Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2010, 10:17
WolterB
WolterB is offline
Welk moment staat jou nog het meeste bij van de voorbije WK's (of EK's). Welke wedstrijd zou je nog een keer opnieuw willen zien of beleven op de manier hoe je dat toen ook deed?
Advertentie
Oud 02-06-2010, 12:54
Thinus
Thinus is offline
Nederland - Italië 2008 geeft me nog steeds kippenvel.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 13:49
Scoot
Scoot is offline
Hoe kan dit je géén kippenvel bezorgen?

En deze:

Als er een dergelijke wedstirjd tussen zit deze zomer hoeven ze wat mij betreft niet eens kampioen te worden.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2010, 14:59
WolterB
WolterB is offline
Zelf heb ik het meest met Nederland - Argentinië in '98 en Nederland - Joegoslavië in 2000.

De eerste wedstrijd omdat hij zenuwslopend was, we met een man of 75 samen de wedstrijd keken en de sfeer zo ontzettend gaaf was. Met dan ook nog eens één van de mooiste (en beslissende) doelpunten uit de WK-geschiedenis, is het helemaal feest.

En de tweede wedstrijd is de wedstrijd waar ik genoten heb van één van de beste wedstrijden die het Nederlands elftal ooit op een eindronde gespeeld heeft. Zo ontzettend solide, resulterend in een ruimte overwinning op een land dat toch aardig wat resultaten neergezet heeft.
Oud 02-06-2010, 18:07
Balance
Balance is offline
Ik heb mooie herinneringen aan het EK in 2004. Ik zat toen in de eindexamenklas en al onze eindexamenfeesten stonden in het teken van het EK. Iedereen die een feest organiseerde op een dag dat Oranje moest spelen zorgde voor een beamer en een scherm, vaak gepaard met een lekker barbecue vooraf en altijd gepaard met een groot feest na afloop, aangezien oranje alle wedstrijden won tijdens die feesten.

Toen Nederland door ging naar de kwartfinale tegen Portugal ontstond een probleem: onze diploma uitreiking viel gelijk met de kwartfinale. Met als gevolg dat een groot aantal leerlingen en veel familieleden de voorkeurgaven aan de wedstrijd kijken i.p.v. de diploma uitreiking Meerdere mensen hadden de school gebeld om te vragen of het nog wel door ging, of dat we niet eerst met z'n allen voetbal konden kijken en daarna de uitreiking konden doen.
Uiteindelijk besloot de school de uitreiking te vervroegen, zodat iedereen de wedstrijd nadien nog kon gaan zien. Ze wilden het niet andersom doen, omdat ze bang waren dat als Oranje verloor, dat iedereen dan chagrijnig zou zijn bij de diploma-uitreiking. En achteraf hadden ze groot gelijk, want Oranje verloor inderdaad die avond.
Oud 29-06-2010, 12:21
Gambokkur
Gambokkur is offline
Kroatië - Turkije, EK 2008
Kroatië maakt in de 118e minuut verdiend 1-0, maar Turkije scoort waarempel nog tegen en wint daarna uiteraard de strafschoppen.
Oud 29-06-2010, 14:47
Verwijderd
WK 1994, Nederland-Brazilië, kwartfinale (Coach: Dick Advocaat, en Bergkamp, Overmars, de Boer, Koeman en Rijkaard speelden mee. Oh, en de legendarische Romário voor Brazilië.)

Ik kan me herinneren dat we met een grote groep mensen keken in de sportkantine van de lokale tafeltennisvereniging (waar een vriend van mij speelde) en daar hadden ze een grote tv waar we konden kijken. Ik was toen 11.

De wedstrijd was echt zenuwslopend en de spanning was in de hele kantine te voelen. Brazilië scoorde in de tweede helft 2 keer vlak achter elkaar (53' en 63'), maar daarna kwam Nederland terug (Bergkamp 64' en Winter 76') en toen was het 2-2. De bal ging over en weer en de teams leken aan elkaar gewaagd. Toen scoorde Brazilië helaas alsnog in de 81ste minuut 2-3. Einde avontuur, maar ik heb nog nooit zo op het puntje van mijn stoel gezeten

Laatst gewijzigd op 29-06-2010 om 14:57.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2010, 09:14
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Mijn mooiste wk-moment, WK 2010:

Nederland verslaat Brazilië in de kwartfinale met 2-1 (na verlenging).
Oud 01-07-2010, 23:33
Whoop1991
Whoop1991 is offline
De beste actie van oranje is natuurlijk de goall van Bergkamp op wk'98 en niet te vergeten de perfecte pass.
Ook de actie van van bronkhorst op het Ek '08 met die enorm lange sprint vond ik een weergaloos voetbalmoment.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten