|
|
Bekijk resultaten poll: Zou jij je stemrecht verkochten voor € 10,-? | |||
Ja! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 15.56% |
Nee! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
76 | 84.44% |
Aantal stemmers: 90. Je mag niet stemmen in deze poll |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
then again... sloebers die voor 10 euro hun stemrecht verkopen, stemmen waarschijnlijk sowieso op een partij waar ik niets mee te maken wil hebben
![]() ![]() Citaat:
![]() mijn moeder zou hierop antwoorden: "als iedereen van de brug springt, spring jij dan ook?" ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat ook flagrante onzin is, want als je wel stemt, op een partij met bepaalde ideeen, krijg je later vaak te horen dat ze die ideeen voor de coalitie belangen toch maar laten vallen... Ja dan had ik dus evengoed niet op die partij kunnen stemmen. Maar goed, er zal niemand zijn die mij 2 miljoen biedt voor mijn stem, dus ik blijf lekker hier, en zal zwevende kiezer zijn tot ik het stemhokje induik. Dan maak ik daar mijn beslissing wel. Het zal in elk geval de laatste op de lijst van een partij zijn. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Och, er zijn inmiddels politici met dezelfde uitstraling, en kennis en kunde als de zogenaamde BN'er. Dus een BN'er hoeft niet meer. Ze zijn het zelf al. Blanco stemmen doe ik niet aan. Tactisch stemmen op de kleinste partij die toch geen kwaad kan is dan handiger ![]() Waar ik trouwens wel een beetje van schrik zijn veel reacties op dit forum om alle cultuur weg te bezuinigen. Wat zou Nederland een saai en doods land worden als sommigen van deze mensen hier aan de macht zouden komen |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
goed, ik heb ook niet heel veel met ballet bijvoorbeeld, maar smaak kan geen factor zijn bij politieke beslissingen. daarnaast zou ik niet willen dat de Nederlandse cultuur gedicteerd wordt door geld. Ook niet-lucratieve zaken kunnen nu eenmaal belangrijk zijn voor (de cultuur van) een land. (*huivert bij beeld van Piratenfestijn in het Concertgebouw*) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Tja die mensen vinden dat iedereen hun hobbie (want van beroep kan je dan niet meer spreken) maar op eigen kosten moet doen. Dat is financieel niet op te brengen. Je kunt die zalen niet zomaar afhuren, en een concert geven kost geld. Beroepsmatig of niet.
Dus de luisteraar is de dupe. En internationaal sla je ook een flater. Want we hebben cultureel best veel te bieden. Het beste orkest ter wereld. Dat heffen we dan lekker op. Zul je een mooi pleefiguur mee slaan. Dat er teveel is, en dat er best wat af kan, ben ik het mee eens. Maar begin bij de basis, de opleidingen. Niet bij het eindproduct. Dat kun je best afvloeien. Maar helemaal wegsaneren is natuurlijk volslagen debiel. Een verarming van je land. Gelukkig hebben die mensen het niet voor het zeggen. En beseft de politiek ook dat je cultuur niet moet wegsaneren. Voor de Wilders-fans: waar moeten die "buitenlanders" zich aan aanpassen als je het maar wegbezuinigt? Laat het antwoord maar zitten, want dat antwoord hebben jullie ook niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Overigens lijkt het me dat saneren op het eindproduct tijdelijk kan zijn, saneren op opleiding heeft juist gevolgen voor de lange termijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, een orkest kun je wel wegbezuinigen, maar dat zal nooit meer terugkomen. Die pogingen hebben ze regelmatig ondernomen, en liepen eigenlijk altijd stuk. Dus die ervaring is er ook al. Opleidingen inkrimpen en sluiten is een beter idee. De markt zit blijkbaar niet te wachten op veel artiesten en kunstenaars. Dan moet je die ook niet op de markt af willen leveren. En dat is op de lange termijn niet ineens beter. |
![]() |
|
Nee, er hebben mensen gevochten voor hun stemrecht en daarbij vind ik de democratie belangrijk en heb ik van huis uit meegekregen dat je altijd moet gaan stemmen. Als je niet gaat stemmen mag je de komende regeringsperiode ook niet zeuren op de politiek.
||
Citaat:
Nee, voor een tientje koop je niks meer tegenwoordig; "laat maar zitten". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Allemaal heel keurig hoor, ik lees al bedragen van honderdmiljard, 2 en 3 miljoen, niet erg realistisch.
Ik geloof nooit dat iemand honderdmiljard zou afslaan voor een stem, ook al heb je 't niet nodig, je kunt er heel Griekenland weer mee op de been helpen. Laten we het eens anders stellen, voor welk bedrag zou jij het wel doen? We hebben het over één stem, die van jou. De koper heeft blijkbaar wel een paar koffertjes beschikbaar, maar reken niet op miljoenen, want hij heeft meer stemmen nodig voor zijn (goede of slechte) doel. Voor € 5000 heb je al een mooie brommer, voor € 10.000 een leuke 2e hands auto, voor € 50.000 heb je die aanbetaling waarmee je eindelijk dat huis kunt kopen. Waar houdt je integriteit op? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als ik mijn eigen leven of dat van een geliefde kon redden door bijvoorbeeld een dure medische ingreep (die niet vergoed wordt ![]() Kortom: het is niet 100% uitgesloten, maar voor "luxe" zou ik het nooit doen. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zijn wij wel zo vrij? Vage Harry | 25 | 22-09-2003 19:24 |