Advertentie | |
|
![]() |
|
Ingeschreven staan bij Woonkeus (onderdeel van Woningnet als ik het goed begrijp). Al een tijdje, maar te kort om kans te hebben op een eigen woonruimte.
Toen werd er nieuwbouw in het centrum aangeboden voor starters. En omdat ze van mening waren dat starters meestal weinig inschrijftijd / punten hebben, werden de woningen per loting verdeeld. Daarbij had ik het geluk dat er 30 tegelijk aangeboden werden en dat het aanbod te laat was aangemeld om mee te kunnen in het woonkrantje. En het was middenin de zomervakantie. Dus er hadden relatief weinig (relatief..) mensen gereageerd. Ik viel net buiten te boot, maar door een aantal mensen die er vanaf zagen ben ik toch alsnog ingeloot en heb ik sinds november een eigen appartementje. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Funda heeft ook een afdeling voor huurwoningen: http://www.funda.nl/huur/ maar daar staan lang niet alle woningen uit de vrije sector op; toch kun je altijd even rondkijken natuurlijk. Ook zijn er makelaars die zich bezighouden met huur. Zo iemand kun je vragen om voor je op zoek te gaan (maar ik heb geen idee hoe veel jou dat gaat kosten). Daarnaast advertenties in dag- en weekbladen in de gaten houden en iedereen die je kent laten weten wat je zoekt. Via-via is vaak dé methode. Als je een voorkeur hebt voor een wijk, kun je daar ook nog altijd gaan rondfietsen en kijken wat er leeg staat. ik ken je situatie (leeftijd, werk/studie, inkomen) verder niet, maar er zijn veel jongeren die zich af laten schrikken door "kopen", terwijl daar heel veel mogelijkheden in zijn (en het is soms goedkoper dan huren). misschien iets om over na te denken...? |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroegere vriendin van mij werkt bij een woningstichting in dezelfde stad. Zij wist dat een andere woningstichting een aantal toekomstige sloopwoningen in de tijdelijke verhuur ging doen, maar dat stond niet op de website ofzo. Toen heb ik gewoon gebeld, zij hebben mij op een wachtlijst gezet, klaarrrr. Hadden gezegd dat het nog maanden kon duren, maar dat viel dus wel mee. Ik had binnen 2 maand een telefoontje of ik langs kon komen voor een gesprek, en toen kreeg ik meteen de woning aangeboden. Geen bezichtiging trouwens dus daar baalde ik wel van, ben zelf gewoon naar de flat gegaan en heb andere bewoners gevraagd of ik binnen mocht kijken enzo.
Nou ja toch maar genomen en ik ben wel enorm blij, heb een kale huur van 141 euro voor een flat van rond de 40 m met alles voor mezelf inclusief balkon en priveschuur voor fietsen ed ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik woon in België. Mijn ouders hadden bij onze verzekeraar laten weten dat ik een appartement zocht. En die is toevallig tussenpersoon voor mijn huidige verhuurder. Toevallig kwam dit op de markt en ik ben komen kijken en heb meteen volmondig ja gezegd en de hand erop geschud. En dat was dus de deal. Een maand later kon ik erin. Maar in België werkt het allemaal veel simpeler met particuliere verkopers heb ik het idee. Daarnaast was het natuurlijk een voordeel dat hij mij kende en wist dat ik betrouwbaar ben.
Maar idd, laat zoveel mogelijk mensen weten dat je op zoek bent en viavia kom je aan de leukste dingen, zo is mijn ex ook goed terecht gekomen. En als het je bevalt, probeer dan meteen een deal te sluiten, ook al komen er later nog kijkers. Eerst komt, eerst maalt. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa e-hazeleger | 12 | 18-05-2011 17:09 | |
Verhalen & Gedichten |
Afscheidsbrief Jean-Jeaques Sasjeliefff | 0 | 26-01-2006 17:15 | |
Eten & Drinken |
Hoe eet jij je pannenkoeken het liefst? Bloem | 119 | 21-10-2005 11:18 | |
De Kantine |
Groot Moppentopic [1] Negrotiator | 82 | 16-01-2004 07:44 | |
De Kantine |
Hoe zou jij een beroemdheid versieren? Eurydice | 60 | 09-09-2003 20:44 | |
Verhalen & Gedichten |
[Algemeen] Hoe kwam jij in aanraking met poëzie? Anne | 7 | 21-08-2002 22:32 |