Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2010, 14:24
Boterhamworst
Boterhamworst is offline
Ik ben over 'n maand 14, en mijn vriend is 20. Is dit erg?

Laatst gewijzigd op 29-03-2010 om 14:36.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-03-2010, 14:29
Verwijderd
erg wat?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:30
Verwijderd
--> L&R
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:37
Boterhamworst
Boterhamworst is offline
Citaat:
erg wat?
Nou gewoon, de leeftijd om een relatie te hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:46
Volk
Volk is offline
Wat vind je er zelf van?

Ik kan me persoonlijk niet voorstellen wat iemand van 20 in iemand van 14 ziet.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 14:53
I C U
I C U is offline
Erg? Neuh. Zolang jullie het naar je zin hebben, is er maar weinig aan de hand. Ik kan me voorstellen dat jullie omgeving er wel moeite mee heeft, aangezien het verschil in levensfase vrij groot is, maar als jullie daar geen last van hebben... Plus dat hij misschien andere dingen wil dan jij en andersom, denk aan seks maar bijv. ook aan samenwonen, vakanties, etc.

Weten je ouders ervan?
Oud 29-03-2010, 14:55
Boterhamworst
Boterhamworst is offline
Citaat:
Erg? Neuh. Zolang jullie het naar je zin hebben, is er maar weinig aan de hand. Ik kan me voorstellen dat jullie omgeving er wel moeite mee heeft, aangezien het verschil in levensfase vrij groot is, maar als jullie daar geen last van hebben... Plus dat hij misschien andere dingen wil dan jij en andersom, denk aan seks maar bijv. ook aan samenwonen, vakanties, etc.

Weten je ouders ervan?
Nee, mijn ouders weten er niet van. Zijn ouders wel, en die vinden het wel oké.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2010, 18:47
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat een kerel van 20 een meisje van 14 zou willen, maar dat terzijde. Erg? Wat is erg?

Misschien is het wel een goed idee om je ouders ervan op de hoogte te brengen, want als jullie bijvoorbeeld seks hebben dan kunnen je ouders daar nog wel wat aan doen (tenminste, als ik het niet verkeerd heb) want jij bent nog geen zestien en je vriend kan dan aangeklaagd worden.

Dus dat risico zou ik toch maar niet nemen.

En verder natuurlijk de 'normale' problemen. Hij zit in een hele andere fase in zijn leven dan jij, hij wil misschien andere dingen dan jij. En de 'machtsverhouding' kan een beetje scheef zijn dus doe vooral geen dingen die je niet wilt.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 10:53
I C U
I C U is offline
Citaat:
Nee, mijn ouders weten er niet van. Zijn ouders wel, en die vinden het wel oké.
Aha. Mjah, misschien handig om het eens tegen je ouders te zeggen. En verder kan ik alleen maar benadrukken wat Soirin ook al zegt: doe geen dingen waar je nog niet aan toe bent!
Oud 30-03-2010, 12:48
Verwijderd
Opzich moet de leeftijd nou ook weer niet zo heel veel uitmaken,
Ik bedoel als je in de 40 zit, en je hebt een man die 6 jaar ouder is, hoor je ook niemand klagen!

Mischien ben jij wel wat volwassener voor je leeftijd, en valt de verschillen mischien wel heel erg mee!

Het zijn tenslotte maar cijfertjes!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 12:52
I C U
I C U is offline
^ Tuurlijk, het zijn maar cijfertjes, maar als ik bedenk hoe ik was toen ik 14 was en hoe ik nu ben, zit daar een wereld van verschil tussen. Net zoals er een wereld van verschil zit in ervaringen van een 14 jarig meisje en een 20 jarige jongen. Dat kan per persoon verschillen, dat ben ik met je eens, maar gemiddeld genomen is dat verschil toch wel groot hoor!
Oud 30-03-2010, 13:19
YumYum
YumYum is offline
Ik heb toen ik veertien was een relatie gehad met een jongen van tweeëntwintig en achteraf heb ik daar ontzettend veel spijt van. Omdat hij psychologisch niet helemaal in orde was lagen de verhoudingen nog raarder. Verder kon hij daardoor soms opeens heel erg zielig doen ziek/verdrietig/rare verhalen vertellen, allemaal gewoon niet fijn. En ook dingen die inspeelden op mijn gemoedstoestand.
Mijn ouders wisten er eerst ook niet van af, maar toen ze er achter kwamen, heeft m'n moeder wel naar de politie gebeld omdat ze super ongerust was. En zijn ouders deden wel of ze het oké vonden, maar achteraf zal dat meer geweest zijn omdat ze al bijna geen contact met die jongen hadden.

Dus als jij wel het gevoel hebt dat het goed zit en je niet onder druk wordt gezet, vertel het op z'n minst aan je ouders. En het bedenk ook waarom je het niet wil zeggen. Want het kan best eens zijn dat ze gelijk hebben...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2010, 13:27
Scoot
Scoot is offline
Ik ben heel benieuwd hoe jullie relatie tot stand is gekomen, eigenlijk? En wat jullie zo leuk aan elkaar vinden?

Zolang het 'echte liefde' is, lijkt het me geen punt. Maar bij zo'n relatie moet je oppassen dat het meisje enerzijds niet aangetrokken is tot hem vanwege een soort verlangen volwassen te zijn, en de jongen anderzijds vooral niet aangetrokken is tot haar om een jonge, naďeve, makkelijk beďnvloedbare vriendin te scoren.
Met citaat reageren
Oud 12-04-2010, 22:18
Loudy^
Loudy^ is offline
ik vind dit niet echt een probleem, mijn moeder is ook aan het daten met een man die 17 jaar jonger is. kijk eens naar patricia paay, 60 en een vriend van 21 niks mis mee, daar droomt elke oudere vrouw stiekem toch van.
ik zeg leeftijd maakt niet uit in liefde! jij kan er niks aan doen dt je ouder je nu 6jaar eerder hebben gemaaktXD !
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 08:00
Volk
Volk is offline
Citaat:
ik vind dit niet echt een probleem, mijn moeder is ook aan het daten met een man die 17 jaar jonger is. kijk eens naar patricia paay, 60 en een vriend van 21 niks mis mee, daar droomt elke oudere vrouw stiekem toch van.
ik zeg leeftijd maakt niet uit in liefde! jij kan er niks aan doen dt je ouder je nu 6jaar eerder hebben gemaaktXD !
Toch vind ik daar een groot verschil in zitten. Jij hebt het over allemaal volwassenen. Zij is nog een kind. 40 of 17 jaar verschil maakt niet zo veel uit als je allebei volwassen bent. Maar jij moet zelf toch ook toegeven dat relatie met mensen van 14 en 55 heel anders is dan een relatie tussen mensen van 60 en 21, terwijl het evenveel jaar scheelt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 13:27
Verwijderd
Eerlijk gezegd zo ik er niet aan beginnen met zo een leeftijdsverschil. Ik zou er mee stoppen.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 13:40
MiBe
MiBe is offline
Denk dat die kerel zich een keer na moet laten kijken. Als 20-jarige hoor je toch beter te weten.
Oud 13-04-2010, 19:35
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Ik kan een 14jarige me nou ook niet voorstellen, 16-17 oke maar 14?

