Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2010, 14:09
brands
brands is offline
Hallo mede-forumleden,

Weet niet of er al een topic bestaat wat dit betreft. Anders mijn excuus hiervoor. Een aantal wonen op dit forum al op zich zelf en anderen wonen nog bij ouders thuis.

Wat ik me nu al een hele tijd af vraag is het volgende:
- Als je op een ochtend alles hebt gestofzuigd, kun je na 2 dagen weer aan de gang, omdat er dan alweer stof op ligt. Wat is hiervoor de schoonmaaktip? En hoe komt dat stof er?

Nog meer goeie en handige schoonmaak tips die iedereen die het lees mogen ook gepost worden.

Dit is gewoon meer iets wat mijn interesse wekt. Ben wel benieuwd naar jullie tips.

Vr. Gr, Brands
Oud 09-04-2010, 14:54
Balance
Balance is offline
Bij mij is het 2 dagen na het stofzuigen echt nog niets zo stoffig dat ik het nodig vind om opnieuw te stofzuigen, eigenlijk. En dat terwijl ik laminaat heb, waar je behoorlijk veel op ziet.
Oud 09-04-2010, 15:36
Hawahaai
Hawahaai is offline
In de slaapkamer en de ruimte waar de was soms staat te drogen en ik strijk, kan ik ook iedere twee dagen stofzuigen. In de andere ruimtes is dit een stuk minder.
Met citaat reageren
Oud 10-04-2010, 15:02
Nona
Nona is offline
Op het moment is de kat aardig aan het verharen, dus ja. Maar dat gaat vanzelf over.

De was buiten hangen helpt, het dekbed uit het raam uitslaan, en eventuele matten regelmatig even buiten kloppen. Verder weer ik er weinig van.
Oud 10-04-2010, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het ligt ook heel erg aan je huis. In mijn vorige huis kon ik elke week wel alles af doen omdat het zo snel stoffig werd, hier is dat absoluut niet nodig gewoon omdat het een veel minder stoffig huis is. Het kan helpen om je huis goed te ventileren en regelmatig te luchten (elke dag minstens een half uur de ramen tegen elkaar open). Door zo min mogelijk prullaria neer te zetten en geen open kasten/meubels, stoffen bank etc te nemen zorg je ook dat alles makkelijker schoon te maken is en er minder stof achter blijft.
Oud 11-04-2010, 20:45
Verwijderd
Idd, mijn huis is ook niet erg stoffig, wekelijks stofzuigen is voldoende. Maar als je bv. gordijnen hebt en veel spulletjes overal hebt staan en weinig ventileert en veel thuis bent, kan het best snel stoffig zijn. Het kan ook helpen dingen met van die statische doekjes af te stoffen, zodat het niet op de grond dwarrelt.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2010, 13:50
Adore
Adore is offline
Mijn huis is niet echt stoffig, dus dat scheelt heel erg. De meeste huizen hebben een vast punt waar stof zich 'verzamelt', meestal door luchtstromen. Zo ken ik huizen waar dat precies in de doorgang van slaapkamer naar badkamer gebeurt, of juist in de badkamer. Bij mij gaat het onder een stoel in mijn woonkamer liggen (ideaal eigenlijk, stoor je je er heel snel aan en is het ook gauw weer weg! ).

Bij mij helpt het ramen tegen elkaar open te zetten, en dan góéd tegen elkaar open. Meestal m'n voordeur ook nog (heb een appartement).
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 04:46
Verwijderd
Lame maar hoe maak je een spiegel goed schoon?

De strepen staan erop
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 07:15
Verwijderd
Citaat:

De strepen staan erop
Glassex!
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 07:18
Verwijderd
Citaat:
Glassex!
Dijenkletsers en schuddebuikers vliegen door de kamer.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 11:46
Verwijderd
Citaat:

dat werkt prima hoor, gewoon erop spuiten en met een droge doek/keukenpapier eraf halen.
Ikzelf gebruik voor de spiegels/ramen altijd afwasmiddel en dit haal ik ook weg met een droge doek.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 12:31
Verwijderd
Ik gebruik idd ook glassex of een ander sopje, zolang je 't daarna maar goed afdroogt is het prima
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 13:09
Verwijderd
Als je allesreiniger op badkamerspiegels smeert en er dan droog afveegt, beslaan ze minder snel
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 15:52
Verwijderd
Citaat:

Jij vraagt hoe je een spiegel schoon moet maken, ik geef een heel nuttig antwoord, en ik krijg zo'n reactie?
Met citaat reageren
Oud 16-04-2010, 16:09
Hawahaai
Hawahaai is offline
Offtopic: @ Pippeloen en Corinne: ik denk dat Rode Panda het antwoord las als grapje (glas-sex, daardoor krijg je vast ook een vieze spiegel ) en daarom zo'n antwoord gaf.
Met citaat reageren
Oud 17-04-2010, 02:04
Verwijderd
Citaat:
Als je allesreiniger op badkamerspiegels smeert en er dan droog afveegt, beslaan ze minder snel
geldt ook voor shampoo
Met citaat reageren
Oud 18-04-2010, 09:30
Ieke
Ieke is offline
Citaat:

De strepen staan erop
Spiritus Beetje op een doekje/keukenpapiertje en dan over de spiegel.
Oud 28-04-2010, 15:34
JustADreamer
JustADreamer is offline
Glassex sprayen en dan droogwrijven met een oude krant, werkt ook voor andere (niet al te smerige) ramen en dergelijke Gegarandeerd geen strepen
Oud 28-04-2010, 15:34
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb sinds kort schoonmaakdoekjes ontdekt. Wat een uitvinding om tussendoor snel even je wastafel of aanrecht schoon te maken!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2010, 21:05
JustADreamer
JustADreamer is offline
Citaat:
Ik heb sinds kort schoonmaakdoekjes ontdekt. Wat een uitvinding om tussendoor snel even je wastafel of aanrecht schoon te maken!
Ook heerlijk voor het toilet, normaal deed ik dat altijd met allesreinigerspray en toiletpapier, maar dit werkt ook perfect
Oud 28-04-2010, 21:29
Verwijderd
Idd, ik gebruik ze ook vaak voor even de wc/wastafel snel te doen, super handig
Met citaat reageren
Oud 29-04-2010, 19:29
koekiie
koekiie is offline
spiegels schoonmaken met een prop krantpapier, word echt schoon! ramen trouwens ook, dat verwijderd de strepen
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 16:37
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoe krijg je de glazen platen in een koelkast weer glimmend? Ik doe ze regelmatig af met een sopje (met afwasmiddel) en droog ze daarna goed af, maar er blijven doffe plekken op zitten.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2010, 17:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien ook met glassex of met spiritus? Ik doe het ook altijd met een sopje met afwasmiddel idd. Het is mij nog niet opgevallen dat er doffe plekken op zitten (maar het lampje in m'n koelkast is dan ook stuk) Is het niet gewoon slijtage?
Oud 04-05-2010, 08:52
Verwijderd
Ik was ramen en spiegels altijd met een scheutje schoonmaakazijn door het water. Ik denk dat dat voor jouw glazen platen ook wel werkt, HaWaHaai.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2010, 10:25
Hawahaai
Hawahaai is offline
Met glassex is het al een heel stuk beter. Volgende keer probeer ik het met schoonmaakazijn. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 10:52
Volk
Volk is offline
Even een goeie tip die mij veel heeft geholpen in het verleden. Als je aangekoekte pannen of potten hebt en ze zijn niet van aluminium, water in doen en soda en laten koken. Het kookt zichzelf schoon en je hoeft 'm daarna alleen nog om te spoelen. Wel goed omspoelen want soda wil je niet in je eten krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2010, 15:41
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Kan ook met afwasmiddel (smaakt wat minder vies) of biotex groen
Oud 19-05-2010, 15:21
Verwijderd
Een boekenkast die snel stoffig wordt -> klim op een kruk, zet het kleine ronde opzetstukje op de stofzuiger en stofzuig de bovenkant van de boeken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten