Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 19:22
ziglo
ziglo is offline
Hallo Mede-Scholieren. Ik heb een vraagje (Ik zit in het 3de middelbaar (ben 14 jaar))

Kan het zijn dat ik een B-attest haal? Ik heb voor alle vakken minimum 70%, met 3 uitzonderingen.

*Met Latijn haal ik steeds (met examens + dagelijks werk) gemiddeld 55 ŕ 60 (1x examen van 65)
*Met fysica haal ik met dagelijks werk gemiddeld 55 en examens 80
*Met biologie haal ik met dagelijks werk gemiddeld 55 en examens 80

Heb ik wat te vrezen? Ik zou graag Latijn blijven doen, al moet ik er heel hard voor werken.

Mvg, Ziglo

Laatst gewijzigd op 28-05-2010 om 17:30.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2010, 20:09
Verwijderd
Heeft niet zo veel met studiekeuze te maken, toch?

-> Studiezaken
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 06:26
ziglo
ziglo is offline
Okee, sorry

Heeft iemand een antwoordje?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 10:02
Verwijderd
Latijn is (in elk geval in Nederland) in de bovenbouw een stuk leuker maar niet echt makkelijk. Je gaat werk van auteurs uit de Oudheid bestuderen, vertalen en analyseren. Als je daar goed in bent zou ik het zeker kiezen want dat maakt het een interessant vak. Maar als je het nu heel lastig vindt en geen interesse hebt in auteurs zou ik iets anders nemen. Voor de meeste studies heb je Latijn niet nodig (maar bij studies als Geneeskunde en Rechten kun je er je voordeel mee doen). Het is maar net wat je ligt en wat je hierna wilt gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 15:12
ziglo
ziglo is offline
Okee, bedankt. Maar mijn vraag is eigenlijk als er meer kans is dat ik een A- of een B-attest zou krijgen...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2010, 17:38
Em.
Em. is offline
B-attest? Of je nog Latijn mag doen, bedoel je?
*Iemand hier gebruikt geen woorden als ABC-attesten*

Maar het líjkt me dat als je overal voldoende voor staat, dat je sowieso door bent. Tenminste, de systemen die ik ken werkten ongeveer hetzelfde: geen onvoldoende is standaard over, en wél 'n onvoldoende (of meer) is 'n bespreekgeval. Bij 2 onvoldoendes (2x 'n 5 of 1x 'n 4) ga je over het algemeen ook gewoon over, en bij meerdere wordt het twijfelachtig. 'n Drie is niet over.

Fysica & biologie klinkt beide als 'n voldoende, als je tussen de 5,5 en 8 staat (om het even naar cijfers te vertalen i.p.v. van je procenten) en Latijn 'n beetje twijfelachtig, maar niet echt onvoldoende. Maar ik zou het op jouw school navragen, wat precies de regels zijn. En als je gemotiveerd bent dan telt dat vaak ook mee.

Waarom wil je trouwens zo graag Latijn blijven doen? Vind je het 'n leuk vak of wil je er iets mee gaan studeren (want behalve voor 'n studie Latijn lijkt het me nergens echt nodig) of is het status of wat?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2010, 06:14
ziglo
ziglo is offline
Ik ben echt gemotiveerd om het te doen, ookal ben ik er niet supergoed in.
Heb dinsdag proefwerk Latijn, en heb er al heel wat voor gedaan.
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 10:55
ziglo
ziglo is offline
Zo... nog 2 proefwerken.. ze gingen allemaal redelijk goed, latijn zal ik toch wel 65/70 halen... hoop ik, informatica ging ook niet supergoed.. (computer werken).. had ik vorig rapport wel 82 op, 4de beste van de klas van +-15
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 20:45
Verwijderd
Normaal krijg je een B-attest als je voor (een aantal) hoofdvakken niet door bent, maar voor de rest wel. Aangezien 50% in België door is, houdt dat in dat je sowieso een A krijgt. Misschien met advies om af te zakken, maar daar hoef je niet naar te luisteren. Tenzij het veranderd is sinds ik naar de middelbare school ging natuurlijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten