Advertentie | |
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar de volgende laptops die in principe allemaal alles kunnen wat jij ervan verwacht:
(Van duurder naar goedkoper) MSI PR600-0031nl Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 17-01-2008 om 09:41. Reden: Even de specs toegevoegd. |
![]() |
||
Citaat:
Echt ingewikkeld is het niet, alles van de laptop wat uniek is backuppen, even windows cdtje booten en gewoon bestaande partities verwijderen en een nieuwe aanmaken. Daar windows op, wat drivers van de toshiba site en klaar. Voor de A100-795 hier maakte dat veel uit in snelheid. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Áls je dat al wilt doen, laat het dan doen door iemand die het al vaker heeft gedaan. Het simpele feit dat ze vraagt of het lastig is, maakt wel duidelijk dat ze er geen ervaring mee heeft. Als je Vista snel wilt draaien heb je er meer baat bij om Indexeren, SuperPreFetch en de Gadgets uit te schakelen. Dat scheelt enorm (ook voor je accu). |
![]() |
||
Citaat:
Denk inderdaad dat je gelijk hebt dat ze het niet zelf kan doen, of dat het beter is van niet.. maar uiteindelijk heb je er wel baat bij, denk ik. |
![]() |
||
Citaat:
Als je Vista sneller wil laten draaien, zet Aero uit en/of koop meer geheugen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 11:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ja, beide dingen hebben zo hun nut maar aangezien gebruikers áltijd zeiken over "trage Vista" zet ik dat voor die doelgroep gewoon uit ![]() Vergeet de gadgets nou eens niet. Die dingen zuipen echt geheugen & cpu tijd bij het leven, meer nog dan Aero zelf. Dat is jammer want op zich is het wel handig om daar bijv. de NS Treinplanner of 9292ov in te zetten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Voor eyecandy mensen:
Aero. Voor andere mensen: Meer veiligheid, meer instelmogelijkheden (zeg maar wat meer richting beheerderskant aan maar dan net iets simpeler gemaakt). UAC (in het begin irritant maar zodra je even met Vista werkt weer je wanneer het ding komt (bij installaties namelijk)) & MSIE Sandbox-modus, waardoor een crapware-infected IE de volgende keer (in theorie) daar geen last van heeft want die crapware kan zich niet permament installeren (IE draait in sandbox ![]() Zelf heb ik het allemaal gewoon aanstaan, behalve dan Gadgets. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn Vista is legaal dus ik zou je niet kunnen vertellen hoe dat precies zit. Wel was me opgevallen dat al tijdens de installatie een internetverbinding wordt gemaakt met MS om updates binnen te halen en daarna Vista te activeren.
Dat kun je ook niet doen en dan heb je 30 dagen de tijd om alsnog te activeren. Als je dan nog te laat bent wordt je pc gedeeltelijk onbruikbaar (geen idee wat daar precies mee bedoelt word). |
![]() |
|
Hm, zo te lezen kan ik het dus beter maar zou houden als het is.
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Hey, ik zit ook naar laptops te kijken, oa de hier genoemde toshiba A200-1TW.
Ik snap de internet-mogelijkheden niet helemaal: kun je zowel op een 'gewoon' LAN netwerk als op een draadloos netwerk ermee? Ik heb nl. zelf kabelinternet (met een draadje naar de modem), maar m'n ouders hebben draadloos ADSL. |
![]() |
|
Verwijderd
|
2GB geheugen is niet zaligmakend. Je hebt ook een fatsoenlijke processor en overige onderdelen nodig
![]() Op mijn desktoppc heb ik Vista draaien en dat draait sneller dan Windows XP SP2 deed. In het begin zit je je waarschijnlijk wel te ergeren maar zodra Vista een aantal keer is opgestart en je er gewoon je werk mee doet, is het echt een fijn OS imo. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dan zijn apparaten waar je verschillende typen opslagmedia (CF kaartjes, Sd kaartjes etc) in kunt steken, waarna ze gelezen worden en jij er data vanaf en/of naartoe kunt schrijven.
Vrij gemakkelijke manier dus om bijv. je foto's van je camera op je laptop/desktop te krijgen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik kwam er nu een van packard bell tegen: Packard Bell EasyNote MX37-U-023
link: https://www.dynabyte.nl/artikel/2349...ote-MX37-U-023 Heeft 3Gb geheugen, maar waarom is 'ie dan toch zo'n 200 euro goedkoper dan de toshiba (a200-1tw, 2Gb)? |
![]() |
||
Citaat:
Daarentegen heeft de Packard Bell inderdaad wel een goedkopere SiS-chipset (en daarmee een mindere videokaart, aangezien dat gewoon geïntegreerd is in de chipset) en, tja, het is een Packard Bell. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
En inderdaad een SiS chipset. Dat alleen is al een hele goede reden om erg ver van die laptop te blijven. De chipsets zelf zijn qua hardware wel OK maar de driverondersteuning van SiS is gewoon bagger. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Nooit problemen gehad met SiS drivers, overigens. ![]()
Laatst gewijzigd op 23-02-2008 om 12:12. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De problemen met SiS drivers zijn dat ze gewoon niet vaak worden geüpdate, de site van SiS echt bagger is om fatsoenlijk drivers vanaf te halen (zowel qua navigatie als qua downloadsnelheid) en dat de helft van de drivers de hardware niet "ziet" (en dan heb ik het over hardware die altijd gefunctioneerd heeft maar na een clean install ineens niet meer). Dus ja, voor mij geen SiS chipsets ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Dat drivers niet vaak worden geüpdatet hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn als ze gewoon goed werken. Probleem wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad, maar toegegeven, de laatste SiS-chipset die ik zelf heb gebruikt was een K7-chipset dus dat is alweer een tijdje terug. ![]() Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Edit: Ik heb zitten slapen, het is zelfs zo dat de Core 2 Duo T7300 een hoger voltage kan hebben / heeft dan een Pentium Dual Core T2300. Rare jongens bij Intel ![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Voor meer informatie over waarop te letten bij de aankoop van een laptop,
kan je ook terecht op laptop kopen Op laptop kopen informatie vindt je ook een heleboel tips! |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Hbo eerste jaar, tips? Sandraatjuuh | 9 | 28-07-2016 21:18 | |
Software & Hardware |
Laptop kopen. BfmvFreakx3 | 21 | 07-08-2009 11:52 | |
Software & Hardware |
laptop Verwijderd | 10 | 04-11-2007 20:19 | |