Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Een kleur lijkt me lastig...
Wraak Keuzes Genade Angst Dilemma Tijd Vervoer Dieren Moderne technologie Grenzen Waarheid Overlast Jaloezie Waanzin Trots Je kunt zoveel als thema kiezen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat is mijn image. ![]() You see? ![]() Maar even serieus: Ik schrijf zoals ik ben. Mijn ziel moeten kunnen geuit worden in wat ik schrijf. En de angst en de afschuw voor het menselijk bestaan is een deel daarvan. En anderzijds streef ik toch opnieuw ernaar iets te schrijven waar de ander plezier aan heeft, dus dan is gothic graveyard horror vaak een goede keus. Een groot deel van mijn jonge leven, heb ik echter geschreven over eerder schijnende dingen. Heb zelf ooit meegedaan aan een schrijfwedstrijd met een verhaal over de laatste minuten van een man, die zelfmoord pleegt door zich ter pletter te rijden met zijn sportwagen. Het gevoel wanneer de motor doorheen die magische vierduizend toerengrens breekt, is gewoonweg fenomenaal. Misschien wel zoals een orgasme op coke. Maar daar ik nooit coke heb gebruikt, kan ik dat niet met zekerheid zeggen. Al wat ik kan zeggen is dat ik mij eindelijk eens echt vrij voel bij deze dolle snelheid. Het is één van mijn twee verslavingen. Snelheid! En Lorrentine… Dusja, met voertuigen heb ik al enige ervaring. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wanneer ik mijn eigen (recente) verhalen bekijk, dan heb ik er bewust voor gekozen de focus te leggen op al dat zwarte. Maar ook het witte is vertegenwoordigd uiteindelijk als achterliggende gedachten. Je kan niet over het boze te schrijven, zonder rekening te houden met het bestaan van het barmhartige. ![]() Het is waar dat een schrijver als Lovecraft eigenlijk uitsluitend over dat zwarte schreef. voor hem was er alleen maar noodlot. De teloorgang van de mens en de disintegratie van het zijn. Maar ik plaats mijzelf niet helemaal op die 'doemlijn'. Ik plaats mij liever op een soort 'neo-katholieke' lijn, waarbij het zwart en het wit tegenover elkaar komen te staan en het zwart nimmer het wit zal kunnen verzwelgen. Dus in die zin kijk ik er niet tegenop elementen als 'liefde' en blijdschap' aanbod te laten komen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Anderen zijn wit Ik zie het niet zo recht Ik ben eigenlijk best schuin In het zwart-wit spectrum Kies ik bewust voor bruin ![]()
|
Ik vind het onzin, een minimumaantal woorden, waar is dat nu goed voor? Het is juist tof als het je lukt om met weinig woorden een verhaal te schrijven. Maximum zou van mij ook 2000 mogen zijn, langer dan dat heeft toch niemand zin om te lezen en in 2000 woorden kun je echt wel een hoop laten gebeuren.
|
Het is eigenlijk altijd zo geweest dat we een woord of 3000 als max deden hier, en geen minimum. Ik heb er ooit een afgewezen omdat dat echt maar 2 regels was, totaal niet serieus.
Wat mij betreft stellen we niet teveel regels. Alleen wel een ongeveer maximum, anders is het niet te doen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Hersenstorm! Verwijderd | 92 | 13-05-2006 10:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Maak hier uw keuze voor het winnende verhaal. Ieke | 35 | 23-06-2004 14:00 | |
Verhalen & Gedichten |
Discussie verhalenwedstrijd: Hoe verder? Ieke | 28 | 09-03-2004 14:51 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2: Kies uw winnende verhaal. Ieke | 102 | 04-01-2004 00:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd 2 Ieke | 24 | 08-12-2003 21:18 | |
Verhalen & Gedichten |
Vraagje ivm verhalenwedstrijd Lara_tje | 2 | 29-09-2003 20:05 |