Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2010, 20:19
Mipje
Mipje is offline
Hallo allemaal!!

Ik zit de laatste paar weken met het idee om naar de High School in Amerika te gaan!!
Ik weet alleen niet of het wel slim is etc. Ik zit nu in 5 vwo en zou dus in het jaar dat ik 6 vwo zou doen naar de High school gaan. Ik had eerst bedacht om dit na 6 vwo te doen maar dan blijkt het dat je niet meer naar Amerika kan gaan.... Ik ben ook best bang dat als ik daar kom dat het allemaal tegen gaat vallen. Ik bedoel, iedereen in Nederland heeft een bepaald beeld van de High School en ik dus ook. Straks kom ik daar en denk ik, is dit alles???
En ja, dan kan ik niet meer ff terug Verder zijn mijn ouders (vooral mijn moeder) nogal bezorgt, mijn moeder kreeg bijna een hartaanval toen ik over Amerika begon.... En wat als ik terugkom in Nederland, al mijn vrienden zijn van school af en dan zit ik in m'n uppie in de 6e. Ik wil natuurlijk naar Amerika voor m'n Engels en voor m'n zelfvertrouwen zal het ook niet slecht zijn maar ik ben bang dat ik te mietjesachtig er voor ben..... Met andere woorden: HELP!! Wat adviseren jullie mij???????
Advertentie
Oud 08-02-2010, 12:37
jeweetweldinges
jeweetweldinges is offline
ja
Oud 18-02-2010, 12:46
Verwijderd
Gaan. Voor langere tijd naar het buitenland gaan heeft (bijna altijd) een positieve invloed op wie je bent. Waarschijnlijk kom je er een stuk sterker uit dan je zelf had gedacht.
Het is logisch dat je ouders bezorgd zijn, maar wie zou dat niet zijn als zijn/haar dochter voor een jaar weg wil naar een vreemd land? En nieuwe vrienden heb je in de zesde zo gemaakt.

Als je dit écht heel graag wil, moet je gaan. Anders krijg je er spijt van

Oh, misschien is het wel verstandig om er dan zo snel mogelijk eens achteraan te gaan, volgens mij ben je namelijk al redelijk laat met inschrijven als je in de zomer wil gaan... Maar het kan natuurlijk zijn dat ik het fout heb.
Oud 18-02-2010, 17:58
MTpower
MTpower is offline
Hoezo kun je na 6 vwo niet meer? Er zijn naar mijn weten best veel hoge scholen/uni's die zoiets dergelijks bieden.
Oud 21-02-2010, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Hoezo kun je na 6 vwo niet meer? Er zijn naar mijn weten best veel hoge scholen/uni's die zoiets dergelijks bieden.
Volgens mij kun je maar high school doen tot je achttiende, en waarschijnlijk zit ze dan l aan die leeftijd en uni inderdaad, maar bij mijn weten meestal niet in t eerste jaar al.
Oud 22-02-2010, 01:26
Verwijderd
Waarom zou je het niet doen? Er zijn heel veel financieringsprogramma's voor dit soort dingen. Je decaan kan je hier meer over vertellen.
Oud 27-02-2010, 17:15
Sanne_S
Sanne_S is offline
Het lijkt mij echt super vet! Ik wilde het ook heel graag doen, maar ik was te oud. Omdat ik eerst vmbo en toen havo ben gaan doen. Helaas dus!! Als je het graag wil, moet je het zeker gewoon doen. Het is nu of nooit! ;-)
Oud 27-02-2010, 22:19
Philosophy
Philosophy is offline
Een klasgenoot van mij heeft het ook na haar havo gedaan en die is er nog steeds zo enthousiast over. Ze raadt het echt iedereen aan.
Oud 27-02-2010, 22:28
WAT
WAT is offline
ga na het vwo gewoon lekker een jaartje college of uni doen, of zoek een uni hier in nl uit met een opleiding die je wilt doen en ga dan kijken of ze een school hebben in amerika waar ze aan verbonden zijn zodat je daar mss je eerste jaar kunt doen.

ik ben zelf bezig om gewoon mijn hele uni te gaan doen in Engeland en ik heb er echt zin in

Citaat:
Het lijkt mij echt super vet! Ik wilde het ook heel graag doen, maar ik was te oud. Omdat ik eerst vmbo en toen havo ben gaan doen. Helaas dus!! Als je het graag wil, moet je het zeker gewoon doen. Het is nu of nooit! ;-)
en je bent nooit te oud, je kunt bijv ook je master na je hbo of uni in het buitenland gaan doen of tussendoor een (half)jaar op een uni gaan studeren die aan je opleiding verbonden zit.
Oud 04-03-2010, 17:56
marjolein243
marjolein243 is offline
ik weet niet precies hou oud je bent, maar je kan volgens mij nog naar amerika, high school als je 18 en een half bent bij vertrek.
en anders zou je kunnen overwegen om naar een ander land te gaan, want hier liggen de grensen ook weer iets anders..
Oud 04-03-2010, 18:01
WAT
WAT is offline
Citaat:
ik weet niet precies hou oud je bent, maar je kan volgens mij nog naar amerika, high school als je 18 en een half bent bij vertrek.
en anders zou je kunnen overwegen om naar een ander land te gaan, want hier liggen de grensen ook weer iets anders..
amerika let niet op je leeftijd maar op het aantal jaar wat je op de middelbare school gezeten hebt. Zij vinden dat 6 jaar high school genoeg is, daarom kun je niet langer na je vwo daar een jaar heen. Dit is overigens pas een paar jaar zo.
Oud 10-03-2010, 16:41
Kim
Kim is offline
Op zich: supercool idee! Echt doen!

Maar: vergeet niet dat de gemiddelde highschool ongeveer vmbo-t/havoniveau heeft. Best leuk voor een paar weken, maar misschien minder interessant voor een heel jaar als je huidige opleiding vwo is. Is het dan niet leuker om eerst je Nederlandse diploma te halen en dan een jaartje college/university te doen? Even leuk, alleen met een campus-cultuur ipv hostfamily-cultuur.

En wat dat 'mietjes' betreft: als jij er serieus over een jaartje buitenland nadenkt en het niet alleen bij wilde gedachten houdt, heb je al de ballen om daadwerkelijk de stap te zetten. En eenmaal daar word je vanzelf nog een stuk zelfstandiger, dus zelfverzekerder.
Oud 11-03-2010, 13:08
Mipje
Mipje is offline
Heej,

Heel erg bedankt allemaal! Ik ga idd niet een jaar naar de high school na 6 vwo. Ik zit er over na te denken om na 6 vwo een jaar naar een talenschool van ef te gaan. Dan zit je toch in het buitenland, leer je een taal (engels) en ga je heel veel leuke dingen doen!! Ook zit je dan met mensen die in het zelfde schuitje zitten dus dat maakt het wel leuker!! Het enige probleem is dat het nogal duur is, namelijk ong 10000 euro en daarbij zitten dingen als je vliegticket niet eens bij inbegrepen... M'n ouders vinden het ook superleuk alleen nogal duur... xD

X
Oud 21-03-2010, 20:48
marjolein243
marjolein243 is offline
Citaat:
amerika let niet op je leeftijd maar op het aantal jaar wat je op de middelbare school gezeten hebt. Zij vinden dat 6 jaar high school genoeg is, daarom kun je niet langer na je vwo daar een jaar heen. Dit is overigens pas een paar jaar zo.
nou ik doe zelf vwo en ik kan nog wel gewoon na mijn eindexamen een jaar high school doen..(dit weet ik omdat ik zelf een tijdje met dit idee heb gezeten, maar ik vond uiteindelijk dat ik dan toch te oud was voor een high school.)
Oud 21-03-2010, 23:01
WAT
WAT is offline
dit is wat mij op het vwo verteld werd een paar jaar geleden, nadat een aantal mensen er interesse in getoond hadden.
Oud 27-04-2010, 21:06
mxies
mxies is offline
Haii allemaal!

Ik wil ook graag een jaar naar school in het buitenland (het liefst Amerika) met een uitwisselingsorganisatie ofzo. ik zit nu in vwo 3 en ik wil dat graag volgend jaar gaan doen. Maar nu is de vraag, kun je wel gewoon een jaar vwo doen op een high school? ik bedoel je krijgt daar bijvoorbeeld geen Nederlands en dat heb je wel nodig bij vwo dus kan ik daar dan wel VWO 4 doen?

Als iemand het weet of ervaring mee heeft graag reageren!!!

Groetjess
Oud 05-05-2010, 14:32
Interlanguage
Interlanguage is offline
Hoi
Leuk dat je geïnteresseerd bent in een High School Jaar! Ik ben Debby en werk bij INTERLANGUAGE, een erg ervaren organisatie voor buitenlandprogramma’s. High School is inderdaad een geweldig programma. De High School aanmelding voor komende augustus is helaas wel al gesloten. Je zou vanaf januari een semester kunnen gaan, maar dan moet je niet te lang wachten met aanmelden. Of, kies voor ons Collegeprogramma ná je VWO-examen. Dit is ook erg leuk; je woont op een campus met medestudenten of bij een gastgezin. Kijk voor meer informatie op www.interlanguage.nl. Ik hoop je hiermee op weg te hebben geholpen. Bel ons anders gerust voor advies: 010-47.77.455.
Groetjes,
Debby
Advertentie

Regels voor berichten