Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waarschijnlijk vind je het over zes jaar alleen maar jammer dat je studietijd bijna over is en je ineens een verantwoordelijke volwassene moet worden
![]() Maargoed, als je dit jaar nog kunt halen moet je daar gewoon voor gaan ![]() ![]() |
![]() |
|
Er wordt heel zwaar getild aan werkervaring. Daardoor lijkt MBO en van daaruit doorgroeien naar HBO de beste optie als je het niet haalt. Het zou mij dan ook niets verbazen wanneer je op het MBO meer met de praktijk bezig bent dan op het HBO en dus meer werkervaring hebt.
Maar als je wel over gaat zou ik de reguliere weg, m.a.w. havo --> HBO aanbevelen. En natuurlijk zou je je gewoon ervoor moeten inzetten om dit jaar gewoon te halen.
|
![]() |
Hallo Peter,
Ik reageer misschien niet rechtstreeks op je vraag, maar ik heb wel een stukje ervaring waar je misschien je voordeel mee kan doen. Ik heb HBO Werktuigbouw gedaan, mijn ervaring is dat de havisten het beter doen dan de Mbo'ers. Dit komt vooral door de wiskunde basis die je op de havo opdoet. Mijn advies is, proberen je HAVO diploma te halen, je basis is dan veel breder, aangezien je met MBO je direct in een vak verdiept. Succes. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik persoonlijk zou inderdaad waarschijnlijk voor Havo hebben gekozen omdat dat meestal de kortste weg is, en tegenwoordig moet je toch al redelijk lang studeren. Ik heb vroeger wel eens school links laten liggen en in ieder geval niet mijn best gedaan en eerlijk gezegd heb ik daar nu wel eens spijt van, ik kom bij hetzelfde punt uit alleen ben ik wel 2-3 jaar langer bezig ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik zou ook gewoon via de havo gaan....
ik zit zelf op de opldeing ict op hbo en moet zeggen dat van de 200 leeringen waar we mee begonnen wss iets van 130 van het mbo kwamen... we hebben er nu nog in totaal 80 over en daarvan zal iets van 30 van het mbo gekomen zijn... mbo is veel lichter en als je havo kunt zorgen dat je het haalt want via het mbo krijg je niet een goed beeld wat het zal worden op het hbo. De jongens bij mij op de opleiding hadden het zo makkelijk op het mbo dat ze dachten dat ze "hbo dan ook nog wel even er achter aan zouden doen" die zijn van een koude kermis thuis gekomen, wat zij in 4 jaar tijd leren stampen wij er in een half jaar in. het niveau en het tempo ligt veel hoger en de uitval van mbo naar hbo is zeer hoog. Maar dit is puur voor wat ik op ICT mee maak, het kan zijn dat het voor andere opleidingen anders is maar vermoed dat het niet veel zal verschillen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|