Als het werkt is er niets mis mee, maar het lijkt me wel apart.
Oud 13-04-2010, 19:51
MiBe
MiBe is offline
Over een maand 14... nu nog 13 dus. Blegh, vind het vies gewoon.
Oud 13-04-2010, 20:08
mepsteen
mepsteen is offline
Njah, volgens mij is het gewoon FOUT.
Oud 13-04-2010, 22:37
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Op termijn zou zo'n verschil relatief kleiner worden, maar dit lijkt me geen goede basis voor een gezonde relaties. Ik zou me niet goed kunnen inbeelden wat er omgaat in het leven van een middelbare scholier uit de tweede klas. Laat staan dat ik in een wettelijk omstreden situatie terecht wil komen.
Oud 18-04-2010, 20:01
..JustMe..
..JustMe.. is offline
Je moet je wel bedenken dat iemand van 20 al eerder op seks uit is dan iemand van 14 (jij dus)...maar als jullie echt van elkaar houden, hij heel lief voor je is en geduld heeft, kun je best met hem verder gaan. Alleen moet je niks tegen je zin doen!
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 18:41
amin16
amin16 is offline
Wauw..
Ik ben 16 en mijn vriend is bijna 21, en daar krijg ik al gezeik over.
Leeftijds verschil is niet erg, als je diegene echt leuk vind, maar het
verschil tussen een 13, 14 jarige en een 20 jarige is wel echt het verschil
tussen een kind en een volwassenen... wel heel groot dus..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2010, 21:03
JustADreamer
JustADreamer is offline
Ik was 18/19 toen ik met een gozer van 26 had, en dat vond mijn omgeving toen al vrij oud. Niemand had er écht problemen mee, het was sowieso niet mijn eerste vriend dus ik wist wat er bij een relatie kwam kijken en zo. Maar ik vind 13/14 en 20 ook best wel een té groot verschil. Ik neem aan dat je nog geen ervaring hebt met relaties, of in ieder geval niets serieus, en hij al wel. Uiteindelijk gaat zoiets toch wringen, óf hij verwacht meer van jou dan je op dat moment wil, of uiteindelijk wil je zelf toch eerst meer ervaring op doen omdat het al snel te serieus wordt. Vergeet niet, hij heeft al een aantal jaren meer ervaring met daten en zo (in de meeste gevallen).
Oud 20-04-2010, 21:45
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Volgens mij is dat illegaal.
Oud 20-04-2010, 23:54
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Met citaat reageren
Oud 21-04-2010, 12:38
Verwijderd
Ja, dat is erg. Als je als twintigjarige jongen alleen al echt geďnteresseerd kunt zijn in meisjes van 13 moet je je schamen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2010, 18:55
Zwimber
Zwimber is offline
Mm oké kheb zelf een leuk leeftijdverschil van 4 jaar meegemaakt :$ Maar.. het grootste probleem is volgensmij dat een vriendje van jou eigen leeftijd ook langzaam dingen moet ontdekken en dat relaties van mensen van 20 een stuk sneller & verder gaan.

Ik heb zelf ook een relatie waarin dit het geval was, met 14-17. Maar dan heb je nog altijd dat sommige mensen enorm veel voorlopen op hun leeftijd en sommige lopen erop achter (je bent zo oud als je je voelt etc. ) Bovendien is het redelijk normaal dat de jongen 1 a 2 jaar ouder is, natuurlijk hebben jullie dit wel weer een stapje verder gedaan maar oké het belangrijkste zoals vast hierboven al eens is gezegd: Je moet elkaar heeel erg leuk vinden, en nouja jullie hebben opzich wel een groot verschil wat denk ik wel problemen gaat opleveren qua sexualiteit

Zelf ken ik ook een meisje dat op haar 16de ontgroend is door iemand van 25, leuke relatie gehad en dat meisje liep zeker niet voor op haar leeftijdgenoten (ziet er eerder jong dan oud uit) (de jongen zag er btw uit als 30 maar oké)
Met citaat reageren
Oud 10-05-2010, 21:50
xxboyxx
xxboyxx is offline
Jij 13 hij 20 groot probleem
jij net jaartje uit groep8
hij kan al bijna beginenmet werken en aleen gaan wonen? Hoe zie je dat in je zit in 3de klas en je vriend woont al aleen w8ten tot jij over 7 jaar ook aleen gaat wone ? 0.o
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 18:17
Love-are-you
Love-are-you is offline
No problem. Tenzij je nog niet echt volwassen bent.
Ik ben 17 en heb een vriend van 28. Het gaat super. zijn al een jaar samen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2010, 18:42
Verwijderd
14 en 20? Ik zeg nee.
Als jullie het allemaal ok vinden, dan misschien ja, maar het verschil is me te groot (ook wat betreft levensfase).

Beter niet dus.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 13:01
rubenblom
rubenblom is offline
in principe mag het, mijn buren verchillen 10 jaar.
maar hij mag geen sex hebben met een minderjarigen.
maar ik kan me voortellen dat, omdat jullie in een heel andere leef periode zitten, je nog ff wacht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 13:52
Dvine
Dvine is offline
Ik ben 20 en mijn vriend is 33, mensen die ons allebei kenden wilden ons al eerder samen hebben Het komt gewoon doordat ik een stuk volwassener voor mijn leeftijd ben. En we wonen nu ook samen
Oud 13-05-2010, 13:54
Bright Blue
Bright Blue is offline
Als je het zelf geen probleem vind is het ook een probleem lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2010, 18:49
*flawless*
*flawless* is offline
Als jullie het met elkaar leuk hebben is er niets ergs aan. Een vriendin van mij (17) heeft ook een relatie met een jongen van 23, en dit gaat prima. Ze matchen perfect, dus het kan wel. Het zijn maar getallen.
Maar ik zou het wel aan je ouders vertellen als ik jou was.
Oud 14-05-2010, 10:35
VIYAN
VIYAN is offline
Ik vind het eigenlijk niks..
Maarja, ik weet niet wat jullie voor mekaar voelen
And btw, ik zou het toch aan je ouders vertellen.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 11:01
Kitten
Kitten is offline
Ik vind het verschil te groot, eigenlijk. Jij bent net een puber, hij is volwassen. Dat is het verschil, niet of het nu 2,3 of 10 jaar is. Ik zou heel goed oppassen en niets doen waar je nog niet aan toe bent. Je zult waarschijnlijk merken dat hij in een ander soort wereld leeft dan jij.
Oud 14-05-2010, 11:09
WAT
WAT is offline
hij is misschien al bijna klaar met zijn vervolgopleiding en gaat al bijna op zichzelf wonen en werken en jij zit net op de middelbare school, dat is echt een heel groot verschil... en nog illegaal ook als hij ook maar iets onder je kleren zou doen en je ouders kunnen hem aanklagen.....
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 18:04
Verwijderd
Citaat:
hij is misschien al bijna klaar met zijn vervolgopleiding en gaat al bijna op zichzelf wonen en werken en jij zit net op de middelbare school, dat is echt een heel groot verschil... en nog illegaal ook als hij ook maar iets onder je kleren zou doen en je ouders kunnen hem aanklagen.....
...aangifte doen...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 16:32
Verwijderd
Zolang jij niets tegen je wil doet en hij dat volledig accepteert, lijkt het me geen probleem. Maar zodra jij je gedwongen voelt iets te doen wat je niet wil, gaat 't te ver. Verder is het natuurlijk op die leeftijd een groot verschil, maar dat hoeft niets te betekenen. Ja, jij gaat net naar de middelbare school en hij studeert misschien of werkt al en woont misschien al op zichzelf, maar ja, dat soort verschillen hoeven niet meteen te betekenen dat een relatie niet kan werken. Ook niet op die leeftijd.

(Ik heb ervaring met leeftijdsverschil; scheel 10 jaar met mijn man. Heb hem op mijn 15de ontmoet, toen was hij nog net geen 25. Gaat al 10 jaar heel goed, ook al is het een groot verschil en studeerde hij af toen ik net naar de brugklas ging Trouwen deden we in ieder geval tegelijk )
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 19:05
Sir Jennins
Sir Jennins is offline
mnja, 'k vind et eiglijk ook wel nogal veel, vooral omdat jij nog zo jong bent. Je begint pas te puberen en hij is, hopelijk toch) al uit.

