Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-01-2008, 20:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ga op kamers en wil voor daar een laptop. Thuis heb ik gewoon m'n desktop van Dell, die al een jaar of vier oud is, maar voor normaal gebruik nog wel prima functioneert.

Mijn eisen:
- Windows
- voldoende geheugen voor muziek/films/e.d. (hoe de films er niet per se op af te spelen)
- 2 gb werkgeheugen
- min 15.4 inch scherm
- redelijke accu

Ik gebruik 'm dus gewoon voor m'n studie. Tekstverwerken, enz. en af en toe eens een spel. Ik ben niet zo'n game-freak, dus grafisch hoeft 'ie niet sterk te zijn.

M'n budget is zo'n 800-900 euro. Ik wil geen Acer, want ik heb er bij anderen een paar gezien en ik vind de kijkhoek van het scherm echt slecht. Je moet er echt recht voorzitten wil je het scherp kunnen zien.

Heeft iemand een aanrader of tips?
Advertentie
Oud 17-01-2008, 09:13
Verwijderd
Dan zou je bijvoorbeeld kunnen kijken naar de volgende laptops die in principe allemaal alles kunnen wat jij ervan verwacht:
(Van duurder naar goedkoper)
MSI PR600-0031nl
Citaat:
Type: PR600
CPU Type Intel Core 2 Duo T7100
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Video Chip Intel Graphics Media Accelerator X3100
Verbinding (Video) D-Sub
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1440x900 (WXGA+)
Opslag
Hardeschijf Grootte 160GB
Optische Drive Type DVD+/-RW
Interfaces
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 4x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 1.0
Card Interface (laptop) Expresscard
Verbinding (overige) Modem
Besturingssysteem Windows Vista Business
Gewicht 2.7kg
Kleuren Zilver, Zwart
Prijs: €817,60 (Goedkoopste)
Toshiba Satellite A200-175
Citaat:
Type: A200-175
CPU Type Intel Core 2 Duo T7100
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2
Videointerface
Video Chip Radeon HD2400
Verbinding (Video) D-Sub, S-Video
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Opslag
Hardeschijf Grootte 160GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) Firewire 400, 4x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11a, 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (LAN) LAN 100Mbps
Verbinding (overige) Audio, Modem
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 2.72kg
Kleuren Zwart
Prijs: €799,- (MyCom)
Fujitsu Siemens Amilo Pi 2530-q410
Citaat:
Amilo Pi2530 Q410
CPU Type Intel Core 2 Duo T7250
Geheugen Grootte 2GB
Geheugen Type DDR2 (SODIMM)
Videointerface
Video Chip Radeon Mobility HD2300
Verbinding (Video) D-Sub, DVI-I
Diagonaal 15.4"
Schermresolutie 1280x800 (WXGA)
Opslag
Hardeschijf Grootte 250GB
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Interfaces
Verbinding (USB/FW) 3x USB 2.0
Verbinding (WLAN) 802.11b, 802.11g
Verbinding (LAN) LAN 100Mbps
Verbinding (overige) Modem
Besturingssysteem Windows Vista Home Premium
Gewicht 3kg
Kleuren Zilver, Zwart
Prijs: €736,68 (Goedkoopste)
In principe voldoen alle 3 de laptops ruimschoots aan je verwachtingen. Als je meer keuzes wilt dan klik je gewoon even hier voor de Tweakers Pricewatch (gesorteerd op prijs).

Laatst gewijzigd op 17-01-2008 om 09:41. Reden: Even de specs toegevoegd.
Oud 17-01-2008, 09:34
]{ing
]{ing is offline
Bovenstaande Toshiba of een van deze;

Toshiba Satellite A200-1H2
Fabrikantcode: PSAE6E-041028DU , EAN: 4026203-49314-8

C2D T5450, 2GB, 15.4", 200GB, Vista HP

800 euro

Toshiba Satellite A200-1UP
Fabrikantcode: PSAE3E-04001DDU , EAN: 4026203-50924-5

C2D T5250, 2GB, 15.4", 120GB, Vista HP

675 euro
Oud 17-01-2008, 12:05
]{ing
]{ing is offline
Eigenlijk zijn die Toshiba's wel heel goed voor het geld. Bluetooth, nette resolutie en stevige behuizing.
Ik zou er zelf geen kopen omdat ik een DVI of HDMI bus eis voor externe monitor en televisie en toch wel af en toe een game speel (daarvoor heb je niet zoveel aan de Intel grafische kaart), maar als je dat niet nodig hebt: prima notebook.
Oud 17-01-2008, 13:13
duivelaartje
duivelaartje is offline
Over Toshiba's hoor ik wel veel goede dingen. Maar ik heb gewoon een televisie, dus die eisen heb ik inderdaad niet nodig.

Bedankt!
Oud 17-01-2008, 14:25
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Over Toshiba's hoor ik wel veel goede dingen. Maar ik heb gewoon een televisie, dus die eisen heb ik inderdaad niet nodig.

Bedankt!
Nee HDMI of DVI zijn meer een voordeel voor de nieuwe generatie (plasma, LCD tv), maar niet eens echt nodig.. Mijn huidige laptop heeft gewoon VGA output zoals de Toshiba's hierboven en dat ziet er ook OK uit op een plasma.

Wat ik wel kan aanraden is bij de Toshiba na aankoop de recovery partitie samenvoegen met de C schijf, formatteren en dan Windows XP installeren. Werkt zoveel sneller en alle drivers staan gewoon op toshiba.nl.
Oud 17-01-2008, 14:26
]{ing
]{ing is offline
Btw die eerste met 200GB schijf, van 800 euro moet je bij nader inzien niet kopen. Besef nu dat dat een schijf is met lager toerental (dus trager)..
Oud 28-01-2008, 14:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik ben uiteindelijk voor de A200-1TW gegaan, maar wat bedoel je met de recovery partitie samenvoegen met de c-schrijf, formatteren en dan Windows XP installeren? Is dat niet ingewikkeld?
Oud 28-01-2008, 14:44
Verwijderd
Voor normaal gebruik zul je dat inderdaad niet nodig hebben en je merkt er ook heel erg weinig van. Nodeloos ingewikkeld voor de paar voordelen die het brengt.
Oud 28-01-2008, 23:49
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Voor normaal gebruik zul je dat inderdaad niet nodig hebben en je merkt er ook heel erg weinig van. Nodeloos ingewikkeld voor de paar voordelen die het brengt.
Die laptop draait nu Vista, geloof maar dat je daar wat van merkt. En daarnaast heb je tenminste volle mep beschikbaar, ipv die tweede partitie.

Echt ingewikkeld is het niet, alles van de laptop wat uniek is backuppen, even windows cdtje booten en gewoon bestaande partities verwijderen en een nieuwe aanmaken. Daar windows op, wat drivers van de toshiba site en klaar. Voor de A100-795 hier maakte dat veel uit in snelheid.
Oud 29-01-2008, 03:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Echt ingewikkeld is het niet, alles van de laptop wat uniek is backuppen, even windows cdtje booten en gewoon bestaande partities verwijderen en een nieuwe aanmaken. Daar windows op, wat drivers van de toshiba site en klaar. Voor de A100-795 hier maakte dat veel uit in snelheid.
Maar ondanks dat het niet echt ingewikkeld is, zou ik wel iemand erbij vragen die dat al een keertje heeft gedaan of er wat meer verstand van heeft
Oud 29-01-2008, 10:16
Verwijderd
Citaat:
Die laptop draait nu Vista, geloof maar dat je daar wat van merkt. En daarnaast heb je tenminste volle mep beschikbaar, ipv die tweede partitie.

Mwa, genoeg laptops meegemaakt die Vista draaiden en er geen baat bij hebben gehad. Daarnaast bevat die partitie ook drivers e.d. en ja, die kun je ook wel downloaden van de Toshiba site maar dat gaat me toch een partij traag :x

Áls je dat al wilt doen, laat het dan doen door iemand die het al vaker heeft gedaan. Het simpele feit dat ze vraagt of het lastig is, maakt wel duidelijk dat ze er geen ervaring mee heeft.

Als je Vista snel wilt draaien heb je er meer baat bij om Indexeren, SuperPreFetch en de Gadgets uit te schakelen. Dat scheelt enorm (ook voor je accu).
Oud 29-01-2008, 10:32
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Mwa, genoeg laptops meegemaakt die Vista draaiden en er geen baat bij hebben gehad. Daarnaast bevat die partitie ook drivers e.d. en ja, die kun je ook wel downloaden van de Toshiba site maar dat gaat me toch een partij traag :x

Áls je dat al wilt doen, laat het dan doen door iemand die het al vaker heeft gedaan. Het simpele feit dat ze vraagt of het lastig is, maakt wel duidelijk dat ze er geen ervaring mee heeft.

Als je Vista snel wilt draaien heb je er meer baat bij om Indexeren, SuperPreFetch en de Gadgets uit te schakelen. Dat scheelt enorm (ook voor je accu).
Hmm mja ik vond vista nogal traag lopen gezien de specs van de laptop(s), ligt niet alleen aan vista maar ook aan alle pre installed software.

Denk inderdaad dat je gelijk hebt dat ze het niet zelf kan doen, of dat het beter is van niet.. maar uiteindelijk heb je er wel baat bij, denk ik.
Oud 29-01-2008, 10:59
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Waarom zou je indexeren en prefetch uitschakelen? Dat is juist bedoeld om de boel sneller te laten draaien. Indexeren duurt even voordat het gebeurd is (hoewel je daar niet zoveel van zou moeten merken, het draait op de achtergrond en met een lage I/O prioriteit dus andere applicaties hebben voorrang), maar als het eenmaal klaar is heb je er alleen maar profijt van (als je vaak bestanden zoekt, tenminste). Zelfde met prefetch, dat zorgt ervoor dat programma's sneller opstarten dus dat zou ik zeker niet uitzetten.

Als je Vista sneller wil laten draaien, zet Aero uit en/of koop meer geheugen Dat "tweaken" heeft zo weinig zin. Standaard instellingen zijn standaard instellingen voor een reden, als het de boel trager zou maken dan zou het niet aan staan

Laatst gewijzigd op 29-01-2008 om 11:09.
Oud 29-01-2008, 11:39
Verwijderd
Citaat:
Waarom zou je indexeren en prefetch uitschakelen? Dat is juist bedoeld om de boel sneller te laten draaien. Indexeren duurt even voordat het gebeurd is (hoewel je daar niet zoveel van zou moeten merken, het draait op de achtergrond en met een lage I/O prioriteit dus andere applicaties hebben voorrang), maar als het eenmaal klaar is heb je er alleen maar profijt van (als je vaak bestanden zoekt, tenminste). Zelfde met prefetch, dat zorgt ervoor dat programma's sneller opstarten dus dat zou ik zeker niet uitzetten.

Als je Vista sneller wil laten draaien, zet Aero uit en/of koop meer geheugen Dat "tweaken" heeft zo weinig zin. Standaard instellingen zijn standaard instellingen voor een reden, als het de boel trager zou maken dan zou het niet aan staan
Op een laptop kunnen die services juist wel vertragend werken omdat ze door Vista standaard op een 'Gebalanceerd' staan (mijn desktop ook, scheelt enorm in prestaties). Voor een laptop snap ik dat oveigens wel.
En ja, beide dingen hebben zo hun nut maar aangezien gebruikers áltijd zeiken over "trage Vista" zet ik dat voor die doelgroep gewoon uit

Vergeet de gadgets nou eens niet. Die dingen zuipen echt geheugen & cpu tijd bij het leven, meer nog dan Aero zelf. Dat is jammer want op zich is het wel handig om daar bijv. de NS Treinplanner of 9292ov in te zetten.
Oud 29-01-2008, 12:12
]{ing
]{ing is offline
Maar als je die gadgets niet gebruikt, wat is dan nog het voordeel van Vista..?
Ik blijf nog steeds een beetje sceptisch als het over Vista gaat, terwijl ik normaal wel snel over ga (bijv de 2000 naar XP switch)
Oud 29-01-2008, 12:24
Verwijderd
Voor eyecandy mensen:
Aero.
Voor andere mensen:
Meer veiligheid, meer instelmogelijkheden (zeg maar wat meer richting beheerderskant aan maar dan net iets simpeler gemaakt). UAC (in het begin irritant maar zodra je even met Vista werkt weer je wanneer het ding komt (bij installaties namelijk)) & MSIE Sandbox-modus, waardoor een crapware-infected IE de volgende keer (in theorie) daar geen last van heeft want die crapware kan zich niet permament installeren (IE draait in sandbox ).

