Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2010, 11:25
LauraJansen
LauraJansen is offline
Hallo iedereen,

Ik zit ergens behoorlijk mee:
Ik zit op havo 3 en moet binnenkort mijn profiel vastleggen.
Ik wil NT doen me wiB, van mijn docent wi heb ik advies A gekregen.
Voor de A hoofdstukken haal ik alleen maar onv en voor de B hoofdstukken voldoendes
Op uitzondering van de cos sin en tan hoofdstukken.
Is er iemand die hier ervaring mee heeft? wiA of wiB ?
Ook heb ik gehoort dat wiB sommen kut sommen zijn tijdens het pw waar je geen reet van snapt, klopt dat?

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2010, 11:55
Scoot
Scoot is offline
Citaat:
Ook heb ik gehoort dat wiB sommen kut sommen zijn tijdens het pw waar je geen reet van snapt, klopt dat?
Ja. Voorin het wiskunde B boek staat 'tijdens de proefwerken zul je sommen krijgen waar je geen reet van zult snappen."

Dat was sarcasme, voor alle duidelijkheid. Ten eerste verschilt het per school, en ten tweede verschilt het ENORM per leerling. Niets over te zeggen, dus.

Als je er geen reet van snapt, heb je waarschijnlijk de verkeerde wiskunde gekozen. Nu begrijp ik niet hoe je NT met wiskunde A kunt kiezen, op het VWO is dat in ieder geval niet mogelijk.
Maar als je al vreest dat het te moeilijk is, én van je leraar wiskunde A advies hebt gekregen, is het wellicht handig wiskunde A te kiezen. Of heb je wiskunde B nodig voor een vervolg opleiding?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 12:37
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Lees deze eens even door: http://forum.scholieren.com/showthre...ght=wiskunde+b
35 replys met pure wiskunde A of B goedheid.

Het is misschien niet toepasbaar op jouw situatie maar het is onmogelijk om dat hier zo op een onpersoonlijk forum te beoordelen. Je hebt er vast wat aan.

EDIT: volgens mij zegt een docent altijd bij twijfel wiA want het idee is dat dat makkelijker is. Nou zoals scoot zegt, dat verschilt per persoon. Dus je moet hier niet naar je docent luisteren maar zelf gewoon even logisch nadenken.
Er komt ook bij dat je al een heel eind bent als je je ervoor inzet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 13:49
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Ik zou Wiskunde A kiezen vooral omdat je dan alsnog de medische wereld in kunt (mocht je dat willen). Als je de technische wereld ingaat kun je beter Wiskunde B kiezen. Zelf raad ik B af vooral omdat mensen met wie ik in de klas zat voor de herfstvakantie van Wiskunde A naar B wisselden (misplaatste arrogantie om te denken dat A 'makkelijker' is dan B, het ligt er maar aan waar je goed in bent ) en toen in de problemen kwamen.

Je moet ook zelf kijken waar je goed in bent. Als je er echt niet uitkomt zou ik even bij twee bovenbouwleerlingen vragen of je van hun 't wiskundeboek (A en B) mag lenen en blader door de hoofdstukken en kijk wat je meer ligt.
Oud 16-05-2010, 15:32
Mr.Mark
Mr.Mark is offline
Ik zou wiskunde B doen en gewoon je best doen op school volgend jaar.
De meeste mensen die later nog switchen naar wi A doen dat omdat ze er niet genoeg aan hebt gedaan.
En dat baseer ik op m'n eigen ervaring.

Met wiskunde B kun je veel meer.

Ik was in de onderbouw ook beter in talen maar ik wilde geneeskunde doen. Ik zag dat je wiB1 moest hebben dus ik koos wiskunde B (had me er niet goed genoeg in verdiept). Maar nu ben ik ontzettend blij dat ik toch wi B heb gedaan want scheikunde en wiskunde vind ik ook ontzettend interessant.

Ik zeg maar: met genoeg inzet lukt het meestal wel en je hebt zoveel meer mogelijkheden mocht je interesse veranderen. en de kans dat je interesse verandert is niet klein want je hebt er nog 2 jaar voor waarin je ook veel voorlichting krijgt en nieuwe dingen ontdekt.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 15:44
Verwijderd
Wiskunde B is heel handig icm Natuurkunde.
Bij Wiskunde A krijg je kansrekening, bij Wiskunde B vooral algebra. Het is maar net wat je ligt.
Maar ik vind dat bij een NT profiel Wiskunde B handiger is.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 20:10
MizZoo
MizZoo is offline
Je geeft zelf al aan dat je voor A onderwerpen onvoldoendes haalt en voor B onderwerpen voldoendes, dan lijkt het me dat je B moet kiezen.

Kijk gewoon wat je het prettigst vindt om te doen: doe je het liefst A opgaven, met statistiek en kansberekening, of vind je B opgaven zoals algebra makkelijker. Wiskunde A en B vereisen allebei een andere manier van denken, en sommige mensen hebben meer aanleg voor A wiskunde dan voor B wiskunde (waaronder ikzelf)

En het ligt natuurlijk ook aan welke vervolgstudie je wilt doen..
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 09:15
Verwijderd
Als wiskunde B jou beter ligt dan wiskunde A, kun je beter voor B kiezen lijkt me, ongeacht of de meeste mensen wiskunde A makkelijker vinden. Maar besef wel dat wiskunde in de vierde sowieso moeilijker wordt dan het in de onderbouw was, je moet er zelf bij gaan nadenken ipv alleen maar geleerde regeltjes op te volgen.

Trouwens, als blijkt dat wiskunde B toch niets voor jou is kun je op de meeste scholen altijd nog wisselen na je kerstrapport.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten