Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2012, 11:07
Verwijderd
Hoi,

Ik zit eigenlijk ergens wel mee en ik kan de gedachte nu al een aantal weken niet loslaten. Het is vervelend, maar ik weet dat het nou eenmaal zo is en ik kan er verder eigenlijk denk ik niet zoveel aan veranderen - of toch wel.. Eigenlijk is het niet een probleem, maar het is wel iets wat ik vervelend vind.

Altijd als 'we' als vriendengroep iets gaan doen, bijvoorbeeld naar de bioscoop of iets anders dan moet ik het echt eigenlijk altijd regelen. Terwijl ik daar helemaal geen zin in heb. Maar als ik niets regel dan gebeurt er ook niets en dan kom ik nergens.

Ik vind het vervelend, omdat ik het idee nu heb dat als ik niets zou bedenken om te gaan doen met vrienden, dat ik dan ook niets zou doen - omdat zij helemaal niets bedenken om te doen - of iniedergeval, met mij te gaan doen...

Ik zit hier wel over in, maar ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik er aan kan veranderen.

Alvast bedankt voor het lezen, dit lucht iniedergeval al een beetje op.

Wout
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-07-2012, 11:25
Verwijderd
Het lijkt me dat je het hier gewoon over moet hebben met je vriendengroep. Zeg gewoon dat jij niet altijd zin hebt om iets te regelen, of zeg dat je zin hebt om iets te doen en dat jullie met z'n allen moeten bekijken wat jullie gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 11:26
Verwijderd
Praat me je vriendengroep, of is dat te logisch?
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 14:28
Verwijderd
Ik verplaats je overigens even naar Liefde & Relatie.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 15:11
Verwijderd
Inderdaad, zeg gewoon tegen je vriendengroep dat je ervan baalt dat jij altijd degene bent die wat moet regelen, en je het fijn zou vinden als hun ook een keer hun inbreng gaven.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 17:04
Endorsed
Endorsed is offline
-

Laatst gewijzigd op 12-08-2013 om 17:07.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2012, 17:29
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
saaie vrienden. Koop andere vrienden op marktplaats ofzo.
Nou, ik denk helemaal niet dat dit per se zo is. Sommige mensen zijn nu eenmaal dominanter dan anderen, en sommige mensen vinden alles wel best en vermaken zich altijd wel en hebben daardoor gewoon niet de neiging om iedere keer specifieke dingen te regelen, en weer anderen zijn geboren leiders (for lack of a better word) en nemen snel taken op zich. Dat betekent niet dat zijn vrienden er geen zin in hebben.

@TS: Er is een grote kans dat jouw vrienden niet eens doorhebben dat je ermee zit. Ik had vroeger ook een vriendengroep waarin één meisje zat dat vaak dingen regelde, maar zíj vond het ook echt leuk om te doen. Wie weet denken jou vrienden dat jij het ook leuk vindt, omdát je het altijd doet? Wellicht als je ze vertelt wat er in je omgaat, dat ze er wel rekening mee gaan houden. En niet vergeten dat sommige mensen nu eenmaal niet zo ondernemend zijn (dat betekent niet per se dat ze geen zin hebben om dingen te doen, maar het kan dus dat ze zich over het algemeen overál wel vermaken en dus niet zo snel speciale dingen gaan regelen).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten