneelversie absoluut waarderen. Het is echt een intrigerend verhaal, maar ik denk dat ik het te smerig zou vinden in de film. Op toneel werd alles op een mooie manier gestileerd en daardoor minder plat, terwijl het niet verloor aan heftigheid. En dat vind ik wel knap. Verder briljante acteurs natuurlijk

Jakop Ahlbom - Innenschau
Een soort David Lynch-achtige voorstelling, over dromen, illusies, hallucinaties. Alles is beeld. De tekst die gesproken wordt, vond ik ook niet zo sterk. De dansstukken wel, en de 'acrobatiek' ook. En mooie vondsten in het (bewegend) decor. Het raakt me niet heel erg, maar het is wel tof om naar te kijken, omdat het echt het ene gave beeld na het andere is. En er zat een academiegenoot van mij in, die absoluut niet onder deed voor de professionals, was tof om te zien En de muziek van Alamo Race Track was fantastisch.
Oud 24-03-2010, 21:35
Balance
Balance is offline
Jurk - Avondjurk
Ja best leuk eigenlijk. Ik hoorde veel negatieve verhalen van mensen die vooral Draadstaal hadden verwacht en niet zo zeer de liedjes. Nou zat het draadstaaldeel er wel in, maar steeds slechts kort. Ik vond dat een fijne afwisseling, de flauwheid ging daarom niet overheersen. Tegelijkertijd doorbraken ze de liedjes mooi, want om eerlijk te zijn zitten er ook best wat liedjes in waar weinig boodschap achter zit (al doen ze graag alsof ze heel diepgaand zijn).
Ik vond Jeroen erg leuk. Heb ook veel naar de muzikanten gekeken, zij gingen soms zo op in hun stuk, mooi om te zien. Ook waren er geintjes onderling, de sfeer straalde er echt van af.
Oud 25-03-2010, 13:15
AlopiA
AlopiA is offline
Extreem [toneel]
Ja, leuk. Ik was wel benieuwd naar dit stuk en wat ze er van gingen maken, het kwam op mij over alsof ze het verhaal van 'hard candy' gejat hadden en daar een andere draai aan hebben gegeven. Dat viel gelukkig mee. Goed acteerwerk, de heftige stukken waren echt pakkend maar werden afgelost met luchtige grapjes hier en daar.

En ik ga volgende week naar Jurk!, ik ben echt benieuwd
Oud 01-04-2010, 11:52
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Jurk - Avondjurk
Ja best leuk eigenlijk. Ik hoorde veel negatieve verhalen van mensen die vooral Draadstaal hadden verwacht en niet zo zeer de liedjes. Nou zat het draadstaaldeel er wel in, maar steeds slechts kort. Ik vond dat een fijne afwisseling, de flauwheid ging daarom niet overheersen. Tegelijkertijd doorbraken ze de liedjes mooi, want om eerlijk te zijn zitten er ook best wat liedjes in waar weinig boodschap achter zit (al doen ze graag alsof ze heel diepgaand zijn).
Ik vond Jeroen erg leuk. Heb ook veel naar de muzikanten gekeken, zij gingen soms zo op in hun stuk, mooi om te zien. Ook waren er geintjes onderling, de sfeer straalde er echt van af.
Weinig aan toe te voegen, ik vind ze echt fantastisch leuk
Oud 16-04-2010, 11:00
niña
niña is offline
Ik ben gisteren voor mijn werk naar de musical van The Sound of Music geweest en ik ben gewoon verrast door hoe leuk ik het vond
Oud 25-04-2010, 13:58
Balance
Balance is offline
Ik ben een paar weken terug naar Love me Tender geweest, een musical met Brigitte Heizer en Rene van Kooten, met (vertaalde) muziek van Elvis Presley. Het eerste uur trok me niet heel erg, veel over the top spel. Dat is duidelijk ook wel de bedoeling, maar het trok me niet echt. Ook vond ik het verhaal erg zwak. Maar toen we eenmaal richting de pauze gingen zat ik er eigenlijk wel goed in en vond ik het ook best grappig. De rest van de voorstelling was gewoon aardig, niet geweldig, maar ook niet slecht. Wel een bijzonder mooi decor overigens.
Met Elvis heb ik verder weinig, dus de meerwaarde van zijn vertaalde liedjes was er niet echt voor mij. Ik vond overigens dat er vaak slecht gearticuleerd werd, dus ik kon ook lang niet alles verstaan. Maar al met al een aardige avond gehad.
Oud 26-04-2010, 14:21
nick1980
nick1980 is offline
Cabaret - Kasper van Kooten, vorige week.. zijn voorstelling van 3KW4RT was wel aardig, maar niet mijn soort humor. Dan zie ik liever een Jochem Myjer of (van een heel ander genre) Ashton Brothers.
Advertentie

Regels voor berichten