Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2010, 18:22
anjali
anjali is offline
Ik heb het voor het laatst drie jaar terug laten meten toen was het prima. Maar ik vraag me iets af hoe raakt je oogboldruk nou verhoogd? Kan het bijvoorbeeld door te weinig knipperen met je ogen komen of door staren naar de computerscherm/televisie?
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 18:23
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Daar kan je droge of vermoeide ogen van krijgen maar volgens mij word je oogboldruk daar niet hoger van. Dat gebeurt volgens mij meer door erfelijke aanleg of onder invloed van bepaalde medicijnen.
Oud 20-05-2010, 18:53
anjali
anjali is offline
Citaat:
Daar kan je droge of vermoeide ogen van krijgen maar volgens mij word je oogboldruk daar niet hoger van. Dat gebeurt volgens mij meer door erfelijke aanleg of onder invloed van bepaalde medicijnen.
Bedankt! Ik had namelijk ergens gelezen dat je door veel naar het computerscherm te staren minder met je ogen knippert en dat dit op den duur de traanvochthuishouding kan verstoren...dus ik dacht van betekent dit nu dat je oogboldruk verhoogd kan raken?

Mijn moeder kwam namelijk net thuis met dat het bij haar verhoogd is...desondanks als het erfelijk is zal ik het niet krijgen, want ik erf LETTERLIJK ALLES van mijn vader en die heeft het niet
Met citaat reageren
Oud 20-05-2010, 21:03
Pluis
Pluis is offline
Oogboldruk gaat om de druk ín je oog, dat in de voorste oogkamer (tussen je hoornvlies en je lens) zit. Die druk raakt verhoogd als de aanmaak hoger is dan de afbraak, of als de afvloed op wat voor manier dan ook verstopt raakt. Daar kun je niks aan doen, en heeft dus ook niks te maken met je traanvocht.
Oud 20-05-2010, 21:37
anjali
anjali is offline
Citaat:
Oogboldruk gaat om de druk ín je oog, dat in de voorste oogkamer (tussen je hoornvlies en je lens) zit. Die druk raakt verhoogd als de aanmaak hoger is dan de afbraak, of als de afvloed op wat voor manier dan ook verstopt raakt. Daar kun je niks aan doen, en heeft dus ook niks te maken met je traanvocht.
Bedankt! Leek me trouwens ook sterk dat je door te vaak naar beeldschermen staren je oogboldruk verhoogt. Dan zouden er vooral nu miljarden mensen met een verhoging van hun oogboldruk kampen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 14:46
Tomos
Tomos is offline
steek een dartpijl in je oog dan is ook de druk er af
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 21:13
naamvergeten!
naamvergeten! is offline
wtf.. oogboldruk??
Met citaat reageren
Reageren