Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
http://www.encyclo.nl/begrip/progressief zegt over progressief: - [Politiek] als je de samenleving op een vernieuwende manier wilt verbeteren. Lijkt me dat elke partij dat beweert. - vooruitstrevend Met zoveel tegenstrijdige belangen lijkt me deze combinatie eerder een grote rem op de vooruitgang - Een werkwoord dat een voortdurende handeling aanduidt Ook duratief genoemd - Wordt ook wel links genoemd (huh?, dus, rechts is stilstaand?). Citaat:
Ik ben dus blij dat Paars+ het niet wordt. Ik ben wel blij dat de partijen eens goed met elkaar hebben kunnen praten zonder bijten en krabben. |
![]() |
||
Citaat:
Ik voorzie al problemen als je ziet dat ze samen maar 76 zetels hebben (niet echt een sterke meerderheid), en als je dan van die ongeleide projectielen als Hero Brinkman in je fractie hebt zitten... De PVV-fractie wordt nu strak onder controle gehouden door Wilders, maar hij kan onmogelijk zowel zijn ministers en staatssecretarissen en een 24-koppige fractie net zo strak als nu onder controle houden. Grote kans dat dat mis gaat, en CDA en VVD zitten niet op een tweede LPF-crisis te wachten. Sowieso is er dan ook nog het probleem dat de PVV geen zetels in de Eerste Kamer heeft en in maart niet mee gaat doen aan de Provinciale Statenverkiezingen en ze dus ook niet gaat krijgen. Er zullen dus andere partijen gezocht moeten worden om te voorkomen dat wetsvoorstellen daar sneuvelen.
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Engeland is toch een andere situatie dan Nederland. Het gaat hier om het regeren van een land. Daar moet serieus energie in gestoken worden en principes weggeslikt worden. Ik zie het ook liever in een week gebeuren, maar het volk heeft gesproken, dus is het aan de politici om het nu op te lossen. We moeten niet gaan lopen stemmen totdat er zoveel verschoven is dat het de partijen behaagt. Dan zijn we een jaar, 5 verkiezingen en heel veel politieke spelletjes verder. "Roeien met de riemen die je hebt", gaat het gezegde. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Het was een maand geleden al duidelijk dat dat niets zou worden
![]() En als ze al kabinet hadden kunnen vormen zou dat nooit lang standhouden. Dat middenkabinet wordt ook helemaal niets. Afgelopen kabinet hebben we wel gezien hoe goed CDA en PvdA samen kunnen regeren en PvdA en VVD samen werkt ook voor geen meter. Wat mij betreft wordt het gewoon alsnog VVD-PVV-CDA, anders herverkiezingen. Wat het laatste betreft ziet het er naar mijn mening gunstig uit gezien Wilders het in de peilingen prima doet.
|||
Citaat:
Citaat:
En dan nog, peilingen zijn maar peilingen. Bij de verkiezingen bleek dat Maurice de Hond er faliekant naast zat met zijn voorspellingen. Peilingen spelen een veel te grote rol in de hedendaagse politiek en daar zijn ze eigenlijk te onbetrouwbaar voor.
||
![]() |
Citaat:
Daarnaast is de combi CDA-VVD de afgelopen jaren nog breekbaarder gebleken dan enige coalitie met PvdA er in. Ik vrees dat er geen enkele overtuigende coalitie te vormen is. Iedereen is teveel "tegen" het een of het ander. We zijn zo gefocust op "links" en "rechts" dat iedere poging tot samenwerking als absoluut "not done" wordt ervaren door sommigen, terwijl het toch nodig zal zijn. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Een coalitie van alle partijen heeft geen basis. Citaat:
Kabinetten onder de laatste drie premiers (Lubbers, Kok, Balkenende) die de 4 jaar (reguliere verkiezingen) niet gehaald hebben, met CDA er in: 5 (v/d 7 CDA-coalities = 71%) met VVD er in: 5 (v/d 6 VVD-coalities = 83%) met PVDA er in: 2 (v/d 4 PVDA-coalities = 50%) De combinatie VVD-CDA haalde in die tijd 4 v/d 5 keer (80%) de eindstreep niet. |
![]() |
|
Ondanks dat ik D66 stem en absoluut geen fan ben van de PVV vind ik het prima als daar nu een coalitie uit gevormd zou worden. De meerderheid van NL, hoe achterlijk je het ook kunt vinden, heeft laten weten dit te wensen. We zullen er naar moeten luisteren. Anders kun je net zo goed geen verkiezingen houden.
Ik vind het kortgezegd fair, als de PVV samen met VVD en CDA kans krijgen om een zekere klus te klaren, hoe ontzettend ik het tegelijkertijd niet eens ben met hun standpunten. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Paars progressief? waaraan lijdt men dat af? überhaupt, het nederlandse politieke landschap progressief?
|
![]() |
||
Citaat:
Maar zelfs in een flink links kabinet zijn deze thema's nooit ter sprake gekomen/doorgedrukt..Het heeft dus meer te maken gehad met de tijd en de gewijzigde opvattingen. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Balkenende I: Inderdaad een crisis binnen de LPF, maar dat de boel instortte met de LPF kon je van verre aan zien komen. Dat CDA en VVD in die carnavalsvereniging zijn getrapt is hun zeker wel aan te rekenen. Balkenende II: Crisis tussen D66 enerzijds en VVD/CDA anderzijds. Twee vechten, twee schuld, enz. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
het zal wel komen omdat als ze ook maar een millimeter schuiven in hun standpunten de uiterst fragiele boel intern in elkaar stort.
||
Citaat:
![]()
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|