Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-06-2010, 19:43
Geriananas
Geriananas is offline
Ik wordt echt helemaal gek van mijn natuurkundeleraar.

Ik vraag al 2 jaar om een andere leraar, omdat ik hem helemaal zat ben. Hij heeft nooit z'n spullen voor elkaar, weigert simpelweg uit te leggen ("Als je het niet snapt, hoor je hier niet."), raakt alles (dus ook tentamens, proefwerken, afgepakte dingen) kwijt, en komt nooit zijn beloftes na. Ook zegt hij zomaar dingen, bij rapportvergaderingen heeft iedereen met een onvoldoende gewoon zijn huiswerk niet gemaakt of is nooit aanwezig en de moslima snapt het vast niet vanwege haar geloof.
Ik ben nu al 6 maanden met hem in discussie over mijn tentamen. Van december dus. Ik heb, en dat weet ik zeker, te weinig punten gekregen. Hij zegt iedere keer dat hij er nog naar zal kijken, maar dat doet hij niet. En dan zegt hij dat hij het mee zal nemen in de les, doet ie niet! Dan krijg je zowiezo maar 1 punt voor die vraag (Ja, 2 dus), en de volgende les heeft hij er ineens wel naar gekeken en was mijn antwoord niet goed, de les daarna is hij het weer vergeten.. Vanmiddag, heeft hij, na een kwartier zeuren, mijn tentamen opgehaald (poeh, wel 5 meter lopen), en hebben we er samen naar gekeken. Niet met het antwoordmodel, maar met het tentamen van een jongen die een 10 had. Mijn antwoord op een vraag was precies hetzelfde! Niet woord voor woord natuurlijk, maar bijna wel! ; "Maar zijn antwoord klopt ook niet helemaal." KLOPT OOK NIET HELEMAAL? Wat kan mij dat nou schelen. Hij heeft 2 punten en ik 0. Als het hem zo uitkomt had die andere jongen ineens die 2 punten niet verdiend? Het was trouwens ook zo'n beetje het enige antwoord dat mogelijk was. Maarja. Toen zei de leraar dat hij geen ruzie met mij wilde. (Maar wat wil je dan, als je je al 6 maanden zo gedraagt.) Dus gaat hij het tentamen aan een van z'n collega's voorleggen. Terwijl hij had gezegd dat hij dat al gedaan had! IJGRIPSER(TG*I$#PTIIE$JTOI$
En toen was ik boos.
Diezelfde les, een kwartier later ofzo, kwam hij ermee dat wij ineens ook het vorige hoofdstuk opnieuw moeten leren voor het proefwerk van donderdag. Maar hij heeft dat proefwerk die avond van te voren pas nagekeken, terwijl we het al maanden geleden gemaakt hebben. Het gemiddelde van de klas was een 3,9 en hij wil dingen ook niet uitleggen/bespreken. Maar dat andere hoofdstuk moest er echt wel bij in hoor! Tot een paar leerlingen naar de decaan gingen, toen kon het ineens wel anders. Met het tentamen ging het ook al zo, hij wou per se een extra hoofdstuk erin terwijl alle andere leraren tegen waren, gewoon, omdat het kon. (leerlingetje pesten) Maar dat is hem gelukkig niet gelukt.
De vorige les ging hij ook snoep uitdelen, omdat hij een weddenschap verloren had (Hij heeft het een paar weken uitgesteld want hij wilde eerst geen geld aan ons uitgeven), en toen heeft hij 9 mensen een snickers gegeven, en de andere 21 niet. Waar slaat dat nou weer op.

En zo is er elke les wel iets. Ook is hij rac-/seksistisch en een eikel. En zo schijnheilig als de paus.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-06-2010, 19:52
Verwijderd
Aankaarten bij de directie? Met de hele klas naar de directie stappen. In je eentje win je niet, met zijn allen wel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 09:05
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Ik heb ook wel es gehad:

Persoon A: Antwoord Y - 2 punten.
Persoon B: Antwoord Y - 0 punten.

A en B naar docent toe: zij heeft hier 2 punten, ik 0, maar hetzelfde antwoord.
Docent corrigeerde het netjes, toen hadden ze beide 0 punten. Docenten maken fouten met nakijken, shit happens.

Je bent duidelijk wel in staat om al het slechte te zien, maar blijkbaar niks goed. Je zoekt hier ook gewoon naar bevestiging op dingen die hij fout doet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 12:58
Verwijderd
Sommige docenten kijken heel slecht na, ik weet het zelf van mijn economiedocent. Maar als een docent niks wil uitleggen en dan boos wordt vanwege een laag gemiddelde dan zou ik naar je afdelingsleider stappen. Want dit kan natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 14:28
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Ik heb ook wel es gehad:

Docent corrigeerde het netjes, toen hadden ze beide 0 punten. Docenten maken fouten met nakijken, shit happens.
Ja, dat kan, maar het antwoord was goed. De vraag was wat het verschil tussen transversale en longitudinale golven was. Wij hadden beide als antwoord dat de uitwijking van longitudinale golven langs dezelfde richting als de voortplantingssnelheid gaat en bij transversale golven staat de uitwijking loodrecht op de voortplantingssnelheid. Dat is gewoon goed, daar is geen discussie over mogelijk. Als ik het antwoord fout had, en die ander had gewoon geluk dat hij die punten had gekregen, was ik er ook niet mee heen gegaan.
Leuk voor je dat je dat ook wel es gehad hebt maar dit is dus even iets anders.
Citaat:
Je bent duidelijk wel in staat om al het slechte te zien, maar blijkbaar niks goed. Je zoekt hier ook gewoon naar bevestiging op dingen die hij fout doet.
Ben ik dat duidelijk? Je kent mij niet en die leraar ook niet, natuurlijk zijn er altijd twee kanten aan een verhaal, maar ik ben van mening dat jij nu wel heel snel conclusies trekt. Dit topic gaat toch ook over de dingen die hij fout doet, niet die hij goed doet? Daarom staat dat er niet in.
Ik vind het een beetje jammer dat je zo kortzichtig bent/doet.

En ik heb morgen een afspraak met de decaan, net als de rest van de klas, maar wij zijn duidelijk alleen maar in staat om al het slechte te zien en zoeken gewoon naar bevestiging op dingen die hij fout doet.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 15:38
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Ik vind het een beetje jammer dat je zo kortzichtig bent/doet.

En ik heb morgen een afspraak met de decaan, net als de rest van de klas, maar wij zijn duidelijk alleen maar in staat om al het slechte te zien en zoeken gewoon naar bevestiging op dingen die hij fout doet.
Je wilt niet weten hoeveel je op kan maken over hoe iemand is, gewoon door een stuk tekst.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:46
Geriananas
Geriananas is offline
Citaat:
Je wilt niet weten hoeveel je op kan maken over hoe iemand is, gewoon door een stuk tekst.
Knap van je, misschien moet je psycholoog worden. Dat je zo aan een bericht dat iemand plaatst terwijl h/zij heel boos is kunt zien hoe iemand is, jeetje. Maar dit topic gaat niet over mij he, maar wat ik nou met die leraar aan moet.

On topic: een paar leerlingen hebben de decaan gemaild dus de afspraak van morgen gaat niet door want hij gaat eerst met die leraar zelf praten, omdat hij vorig jaar ook al klachten kreeg.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 18:05
Verwijderd
Succes ik ben benieuwd wat er uit komt.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2010, 17:52
FunkyLyanneXx
FunkyLyanneXx is offline
lijkt me vervelend om van zo'n man les te hebben. ik had een leraar die stond te tongen met zijn vriendin op de parkeerplaats. (sorry, slaat nergens op)

ik vraag me af waarom zulke mensen leraar als hun beroep nemen. als je kinderen niets wilt leren?
Oud 10-06-2010, 21:42
Geriananas
Geriananas is offline
@FunkyLyanneXx; Deze man werkte in de industrie en kreeg toen iets met z'n arm o.i.d. en was daar toen niet meer geschikt voor. Hij was dus eigenlijk geen leraar en heeft daar ook niet voor gestudeerd..

Ik hoorde vandaag van een klasgenote dat hij volgend jaar niet meer terug hoefde te komen van de leiding, maar ik weet niet of dat waar is.
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 10:02
Verwijderd
Een onbevoegde leraar ook nog, lekker is dat. Hopelijk schoppen ze hem er snel uit!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 14:49
remy476
remy476 is offline
Hmmm balen. K hoop dat je snel een oplossing krijgt.
Oud 01-07-2010, 14:47
Geriananas
Geriananas is offline
Nou, hij mag blijven! Maar moet cursussen e.d. volgen, en volgend jaar krijg ik sowieso geen les meer van hem! Hij krijgt geen bovenbouw klassen meer.

Slotje?
Met citaat reageren
Oud 01-07-2010, 14:53
Megan Cleo
Megan Cleo is offline
^dus nu krijgt de onderbouw die man? fijn voor die kinderen.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2010, 14:58
Verwijderd
Nouja de onderbouw is gelukkig maar 1 jaar Natuurkunde en niet heel moeilijk ook.
Met een goede bovenbouwdocent redden die leerlingen het wel.
Vervelend dat hij mag blijven maar fijn dat je van hem af bent.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2010, 23:07
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Knap van je, misschien moet je psycholoog worden. Dat je zo aan een bericht dat iemand plaatst terwijl h/zij heel boos is kunt zien hoe iemand is, jeetje.

http://www.youtube.com/watch?v=sHk5BH7o4h0
No need to thank me ;x
Met citaat reageren
Oud 05-07-2010, 20:39
Geriananas
Geriananas is offline
Gelukkig is dat verschrikkelijk relevant.

En; bij onderbouwklassen kan hij minder fout doen, toch? Maar ik ben blij dat ik hem niet meer krijg.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2010, 12:22
Verwijderd
Ja hij kan hoogstens een vertekend beeld geven van het vak.
Maar gelukkig is Natuurkunde onderbouw alleen klas 3. Dus de schade zal beperkt blijven.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2010, 17:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook wel es gehad:

ben ik niet met je eens, hij/zij zoekt hier naar een oplossing,
en als ik je berichten daarna lees krijg ik steeds meer de indruk dat je partij kiest voor de leraar en hier eigenlijk alleen maar bent om dat te verkondigen, terwijl je er het probleem totaal niet mee oplost

@ geriananas
als leraren zo achterlijk zijn om het geloof van iemand erbij te halen zijn ze gewoon geen goede leraar, moet je eens met de hele klas naar de directie gaan of een hele nette brief schrijven, weet je anders geen andere leraar die natuur-scheitkunde kan geven?
als je aan hem vraagt of hij jullie les wil geven en je samen met die leraar naar de directie gaat lukt het vaak wel, had ik eerst ook gedaan samen met wat klasgenoten dat helpt echt!

Laatst gewijzigd op 07-07-2010 om 17:07. Reden: belangrijke opmerking vergeten
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 12:18
Verwijderd
ik heb trouwens ook ooit een natuurscheitkunde leraar gehad, precies t zelfde verhaal,
achteraf bleek dat ie gewoon niet met brugklassers overweg kon want in de 2de legde die wel uit enzo.
maar in de brugklas stond ik dus 4.2 voor nask, en iedere dinsdag lesuur 6 is het bijles voor alle brugklassers en dat was verplicht je moest een vak kiezen, dus ik gevraagd of ik bij nask mocht, was alleen voor mensen die lager als een 4 gemiddeld voor nask stonden want daarvoor hadden ze al twee groepen nodig. en die directeur maar geloven in die dooie leraar
Met citaat reageren
Oud 18-07-2010, 19:17
arPos
arPos is offline
lijkt me een duidelijk gevalletje onderwijsinspectie
Reageren

Regels voor berichten