Zelf heb ik het allemaal gewoon aanstaan, behalve dan Gadgets.
Oud 29-01-2008, 12:34
]{ing
]{ing is offline
Hoe zit het met activatie e.d.? Voor XP krijg je updates, zelfs wanneer je key niet (meer) in orde is. Ik gebruik daarnaast eigenlijk de hele tijd firefox, tenzij ik wat wil testen. Het is dat ik net een schone XP heb anders zou ik het nog eens proberen op mn systeem.
Oud 29-01-2008, 12:40
Verwijderd
Mijn Vista is legaal dus ik zou je niet kunnen vertellen hoe dat precies zit. Wel was me opgevallen dat al tijdens de installatie een internetverbinding wordt gemaakt met MS om updates binnen te halen en daarna Vista te activeren.
Dat kun je ook niet doen en dan heb je 30 dagen de tijd om alsnog te activeren. Als je dan nog te laat bent wordt je pc gedeeltelijk onbruikbaar (geen idee wat daar precies mee bedoelt word).
Oud 29-01-2008, 13:31
duivelaartje
duivelaartje is offline
Hm, zo te lezen kan ik het dus beter maar zou houden als het is. Ik kan vast nou wel het een en ander uitzetten als ik Vista toch traag vind. Maar waarschijnlijk zal ik juist eerst moeten wennen aan de snelheid, omdat mijn computer volgens mij bijna geheel is dicht geslipt en de hele boel hier dus traag loopt. Dat ga ik wel oplossen wanneer ik m'n laptop geheel in gebruik heb, dan kan hier alles af.
Oud 19-02-2008, 17:38
Verwijderd
Hey, ik zit ook naar laptops te kijken, oa de hier genoemde toshiba A200-1TW.
Ik snap de internet-mogelijkheden niet helemaal: kun je zowel op een 'gewoon' LAN netwerk als op een draadloos netwerk ermee?
Ik heb nl. zelf kabelinternet (met een draadje naar de modem), maar m'n ouders hebben draadloos ADSL.
Oud 19-02-2008, 17:40
M@rco
M@rco is offline
Yep
Oud 19-02-2008, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Yep
snelle reactie!
dank je!

Ik las trouwens dat 2Gb minimaal is om vista goed te draaien, maar kan iemand een indicatie geven van hoe snel de boel dan werkt? (weet niet of daar uberhaupt een objectieve maat voor is?)
Oud 19-02-2008, 18:34
Verwijderd
2GB geheugen is niet zaligmakend. Je hebt ook een fatsoenlijke processor en overige onderdelen nodig
Op mijn desktoppc heb ik Vista draaien en dat draait sneller dan Windows XP SP2 deed. In het begin zit je je waarschijnlijk wel te ergeren maar zodra Vista een aantal keer is opgestart en je er gewoon je werk mee doet, is het echt een fijn OS imo.
Oud 19-02-2008, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Mijn Vista is legaal dus ik zou je niet kunnen vertellen hoe dat precies zit. Wel was me opgevallen dat al tijdens de installatie een internetverbinding wordt gemaakt met MS om updates binnen te halen en daarna Vista te activeren.
Dat kun je ook niet doen en dan heb je 30 dagen de tijd om alsnog te activeren. Als je dan nog te laat bent wordt je pc gedeeltelijk onbruikbaar (geen idee wat daar precies mee bedoelt word).
Als SP1 uitkomt betekent dat alleen dat je een melding op je scherm krijgt dat het geen legale software is. Tot die tijd kan je alleen IE opstarten om een legale windows te kopen en te activeren waarbij je na een half uur weer uitgelogd wordt geloof ik.
Advertentie
Oud 20-02-2008, 18:05
Verwijderd
En wat zijn kaartlezers? (heb ze gezien met 5-in-1, 8-in-1, maar geen idee wat het doet...)
Oud 20-02-2008, 18:30
Verwijderd
Dan zijn apparaten waar je verschillende typen opslagmedia (CF kaartjes, Sd kaartjes etc) in kunt steken, waarna ze gelezen worden en jij er data vanaf en/of naartoe kunt schrijven.
Vrij gemakkelijke manier dus om bijv. je foto's van je camera op je laptop/desktop te krijgen.
Oud 20-02-2008, 22:20
Verwijderd
Citaat:
Dan zijn apparaten waar je verschillende typen opslagmedia (CF kaartjes, Sd kaartjes etc) in kunt steken, waarna ze gelezen worden en jij er data vanaf en/of naartoe kunt schrijven.
Vrij gemakkelijke manier dus om bijv. je foto's van je camera op je laptop/desktop te krijgen.
Aha, duidelijk, dank je!
Oud 22-02-2008, 14:30
Verwijderd
Ik kwam er nu een van packard bell tegen: Packard Bell EasyNote MX37-U-023

link: https://www.dynabyte.nl/artikel/2349...ote-MX37-U-023

Heeft 3Gb geheugen, maar waarom is 'ie dan toch zo'n 200 euro goedkoper dan de toshiba (a200-1tw, 2Gb)?
Oud 22-02-2008, 14:48
Verwijderd
Omdat ie een inferieure processor en videokaart heeft (en dus hoogstwaarschijnlijk ook een inferieure chipset).
Oud 22-02-2008, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Omdat ie een inferieure processor en videokaart heeft (en dus hoogstwaarschijnlijk ook een inferieure chipset).
= inferieure pc?
Oud 22-02-2008, 15:29
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Nou ja, de T2330 is natuurlijk wel langzamer, maar ik vraag me wel af wat je daarvan merkt bij normaal gebruik. De meeste mensen draaien tenslotte geen CPU-intensieve applicaties (hoewel Vista waarschijnlijk weer meer eisen aan je CPU stelt dan XP).

Daarentegen heeft de Packard Bell inderdaad wel een goedkopere SiS-chipset (en daarmee een mindere videokaart, aangezien dat gewoon geïntegreerd is in de chipset) en, tja, het is een Packard Bell.
Oud 22-02-2008, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Nou ja, de T2330 is natuurlijk wel langzamer, maar ik vraag me wel af wat je daarvan merkt bij normaal gebruik. De meeste mensen draaien tenslotte geen CPU-intensieve applicaties (hoewel Vista waarschijnlijk weer meer eisen aan je CPU stelt dan XP).

Daarentegen heeft de Packard Bell inderdaad wel een goedkopere SiS-chipset (en daarmee een mindere videokaart, aangezien dat gewoon geïntegreerd is in de chipset) en, tja, het is een Packard Bell.
Met inferieur bedoel ik eigenlijk het hele package van die cpu:
  • Ouder procédé
  • Trager
  • Wordt heter
  • Verbruikt meer stroom
  • EOL

En inderdaad een SiS chipset. Dat alleen is al een hele goede reden om erg ver van die laptop te blijven. De chipsets zelf zijn qua hardware wel OK maar de driverondersteuning van SiS is gewoon bagger.
Oud 22-02-2008, 23:59
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Als SP1 uitkomt betekent dat alleen dat je een melding op je scherm krijgt dat het geen legale software is. Tot die tijd kan je alleen IE opstarten om een legale windows te kopen en te activeren waarbij je na een half uur weer uitgelogd wordt geloof ik.
ook zoiets gelezen.. ondanks dat mijn vista legaal is ga ik binnenkort xp installeren.. ik ben het momenteel zat..
Oud 23-02-2008, 12:07
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Met inferieur bedoel ik eigenlijk het hele package van die cpu:
  • Ouder procédé
  • Trager
  • Wordt heter
  • Verbruikt meer stroom
  • EOL

En inderdaad een SiS chipset. Dat alleen is al een hele goede reden om erg ver van die laptop te blijven. De chipsets zelf zijn qua hardware wel OK maar de driverondersteuning van SiS is gewoon bagger.
Dat is niet waar, zie hier. Het is gewoon de Merom-2M core, maar dan een soort budget-versie (lagere FSB, minder cache).

Nooit problemen gehad met SiS drivers, overigens.

Laatst gewijzigd op 23-02-2008 om 12:12.
Oud 23-02-2008, 13:29
Verwijderd
Ik hou van SiS chipsets. Goedkoop en kwalitatief goed.
Oud 23-02-2008, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Dat is niet waar, zie hier. Het is gewoon de Merom-2M core, maar dan een soort budget-versie (lagere FSB, minder cache).

Nooit problemen gehad met SiS drivers, overigens.
Hmhm, en een hoger voltage (als je het ding afzet tegen de C2D T7300 die de Toshiba had iirc) en dus meer hitte & minder accuduur.

De problemen met SiS drivers zijn dat ze gewoon niet vaak worden geüpdate, de site van SiS echt bagger is om fatsoenlijk drivers vanaf te halen (zowel qua navigatie als qua downloadsnelheid) en dat de helft van de drivers de hardware niet "ziet" (en dan heb ik het over hardware die altijd gefunctioneerd heeft maar na een clean install ineens niet meer).
Dus ja, voor mij geen SiS chipsets
Oud 24-02-2008, 19:02
]{ing
]{ing is offline
Bottom line is dat een T5xxx of T7xxx serie het meest modern is icm een Intel chipset (Merom.. iets). En goed betaalbaar, vooral in een dergelijke Toshiba Satellite.
Oud 25-02-2008, 08:58
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Hmhm, en een hoger voltage (als je het ding afzet tegen de C2D T7300 die de Toshiba had iirc) en dus meer hitte & minder accuduur.

De problemen met SiS drivers zijn dat ze gewoon niet vaak worden geüpdate, de site van SiS echt bagger is om fatsoenlijk drivers vanaf te halen (zowel qua navigatie als qua downloadsnelheid) en dat de helft van de drivers de hardware niet "ziet" (en dan heb ik het over hardware die altijd gefunctioneerd heeft maar na een clean install ineens niet meer).
Dus ja, voor mij geen SiS chipsets
Ook al niet, het voltage is gelijk en de TDP van de T2330 is gelijk aan die van alle andere Merom/Merom-2M processoren dus warmer kan hij nooit worden. Het is gewoon dezelfde core.

Dat drivers niet vaak worden geüpdatet hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn als ze gewoon goed werken. Probleem wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad, maar toegegeven, de laatste SiS-chipset die ik zelf heb gebruikt was een K7-chipset dus dat is alweer een tijdje terug.

Citaat:
Bottom line is dat een T5xxx of T7xxx serie het meest modern is icm een Intel chipset (Merom.. iets). En goed betaalbaar, vooral in een dergelijke Toshiba Satellite.
T23xx IS Merom, dus die vlieger gaat niet echt op
Oud 25-02-2008, 13:33
]{ing
]{ing is offline
Het maakt mij niet zoveel uit hoe het heet. Ik zou T5xxx of T7xxx met bijbehorend platform kopen gezien de prijs. Sowieso nooit Packard Bell/NEC (draai zelf met een NEC)..
Oud 25-02-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Ook al niet, het voltage is gelijk en de TDP van de T2330 is gelijk aan die van alle andere Merom/Merom-2M processoren dus warmer kan hij nooit worden. Het is gewoon dezelfde core.
Dan moet die Wiki toch aangepast worden want de voltages van de T2xxx zijn volgens dat artikel wel degelijk hoger (TDP heb ik niet naar gekeken).
Edit: Ik heb zitten slapen, het is zelfs zo dat de Core 2 Duo T7300 een hoger voltage kan hebben / heeft dan een Pentium Dual Core T2300. Rare jongens bij Intel

Citaat:
Dat drivers niet vaak worden geüpdatet hoeft natuurlijk helemaal geen probleem te zijn als ze gewoon goed werken. Probleem wat jij beschrijft heb ik nog nooit gehad, maar toegegeven, de laatste SiS-chipset die ik zelf heb gebruikt was een K7-chipset dus dat is alweer een tijdje terug.
Klopt maar vaak doen die drivers dus niet wat ze zouden moeten doen en dát is frustrerend. Dan ben je ineens 2,5 uur bezig met een recovery ipv een half uurtje. Dat is toch jammer imho.
Oud 29-05-2010, 15:54
dvd741
dvd741 is offline
Voor meer informatie over waarop te letten bij de aankoop van een laptop,
kan je ook terecht op laptop kopen

Op laptop kopen informatie vindt je ook een heleboel tips!
Oud 29-05-2010, 18:17
jacobdb
jacobdb is offline
euh, dit thread is 2 jaar oud
Oud 30-05-2010, 09:36
WolterB
WolterB is offline
Wat Jacob zegt, deze gaat op slot dus.
Topic gesloten

Regels voor berichten