Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2010, 14:22
Lisanne
Lisanne is offline
Mijn probleem is dat mijn laptop (een Compaq van bijna 3 jaar oud) sinds eergisteren sist, knettert en stinkt naar rook. Nu zit ik er ook op, en hij maakt nog steeds die geluiden. Ik heb al mijn werk al op de laptop van iemand anders gezet als back-up, maar het zou fijn zijn om op mijn eigen ding te kunnen werken, zonder bang te hoeven zijn dat mijn laptop ontploft!
Wat moet ik doen?

Liefs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2010, 14:28
WolterB
WolterB is offline
Laptop openmaken, schoonmaken en kijken of je brand-/schroeiplekken kunt ontdekken (natuurlijk als de laptop uit staat).

De kans bestaat dat er veel stof in zit, waardoor de ventilator belemmerd wordt tijdens het draaien, waardoor het tik-/sisgeluid ontstaat. De stof waardoor de warmte de weg naar buiten probeert te vinden kan gaan stinken.

Als je schroeiplekken vindt, dan raad ik je aan met je laptop bij de winkel langs te gaan en te kijken of hij nog te redden is.
Oud 07-06-2010, 14:40
jacobdb
jacobdb is offline
ontploffen doet ie zowieso niet, heel heet worden wel, zou hem openschroeven, je hardeschijf eruit halen (als die nog te redden is) en voor de rest hem naar de winkel brengen en te kijken of hij nog te redden is.
Oud 07-06-2010, 20:04
Lisanne
Lisanne is offline
Ik heb hem vandaag zelf uit elkaar gehaald en met de stofzuiger erin gezeten. Nu zoemt hij minder dan normaal, maar kraken/sissen doet hij nog steeds. Er lag inderdaad veel stof in mijn laptop. Ik heb geen schroeiplekken gevonden.
Dank je wel!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2010, 21:07
jacobdb
jacobdb is offline
ik zou als hij toch blijft sissen even naar een computerwinkle gaan, dat betekent vaak niets goeds.
Oud 08-06-2010, 16:02
Lisanne
Lisanne is offline
Heel soms dan sist hij nog even, is dat niet gewoon stof wat ik in de koeler heb geblazen?
Wat kan er dan zijn als hij blijft sissen?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2010, 19:42
jacobdb
jacobdb is offline
draait de fantilator wel. ?
Oud 09-06-2010, 13:27
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
draait de fantilator wel. ?
Jup, de ventilator draait wel.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2010, 17:47
jacobdb
jacobdb is offline
ik zou toch naar een winkel gaan, want dit is niet echt veilig met een knetterende laptop op schoot.
Reageren

Regels voor berichten