Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2010, 16:03
Love_icecream
Love_icecream is offline
Heeey iedereen,

Ik zit in vwo 4 en heb vandaag een gesprek met mijn decaan gehad over mijn vakkenpakket voor volgend jaar. Ik had zelf gedacht om duits te laten vallen, aangezien ik daar niet hele spetterende cijfers voor haal. (Denk aan 6'jes en af en toe een 7 of 8). Mijn decaan zei tegen mij dat ik een behoorlijk economisch ingesteld profiel heb.
Dit zouden al mijn vakken zijn als ik duits zou laten vallen: Natuurlijk engels en nederlands en verder Geschiedenis, Wiskunde A, M&O, Aardrijkskunde, Economie, Frans. Mijn decaan zegt dat het misschien handig zou zijn als ik duits er ook bij zou kiezen. Nu heb ik dit jaar echt een hekel aan duits gehad door mijn vreselijke lerares waarmee ik het gewoon totaal niet kon vinden. Ik had daarom ook geen goede motivatie. Verder heb ik denk ik nogal een hekel aan de taal zelf, maar ik weet niet of dat komt door de lerares of omdat ik het gewoon echt niet leuk vindt. Nu zou ik duits als extra vak erbij kunnen doen, zodat ik het volgend jaar nog kan laten vallen als het niks wordt. Maar dat kost me volgend jaar wel weer extra tijd en volgend jaar wordt het nog moeilijker dan dit jaar en ik heb het idee dat ik door die slechte lerares van dit jaar ook nogal een achterstand heb opgelopen.
Nu wil ik waarschijnlijk CIW in Utrecht gaan studeren. Weet iemand misschien of het voor deze studie erg handig is om duits erbij te houden?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2010, 17:54
Verwijderd
Ik weet het voor CIW niet. Maar vaak is het zo dat Frans handiger is bij alfa- en gammastudies, terwijl Duits beter aansluit bij bèta-studies. Ik denk dus dat je Duits zonder al te veel problemen kunt laten vallen.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 19:13
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Is dat zo? Ik heb een alfa-studie gedaan, maar heb meer Duits moeten lezen dan Frans. Maar omdat veel mensen Frans en/ of Duits niet goed beheersen, denk ik dat het sowieso niet zo veel uitmaakt of je Duits als extra vak kiest, of een ander vak, meestal bieden ze teksten toch wel in het Engels aan.
Oud 04-06-2010, 19:30
Love_icecream
Love_icecream is offline
Okée nou als het niet erg veel uitmaakt voor de studie, dan laat ik het denk ik toch maar gewon vallen
Bedankt voor de reacties.

Meer adviezen nog steeds welkom
Met citaat reageren
Oud 11-06-2010, 19:41
Sudoku.
Sudoku. is offline
Volgens mij maakt het voor CIW helemaal niet zoveel uit of je Duits gedaan hebt of niet. Dat ene tekstje dat je dan eventueel zou moeten lezen kun je ook wel begrijpen zonder dat je er nog eens 2 jaar extra voor hebt geleerd. Ik zou het als ik jou was laten vallen. Waarom zou je het doen als het geen vereiste is en je het ook nog eens niet leuk vind? Bovendien: als je het niet kiest heb je volgend jaar meer tijd om te besteden aan je andere vakken, wat hoogstwaarschijnlijk je cijfers bevordert. Beter, niet?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 19:21
Love_icecream
Love_icecream is offline
Ben het helemaal met je eens Sudoku. Ik ga geen duits kiezen. Bedankt iedereen!
Met citaat reageren
Oud 12-06-2010, 22:47
Sudoku.
Sudoku. is offline
Graag gedaan! Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen. Succes verder.
Reageren

Regels voor berichten