Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2010, 21:53
Johnny14
Johnny14 is offline
Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een droom om advocaat te worden. Ik zit nu nog in de 4de van middelbare school(N&T+Economie)

Hier heb een paar vragen:

1. Is het zelfs mogelijk om advocaat te worden als je deze profiel hebt gekozen? Is er iets anders wat je in je profiel moet hebben?
2. Wat houdt het in als je advocaat wordt? Wat moet je doen?
3. Hoe zit het met verliezen? Als je een rechtzaak verliest, zit je dan in de problemen?
4. Is advocaat zijn heel moeilijk? Waar moet je vooral goed in zijn?
5. Is het wel leuk? Moet je soms gewoon, zoals in de film Fracture of in die spellen Phoenix Wright, gewoon bewijs laten zien dat toont dat de persoon liegt, of the ''Crime Scene'' bezoeken?

Dat was het denk ik,

bedankt voor het lezen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2010, 15:23
remy476
remy476 is offline
Hier heb een paar vragen:

1. Is het zelfs mogelijk om advocaat te worden als je deze profiel hebt gekozen? Is er iets anders wat je in je profiel moet hebben?

Ik heb een tijdje rechten gestudeerd en je kon met ieder profiel worden aangenomen. Ik weet niet of dat nu zo is. Zit je momenteel op VWO of Havo? Kijk gewoon naar de HBO-instelling of uni waar je rechten wilt gaan studeren voor de eisen.

2. Wat houdt het in als je advocaat wordt? Wat moet je doen?

Rechten kennen en mensen verdedigen. Rest: google.

3. Hoe zit het met verliezen? Als je een rechtzaak verliest, zit je dan in de problemen?

Je krijgt altijd betaald en dat het mooie eraan. Wat is verliezen? Iemand die 3 jaar cel boven het hoofd hangt en uiteindelijk 2 jaar en 11 maanden krijgt is eigenlijk al een winnaar. Je moet er wel mee kunnen leven dat je bijvoorbeeld een kinderverkrachter kunt gaan verdedigen (je kunt natuurlijk ook een zaak weigeren). Maar met die gedachte moet je om kunnen gaan, ofwel je moet hard zijn.

4. Is advocaat zijn heel moeilijk? Waar moet je vooral goed in zijn?

Je moet goed zijn met je mond en wetten kunnen (of snel opzoeken)

5. Is het wel leuk? Moet je soms gewoon, zoals in de film Fracture of in die spellen Phoenix Wright, gewoon bewijs laten zien dat toont dat de persoon liegt, of the ''Crime Scene'' bezoeken?

Of het leuk is, dat ligt aan jezelf. Is er niemand in de familie/omgeving die advocaat is? Dan kun je wellicht een dagje meelopen en zelf meegaan naar een zaak in de rechtbank. Dat heb ik toen gedaan en ik werd er best enthousiast door.
Oud 03-09-2010, 16:03
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Dan kun je wellicht een dagje meelopen en zelf meegaan naar een zaak in de rechtbank. Dat heb ik toen gedaan en ik werd er best enthousiast door.
De meeste rechtszaken in Nederland zijn openbaar, dus je zou een keer kunnen gaan kijken hoe het in de praktijk gaat. (Maar de daadwerkelijke zitting is natuurlijk maar een deel van het werk van een advocaat.)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten