Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2010, 22:48
True Colors
True Colors is offline
Hi,

Ik draag een aantal sieraden met symbolen. Naast de algemene betekenis heb ik zelf ook een persoonlijke betekenis gegeven aan de symbolen die ik draag.

Als symbool draag ik graag sieraden met vlinders. Vlinders staan voor "transformatie", maar ikzelf heb de betekenis van vrolijkheid en vrijheid aan dit symbool gegeven.

Welke symbolen dragen jullie en welke algemene betekenis en welke persoonlijke betekenis hebben deze symbolen voor jullie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2010, 00:16
Verwijderd
Ik draag altijd een ring in de vorm van een slang.
'Sluimerend kwaad'
Ik ben doodsbang voor slangeren en in die zin dwingt het een soort respect af.

En verder altijd een latijns kruis aan mijn hals.
Ik ben beetje een vrijzinnige katholiek laat ik zeggen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 09:24
Kaa
Kaa is offline
Ik draag n verlovingsring met als symbool dat ik bezet ben
Oud 28-05-2010, 17:31
Verwijderd
Ik droeg vroeger behoorlijk veel symbolen. Kruisjes, slangen, vogels, draken, af en toe een ketting en armband met Hebreeuwse tekens die mijn ouders uit Israël hadden meegebracht. Nu draag ik nog alleen een ring met tijgeroog altijd. Sowieso omdat ik gek ben van (edel)stenen, maar ook omdat ik die van mijn grootouders heb gekregen. Staat dus symbool voor de band die ik met mijn grootouders heb.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2010, 21:17
Nona
Nona is offline
Citaat:
Ik draag n verlovingsring met als symbool dat ik bezet ben
Idem, alleen in mijn geval is het een vriendschapsring.

Betekenis geven aan symbolen is leuk, maar voor mij verandert de betekenis van een symbool vaak over de tijd heen. En dat maakt zaken lastig. Ik heb dan ook niet zo de neiging om symbolen aan sieraden te dragen, of zelfs te laten tatoeëren.
Oud 29-05-2010, 12:54
WAT
WAT is offline
ik draag een omgekeerd pentagram en een draak als hangers aan een ketting.
Het pentagram draag ik al jaren en staat origineel voor materie over mind maar voor mij staat het voor mijn eigen ik en hoe ik gegroeit bent door de jaren heen.
De draak heeft niet zo'n betekenis voor me maar heb ik van mijn moeder gekregen en vind ik erg mooi.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2010, 20:57
Jean Bob
Jean Bob is offline
Ik draag geen sieraden, dat betekent dat ik fucking A ben.
Oud 29-05-2010, 22:06
Verwijderd
een maori haak wat voor kracht en moed staat
en een ring met celtisch knoopmotief als teken dat alles in de wereld met elkaar verbonden staat en dat er niets bestaat als toeval
Met citaat reageren
Oud 30-05-2010, 17:31
Miekje*
Miekje* is offline
Ik draag een kettinkje met hanger waar mijn vriendjes naam in staat gegraveerd met als symbool dat ik een vriendje heb. Ik draag een ring in de vorm van een kikker als symbool dat ik kikkers in mijn hart heb gesloten.
Oud 30-05-2010, 20:20
Giles
Giles is offline
Ik zoek mijn sieraden niet op symboliek uit. Het enige dat ik draag zijn het bekende Geloof, Hoop en Liefde. Ik ben niet gelovig en draag het uit gewoonte.
Oud 31-05-2010, 20:51
silentbob
silentbob is offline
draag al jaren geen sieraadachtige voorwerpen meer(zelfs horloges irriteren me al), maar heb hier nog een kettinkje liggen met een hangertje met een rune erop, die m'n beppe voor me gekocht heeft in ijsland, geloof dat die rune stond voor mijn sterrenbeeld, maar het is ook gewoon de rune voor onze letter o(al is er wel 1 stukje net een beetje schever in de mijne als op plaatjes op google van de rune o)

eigenlijk zou de rune s(dat bliksemschichtding) veel beter bij me passen, m'n naam begint met een s, en de rune s staat voor overwinning, en mijn naam komt van een oudgermaans woord(sig) dat ook overwinning betekend(is een oudfriese naam, ben vernoemd volgens traditie)(die rune is dan ook tegelijk s en kort voor het woord sig)
of ik ga een ss-symbool dragen als teken dat ie dubbel op mij van toepassing is, al zal ik dan wel vaak in elkaar geslagen worden
Met citaat reageren
Oud 31-05-2010, 23:48
Verwijderd

Moet je maar zo één bij je dragen he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten