Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2010, 14:09
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 14:14
Nona
Nona is offline
Beide iets waar je niet aan moet beginnen. Tips van het internet halen is het eerste waar je mee moet stoppen. Hoe meer je erover praat, hoe groter de kans dat je je laat aansteken door anderen die tentoon willen spreiden hoe intens hun problemen wel niet zijn. Uiteindelijk voel je je ook getriggerd door berichten van anderen die geheel los staan van jouw situatie. Dus gewoon niet doen.
Oud 14-05-2010, 14:28
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:04.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 15:02
Volk
Volk is offline
Tja, het lijkt me vrij logisch. Krassen is krassen en snijden is snijden. Je weet toch wel het verschil tussen een kras en een snee? Maak eens een kras in een komkommer en snijd daarna eens in een komkomer.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 15:04
honkballertje
honkballertje is offline
wat denk je zelf?

snijden is echt inhammen maken (dus zeg maar net als wanneer je vlees gaat snijden maar dan met maar 1 haal o.i.d.)
krassen is zonder echte inham maar met alleen een klein beetje opengehaalde huid (of hoe je het ook wilt noemen)

voor de rest snap ik niet dat je dat verschil zou willen weten en ik hoop dat je nooit aan zoiets geks begint.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 15:08
Sienna M
Sienna M is offline
Wat Nona zegt, allebei niet aan beginnen. Het is ongeloofelijk verslavend; als je er eenmaal mee begint, kan je er bijna niet mee stoppen.
Maar om terug te komen op je vraag: zover ik weet is krassen lichter dan snijden. Bij beiden doe je jezelf opzettelijk pijn door een scherp voorwerp in je huid te zetten, maar bij krassen is dit heel oppervlakkig, je snijdt niet diep in de huid en het doet ook minder pijn. Bij snijden ga je echt diep in de huid zodat je ook vaak gaat bloeden, en vaak ontstaan er littekens. Tenminste, mijn psycholoog vertelde me zoiets ..
Maar ik hoop dat je dit puur uit nieuwsgierigheid vraagt!
Oud 14-05-2010, 15:09
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2010, 15:24
Nona
Nona is offline
Oh, dat klinkt een heel stuk beter.

Automutilatie is inderdaad veel voorkomend onder mensen met borderline. Eventueel zou je op psych wel kunnen vragen naar ervaringsexperts; er wandelen hier ook wel wat rond. Misschien willen ze je wel wat vertellen over hun ervaringen.
Oud 14-05-2010, 15:55
Martiño
Martiño is offline
Offtopic: Waren topics over AM niet verboden op s.com?
Oud 15-05-2010, 17:46
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Offtopic: Waren topics over AM niet verboden op s.com?
waarom zouden ze dat verbieden? is alleen maar belangrijk om te laten zien dat je het nooit moet doen lijkt mij. als iemand het aan gaat zitten moedigen om jezelf te snijden/krassen zou je die gewoon kunnen bannen en topic/reactie weg gooien toch?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2010, 23:15
Solee
Solee is offline
Citaat:
waarom zouden ze dat verbieden? is alleen maar belangrijk om te laten zien dat je het nooit moet doen lijkt mij. als iemand het aan gaat zitten moedigen om jezelf te snijden/krassen zou je die gewoon kunnen bannen en topic/reactie weg gooien toch?
Ja precies, zo heb ik er ook altijd over gedacht Ik denk juist dat het goed is om er over te praten, zodat je er niet alleen voor staat. Maar ik snap dat het mensen kan triggeren, ik ben immers ook zo begonnen.
@ The Chosen One: heel veel succes met je werkstuk! ben blij dat dat de reden is dat je deze vraag stelt, begin er echt nooit aan! Ik zelf ben een borderliner dus mocht je een vraag ofzo hebben mag je me altijd mailen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 08:58
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Ja precies, zo heb ik er ook altijd over gedacht Ik denk juist dat het goed is om er over te praten, zodat je er niet alleen voor staat. Maar ik snap dat het mensen kan triggeren, ik ben immers ook zo begonnen.
@ The Chosen One: heel veel succes met je werkstuk! ben blij dat dat de reden is dat je deze vraag stelt, begin er echt nooit aan! Ik zelf ben een borderliner dus mocht je een vraag ofzo hebben mag je me altijd mailen
je zegt "ik ben immers ook zo begonnen" dan bedoel je met jezelf snijden/krassen toch?
is dat iets wat je nu nog steeds doet of ben je daar ooit aan begonnen, maar nu weer mee gestopt?
ik ben wel benieuwd naar je verhaal
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 10:16
Pluis
Pluis is offline
Citaat:
je zegt "ik ben immers ook zo begonnen" dan bedoel je met jezelf snijden/krassen toch?
is dat iets wat je nu nog steeds doet of ben je daar ooit aan begonnen, maar nu weer mee gestopt?
ik ben wel benieuwd naar je verhaal
Even voor de duidelijkheid: Dat de TS hier om informatie vroeg over het verschil tussen snijden en krassen gaat nog, maar het is juist absoluut niet de bedoeling dat hier verhalen verteld worden van mensen die zelf aan AM doen. Dat werkt enorm triggerend voor mensen die daar gevoelig voor zijn en er zijn er genoeg op dit forum die juist heel hard proberen om ermee te stoppen. Niet doen dus.
Oud 16-05-2010, 11:41
honkballertje
honkballertje is offline
ok laat ik het dan zo zeggen

Solee
ik ben erg benieuwd geraakt naar jouw verhaal. als je jouw ervaringen en hoe en wat wilt delen stuur me dan ff een persoonlijk bericht.

offtopic: de mensen die hierdoor getriggerd raken moeten dit topic gewoon niet lezen. als ze heel hard proberen daar mee te stoppen zou je moeten voorkomen ermee in aanraking te komen. dankzij dit topic zou je ermee in aanraking komen dus als je met AM wilt stoppen zou je dit topic niet moeten lezen. maargoed zo denk ik er alleen over.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:35
Verwijderd
Maar mensen die dit topic openen weten niet direct waar het over gaat. 'Gewoon niet lezen' is wel een erg simpele oplossing, aangezien het topic hier gewoon open en bloot staat.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:39
Verwijderd
-

Laatst gewijzigd op 03-11-2013 om 19:05.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:40
Verwijderd
Oké, maar zelfs dan nog vind ik 'gewoon niet lezen' geen geldige oplossing. Als je het echt wilt dan gebeurt het toch wel.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:41
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Maar mensen die dit topic openen weten niet direct waar het over gaat. 'Gewoon niet lezen' is wel een erg simpele oplossing, aangezien het topic hier gewoon open en bloot staat.
klopt maar aan de titel kan je zien dat het onderwerp AM is.

maar als er niet openbaar gesproken over mag worden zou het interessant vinden om de verhalen van Solee graag willen horen via PM's. (het is trouwens wel raar dat er niet open over gesproken kan worden. dacht dat tegenwoordig overal over gepraat kon worden, maar kennelijk gaat dat in dit geval niet op). vanaf nu geenoff topic meer van mij.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2010, 18:49
Verwijderd
Ik heb de beginpost aangepast, duidelijker dan dit kan het niet
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 15:37
Kaa
Kaa is offline
Ontopic:
Uit bronnen heb ik vernomen dat onder de Am-ers de zogenaamde 'kraspanda's' meer gezien worden als mensen die willen 'snijden/krassen' voor de aandacht. En de term snijden wordt daar meer gebruikt als mensen die geen andere uitlaatklep hebben of kunnen vinden voor hun emoties. Dus er is wel degelijk een verschil tussen de twee. En volgens mij heeft dat niets te maken met de diepte van de snee. Want het is niet zo dat am-ers stukken van hun vlees er af-'snijden', dat is wezenlijk ook gewoon eerder krassen. Als je meer info wilt, volgens mij zijn er honderden Am forums. Vast wel iemand daar die jou kan helpen.
Succes met je werkstuk!
Oud 20-05-2010, 16:41
Verwijderd
Het heeft wel degelijk te maken met diepte hoor.
Tenminste, iedereen die ik ken die automutileert of heeft gedaan, vind ook dat krassen oppervlakkig is (vaak niet eens bloed) en dat snijden echt diep is (en regelmatig gehecht moet worden).
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 18:14
Kaa
Kaa is offline
oke, ik geloof je. ik heb van am vrienden iig gehoord dat t ook met lading te maken had. dat ze de term krassen eerder gebruiken als t niet serieus is enzo.
Oud 21-05-2010, 10:47
Verwijderd
Ja, dat is waarschijnlijk zo omdat mensen die beginnen met AM meestal krassen en later pas gaan snijden. En daardoor kan ik me voorstellen dat mensen het gaan benoemen als 'krassen is niet serieus' ofzo.
Maar ik vind het sowieso serieus als iemand zichzelf beschadigd. Om wat voor reden dat dan ook is.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2010, 19:41
Nona
Nona is offline
De discussie of zoiets serieus is vind ik echt behoorlijk zielig. Het lijkt soms wel of sommige mensen hun eigen problemen ontzettend groot willen doen lijken en daarom maar doen of de problemen van anderen niets voorstellen. Zoals fiep al zegt: natuurlijk heb je een serieus probleem als je jezelf beschadigt. En of dat nu een tijdelijke uitlaatklep is om aandacht te krijgen waarvan je op een andere manier niet weet hoe je eraan komt, of een permanente uitlaatklep om er vervolgens met niemand over te praten (wat voor de forum-am'ers per definitie niet waar is natuurlijk, aangezien zij hun problemen met anonieme lotgenoten bespreken), het blijkt problematisch en een kaartje "erg probleem" of "licht probleem" is op dit niveau allang niet meer van toepassing.
Oud 25-05-2010, 06:43
Kaa
Kaa is offline
Ik zeg ook niet dat het een wel of niet serieus is. Ik vind het allebei achterlijk. Maar dat hebben zelf verzonnen . Like 'onder elkaar'. Ofzo

De ts vroeg of er n verschil was. En dat is wat ik heb gehoord. Niet mijn stempel. En al helemaal geen discussie.

Regels voor berichten