Achja, wat zit ik eigenlijk ook te zwetsen, 'k ben zelf verliefd op iemand die 8 jaar jonger is (zij is 17), ik probeer het te verdringen omdat ik het leeftijdsverschil ook te groot vind maar ach! Hoe lang kan ik dat nog volhouden zonder te bezwijken... We proberen onszelf regels op te leggen, maar bestaan er wel regels voor liefde en verliefdheid? Het zou wel moeten zijn, anders zouden pedofielen vrij spel hebben, maar anderszijds moet er toch ook liefde voor iedereen kunnen zijn? nee dan?

Wat doen we onszelf toch allemaal graag aan eh, met onze onzekerheden allemaal...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 01:40
Fosca
Fosca is offline
Een vriend van mij kreeg een relatie met zijn vriendin toen hij 20 was en zij 14. Inmiddels zijn ze 24 en 18 en nog steeds aan. Het verschil was erg groot en in mijn ogen is dat nooit rechtgetrokken. Zij blijft zich gedragen als een pruilende kleuter en hij ligt aan haar voeten en gaat achter haar rug om fluitend vreemd. Zij woont nog bij haar ouders en doet examen nu terwijl hij een wild studentenleven heeft en volgend jaar gaat werken. Dit levert frustratie op vooral van haar kant.

In zijn geval heeft hij iemand nodig die naar hem opkijkt en afhankelijk van hem is. Hij kan lekker de verstandige slimme allesweter spelen terwijl zij altijd achterloopt op hem. Iemand van z'n eigen leeftijd kan hij blijkbaar niet aan. Ik zeg niet dat het voor de TS ook zo is maar ergens denk ik dat het niet voor niks is dat een 20 jarige voor een 13 jarige kiest.

Conclusie: wegwezen nu het nog kan
Oud 17-05-2010, 08:36
Verwijderd
Wat een onzin Dus omdat jij een stel kent waarbij het altijd een ongelijke relatie is geweest, is ieder stel met zo'n leeftijdsverschil ongelijk?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2010, 09:31
Fosca
Fosca is offline
Dat zeg ik toch helemaal niet:

Citaat:
Ik zeg niet dat het voor de TS ook zo is maar ergens denk ik dat het niet voor niks is dat een 20 jarige voor een 13 jarige kiest.
Zoals al gezegd is een stel van in de 40 met een leeftijdsverschil niks raars (m'n eigen ouders verschillen 11 jaar) maar ik denk dat als een 20 jarige een 13 jarige prefereert boven iemand van z'n eigen leeftijd dat er toch iets niet helemaal goed zit.
Oud 17-05-2010, 13:52
igfy
igfy is offline
Toen ik nog op de middelbare school zat had ik in de zesde een klasgenoot die iets met iemand uit de brugklas had. Hij was twee keer blijven zitten, dus ook ongeveer 20 en zij zal 13/14 geweest zijn. Ik vond het in hun geval niet heel erg. Zij gedroeg zich volwassen en hij gedroeg zich nogal kinderachtig voor zijn leeftijd, dus het leek niet heel vreemd...

Maar het hangt dus heel erg van de personen af.
Oud 17-05-2010, 13:56
Verwijderd
Citaat:
Dat zeg ik toch helemaal niet:
En vervolgens sluit je af met 'wegwezen nu het nog kan'

Citaat:
Zoals al gezegd is een stel van in de 40 met een leeftijdsverschil niks raars (m'n eigen ouders verschillen 11 jaar) maar ik denk dat als een 20 jarige een 13 jarige prefereert boven iemand van z'n eigen leeftijd dat er toch iets niet helemaal goed zit.
De reden waarom hij iemand van 13 prefereert boven iemand van zijn eigen leeftijd hoeft toch niets met leeftijd te maken te hebben? Als iemand inderdaad denkt;"Oeh, ze is 13, daar val ik op!" dan lijkt het me inderdaad niet gezond, maar er zijn veel redenen waarom je verliefd kan worden op iemand, dus waarom dan niet op iemand van 13?
Mensen kunnen op hun 13de ook echt extreem verschillen; de een is inderdaad een pruilende puber, de ander is volwassener dan de gemiddelde twintiger. Dat kan ook meteen verklaren waarom iemand van 20 valt op iemand van 13; misschien lijkt ze wel geen 13 (of lijkt hij geen 20 ).

Ik snap wel dat de meeste 13-jarigen onvolwassen zijn en niet in staat zijn een serieuze relatie te hebben, maar daar komen ze pas achter als ze het voorzichtig proberen... en misschien ontdekken sommigen dan wel dat het wel kan.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 19:55
Demixxx1
Demixxx1 is offline
Heee.
Ik ben 14 en mijn vriendje is 11 ,
die word over 3 weken 12.
en ik in juli 15 .
is dit erg ?
ik vind hem wel leuk & schattig enso
Met citaat reageren
Oud 18-05-2010, 21:04
Armoed
Armoed is offline
Citaat:
Ik kan me niet voorstellen dat een kerel van 20 een meisje van 14 zou willen, maar dat terzijde. Erg? Wat is erg?

Misschien is het wel een goed idee om je ouders ervan op de hoogte te brengen, want als jullie bijvoorbeeld seks hebben dan kunnen je ouders daar nog wel wat aan doen (tenminste, als ik het niet verkeerd heb) want jij bent nog geen zestien en je vriend kan dan aangeklaagd worden.

Dus dat risico zou ik toch maar niet nemen.

En verder natuurlijk de 'normale' problemen. Hij zit in een hele andere fase in zijn leven dan jij, hij wil misschien andere dingen dan jij. En de 'machtsverhouding' kan een beetje scheef zijn dus doe vooral geen dingen die je niet wilt.
Doe eens niet cockblocken.
Oud 20-05-2010, 17:30
Verwijderd
Citaat:
Heee.
Ik ben 14 en mijn vriendje is 11 ,
die word over 3 weken 12.
en ik in juli 15 .
is dit erg ?
ik vind hem wel leuk & schattig enso
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1802915
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 18:51
Verwijderd
Citaat:
En vervolgens sluit je af met 'wegwezen nu het nog kan'

De reden waarom hij iemand van 13 prefereert boven iemand van zijn eigen leeftijd hoeft toch niets met leeftijd te maken te hebben? Als iemand inderdaad denkt;"Oeh, ze is 13, daar val ik op!" dan lijkt het me inderdaad niet gezond, maar er zijn veel redenen waarom je verliefd kan worden op iemand, dus waarom dan niet op iemand van 13?
Mensen kunnen op hun 13de ook echt extreem verschillen; de een is inderdaad een pruilende puber, de ander is volwassener dan de gemiddelde twintiger. Dat kan ook meteen verklaren waarom iemand van 20 valt op iemand van 13; misschien lijkt ze wel geen 13 (of lijkt hij geen 20 ).

Ik snap wel dat de meeste 13-jarigen onvolwassen zijn en niet in staat zijn een serieuze relatie te hebben, maar daar komen ze pas achter als ze het voorzichtig proberen... en misschien ontdekken sommigen dan wel dat het wel kan.
Mja ik vind er dan ook wel weer een wereld van verschil zitten tussen 13 en 15 hoor, op die leeftijd verander je zó snel. En jullie situatie was ook wel uitzonderlijk en je man is er toen alsnog bijna van het hele idee teruggeschrokken toch? Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je als normale kerel van 20 of 25 daar tenminste toch je bedenkingen bij hebt en dat het meisje in kwestie wel erg ver in d'r ontwikkeling moet zijn of jij je heel bewust zijn van dat je dat niet zo bent, wil je dat serieus kunnen nemen. (En andersom natuurlijk, als de jongen in kwestie jonger zou zijn).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten