Wel...
Hairmetal is wat make-up betreft redelijk gelijklopend met new wave/early goth.
Voor overdag zou ik gewoon wat fondetain opdoen. Light color natuurlijk. Gebruinde huid is voor geblakede trashers en moshers.

En voor 's nachts zou ik gaan voor make-up met glitter effect. Glimt mooi in de neonspots.
Als je extravaganter bent, kan je ook blush en lippenstift enzo doen, maar ik zou daar mee oppassen. Het is snel trop, zeker als je man bent.
Brengt ons bij de draagbaarheid en het potentieel van deze kledingstijl.
Als je het wil doen, moet je het nu doen. De sfeer is er voor, er is economische crisis en Europa staat op barsten. De mensen willen vertier en tonen dat ze genoeg hebben van deze samenleving. Dé ingrediënten voor deze stijl.
Maar het is wel een stijl voor durvers. In mijn tijd op de middelbare school was ik redelijk 80ies Metal en ik heb alleen maar op muren van onbegrip gestoten ermee.
Zowel uit de hoek van de mainstream als uit de hoek van de (toen nog opkomende) moshers. 'De kaptruien'.
Ik denk dat als je deze substijl wil doen herleven, je ook een 'scene' zult nodig hebben. Vergelijkbaar met de scenes die worden gevormd onder goths, cybers en (naar ik gehoord heb) emo's. Wat dus ook betekend fuiven waar er Poison, Priest en aanverwanten wordt gedraaid.
Lokale jeugdhuizen zijn vaak interessant om te beginnen?