Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Verkiezingen 2010
Bekijk resultaten poll: Zou jij je stemrecht verkochten voor € 10,-?
Ja! 14 15.56%
Nee! 76 84.44%
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2010, 08:49
vreselijke fout
vreselijke fout is offline
Aan iemand die het tegenovergestelde stemt?

Hoe belangrijk is het stemrecht voor jou?
Oud 24-05-2010, 08:51
Joostje
Joostje is offline
Tuurlijk, verkiezingen worden toch nooit door 1 stem beslist.
Oud 24-05-2010, 13:01
tuttebel
tuttebel is offline
Nee, diegene kan ook de stemmen van anderen kopen en daarmee misschien wel met 10000 stemmen op een extreme partij stemmen.
Oud 24-05-2010, 13:37
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Hoe belangrijk is het stemrecht voor jou?
belangrijker dan een tientje...
Oud 24-05-2010, 14:17
Scoot
Scoot is offline
Voor een tientje absoluut niet. Ik zal niet zeggen dat ik zo idealistisch ben dat mijn stemrecht niet te koop zou zijn, maar voor een tientje toch zeker niet.
Oud 24-05-2010, 15:05
AzN
AzN is offline
Verkocht!
Oud 24-05-2010, 15:28
Verwijderd
Nee want dan gaat het land naar de knoppen.
Oud 24-05-2010, 22:21
jacobdb
jacobdb is offline
neer, voor 10 euro zeker niet, misschien voor iets van 100.000 euro ofzo
Oud 24-05-2010, 23:39
Thinus
Thinus is offline
Nee, te weinig.
Oud 26-05-2010, 17:04
Soepvork
Soepvork is offline
Voor een mooi bedrag valt daar zeker over te onderhandelen.
Oud 27-05-2010, 11:26
Verwijderd
20 euro
Oud 27-05-2010, 11:29
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
het mooie is dat ik dit ook denk, en dat wij volgens mij toch totaal tegengesteld stemmen
Oud 27-05-2010, 13:23
benfiquista
benfiquista is offline
nee tuurlijk niet!
Oud 28-05-2010, 19:09
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
Verkocht!
Oud 28-05-2010, 20:56
arPos
arPos is offline
Citaat:
nee tuurlijk niet!
Oud 28-05-2010, 22:21
Kou Shibasaki
Kou Shibasaki is offline
Citaat:
Oud 29-05-2010, 09:05
Verwijderd
Voor 2 miljoen, zeker wel. Het land gaat toch wel naar de knoppen, en met 2 miljoen kan ik dat mooi ontvluchten.
Oud 30-05-2010, 10:59
Verwijderd
Nee, nooit.
Oud 02-06-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Nee, nooit.
Je moet toch niet willen dat iemand met veel geld ook meer invloed heeft in een democratie?
Oud 02-06-2010, 17:06
Em.
Em. is offline
Nee.
Niet omdat ik denk dat één stem zoveel uitmaakt, maar om het idee. Als iedereen zo zou denken - of stel, niet iedereen, maar alleen de mensen die dat nu zouden doen, en dat extreme partij X alle stemmen opkoopt van mensen die 'ja' stemmen (ongeveer 4 op de 40 dus - maakt 1 op 10, maakt 10% van alle stemmen ~ afgaan op deze poll, wat natuurlijk niet betrouwbaar is, maar het is een 'stel') dan krijgt-ie daarmee nog aardig wat zetels. En zeker als er ook nog wat random-mensjes gratis op die partij stemmen, brr.
Oud 02-06-2010, 18:53
Verwijderd
Citaat:
klopt niet door 1 stem... maar als iedereen zijn stem aan dezelfde persoon voor 10 euro verkoopt heeft die persoon misschien wel ineens 1000 stemmen voor zijn partij... en als er dat een paar doen voor dezelfde partij gaat het wel echt uitmaken...
tenzij het je natuurlijk niet uitmaakt wie je stem krijgt!!
Oud 03-06-2010, 06:00
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
klopt niet door 1 stem... maar als iedereen zijn stem aan dezelfde persoon voor 10 euro verkoopt heeft die persoon misschien wel ineens 1000 stemmen voor zijn partij... en als er dat een paar doen voor dezelfde partij gaat het wel echt uitmaken...
tenzij het je natuurlijk niet uitmaakt wie je stem krijgt!!
Natuurlijk, maar als de andere 999 mensen hun stem wel verkopen, waarom zou ik het dan niet doen?
Oud 03-06-2010, 07:49
ganralph
ganralph is offline
then again... sloebers die voor 10 euro hun stemrecht verkopen, stemmen waarschijnlijk sowieso op een partij waar ik niets mee te maken wil hebben

Citaat:
Natuurlijk, maar als de andere 999 mensen hun stem wel verkopen, waarom zou ik het dan niet doen?
omdat je een eigen mening mag hebben; de keus van 999 anderen is toch geen argument
mijn moeder zou hierop antwoorden: "als iedereen van de brug springt, spring jij dan ook?"
Oud 03-06-2010, 09:49
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

omdat je een eigen mening mag hebben; de keus van 999 anderen is toch geen argument
mijn moeder zou hierop antwoorden: "als iedereen van de brug springt, spring jij dan ook?"
Als ik geen schade heb van het van de brug springen, en wel 10 euro er voor krijgen, dan zou ik dat inderdaad doen ja.
Oud 03-06-2010, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Als ik geen schade heb van het van de brug springen, en wel 10 euro er voor krijgen, dan zou ik dat inderdaad doen ja.
okee... ik niej denkk... als je van de brug springt weet je toch nooit of je misschien wel verkouden word?? maarre ik zou zelf stemmen en niej een ander laten stemmen!! omdat ik graag mij eigen mening wil hebben en dus op een partij stemmen die ik goed vind... en niet iemand die zonodig 10 euro voor mijn stemrecht wil geven!!
Advertentie
Oud 03-06-2010, 17:16
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
okee... ik niej denkk... als je van de brug springt weet je toch nooit of je misschien wel verkouden word?? maarre ik zou zelf stemmen en niej een ander laten stemmen!! omdat ik graag mij eigen mening wil hebben en dus op een partij stemmen die ik goed vind... en niet iemand die zonodig 10 euro voor mijn stemrecht wil geven!!
Je kunt toch nog steeds een mening hebben zonder dat je gaat stemmen?
Oud 03-06-2010, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Je kunt toch nog steeds een mening hebben zonder dat je gaat stemmen?
jawel, maar dan komt men aanzetten met die heerlijke dooddoener: als je niet stemt mag je niet zeuren....

Wat ook flagrante onzin is, want als je wel stemt, op een partij met bepaalde ideeen, krijg je later vaak te horen dat ze die ideeen voor de coalitie belangen toch maar laten vallen...

Ja dan had ik dus evengoed niet op die partij kunnen stemmen.

Maar goed, er zal niemand zijn die mij 2 miljoen biedt voor mijn stem, dus ik blijf lekker hier, en zal zwevende kiezer zijn tot ik het stemhokje induik. Dan maak ik daar mijn beslissing wel. Het zal in elk geval de laatste op de lijst van een partij zijn.
Oud 03-06-2010, 18:15
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
jawel, maar dan komt men aanzetten met die heerlijke dooddoener: als je niet stemt mag je niet zeuren....

Wat ook flagrante onzin is, want als je wel stemt, op een partij met bepaalde ideeen, krijg je later vaak te horen dat ze die ideeen voor de coalitie belangen toch maar laten vallen...

Ja dan had ik dus evengoed niet op die partij kunnen stemmen.
daarom mag je altijd blanco stemmen Ik vind het ook een dooddoener, maar ik ben het er wel mee eens als het betekent "ik stem niet, want het boeit me niet, maar ik ga wel zeuren". Verdiep je op zijn minst in zaken voordat je erover zeurt. Het gaat er om dat je niet moet zeiken op mensen die een verantwoordelijkheid nemen (goed of slecht), terwijl je dat zelf niet doet. Of zo...

Citaat:
Maar goed, er zal niemand zijn die mij 2 miljoen biedt voor mijn stem, dus ik blijf lekker hier, en zal zwevende kiezer zijn tot ik het stemhokje induik. Dan maak ik daar mijn beslissing wel. Het zal in elk geval de laatste op de lijst van een partij zijn.
daarover gesproken: ik mis de bekende Nederlanders als lijstduwers deze keer. Is die hype weer voorbij?
Oud 04-06-2010, 06:03
Verwijderd
Citaat:
daarom mag je altijd blanco stemmen Ik vind het ook een dooddoener, maar ik ben het er wel mee eens als het betekent "ik stem niet, want het boeit me niet, maar ik ga wel zeuren". Verdiep je op zijn minst in zaken voordat je erover zeurt. Het gaat er om dat je niet moet zeiken op mensen die een verantwoordelijkheid nemen (goed of slecht), terwijl je dat zelf niet doet. Of zo...

daarover gesproken: ik mis de bekende Nederlanders als lijstduwers deze keer. Is die hype weer voorbij?

Och, er zijn inmiddels politici met dezelfde uitstraling, en kennis en kunde als de zogenaamde BN'er. Dus een BN'er hoeft niet meer. Ze zijn het zelf al.

Blanco stemmen doe ik niet aan. Tactisch stemmen op de kleinste partij die toch geen kwaad kan is dan handiger .

Waar ik trouwens wel een beetje van schrik zijn veel reacties op dit forum om alle cultuur weg te bezuinigen. Wat zou Nederland een saai en doods land worden als sommigen van deze mensen hier aan de macht zouden komen
Oud 04-06-2010, 07:25
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Waar ik trouwens wel een beetje van schrik zijn veel reacties op dit forum om alle cultuur weg te bezuinigen. Wat zou Nederland een saai en doods land worden als sommigen van deze mensen hier aan de macht zouden komen
dat, en hoeveel bezuinig je nou werkelijk als je de hele kunst- en cultuursector aan een (bijstands)uitkering moet helpen? een land is niet gebaat bij hogere werkloosheid, faillissementen en gedwongen huisuitzettingen (genoeg toneelspelers met een hypotheek), dus geld kost het je dan ook. nu krijg je er tenminste nog iets voor terug.

goed, ik heb ook niet heel veel met ballet bijvoorbeeld, maar smaak kan geen factor zijn bij politieke beslissingen.

daarnaast zou ik niet willen dat de Nederlandse cultuur gedicteerd wordt door geld. Ook niet-lucratieve zaken kunnen nu eenmaal belangrijk zijn voor (de cultuur van) een land.

(*huivert bij beeld van Piratenfestijn in het Concertgebouw*)
Oud 04-06-2010, 13:24
Verwijderd
Tja die mensen vinden dat iedereen hun hobbie (want van beroep kan je dan niet meer spreken) maar op eigen kosten moet doen. Dat is financieel niet op te brengen. Je kunt die zalen niet zomaar afhuren, en een concert geven kost geld. Beroepsmatig of niet.

Dus de luisteraar is de dupe. En internationaal sla je ook een flater. Want we hebben cultureel best veel te bieden. Het beste orkest ter wereld. Dat heffen we dan lekker op. Zul je een mooi pleefiguur mee slaan.

Dat er teveel is, en dat er best wat af kan, ben ik het mee eens. Maar begin bij de basis, de opleidingen. Niet bij het eindproduct. Dat kun je best afvloeien. Maar helemaal wegsaneren is natuurlijk volslagen debiel. Een verarming van je land.

Gelukkig hebben die mensen het niet voor het zeggen. En beseft de politiek ook dat je cultuur niet moet wegsaneren. Voor de Wilders-fans: waar moeten die "buitenlanders" zich aan aanpassen als je het maar wegbezuinigt? Laat het antwoord maar zitten, want dat antwoord hebben jullie ook niet
Oud 05-06-2010, 08:50
arPos
arPos is offline
Citaat:
Dat er teveel is, en dat er best wat af kan, ben ik het mee eens. Maar begin bij de basis, de opleidingen. Niet bij het eindproduct. Dat kun je best afvloeien. Maar helemaal wegsaneren is natuurlijk volslagen debiel. Een verarming van je land.
Er zijn zat particulieren in de 'culturele sector'

Overigens lijkt het me dat saneren op het eindproduct tijdelijk kan zijn, saneren op opleiding heeft juist gevolgen voor de lange termijn.
Oud 06-06-2010, 22:28
Verwijderd
Citaat:
Er zijn zat particulieren in de 'culturele sector'

Overigens lijkt het me dat saneren op het eindproduct tijdelijk kan zijn, saneren op opleiding heeft juist gevolgen voor de lange termijn.
Ja, en mijn (en die van anderen) ervaringen daarmee zijn buitengewoon droevig...

Nee, een orkest kun je wel wegbezuinigen, maar dat zal nooit meer terugkomen. Die pogingen hebben ze regelmatig ondernomen, en liepen eigenlijk altijd stuk.

Dus die ervaring is er ook al.

Opleidingen inkrimpen en sluiten is een beter idee. De markt zit blijkbaar niet te wachten op veel artiesten en kunstenaars. Dan moet je die ook niet op de markt af willen leveren. En dat is op de lange termijn niet ineens beter.
Oud 10-06-2010, 14:52
Verwijderd
Nee, om de reden dat je dan je vrijheid van stemmen verkoopt voor geld. Ook voor honderdmiljard zou ik het niet doen. Niet omdat één stem zoveel uitmaakt, maar omdat ik überhaupt niet zo geldbelust ben.
Oud 10-06-2010, 17:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Nee, er hebben mensen gevochten voor hun stemrecht en daarbij vind ik de democratie belangrijk en heb ik van huis uit meegekregen dat je altijd moet gaan stemmen. Als je niet gaat stemmen mag je de komende regeringsperiode ook niet zeuren op de politiek.
Oud 11-06-2010, 00:04
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee, om de reden dat je dan je vrijheid van stemmen verkoopt voor geld. Ook voor honderdmiljard zou ik het niet doen. Niet omdat één stem zoveel uitmaakt, maar omdat ik überhaupt niet zo geldbelust ben.
Maar voor honderdmiljard kun je wel weer miljoenen andere stemmen kopen waarmee je je eigen partij kan beginnen.
Nee, voor een tientje koop je niks meer tegenwoordig; "laat maar zitten".
Oud 11-06-2010, 14:35
remy476
remy476 is offline
Zolang ze niet op de pvda stemmen haha
Oud 12-06-2010, 17:00
Sudoku.
Sudoku. is offline
Nee! Nooit.
Niet dat ik al stemrecht heb... XD
Oud 12-06-2010, 19:10
Lijn_
Lijn_ is offline
Nee, zelfs voor meer geld nog niet. Als je voor tien euro je stem zou willen verkopen kan je misschien beter een jaar in een strenge dictatuur gaan wonen om te kijken hoe gelukkig je je zou moeten prijzen dat je zelf een keuze hebt.
Oud 12-06-2010, 21:56
Volk
Volk is offline
Neen.

Niemand is belangrijker dan ik dus niemand mag meer stemmen uitbrengen dan ik. Sowieso, als ik mijn stem verkoop heb ik helemaal niks meer te zeggen
Oud 12-06-2010, 21:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, zelfs voor meer geld nog niet. Als je voor tien euro je stem zou willen verkopen kan je misschien beter een jaar in een strenge dictatuur gaan wonen om te kijken hoe gelukkig je je zou moeten prijzen dat je zelf een keuze hebt.
Dit is geen argument. Je verkoopt namelijk alleen je eigen stem, maar daarmee verkoop je niet de stemmen van anderen. Het democratische systeem verandert dus niet.
Oud 15-06-2010, 15:11
wklooster
wklooster is offline
dat lijkt me dus niet, ik wil dat mijn stem gehoord word, en de prijs is aan de lage kant, een miljoentje of 3, en ik zeg deal.
Oud 18-06-2010, 13:14
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Natuurlijk niet, als ik het echt niet zou weten stem ik wel blanco.
Oud 18-06-2010, 13:15
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Wat slim van jou, en als 16 miljoen Nederlanders dit denken?
Oud 18-06-2010, 17:21
Henck
Henck is offline
Hangt af van mijn solvabiliteit op dat moment

MVG,
'EnCk
Oud 18-06-2010, 20:50
Syn
Syn is offline
Nee, hoe je land bestuurt wordt is toch wel belangrijker dan die 10 euro.
Oud 19-06-2010, 17:12
hookee
hookee is offline
Allemaal heel keurig hoor, ik lees al bedragen van honderdmiljard, 2 en 3 miljoen, niet erg realistisch.
Ik geloof nooit dat iemand honderdmiljard zou afslaan voor een stem, ook al heb je 't niet nodig, je kunt er heel Griekenland weer mee op de been helpen.

Laten we het eens anders stellen, voor welk bedrag zou jij het wel doen?
We hebben het over één stem, die van jou. De koper heeft blijkbaar wel een paar koffertjes beschikbaar, maar reken niet op miljoenen, want hij heeft meer stemmen nodig voor zijn (goede of slechte) doel.
Voor € 5000 heb je al een mooie brommer, voor € 10.000 een leuke 2e hands auto, voor € 50.000 heb je die aanbetaling waarmee je eindelijk dat huis kunt kopen.
Waar houdt je integriteit op?
Oud 19-06-2010, 17:34
Henck
Henck is offline
Citaat:
Wat slim van jou, en als 16 miljoen Nederlanders dit denken?
Niet meteen gaan doemdenken he
Oud 19-06-2010, 23:18
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Laten we het eens anders stellen, voor welk bedrag zou jij het wel doen?
We hebben het over één stem, die van jou. De koper heeft blijkbaar wel een paar koffertjes beschikbaar, maar reken niet op miljoenen, want hij heeft meer stemmen nodig voor zijn (goede of slechte) doel.
Voor € 5000 heb je al een mooie brommer, voor € 10.000 een leuke 2e hands auto, voor € 50.000 heb je die aanbetaling waarmee je eindelijk dat huis kunt kopen.
Waar houdt je integriteit op?
In ieder geval nooit voor welk bedrag dan ook om "zo maar" iets te kopen.

Als ik mijn eigen leven of dat van een geliefde kon redden door bijvoorbeeld een dure medische ingreep (die niet vergoed wordt ) te betalen met mijn stem, dan zou het een optie zijn. Maar dan krijg je ook eigenlijk meer dan een bedrag ervoor terug.

Kortom: het is niet 100% uitgesloten, maar voor "luxe" zou ik het nooit doen.
Oud 25-06-2010, 19:27
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Ik vind stemmen heel belangrijk, en zou mijn stemrecht niet voor een tientje verkopen. Maar ben ook niet zo idealistisch dat ik het voor geen enkel bedrag van de hand zou doen.

Regels voor berichten