Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2010, 23:57
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een nieuwe monitor van 24 inch. Hebben jullie suggesties? Ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken namelijk...

Is dit bijvoorbeeld iets?

Ik heb de volgende videokaart, mocht dat van belang zijn:
GigaByte VGA GeForce 8600GT Silent 256 MB
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-05-2010, 00:32
MiBe
MiBe is offline
Wat ik persoonlijk erg belangrijk vind aan een scherm is de resolutie. Zo hebben de meeste (voornamelijk goedkopere) 24" schermen slechts een resolutie van 1920x1080 (16:9 verhouding net als op een TV) waar ik een sterke voorkeur heb naar 1920x1200 (16:10) gezien ik dan meer bureaublad ruimte heb, je hebt immers 120 pixels meer in de hoogte. Verder vind ik het prettig als de monitor een dunne rand heeft en niet teveel toeters en bellen. Uitgaande hiervan (wat uiteraard persoonlijk is en in jouw geval anders kan zijn) zou ik je de Samsung SyncMaster 2443BW aanraden. Is wel wat duurder (zo'n 230 euro) maar dan heb je naar mijn mening ook een ideale monitor waar je een flinke tijd mee vooruit kan.
Oud 25-05-2010, 08:06
WolterB
WolterB is offline
Daarop aanvullend is Samsung in mijn ogen één van de betere producenten van monitoren. Alles wat ik hier thuis heb staan, is van Samsung en er komt niets anders in.
Oud 25-05-2010, 12:37
MiBe
MiBe is offline
Bekend fenomeen Wolter

Wat televisies betreft vind ik het weer een iets ander verhaal, daar hebben bepaalde andere merken ook een aantal mooie producten.
Oud 26-05-2010, 00:36
Verwijderd
Die Samsung SyncMaster 2443BW is wel gelijk aan de prijzige kant (247 euro bij Salland). Wat is verder het voordeel van dat scherm ten opzichte van andere monitoren? Ik heb nu deze Acer en qua kleuren e.d. ben ik daar in ieder geval tevreden over...als er een wat goedkoper model is dat qua beeld kwaliteit gelijk is aan die Acer die ik nu heb dan kan ik daar goed mee leven, ook al is het misschien niet het beste van het beste.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 01:08
MiBe
MiBe is offline
Het grote voordeel van dat scherm is dus de resolutie, al presteert hij op alle fronten zeer goed eigenlijk. Hij heeft dus 1200 pixels in de hoogte waar vrijwel alle goedkopere schermen er maar 1080 hebben. Het lijkt misschien een klein verschil maar in de praktijk vind ik 1200 toch echt een stuk fijner werken. Hij is overigens iets goedkoper bij de dorpsgenoot van Salland; Azerty: http://azerty.nl/0-1056-226235/samsu...rm-tft-24.html

En tsja wat Acer betreft...
Heb toevallig anderhalve week een Acer gekocht voor bij een internet / simpel game pc'tje omdat ik een goedkoop scherm nodig had. Deze is nog geen week later weer de deur uit gegaan omdat de kleurkwaliteit me niet aanstond, het crystalbrite irritant was en de snelheid te wensen overliet. Bij mij komt dat merk er absoluut niet meer in.
Oud 26-05-2010, 02:10
Verwijderd
Oke, wederom bedankt voor je reactie .

Ik heb ook aan iemand anders advies gevraagd en die raadde me hetzelfde scherm aan (zonder dat ik hem verteld had dat jullie me deze monitor aan hadden geraden). Het gaat die dus worden, waarschijnlijk.

Is het handig om zo'n ding op internet te bestellen, of kan ik dan beter naar een winkel in de buurt gaan?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 07:53
M@rco
M@rco is offline
Het heeft allebei voor- en nadelen. Op internet is het vaak wat goedkoper, bij een winkel in de buurt kun je vaak betere service verwachten en heb je een adres waar je naartoe kunt gaan als er iets niet werkt. Het is maar waar je waarde aan hecht
Oud 26-05-2010, 09:20
MiBe
MiBe is offline
Als je het op internet besteld is het wel aan te raden het bij een wat groter bedrijf dat goed bekend staat te doen. Denk hierbij aan Salland Automatisering, Azerty Hardware, Alternate Computerverstand, Komplett.nl en dergelijken. Ander voordeel van een aankoop op internet is dat je er binnen 7 dagen zonder opgaaf van reden terug kunt sturen als de monitor je niet aanstaat en je je geld dan volledig geretourneerd krijgt. Dit geldt alleen voor koop op afstand en dus niet wanneer je het in de winkel koopt, dan kunnen ze je afschepen met bijvoorbeeld tegoedbonnen (lees: Mediamarkt).
Oud 26-05-2010, 12:32
Verwijderd
Ik bedacht met trouwens dat ik ipv een scherm van 24 inch ook best een 2de scherm van 20 inch kan kopen. Volgens mij kan mijn videokaart 2 schermen aan (er zitten 2 aansluitingen aan de achterkant van mn pc).

Hebben jullie nog suggesties voor een 20 inch model?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 13:24
MiBe
MiBe is offline
20" is niet heel gangbaar meer, de huidige modellen hebben tevens allemaal een brakke 1600x900 resolutie. Een 21,5" scherm kost niet veel meer dan fatsoenlijke 20" en dan krijg je een stuk meer waar voor je geld. In dat geval zou ik voor een Samsung Syncmaster P2270 gaan.
Oud 26-05-2010, 14:35
Verwijderd
Ik had er probably ook nog even bij moeten zeggen dat ik me bedacht heb dat ik het liefst een 4:3 verhouding heb (die heeft mn huidige scherm ook (1600x1200) en voor bepaalde dingen vind ik dat fijner).

Bestaan er nog schermen van 20 of 22 inch met een dergelijke verhouding? Ik ben net ff langs de mediamarkt geweest en elk scherm daar was breedbeeld.

Als dat niet ebstaat wordt het toch de 24 inch samsung denk ik, die is tenminste 1200 pixels breed.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 14:40
MiBe
MiBe is offline
De Samsung Syncmaster 204B had zo'n resolutie maar die is al geruime tijd uit de handel. Schermen met dergelijke resolutie zijn nu eenmaal verstoten door breedbeeld, net als dat met LCD TV's tegenwoordig het geval is welke tegenwoordig ook allemaal breedbeeld zijn.

De 24" Samsung is overigens niet 1200 pixels breed maar hoog. In de breedte heeft die er 1920.
Oud 26-05-2010, 14:41
Verwijderd
Citaat:
De 24" Samsung is overigens niet 1200 pixels breed maar hoog. In de breedte heeft die er 1920.
Oh ja, natuurlijk Naja dan gaat dat hem toch worden denk ik.

Bedankt voor je hulp.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 14:45
MiBe
MiBe is offline
Graag gedaan
Oud 26-05-2010, 14:53
Verwijderd
Oh, kan ik er trouwens zonder mee vanuit gaan dat mn videkaart 2 schermen aankan, als hij 2 beeldscherm aansluitingen heeft?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 14:59
MiBe
MiBe is offline
Dat is voor jouw videokaart geen enkel probleem. Hij heeft zelfs 2 keer DVI (digitaal) waardoor je op beide schermen prima scherp beeld zal krijgen.
Oud 26-05-2010, 15:43
Verwijderd
Ah prima En dan is het gewoon een kwestie van 2de monitor aansluiten, wat instellingen veranderen en alles werkt?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 15:50
MiBe
MiBe is offline
Correct. Wanneer je dual monitor draait is Ultramon overigens een erg fijn programma.
Oud 26-05-2010, 17:17
jacobdb
jacobdb is offline
als je dualmonitor in windows 7 wil, hoef je niks te downloaden als het goed is zit er daar al ondersteuning in.
Oud 26-05-2010, 17:19
MiBe
MiBe is offline
Draai hier thuis ook een PC dual monitor (2x 740BF) op Windows 7 maar vind de standaard ondersteuning echt brak. Vooral met wisselen van scherm met bepaalde vensters werkt het veel handiger met Ultramon.
Oud 26-05-2010, 18:47
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
Het grote voordeel van dat scherm is dus de resolutie, al presteert hij op alle fronten zeer goed eigenlijk. Hij heeft dus 1200 pixels in de hoogte waar vrijwel alle goedkopere schermen er maar 1080 hebben. Het lijkt misschien een klein verschil maar in de praktijk vind ik 1200 toch echt een stuk fijner werken. Hij is overigens iets goedkoper bij de dorpsgenoot van Salland; Azerty: http://azerty.nl/0-1056-226235/samsu...rm-tft-24.html
Wat je zegt, wat monitoren betreft vind ik Samsung en HP nog het beste, de rest komt er in principe bij mij niet in.

Citaat:

En tsja wat Acer betreft...
Heb toevallig anderhalve week een Acer gekocht .......................... Bij mij komt dat merk er absoluut niet meer in.
Zo is het bij mij ook, heb twee keer Acer producten gehad en twee keer problemen mee gehad. Slechte low budget hardware, cheap afwerkings nivo en ook nog eens erg storing gevoelig. En als overmaat van ramp ook nog een vertilatoren en interne HD's die een tering herrie maken.

Acer is net als Trust gewoon low budget computertroep.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2010, 18:58
jacobdb
jacobdb is offline
ik moet zeggen dat mn acer pc hier het prima doet hoor, met toch al wel 18 uur per dag uptime. had eigenlijk een dell gewilt, maar had het geld niet.
Oud 26-05-2010, 23:47
MiBe
MiBe is offline
We zeggen ook niet dat Acer producten altijd kapot gaan (al scheelt het niet veel volgens mij ). Het is echter gewoon een budgetmerk en dat zie je op alle mogelijke manieren terug. Zoals Cornel al aangeeft door het gebruik van goedkope materialen en de afwerking is ook niet om over naar huis te schrijven.

Merken als Dell en HP zijn inderdaad een stukje duurder maar doorgaans kwalitatief beter materiaal waarbij ook aan de afwerking veel aandacht besteed wordt, ze hebben immers een naam hoog te houden wat bij Acer nu net wat minder het geval is...
Oud 27-05-2010, 00:15
Verwijderd
Ik heb XP, is het dan wel perse nodig dat programmatje te downloaden? Ik hoef verder niet echt flitsende dingen te doen, enkel wat vensters verslepen en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2010, 08:38
WolterB
WolterB is offline
XP heeft gewoon ondersteuning voor dualmonitor, zal moeten werken dus
Oud 27-05-2010, 13:56
Verwijderd
Mooi! Ik heb hem ondertussen besteld bij Azerty. Hopelijk komt ie morgen aan, zaterdag ben ik er niet.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:28
Verwijderd
Ik heb hem

Het instellen van de dual monitor opzet ging niet heel soepel maar is uiteindelijk gelukt.

Er is alleen 1 dingetje; het scherm helt me iets teveel naar voren. Als ik het zo bekijk is het wel mogelijk dat aan te passen, ik weet alleen niet echt hoe...iemand die het me uit kan leggen? Ik wil niet zelf maar wat gaan lopen kutten want dalijk breek ik iets af.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 15:49
MiBe
MiBe is offline
Het scherm stevig aan de zijkanten pakken en naar achter tilten oftewel zorgen dat de onderkant naar voor komt en de bovenkant naar achter gaat.
Reageren

Regels voor berichten